پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

نظریه ها و تئوری های پرستاری روپر لوگان تیرنی

roper-logan-tierny

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه ها و تئوری های پرستاری روپر لوگان تیرنی”

نظریه ها و تئوری های پرستاری روپر لوگان تیرنی

اسلاید 1: Zahra asgari1

اسلاید 2: تهیه کننده : زهرا عسگری ( دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی) 2

اسلاید 3: ROPER-LOGAN-TIERNEY MODEL OF NURSING3

اسلاید 4: درسال1918 در انگلستان متولد شد. هنگامی که روپر بعد از طی مراحل زندگی تصمیم به وارد شدن به حرفه پرستاری گرفت کار خود راباپرستاری کودک بیمار آغاز کرد.سپس آموزش عمومی خود را طی کرد. در طول آموزش بود که او شروع به توسعه مدل پرستاری خود کرد.وی در سال 1950 مدرک دیپلم یک خواهر معلم را از دانشگاه لندن به دست آورد. پس از 30 سال به عنوان مربی پرستاری و پرستار ، روپر در سال 1964 به یک واژگان نویسنده و نویسنده درآمد.تحقیقات روپر در مورد مفهوم هسته پرستاری در تحصیلات خود در دانشگاه ادینبورگ در سال 1970 ، به لطف پرستاران مشترک المنافع انگلیس ، منجر به انتشار اولیه مدل پرستاری وی شد .. Nancy Roper 4

اسلاید 5: به عنوان پرستار در بیمارستان کوچک ادینبرگمدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه ادینبورگ در سال 1966انتصاب وی به عنوان مدیر اجرایی شورای بین المللی پرستاران ، مشاور WHO در مالزی ، اروپا و عراقهنگام کار در واحد جراحی قفسه سینه در کانادا به اهمیت توجه به شرایط روانی و فرهنگی اجتماعی بیمار پی برد.Winifred Logan 5

اسلاید 6: در اسکاتلند متولد شد.فارغ التحصیل پرستاری از دانشگاه ادینبرگبه عنوان یک پرستاردر لندن مشغول به کار بود ، جایی که از رویکرد بسیار روزمره مراقبت های پرستاری بسیار ناامید شده بود.یکی از اولین پرستاران فارغ التحصیل انگلستان که موفق به اخذ مدرک تحصیلی بالاتر PHD می باشد.Allison Tierney 6

اسلاید 7: روپر و همکارانش مدل زندگی و مدل پرستاری را ارائه دادند.از دیدگاه آنها فعالیت های روزانه زندگی معیار مناسبی برای شناخت نیازهای بیماران میباشد. آنها عقیده دارند که انسان با شناخت فعالیت ها و نیاز های روزانه زندگی به یک خودشناسی میرسد که این درک و شناخت از نیاز ها به عنوان معیار مهمی برای فعالیت های زندگی میباشد. زیرا در برخی مواقع بیماران در طی مدت بستری قادر به انجام فعالیت های روزمره زندگی خود نیستند. به عقیده آنها پرستار میتواند با درک نیاز های بیماربه کمک خود بیماردرانجام فعالیت های روزانه به فرد کمک نماید. پایه و اساس این تئوری برمبنای سلسله مراتب نیازهای مازلو شکل گرفته است زیرا طبق این مدل ابتدا باید نیازهای اولیه روزانه فرد نظیر خوردن-خوابیدن و آشامیدن برطرف شود و سپس به نیازهای بالاتر پرداخته شود.مدل زندگی روپر-لوگان -تیرنی 7

اسلاید 8: ) ALS)Activities of living 1) فعالیت های زندگی Life span 2) طول زندگی 3) پیوستار استقلال و وابستگی 4) تاثیر 5 فاکتور بر موارد فوق: عوامل بیولوژیک سایکولوژیک فرهنگی-اجتماعی اقتصادی-سیاسی بر موارد فوق. 5) اختصاصی بودن در زندگی که تمامی مراحل فوق را دربرمیگیرد.مفاهیم اصلی : 8

اسلاید 9: به عقیده روپر و همکارانش شخص به عنوان مرکز و کانون این مدل توسط12 فعالیت زندگی مشخص میشود که این 12 فغالیت مرتبط با زندگی در تمامی انسان ها وجود دارد.هر فعالیت زندگی ابعاد مختلفی دارد و میتواند با مجموعه ای که شامل عناصر زیادی است ارتباط پیدا کند.ما روزانه به هرکدام از فعالیت های زندگی اولویت میبخشیم و مفهوم اولویت اهمیت زیادی درپرستاری دارد.فعالیت های زندگی : 9

اسلاید 10: Maintaining a safe EnvironmentCommunicationBreathingEating & DrinkingEliminationWashing & DressingControlling TemperatureMobilizationWorking & PlayingExpressing SexualitySleepingDeath & Dying12 Activities of Daily Living10

اسلاید 11: 11

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید