ریاضی

نظریه ون هیلی

nazarie-van-haley

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه ون هیلی”

نظریه ون هیلی

اسلاید 1: مقدمهزمان دقیق پیدایش هندسه به درستی مشخص نیست. اما مسلم است که پس از گذشت قرنها از عمر آدمی، درک مفهوم های هندسی میسر گردیده است.هندسه در نقاشی های رسم شده توسط اقوام اولیه روی ظرفها ، دیواره غارها و ... ، تجلی می کند و مناظر و تزئینات نوسنگی ، سرشار از شکل های گوناگون هندسی است.هندسه یا ژئومتری ژئو : زمین متراین : اندازه گیری متشکل از دو کلمه یونانیهرودوت (Herodotus)پدید آورندگان هندسهمساحان مصری2

اسلاید 2: نظریه ون هیلی یکی از نظریه های مطرح در زمینه آموزش هندسه است. این نظریه توسط یک زوج هلندی به نام های پیره ماری ون هیلی و دینا ون هیلی گلداف برای نخستین بار در سال 1957 میلادی عنوان گردید و تا به امروز تغییرات و اصلاحاتی نیز در آن انجام گرفته است. نظریه ون هیلی سطح استدلال هندسی را در افراد دسته بندی می کند، برای هر سطح مشخصه هایی را ارائه می دهد و بدین وسیله تلاش می کند تا توضیحی برای ناتوانایی های برخی دانش آموزان در فهم روابط و استدلال های هندسی ارائه دهد. مطابق این نظریه، سطح تفکر هندسی افراد بیش از آنکه به رشد بیولوژیکی وابسته باشد، معلول شیوه آموزش است. نظریه ون هیلی به این بسنده نکرده و راهکارهایی را تحت عنوان « فازهای یادگیری » به منظور کیفیت بخشی به آموزش هندسه و کمک به منظور بالابردن سطح تفکر هندسی افراد ارائه کرده است. نظریه ون هیلی3

اسلاید 3: ون هیلی ریشه عدم یادگیری تفاوت سطوح اندیشیدن معلم و دانش آموز ایده ی نظریه ون هیلیپیره ون هیلی و دینا ون هیلی گلداف (معلمان ریاضی) ضعف دانش آموزان در هندسه ایجاد نظریه ون هیلیحوزه کاری دینا ون هیلی گردآوری فعالیت هایی آموزشی به منظور ارتقای سطح تفکر دانش آموزانحوزه کاری پیره ون هیلی تدوین ساختار سطوح تفکر و اصولی که به دانش آموزان در کسب بینش هندسی کمک کندنظریه ون هیلی4

اسلاید 4: نظریه ون هیلیون هیلی سه عنصر معلم ، دانش آموز و محتوای آموزشی در کنار همهنر تدریسشاملتوجه همیشگی به هر سه عنصر دشوار است و گاهاً یکی از عناصر نادیده گرفته می شود نمونهمشکلدریافت کاملاً متفاوت دانش آموز از محتوای آموزشیون هیلی : هدف از آموزش این درس این است که دانش آموزان چگونگی اثبات قضایا را درک کنند و با توجه به وضعیت کنونی که دانش آموزان در سراسر دنیا اکثراً در این درس دچار مشکل می شوند، امری نامحتمل است؛ چون دانش آموز نمی تواند یک قضیه را به صورت درونی درک کند و این مشکل از آنجا نشأت می گیرد که معلم تدریس را به کمک سیستمی از روابـــط آغاز می کند که تنها به خود او تعلق دارند؛ او توضیح می دهد و دانش آموزان به خاطر می سپارند. (یادگیری طوطی وار)5

اسلاید 5: نظریه ون هیلیسطوح نظریه ون هیلیسطح 1) تجسم (شناسایی) : در این سطح، به مفاهیم هندسی به عنوان ماهیت هایی کلی نگریسته می شود و نه به عنوان مفاهیمی که دربردارنده اجزایی هستند. برای نمونه، اشکال هندسی با ریخت کلی خود شناخته می شوند که به معنی ظاهر فیزیکی آنهاست و نه اجزا و ویژگی هایشان. بنابراین تمرکز دانش آموزی که عملکرد او در سطح اول است ، روی ظاهر اشکال است. وقتی که او شکلی را مربع می داند، در واقع به کلیت آن واکنش نشان می دهد و نه به زاویه های قائمه و اضلاع هم اندازه اش. ممکن است حتی دانش آموز اشکالی را که به مربع شباهت دارند نیز جزو دسته مربع به حساب بیاورد.6

اسلاید 6: نظریه ون هیلیسطوح نظریه ون هیلیسطح 2) تجزیه و تحلیل : این سطح آغاز تحلیل مغاهیم هندسی است. در این سطح دانش آموز اشکال را به کمک ویژگی هایشان شناخته و توصیف می کند. به نظر او یک مستطیل یعنی شکلی که چهار زاویه راست و دو قطر هم اندازه دارد و همچنین اندازه ضلع های روبروی هم آن با هم برابرند. اگر کسی به دانش آموز یگوید که چهارضلعی کشیده شده روی تخته زاویه راست دارد ، از نظر او این شکل یک مستطیل (یا مربع) خواهد بود حتی اگر تصویر خیلی خوبی از آن رسم نشده باشد.7

اسلاید 7: سطوح نظریه ون هیلینظریه ون هیلیسطح 3) استنتاج غیر رسمی (انتزاع یا ترتیب) : در این سطح، روابط میان ویژگی های یک شکل و نیز روابط میان اشکال درک می شود. به طور مثال در چهارضلعی ها موازی بودن ضلع های روبه رو ایجاب می کند که زاویه های روبرو نیز برابر باشند (ارتباط میان ویژگی های یک شکل) ؛ همچنین مربع یک مستطیل است چون همه ویژگی های یک مستطیل را دارد (ارتباط میان اشکال). به بیان دیگر دانش آموز می تواند ویژگی های یک شکل را استنتاج کند و رده های اشکال را تشخیص دهد. تعاریف درک می شوند و استنتاج های غیر رسمی می توانند فهمیده شوند. 8

اسلاید 8: 8

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید