آموزش ریاضی

نظریه ون هیلی

پاورپوینتی درباره سطوح نظریه ون هیلی ، فازهای یادگیری از نظر ون هیلی

Silwer

صفحه 1:

صفحه 2:
مقدمه زمان دقيق يبدايش هندسه به درستى مشخص نيست. اما مسلم است كه يس از كذشت قرنها از عمر آدمى, درک مفهوم های هندسی میسر گردیده است. 0 EME RCE PCN ver E Sy ant er Be eee ‏ترئينات نوسنكى , سرشار از شكل هاى كوناكون هندسى است.‎ BS nen ‏شنت‎ 0 0 Hee 1 يا ‎ae‏ متراین : اندازه ۳ تومیر 0 ‏هد‎ (CY: FT) سس

صفحه 3:
نظریه ون هیلی ۱ 7 ‏ا ا ا‎ pe eR Pare) eee ‏ل‎ heerlen icy ere ee cess Se ne ope Reber PN DR Ed Ie ee Maced Tea Reet ee OO Nae ce ead Sr ‏ا‎ oe Reeder ea tS fener at) Se ee een ames ‏آنکه به رشد بیولوژیکی وابسته باشد. معلول شیوه آموزش است. نظریه ون هیلی به این بسنده نکرده و راهکارهاپی را‎ ۱ ‏ا ا ا م ل‎ هندسی افراد ارائه کرده است.

صفحه 4:
ا 0 RS eee so Nearer oT RY Oe ee) یه ون هیلی ا ۱۱ ضعف دانش آموزان در#هندسه ايجاد ۳ ی تفکر دانش آموزان حوزه کاری پیره ون هیلی-- ‏ تدوین ساختار سطوح تفکر و اصولی که به دانش آموزان در کسب بینش ‎Regen TTS‏

صفحه 5:
ا 0 Fee ‏ا‎ م توجه همیشگی به هر سه عنصر دشوار است و گاهاً یکی از عناصر نادیده 2 گرفته می شود ‎Bere ibn BRT ee tor Eras Ficreoe any‏ ‎Ey om See Ee er)‏ پر لم ‎AW TNS Cerner wr rere‏ 1 ‎PB here PERO SER See or Tye Tee ne Bt yee One oer ree‏ ‎Ey‏ ا ‎Ree reed cp Conte‏ ‎9 Pe ene oe Fee eee Ye ee ERE

صفحه 6:
نظریه ون هیلی لك هلب تجسم (شناسایی) : در اين سطح, به مفاهیم هندسی به ۱ ‎Oe Ty Cente Weer) br trv Cin ee Coon Wee feo ROSEN Ce‏ ‎Or Cane or Rey bee Perk Coed‏ ا ‎Creer‏ ‎BE essen carts ier) escse ene ine el MES Ted]‏ سطح اول است , روی ظاهر اشکال است. وقتی که او شکلی را مربع می داند, در كت آن واکنش نشان می دهد و نه به زاویه ا ا ‎Ree toen eevee‏ 0 اشكالى را كه به مربع شباهت دارند نيز جزو دسته مربع به حساب بياورد.

صفحه 7:
0 ‏لك‎ et eed BIC Pre oeeree ‏ا‎ ‎| ‎۱ Feet here Eee ee ore keer Eup) rg ۱0 te) Pees Reon ‏ل‎ ee TIL) ‏کسی به دانش آموز یگوید که چهارضلعی کشیده شده‎ 0 Be ea (ce oie e core)

صفحه 8:
0 ‏لك‎ et eed Sree Recent. Me Set Rel Sire ower Bye eae ied ciel) Re wed ett leer EN go ‏ايجاب‎ rae ‏روابط ميان اشكال درك مى شود. به طور مثال در جهارضلعى ها موازى بودن‎ | ‏مستطیل است چون همه ویژگی های یک مستطیل را دارد (ارتباط میان اشکال). به بیان دیگر دانش‎ ‏آموز می تواند ویژگی های یک شکل را استنتاج کند و رده های اشکال را تشخیص دهد. تعاریف درک‎ Batre nec eel ee Ree wed eee Rie Vl cor eee)

صفحه 9:
0 ‏لك‎ et eed ‎a‏ استنتاج : در اين سطح, تفكر با مفهوم استنتاج؛ عكس يك قضيه ؛ اصول موضوع و شرايط لازم و کافی در ا ۳ ا م به عنوان روشی برای پایه گذاری نظریه های هندسی در یک سیستم اصل موضوعی درک می شود و نیز فرد تفاوت میان آنها را تشخیص می دهد. ‎Be Bie eter eee Meee here)‏ ۱ آنها برهم بر مى آيد و تمايز ن یک حکم و عکس آن را تشخیص می دهد. روش های گوناگون اثبات يذيرفتنى است و اثبات آنها تنها به خاطر سيرده نمی شوند, بلكه مى توانند توليد شوند. ‎

صفحه 10:
10 ا 0 0 ا ا ل ل در سيستم هاى اصل موضوعى كوناكون مطرح مى ‎Peeve ۱ ec eater cee ore ive Ree LGR eee Bro)‏ ‎Renn gee ier per meres perce Sts came WC TPE hy wente ey cgoomroy‏ وجود مدل هاى عينى درك شود. به بيانى ديكر در اين سطح, هندسه به شدت انتزاعى است.

صفحه 11:
11 نظریه ون هیلی ویژگی های سطوح نظریه ون هیلی : ا یابد, مگر آنکه پیش از آن, سطح ام را كذرانده باشد. 2) ماهیت درونی و بیرونی اشیای مورد مطالعه : ون هیلی بیان می کند که آنچه سطوح را از یکدیگر متمایز ‎RE oor)‏ ا ‎TO ene) cor Kener gee RC reg ee Eee‏ | تشکیل می دهند. در سطح دوم با اشيايى مشخص به نام رده هاى اشكال (كه دستاورد سطح نخست ‎Tene RS tCaee ates‏ 71

صفحه 12:
RE ‏ا‎ ‎ed

صفحه 13:
13 0 ویژگی های سطوح نظریه ون COB ‏ا‎ ra ROCHON Tg Be ie ne Mecca eR RC Nee ‏رابطه ای که در یک سطح درست است, ممکن است‎ coer eee re etre Sa) ‏روابطى كه اين نمادها‎ ‏دیگر ل ا ان‎ 2 عدم يادكيرى در صورت ناهمسانی سطوح : دو فرد كه در دو سطح متفاوت استدلال می کنند نمی توانند ‎ern Reon‏ ااا 000 ۱ ‎OS Bon CA CII reais nn oC HE ent any ean‏ ۱[ ‎Peper Fee Ces Pe easy mr Per ceet SB) se PACS ETS Warr teeter‏ 0 ا 2 را آنگونه که معلم ‎CI -ve]‏ ۱ پاسخی بدهد منطبق با سطح تفکر خودش خواهد داد نه در سطح تفکر معلم.

صفحه 14:
14 POC Yer at) ۱ nt ne ST) 6 پیشرفت ار ص ا سر مص سما مار یراع ۲ بلوغ زيستى 8 اشدء به نوع آموزشی که او دریافت می کند وابسته است. هیچ شیوه آموزشی نمی تواند سبب كردد كه دادر 01 اي 0 پیشرفت کمک کنند, در حالی که برخی دیگر روند پیشروی در سطوح را كند كرده يا از آن جلوكيرى نمايند.

صفحه 15:
15 نظریه ون هیلی فازهای يادكيرى 5 ۱ ۱ ال ا ا ا ا ا 000 ‎fete oe pce Eel)‏ ا ا ل ا ل لت متعلق به اين سطح معرفى مى كردند. 7 5 01 ‏ا‎ Meson] el) ‏هنكام‎ Pore 0 ‏ا‎ kee ever ele ‏هایی روبرو گردند که بنابر گفته کراولی , به وسیله معلم به دقت به دنبال هم چیده شده اند و قرار است دانش‎ 10 rue let COM tt 1)) ‏أموزان را رفته رفته به كشف ساختارهاى مشخصه سطح جديد,‎ 000 vanees Were yrs Menem te ercner

صفحه 16:
۹ ا 0 2 يادكيرى ۶ 2 1 7 ۱ خود را درباره ساختارهایی که مشاهده کرده اند , بیان و مبادله می کنند. نقش معلم در این میان, به ارائه کمک ل ل 4 جهت گیری آزاد : در چهارمین مرحله یادگیری, دانش آموز حوزه مطالعه را کم و بیش می شناسد ولی هنوز ل ا ا ا ا ا روش هاى كوناكون ياسخ داده شوند و تكاليف باز ياسخ تحقق بيدا كنند.

صفحه 17:
17 نظریه ون هیلی فازهای یادگیری ‎ency‏ ۱ دانش آموز فراگرفته است خود را با سطح جدید وفق دهد, ولی , اکنون رن ل را ‎Wore ea‏ ‎Oe CRG recon ne rey Ce hel bee BUNS. caw ke i Bee rE Ca)‏ کمک کند. ون هیلی خاطر ل لوال ‎Sreeee ren trees nde‏ ‎Seren tee BE es Oneness CS ee neon Te ‏ا‎ ‎ ‎ ‎

15,000 تومان