کسب و کار منابع انسانی و مشاغل

نظریه کیفیت زندگی کاری

Keyfiat_zendegi_kari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نظریه کیفیت زندگی کاری”

نظریه کیفیت زندگی کاری

اسلاید 1: نظریه کیفیت زندگی کاریآگاهی ، آغاز فرزانگی است .

اسلاید 2: 1- یک نگرش و فرهنگ است نگرش و فرهنگی که کارکنان مورد توجه قرار گرفته و زمینه های رشد و توسعه اجتماعی و در نهایت رفاه عمومی را مقدور می سازد2- مجموعه ای از تکنیک ها نیست بیشتر روش است که در جستجوی بهبود شرایط کلی محیط کار است3- به هر فعالیتی اطلاق می شود که هدف آن افزایش اثربخشی سازمان از طریق بالا بردن مقام و منزلت و امکان ترقی افراد است4- ادراک کارکنان از بهداشت فیزیکی؛روانی و ذهنی خود در محیط کار است5- مجموعه ای از اقدامات و اصلاحات مستمری است که از طریق بهبود شرایط کار و غنی سازی شغل توانا سازی کارکنان و افزایش دانش؛ بینش و مهارت های حرفه ای آنان منافع بلند مدت سازمان و جامعه را محقق می سازد

اسلاید 3: مسئولیت های جدید سازمان ها باتوجه به نظریه کیفیت زندگی1- حفظ حرمت و کرامت انسانی2- حفظ حقوق کلیه گروه ها و اقلیت ها3- مسئولیت مدیر و سازمان نسبت به ذینفهان ؛مالکان و جامعه4- همکاری با سایر سازمان ها برای حل مسائل اجتماعی5- حفظ محیط زیست برای زندگی بهتر

اسلاید 4: ابعاد کیفیت زندگی کاریا1-نسانی کردن محیط کار2-ایجاد زمینه های پیشرفت 3-مشارکت و همکاری4-بهداشت و ایمنی کار5-احترام به شخصیت افراد6-ساعت و نوبت کاری7-امنیت شغلی در کار8-محتوای کار9-هویت کار و کارمهم10-دستمزد و پاداش عادلانه و کافی11- کار و فراغت12- مساوات و برابری

اسلاید 5: 13- یادگیری مادام العمر14- غنی سازی شغل15- قانونگرایی در سازمان16- امکان رشد و پیشرفت حرفه ای17- اشتراک مساعیعوامل الزامات فیزیکی کارایجاد صمیمت در محیط کارخانوادگی کردن محیط کاربهداشت محیط کارشاد ساختن محیط کارانجام تفریحات سالم و سایر امکانات رفاهی مثل استخرانواع بیمه ها؛ بازنشستگی ها و خدماتگسترش شبکه های ارتباطی

اسلاید 6: راهکارهای بهبود کیفیت زندگی کاری1-درک و پذیرش مفهوم کیفیت زندگی کاری در سطح مدیران ارشد2-طراحی نظام جامع بهبود کیفیت زندگی کاری با نگرشی همه جانبه و بلند مدت3-فراهم نمودن انواع فرصت های آموزشی برای کلیه کارکنان4- فراهم نمودن فرصت مشارکت برای همه5- توانا سازی کارکنان از طریق غنی سازی؛توسعه حرفه ای؛شغلی و گردش شغلی6- ایجاد امنیت شغلی؛بهداشت و ایمنی در کار7- ارتقای سطح رفاهی و فرهنگی کارکنان و خانواده های آنان8- اعطای پاداش کافی و عادلانه

اسلاید 7: نتایج کیفیت زندگی کارینتایج فردی: رضایت شغلی؛ همکاری؛یادگیری مداوم ؛آینده شغلی مطلوب ؛حفظ عزت نفس ؛کاهش نگرانی؛اضطراب؛ افسردگی و خستگینتایج سازمانی: کاهش غیبت ها و ترک خدمت ها ؛افزایش تولید ؛کاهش ضایعات ؛ بهبود کیفیت محصول ؛عدم بروز رفتارهای مخرب مثل دزدی و اعتصاب ؛ خلاقیت و نوآورینتایج اجتماعی: افزایش نرخ امید به زندگی ؛افزایش رضایت از زندگی ؛افزایش ارزش سرمایه های ملی ؛ انسجام و وحدت ملی و نزدیک شدن به رفاه و توسعه اجتماعی

اسلاید 8: برنامه های آینده کیفیت زندگی کاریافزایش تنوع در سیستم پرداختبررسی یا اصلاح حقوق یا مزایای بازنشستگیمشارکت در تصمیم گیریمدیران باید برای عملی شدن کیفیت زندگی کاری چند کار را باید انجام دهند:نقش مدیران از دستور دهی و کارفرمایی به رهبری و تشریک مساعی تبدیل شودایجاد ارتباط صحیح ؛آشکار و باز بر اساس اعتماد و احترامایجاد سیستم پیشنهاداتمشارکت واقعی افراد در سازماناحساس ارزش و اهمیت توسط کارکنان سازمان

اسلاید 9: سازمان یادگیرنده:- در طول زمان می آموزد و تغییر می کند و عمکرد هایش را متحول می سازد- استنباطاتی را از گذشته خود یاد می گیرند- یادگیری چگونه یادگرفتن- اندیشه های گروهی ترویج می یابند- جلوتر از زمان حرکت می کند و به واکنش های محیطی زود تر از زمان پاسخ می دهد

اسلاید 10: The Learning OrganizationAn organization in which everyone is engaged in identifying and solving problems, enabling the organization to continuously experiment, improve, and increase its capability.

اسلاید 11: Learning organizations [are] organizations where people continually expand their capacity to create the results they truly desire, where new and expansive patterns of thinking are nurtured, where collective aspiration is set free, and where people are continually learning to see the whole together. (Senge 1990: 3The Learning Company is a vision of what might be possible. It is not brought about simply by training individuals; it can only happen as a result of learning at the whole organization level. A Learning Company is an organization that facilitates the learning of all its members and continuously transforms itself. (Pedleret. al. 1991: 1)Learning organizations are characterized by total employee involvement in a process of collaboratively conducted, collectively accountable change directed towards shared values or principles. (Watkins and Marsick 1992: 118)

اسلاید 12: “… a group of people who are continually enhancing their capacity to create the results they want. This statement has two parts to it: One, you have to know what you want to create, so you are continually reflecting on your sense of purpose, vision. And secondly, you have to be continually developing the capability to move in that direction.”

اسلاید 13: The Laws of the Fifth DisciplineToday’s problems come from yesterday’s “solutions.”The harder you push, the harder the system pushes backBehavior grows better before it grows worse.Faster is slowerYou can have your cake and eat it too--but not at once.Dividing the elephant in half does not produce two small elephantsThere is no blame.

اسلاید 14: یادگیری سازمانی: تفاوت سازمان یادگیرنده ویادگیری سازمانی سطوح یادگیری سازمانی-یادگیری تک حلقوی/انطباقی/غیر استراتژیک-یادگیری دو حلقوی/مولد/استراتژیک-یادگیری سه حلقوی/فرایادگیری

اسلاید 15: فرایند یادگیری سازمانی تکنولوژی اطلاعاتیمبانی تفسیربین واحدهاداخلیکسب دانشتوزیع اطلاعاتتفسیر اطلاعاتحافظه سازمانیخارجیبین افرادروش تفسیرذهن افرادفرهنگ

اسلاید 16: Evolution of the Learning Organization1. Traditional OrganizationTop managers maintaincentral control of actionsand strategyEmployeesTopManagersPower toInfluenceStrategicDirectionEmployeesPower to Influence Work Flow Decisions and Actions

اسلاید 17: ابعاد سازمان یادگیرندهتفکر سیستمی مدل های ذهنییادگیری تیمی تسلط فردی ----------- بینش مشترک --------

اسلاید 18: تقسیم بندی سازمان ها بر اساس دو متغییر یادگیری و تجربهزیادعملکمزیادیادگیری

اسلاید 19: Evolution of the Learning Organization1. Traditional OrganizationTop managers maintaincentral control of actionsand strategy2. Horizontal/Network OrganizationTeams with empoweredemployees responsible forqualityEmployeesTopManagersPower toInfluenceStrategicDirectionEmployeesPower to Influence Work Flow Decisions and Actions

اسلاید 20: Evolution of the Learning Organization1. Traditional OrganizationTop managers maintaincentral control of actionsand strategy2. Horizontal/Network OrganizationTeams with empoweredemployees responsible forquality3. Learning OrganizationEmployees see big pictureand have all information.Formulate emergent strategy and responsible forcustomer satisfactionEmployeesTopManagersمسولیت برای رهبری استراتژیکتفویض اختیاربه کارکنانمسئولیت جریان امور و تصمیمات

اسلاید 21: LearningOrganizationLeadershipShared InformationEmpowered EmployeesStrong CultureHorizontal StructureEmergent Strategythe Learning Organization

اسلاید 22: پیشنهادات1-آموزش مستمر بر اساس نیاز سنجی2- نگهداری بروز نیروی انسانی3- انتصاب بر اساس علایق و توانمندی ها4- ایجاد حلقه مشارکت5- پاداش به جمع داده شود6- درک سریع تغییرات و تحولات7- تدوین چشم انداز سازمان8- ارتباط سیال و روان با کارکنان

اسلاید 23: با تشکر از توجه شما

16,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید