slooch-2

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقد رمان جای خالی سلوچ”

نقد رمان جای خالی سلوچ

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم

اسلاید 2: محمود دولت آبادینویسنده معاصر ایرانی است. نویسنده رمان مشهور کلیدر است.نویسنده ای کم نظیربا نوشتن بیش از سی رمان و داستان و نمایش نامه.باعث شکوفایی« رمان روستایی».يكي از برجسته ترين داستان نويسان نسل دوم ايران است كه ممارست و دست ورزي با زبان، او را به مقتدرترين نثر نويس ايران در سال هاي پس از انقلاب نيز تبديل كرده است.

اسلاید 3: زندگی نامهمحمود دولت‌آبادی، ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ در دولت آباد شهرستان سبزوار به دنیا آمد.دولت‌آبادی مشاغل مختلفی را تجربه کرد. کار روی زمین، چوپانی، پادویی کفاشی، صاف کردن میخهای کج و بعد به عنوان وردست پدر و برادر به عنوان دنده پیچ کارگاه تخت گیوه کشی، دوچرخه سازی، سلمانی و.... بعدها تمام مشاغلی که او در دوران نوجوانی و جوانی خود تجربه کرد، در آثارش نمود یافت.

اسلاید 4: بازیگردر همین دوران دهه ۱۳۴۰ بود که دولت‌آبادی به صورت جدی با تئاتر آشنا شد .۶ ماه نظری و ۶ ماه هم عملی درس تئاتر خواند. در این دوره شاگرد اول شد و پس از آن «شبهای سفید» اثر داستایوسکی را بازی کرد و بعد «قرعه برای مرگ» اثر واهه کاچا، بازی در نمایش «اینس مندو»، «تانیا»، «نگاهی از پل» اثر آرتور میلر و بعد از آن کار در اداره برنامه‌های تأتر بود. سپس به گروه هنر ملی پیوست دوره پرباری برای او آغاز شد.در سال ۱۳۵۳ مهین اسکویی، کارگردان تأتر از او دعوت کرد که در نمایشنامه «در اعماق» اثر ماکسیم گورکی ایفای نقش کند.از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۳ تأتر و داستان‌نویسی، دوشادوش هم، ذهن دولت‌آبادی را تسخیر کرده بود. او در فیلم گاو هم نقش کوتاهی ایفا کرده‌است.

اسلاید 5: نویسندهاو در همین سال تأتر را برای همیشه کنار گذاشت. کار منظم داستان نویسی را با انتشار «ته شب» در سال ۱۳۴۱ آغاز می‌کند.در آثار او از همان نخستین اثر تا آخرین آنها «سلوک» خطوط تفکری کلی نگر و نشانه‌هایی مشخص وجود دارد.تسلط‌ او در فضاسازی و دیالوگ نویسی.مشخصه دیگر آثار او ندای امیدواری در عین کلافگی است و نگاه تلخ او به زندگی که این امیدواری از تربیت و آموزش روستایی او ناشی می‌شود.مشخصه دیگری که در کارهای دولت‌آبادی بارز بود، این است که او به شرح بیرونی آدمها بیشتر رغبت نشان می‌دهد تا شرح درونی آنها، گاه به نظر می‌رسد که این آدمها درون ندارند، از بس که نویسنده به شرح بیرونی آنها پرداخته‌است، به قد و قامتشان به شکل و شمایلشان و خلق و خوی آنها بیش از آنکه نشان داده شود.تم اصلی داستان‌های او بر دو مدار در حرکت است: روستا و شهر.

اسلاید 6: آثارمجموعه داستانلایه‌های بیابانی - (۱۳۴۷)کارنامه سپنج (مجموعه داستان و نمایشنامه)

اسلاید 7: رمانسفر - (۱۳۵۱)آوسنه بابا سبحان (داستان بلند) گاواره‌بان - (۱۳۵۰) جای خالی سلوچ عقیل، عقیل - (۱۳۵۳) از خم چنبر - (۱۳۵۶) کلیدر روزگار سپری شده مردم سالخوردهاتوبوس سلوک آن مادیان سرخ یال طریق بسمل شدنزوالِ کلنل (نوشته‌شده در سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۸۰ میلادی)

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید