naghd_va_barresi_ahmad_alhasan_basri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقد و بررسی احمدالحسن بصری”

نقد و بررسی احمدالحسن بصری

اسلاید 1: درسنامه نقد و بررسی احمدالحسن بصریتالیف : علی محمدی هوشیار

اسلاید 2: تاریخچه پیدایشاحمد اسماعیل صالح السلمی البصری(۱۹68م) معروف به «احمدالحسن الیمانی» ، یکی از جریان‏‏های نوظهور در مسیر مهدویت استوی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم(علیه السلام) دانسته و دارای ادعاهای بیشماری می باشدمانند: ادعای یمانی بودن، سفارت و وصایت حضرت حجت علیه السلاموی در سال (1999م) مدت کوتاهی در حوزه حضرت آیت الله محمدصادق صدر حاضر و در همان سال به علت انجام فعالیت‏های سیاسی علیه دولت عراق به همراه «حیدر مشتت المنشداوی المحمداوی القحطانی» تا سال (2001م) در زندان ابوغریب زندانی شدند

اسلاید 3: ماجرای تحصیل علوم حوزوی احمدالحسن درسایت رسمی خود آنچه باعث شد تا به حوزه علميه نجف اشرف راه یابم این بود که من در رؤیا امام زمان علیه السلام را دیدم که به من دستور داد تا به حوزه علميه نجف بروم و وی از آنچه برایم اتفاق خواهد افتاد خبر داد و هرآنچه که وی گفته بود همان شدآغاز ادعای مشترکاحمدالحسن همزمان با تحصیل در حوزه علمیه صدر، با همراهی حیدر مشتت ادعای مشترکی را آغاز کرده و خود را فرزند و فرستاده حضرت صاحب الامر(علیه السلام) و حیدر مشتت را با عنوان یمانی آل محمد(صلی الله علیه و آله) معرفی نمود.

اسلاید 4: بیانیه احمد الحسن در در اواخر سال(2003م) «فاعلموا أیها الناس أنه لایمانی إلا کان لی کیمینی داعی لأمری هادی لصراط الله الذی أسیر علیه بإرشاد أبی الإمام المهدی محمد بن الحسن(علیه السلام)...». ای مردم بدانید! هیچ یمانی وجود ندارد مگر اینکه در سمت راست من قرار گرفته و فراخوان کننده به امر مااست. امری که هدایت کننده به راه خداست و یمانی با ارشاد پدرم مهدی (علیه السلام) حرکت می‏کند. اولین سفرتبلیغی حیدر مشتت اولین مسافرت تبلیغی‏اش را به زادگاه خود(العمارة در جنوب عراق) آغاز کرده و مردم را به سوی سفیر و فرزند امام دوازدهم(علیه السلام) دعوت کرد

اسلاید 5: با بروز اختلافات عدیده‏ای بین احمدالحسن و حیدر مشتت «وأمری أبین من الشمس فی رابعه النهار و إنی أول المهدیین و الیمانی الموعود». امر من روشن تراز خورشید در وسط روز است و من اولین مهدی وهمان یمانی موعودم وی پس ازسقوط صدام، فرصت را برای طرح ادعاهای خود مناسب دیده و با تشکیل لُجنه‏ها‏ی مختلف، فرقه خود را ساماندهی و تشکیلات وسیعی را در شهرهای نجف، کربلا، ناصریه و بصره به راه انداخت. احمد بصری در تناقضی آشکار، طی بیانیه‏ای خود را به صورت توأمان وصی امام و یمانی موعود معرفی کرده و گفت:

اسلاید 6:

اسلاید 7:

اسلاید 8: مأموریت این گروه، تأمین امنیت جانی و مالی انصار احمدالحسن در شهرها و همچنین تامین امنیت مراسمات و موکب های مناسبتی احمدالحسن می‏باشد.ساختار ماهیتی لجنه ها لجنه علمیمأموریت اصلی این گروه، تالیف کتب و تنظیم آثار احمدبصری است که تا کنون 47 جلد کتاب توسط احمدالحسن و تعداد 124 عنوان کتاب از سوی انصار احمدالحسن به رشته تحریر در آمده استلجنه دینیوظایف این گروه،تعیین ائمه جمعه وجماعات در شهرها و استان‏ها، اداره حوزه‏های علمیه احمدالحسن، تعیین قاضی برای حل مشکلات ، تبلیغ و نشر دعوت انحرافی احمدالحسن، تعیین پاسخگویان و مناظره کنندگان رسمی دعوت احمدالحسنلجنه امنیتی

اسلاید 9: ج. خرید تسلیحات و مهمات جنگی و آموزش های نظامی انصارلجنه اطلاع رسانیمسئولیت این گروه، انتشار بیانیه‏ها و سخنرانی‏های احمدالحسن بوده و علاوه بر آن، مدیریت سایت و فضای مجازی نیز به عهده این گروه می‏باشدلجنه مالیلجنه نظامیاین گروه با هدف جذب و آموزش نظامی انصار، خرید تسلیحات و فرماندهی عملیات‏های نظامی تشکیل شده است که با عنوان «سرایاالقائم» فعالیت می‏کننداین گروه، علاوه بر دریافت وجوهات شرعی و نذورات و هدایا، مسئولیت هزینه این مبالغ را بر عهده دارند. این مبالغ در سه بخش مصرف می گردد که عبارتند از:الف. شهریه طلاب و مبلغینب. چاپ و نشر کتب انصار و همچنین تجهیز کتابخانه‏های انصار و حسینه ها

اسلاید 10:

اسلاید 11: با سرگرفتن فعالیت‏های این جریان در منطقه و سرایت آن به ایران اسلامی، عده‏ای پس از مواجهه با ادله احمدالحسن، با وی بیعت کرده و خود را «انصار امام احمدالحسن» نامیدند. باور انصار مکتببراساس روایات موجود، فردی به نام احمد که فرزند و فرستاده امام دوازدهم است وجود داشته و با هدف آماده سازی قیام حضرت ظهور کرده و در حال حاضر از طریق فیسبوک و پالتاک با مردم در ارتباط می‏باشداین جریان توسط انصار احمدالحسن دچار انشقاق شده و به دو گروه «انصار پرچم یا رایات سود» و «انصار مکتب» تقسیم شدند

اسلاید 12: باورهای انصار پرچم گروه پرچم (رایات سود)؛ گروهی ازپیروان احمد بصری هستند که بر اساس مجموعه‏ای از روایات، مدعی غیبت احمد بصری می‏باشند. رایات سود براین باورند که احمدالحسن در کتب اولیه خود، به خیانت و ارتداد بعضی از انصارهشدار داده و آنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی مرتکب شده‏اندرایات سود معتقدند؛ کتبی که بعد از غیبت احمد الحسن بصری به اسم او منتشر شده است، دارای اشکالات علمی فراوان بوده و هیچکدام از آنان نوشته وی نیستاز ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان، احمد الحسن ۱۲ نفر از اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام مهدی (علیه السلام ) برده است

اسلاید 13: رایات سود اذعان دارند که مکتب نجف، قوانین و کلمات احمدالحسن و قانون حاکمیت الله را نقض کرده است، چرا که از دولت و حکومت عراق درخواست نماینده در مجلس استان بصره عراق کرده نموده و این مطلب علاوه بر تایید حکومت عراق، به منزله خیانت و نقض قانون حاکمیت الله به شمار می‏روددر باور رایات سود؛ عبد الله هاشم(مستند ساز) ، پس از احمدالحسن، همان مهدی دوم در حدیث وصیت شیخ طوسی(ره) است. برخی از پیروان پرچمبرخی از پیروان مکتبعلی الغریفی وعبدالله هاشم از جمله پیروان پرچم بوده و مخالفت آشکاری با مکتب دارند ناظم العقیلی، سید واثق حسینی، عبدالرحیم ابو معاذ، علاء سالم و حسن حمامی به عنوان پیرو مکتب بوده و مدیریت علمی و نظامی آن را بر عهده دارند

اسلاید 14: جریان شناسی جریان احمدالحسن، همانند بسیاری از فِرق انحرافی، بیش از آنکه یک فرقه دینی بوده باشد، یک جنبش سیاسی است از جمله اهداف آنایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در کشورهای اسلامیتخریب جایگاه علماءناکارآمد جلوه دادن علوم دینی حوزه‏های علمیه تبدیل نیابت عامه فقیه به نیابت خاصّه خودفراهم نمودن زمینه برای فروپاشی حوزه‏های علمیه ... آنها حتما ریاکار هستند پس گریه آنها بر امام حسین ونمازشان ریا است،هدف آنها فقط تسلط بر قلب مردم ومقام های ناچیز دنیوی است. علمای بی عملی هستند.....احمدالحسن در تخریب جایگاه مراجع تقلید و علمای شیعه

اسلاید 15: آینده شناسی جریان احمدالحسندو احتمال قوی در خصوص این فرقه تثبیت جریان بواسطه رونمایی از مهدی‏های پس از خود وهمچنین موکول کردن قیام به آنانانجام عملیات نظامی علیه مراجع شیعه وکشتار مقلّدین آنان، با کمک جریان‏های نظامی فعال چالش جریان احمدالحسن در اسلاماز جریان‏های خطرناکِ درون شیعی است چراکه این جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعیین شده است که آن را در ردیف جریان‏هایی همچون فرقه ضاله بهائیت و تصوف فرقه‏ای قرار داده است

اسلاید 16: دو نکته اساسی الف: هدف قرار دادن مسائل ضروری و مسلّم در مذهب تشیعمانند :ایجاد انحراف در عدد ائمه معصومین(علیهم السلام) تغییر مفهوم و دایره عصمت مصادره مهدویت و قائمیتادعای شارعیت أغلب دعوتهای انحرافی پیشین، مسائلی در مورد صاحبان خود ارائه می‏دادند تا به اهداف ومادی خود دست یابنداما دعوت انحرافی احمدالحسن مسلّمات و ضروریات مذهب حقّۀ تشیّع را مورد هدف قرار داده و در صدد تغییر و انحراف آنها بر آمده است

اسلاید 17: ب : تکفیر شیعیانی که با دعوت احمدالحسن مخالفت دارندمهمترین چالش‏های پیش روی تشیع در مواجهه با جریان انحرافی احمدالحسن ،بینش تکفیری درباره تمامی مسلمانانی است که این دعوت انحرافی را نپذیرفته و یا با آن مخالفت کرده‏انداحمدالحسن بر اساس القائات تکفیری خود و همچنین بر اساس اعلام قائمیت خود، بینش خون آلود و انتقام گیرنده‏ای را به پیروان خود داده است مهمترین علل پیدایش این بینشتمامی بینش‏های تکفیری درجهان اسلام،ریشه در نقل گرایی افراطی ودوری از عقل است

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید