صفحه 1:

صفحه 2:
رک گروه فرهنكى و تبليغى بروج

صفحه 3:
تاليف : علی محمدی هوشیار

صفحه 4:
* احمد اسماعیل صالح السلمی البصری(۱۹68م) معروف به «احمدالحسن الیمانی» » یکی از ‎less‏ ‏ا ‎Pest‏ ‏دوازدهم (عليه السلام) سفت ف ناراك ادها كات بيشمارى مى باشد مانند: ادعاى يمانى بودن» سفارت و وصايت حضرت * حجیر علبی الوطوام) مدت كوتاهى در حوزه حضرت ‎cul‏ الله محمدصادق صدر حاضر و در همان سال به علت انجام فعاليتهاى سياسى عليه دولت عراق به همراه «حيدر مشتت المنشداوى المحمداوى القحطانى» نا سال (2001م) در زندان ابوغريب رندانى شدند

صفحه 5:
آنچه باعث شد تا به حوزه علمیه نجف اشرف راه يابم اين بود كه من در رؤيا امام زمان عليه السلام را ديدم كه به من دستور داد تا به حوزه علميه نجف برايم اتفاق خواهد افتاد خبر داد فته بود همان شد احمدالحسن همزمان با تحصيل در حوزه علمیه صدرء با همراهى حيدر مشتت ادعاى مشتركى را آغاز كرده و خود را فرزند و فرستاده حضرت صاحب الامر(عليه السلام) و حيدر مشتت را با عنوان يمانى آل 3 تقشید(صلی الله علیه و اله) معرفی نمود-

صفحه 6:
حمد الحسن در در اواخر سال(2003م) * «فاعلموا آیها الناس آأنه لایمانی الا کان لی کمعی داعی ‎sean‏ ی هادی لصراط الله الذی آسیر علیه بارشاد آبی ‎ply‏ المهدی محمد بن ۸ , الحسن(علیه السلام). * ای مردم بدانید! هیچ ‎Pes‏ 4 ندارد اینکه در سمت راست من قرار گر ‎core‏ ‏کننده به امر مااست. امری که هذایم راه خداست و یمانی با ارشاد پدرم مه تبلیغیاش را به الكلام) كركت فق زادگاه خود(العمارة در جنوب عراق) اغاز كرده و مردم رابه سوی سفیر و فرزند ,, امام

صفحه 7:
* احمد بصری در تناقضی آشکار, طی بیانیهای خود را به صورت توأمان وصی لمام و یمانی موعود معرفی کرده و گفت: 3 0 0 + «وأمرى آبین من الشمس فی رابعه النهار و إنئن أول المهديين و اليمانى الموعود». ‎oF 1‏ روشن تراز خورشيد در وسط روز است و من ن معدي وهع ان بانع مووز برا طرح ‎ues‏ خود مناسب ديده و با تشكيل ى مختلف» فرقه خود را ساماندهی و تشکیلات وسیعی ‏زا در شهرهای نجف, کربلاء ناصریه و بصره به راه انداخت.

صفحه 8:

صفحه 9:

صفحه 10:
ماموریت اصلی این گروهء تالیف کیت و سای ‎De‏ ‏آثار احمدبصری است که تا کنون 47 جلد ‎TOUS‏ ‏توسط احمدالحسن و تعداد 124 عنوان کتاب از / لته دینی » انصار احمدالحسن به رشته تحریر در آمده تا لا وظايف اين كروهءتعيين ائمه جمعه وجماعات در شهرها وااسانها ادا ]كا علميه 5 ‎pees sper olla col‏ لاتم نم ‎ie‏ ر دعوت انحرافی احمدالحسن» تعیین پبسحگویان و مناظره کنندگان رسمی دعوت ‎a‏ شاعو لت پن گروه, تأمین امنیت جانی و مالی انصار احمدالحسن در شهرها و همچنین تامین امنیت مراسمات و موکب های مناسبتی احمدالحسن

صفحه 11:
جنه اطلاع رسانى | لا مسئولیت این گروه, انتشار بیانیهها و _ سخنرانیهای احمدالحسن بوده و علاوه بر آن؛ ت سایت و فضای مجازی نیز به عهده اين ‎nats acd‏ . لا این گروه با هدف جذب و آموزش نظامی انصارء خرید تسلیحات و فرماندهی عملیاتهای نظامی شده است که با عنوان «سرایاالقائم» ت میکنند ۱ ‎es‏ علاوه بر دریافت وجوهات شرعی و نذورات و هداياء مسئوليت هزينه اين مبالغ را بر 5 ‏وي سپس سه بخش مصرف مى ‎ ‎

صفحه 12:

صفحه 13:
با سرگرفتن فعالیتهای این جریان در منطقه و سرایت ۰ آن به ایران اسلامی, عدهای پس از مواجهه با ادله احمدالحسن, با وى بيعت کرده و خود باور انصار مکتب ام 7 احمدَالحسن» تآمیدند. لا براساس روايات موجودء ذ فرزند و فرستاده امام دوازدهم است وجود داشته و با هدف آماده سازی قيام حضرت ظهور کرده و در حال حاضر از طریق فیسبوک و پالتاک با مردم در ارتباط میباشد

صفحه 14:
لاگروه پرچم (رایات سود)؛ گروهی ازپیروان احمد بصری هستند که بر اساس مجموعهای از روایات؛ ‎if‏ ‏مدعی غیبت احمد بصری میباشند. لااز ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان» احمد الحسن ۱۲ نفر از اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام عليه السلا 1 تت ا ل ا ‎Lis‏ ‏اوليه خودء به خیانت و ارتداد بعضی از انصارهشدار داده و آنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی ‎sStias O‏ هغبفدند؛ کتبی که بعد از غیبت احمد الحسن بصری به اسم او منتشر شده است, دارای اشکالات علمی فراوان بوده و هیچکدام از آنان

صفحه 15:
کرده است, چرا که از دولت و حکومت عراق اويا نماينده دن مجلس او بصره عراق ۱ ‎ce 00‏ و اين مطلب علاوه بر تایید حکومت ‎ap‏ ‏رما بات زیحد) رعیداباهها فاما میت الله . * ‎onl‏ ارسي [ز احمدالحسن» , همان مهدی ۰ " صیت شيخ طوسی(ره) ,خی از خی از پیروان پرچم علی الغریفی وعبدالله هاشم از جمله پیروان پرچم بوده و مخالفت اشکاری با مک داد خی از پیروان ‎shes)! abl‏ سید وانق حسینی» عبدالرحیم ابو معاده علاء سالم و حسن حمامی به عنوان پیرو مکتب نوده و1 = آن رابر عهده دارند

صفحه 16:
جریان احمدا ن» همانند بسیاری از فرق انحرافی, بیش از آنکه یک فرقه دینی بوده باشد, — است ‎aa‏ 1 ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در 2( تخریب جایگاه علماء 3) ناکارآمد ‎a‏ دادن علوم دینی ‎Bole slen iso‏ 4) تبديل نيابت عامه فقيه به نيابت خاصٌ

صفحه 17:
دو احتمال قوی در خصوص این فرقه از جریانهای خطرناي درون شیعی است چراکه این جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعيين شذه انك کهآ در رک انهایی | همچون فرقه ضاله بهائیت و تصوف فرقهای. . قرار داده است 1

صفحه 18:
فرار‌دادن مسائل ضروری | وامسلم در مذهت * آغلب دعوتهای انحرافی پیشین, مسائلی در ‎Ee‏ صاحبان خود ات میدادند تا به اهداف 9 ۳ فم‌ادی خو د سرت ب آحمدالحسن مسلّمات و ضروریات مذهب >48 تشیّع را مورد هدف يي قرام دادم و در صدد تغییر و انحراف آنها بر ‎call BS‏ 1) ایجاد انحراف در عدد ائمه معصومین(علیهم السلام) 2)تغییر مفهوم و دایره عصمت 3)مصادره مهدویت و قائمیت 4)]دعاى شارعيت ©

صفحه 19:
2 ر شیعیانی که با دعوت احمدالحسن مخالفت دارند. * مهمترین چالشهای پیش روی تشیع در مواجهه با جریان انحرافی احمدالحسن ,بینش تکفیری ‎AS‏ ‏درباره تمامى مسلمانانى است كه اين دعوت / انحرافی را نیذیرفته و يا با آن مخالفت کردهاند ۱ * احمدالحسن بر اساس القائات تکفیری خود و همچنین بر اساس اعلام قائمیت خود» بینش ۱ خون آلود و انتقام گیرندهای را به پیروان خود 1 ۳ ‏«إدوي !ست يدايش اين بينش‎ ٠

درسنامه نقد و بررسی احمدالحسن بصری تالیف :علی محمدی هوشیار تاریخچه پیدایش احمد اسماعیل صالح السلمی البصری(۱۹68م) معروف به «احمدالحسن الیمانی» ،یکی از جریانهای نوظهور در مسیر مهدویت است وی خود را پنجمین فرزند با واسطه امام دوازدهم(علیه السالم) دانسته و دارای ادعاهای بیشماری می باشد مانند :ادعای یمانی بودن ،سفارت و وصایت حضرت السالم در علیه حجت 1999م) مدت کوتاهی در حوزه حضرت سال ( وی آیت الله محمدصادق صدر حاضر و در همان سال به علت انجام فعالیتهای سیاسی علیه دولت عراق به همراه «حیدر مشتت المنشداوی المحمداوی القحطانی» تا سال (2001م) در زندان ابوغریب زنداTنی شدند ماجرای تحصیل علوم حوزوی احمدالحسن درسایت رسمی خود آنچه باعث شد تا به حوزه علميه نجف اشرف راه یابم این بود که من در رؤیا امام زمان علیه السالم را دیدم که به من دستور داد تا به حوزه علميه نجف بروم و وی از آنچه برایم اتفاق خواهد افتاد خبر داد وی گفته بود همان شد هرآنچه که غاز و مشترک ادعای احمدالحسن همزمان با تحصیل در حوزه علمیه صدر، با همراهی حیدر مشتت ادعای مشترکی را آغاز کرده و خود را فرزند و فرستاده حضرت صاحب االمر(علیه السالم) و حیدر مشتت را با عنوان یمانی آل محمد(صلی الله علیه و آله) معرفی نمود. حمد الحسن در در اواخر سال(2003م) « فاعلموا أیها الناس أنه الیمانی إال کان لی کیمینی داعی ألمری هادی لصراط الله الذی أسیر علیه بإرشاد أبی اإلمام المهدی محمد بن الحسن(علیه السالم).»... حیدر مشتت ای مردم بدانید! هیچ یمانی وجود ندارد مگر اولین اینکه در سمت راست من قرار گرفته و فراخوان مسافرت کننده به امر مااست .امری که هدایت کننده به تبلیغیاش را به راه خداست و یمانی با ارشاد پدرم مهدی (علیه زادگاه السالم) حرکت میکند. اولین خود(العمارة سفرتبلیغ در جنوب ی عراق) آغاز کرده و مردم را به سوی سفیر و فرزند امام اختالفات عدیدهای بین احمدالحسن و حیدر مشتت احمد بصری در تناقضی آشکار ،طی بیانیهای خود را به صورت توأمان وصی اTمام و یمانی موعود معرفی کرده و گفت: « وأمری أبین من الشمس فی رابعه النهار و إنی أول المهدیین و الیمانی الموعود». امر من روشن تراز خورشید در وسط روز است و من اولین مهدی وهمان یمانی موعودم وی پس ازسقوط صدام ،فرصت را برای طرح ادعاهای خود مناسب دیده و با تشکیل لُجنههای مختلف ،فرقه خود را ساماندهی و تشکیالت وسیعی را در شهرهای نجف ،کربال ،ناصریه و بصره به راه انداخت. لجنه علمی ساختار ماهیتی لجنه ها مأموریت اصلی این گروه ،تالیف کتب و تنظیم آثار احمدبصری است که تا کنون 47جلد کتاب توسط احمدالحسن و تعداد 124عنوان کتاب از سوی انصار احمدالحسن به رشته تحریر در آمده لجنه دینی است وظایف این گروه،تعیین ائمه جمعه وجماعات در شهرها و استانها ،اداره حوزههای علمیه احمدالحسن ،تعیین قاضی برای حل مشکالت ،تبلیغ و نشر دعوت انحرافی احمدالحسن ،تعیین لجنه امنیتی پاسخگویان و مناظره کنندگان رسمی دعوت احمدالحسن مأموریت این گروه ،تأمین امنیت جانی و مالی انصار احمدالحسن در شهرها و همچنین تامین امنیت مراسمات و موکب های مناسبتی احمدالحسن میباشد. جنه اطالع رسانی مسئولیت این گروه ،انتشار بیانیهها و سخنرانیهای احمدالحسن بوده و عالوه بر آن، مدیریت سایت و فضای مجازی نیز به عهده این لجنه نظامی گروه میباشد این گروه با هدف جذب و آموزش نظامی انصار، خرید تسلیحات و فرماندهی عملیاتهای نظامی تشکیل شده است که با عنوان «سرایاالقائم» لجنه مالی فعالیت میکنند این گروه ،عالوه بر دریافت وجوهات شرعی و نذورات و هدایا ،مسئولیت هزینه این مبالغ را بر عهده دارند .این مبالغ در سه بخش مصرف می عبارتند از: گردد طالب و مبلغین کهشهریه الف. ب .چاپ و نشر کتب انصار و همچنین تجهیز کتابخانههای انصار و حسینه ها ج .خرید تسلیحات و مهمات جنگی و این جریان با سرگرفتن توسط انصار فعالیتهای این جریان احمدالحسن در منطقه و سرایت دچار انشقاق آن به اTیران اسالمی، شده و به دو عدهای پس از مواجهه گروه «انصار با ادله احمدالحسن ،با پرچم یا رایات وی بیعت کرده و خود سود» و «انصار امام «انصار باور را مکتب انصار مکتب» تقسیم احمدالحسن» نامیدند. شدنداحمد که براساس روایات موجود ،فردی به نام فرزند و فرستاده امام دوازدهم است وجود داشته و با هدف آماده سازی قیام حضرت ظهور کرده و در حال حاضر از طریق فیسبوک و پالتاک با مردم در ارتباط میباشد باورهای انصار پرچم گروه پرچم (رایات سود)؛ گروهی ازپیروان احمد بصری هستند که بر اساس مجموعهای از روایات، مدعی غیبت احمد بصری میباشند. از ادعاهای این گروه این است که در روز مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان ،احمد الحسن ۱۲نفر از اتباع رایات سود را انتخاب کرده و به دیدار با امام مهدی (علیه السالم ) برده است رایات سود براین باورند که احمدالحسن در کتب اولیه خود ،به خیانت و ارتداد بعضی از انصارهشدار داده و آنها بخاطر جمع آوری اموال به کذب گویی شدهاند معتقدند؛ کتبی که بعد از غیبت احمد مرتکبسود رایات الحسن بصری به اسم او منتشر شده است ،دارای اشکاالت علمی فراوان بوده و هیچکدام از آنان نوشته وی نیست رایات سود اذعان دارند که مکتب نجف ،قوانین و کلمات احمدالحسن و قانون حاکمیت الله را نقض کرده است ،چرا که از دولت و حکومت عراق درخواست نماینده در مجلس استان بصره عراق کرده نموده و این مطلب عالوه بر تایید حکومت هاشم(مستند عبدوالله سود؛ رایات در حاکمیت الله نقض قانون خیانت منزله باور به عراق، میروداحمدالحسن ،همان مهدی پس از ساز) ، شمار به دوم در حدیث وصیت شیخ طوسی(ره) پیروان پرچم رخی از است. علی الغریفی وعبدالله هاشم از جمله پیروان پرچم بوده و مخالفت آشکاری با مکتب دارند رخی از پیروان مکتب ناظم العقیلی ،سید واثق حسینی ،عبدالرحیم ابو معاذ ،عالء سالم و حسن حمامی به عنوان پیرو مکتب بوده و مدیریت علمی و نظامی آن را بر عهده دارند جریان شناسی فرق جریان احمدالحسن ،همانند بسیاری از ِ انحرافی ،بیش از آنکه یک فرقه دینی بوده باشد، یک جنبش سیاسی است احمدالحس ز جمله اهداف آن ن در تخریب )1ایجاد اختالف و فتنه و انحراف در جایگاه کشورهای اسالمی مراجع )2تخریب جایگاه علماء تقلید و )3ناکارآمد جلوه دادن علوم دینی علمای حوزههای علمیه شیعه )4تبدیل نیابت عامه فقیه به نیابت صه خود خا ّ هستند پس گریه آنها بر امام نمودنریاکار آنها حتما ... )5 زمینه برای فراهم ت،هدف آنها فقط تسلط ریا اس ونمازشان حسین علمیه حوزههای فروپاشی بر قلب مردم ومقام های ناچیز دنیوی است. علمای بی عملی هستند..... آینده شناسی جریان احمدالحسن دو احتمال قوی در خصوص این فرقه انجام عملیات تثبیت جریان نظامی علیه مراجع بواسطه رونمایی از شیعه وکشتار مهدیهای پس از مقلّدین آنان ،با خود وهمچنین کمک جریانهای اسالمکردن قیام موکول چالش جریان احمدالحسن در نظامی فعال به آنان خطرناک درون شیعی است چراکه از جریانهای ِ این جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعیین شده است که آن را در ردیف جریانهایی همچون فرقه ضاله بهائیت و تصوف فرقهای قرار داده است دو نکته اساسی ف قرار دادن مسائل ضروری و مسلّم در مذهب تشیع أغلب دعوتهای انحرافی پیشین ،مسائلی در مورد صاحبان خود ارائه میدادند تا به اهداف ومادی خود دست یابند ّ اما دعوت انحرافی احمدالحسن مسلمات و ّ حقۀ تشیّع را مورد هدف ضروریات مذهب قرار داده و در صدد تغییر و انحراف آنها بر مانند : است آمده )1ایجاد انحراف در عدد ائمه معصومین(علیهم السالم) )2تغییر مفهوم و دایره عصمت )3مصادره مهدویت و قائمیت )4ادعای شارعیت ر شیعیانی که با دعوت احمدالحسن مخالفت دارند مهمترین چالشهای پیش روی تشیع در مواجهه با جریان انحرافی احمدالحسن ،بینش تکفیری درباره تمامی مسلمانانی است که این دعوت انحرافی را نپذیرفته و یا با آن مخالفت کردهاند احمدالحسن بر اساس القائات تکفیری خود و همچنین بر اساس اعالم قائمیت خود ،بینش خون آلود و انتقام گیرندهای را به پیروان خود داده استپیدایش این بینش مهمترین علل تمامی بینشهای تکفیری درجهان اسالم،ریشه در نقل گرایی افراطی ودوری از عقل است

51,000 تومان