سایر تحقیق و پژوهش

نقش افرینی بانوان در جنگ

naghsh-afrini-banovan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش افرینی بانوان در جنگ”

نقش افرینی بانوان در جنگ

اسلاید 1: به نام خداموضوع: نقش آفرینی بانوان در جنگ

اسلاید 2: گردآورنده:استاد:درس: آشنایی با مبانی دفاع مقدس2

اسلاید 3: مقدمه در متون تاریخی، اغلب از نقش زنان درباری و از تأثیر زنان غرب و شرق زده یا به اصطلاح روشنفکر بر تحولات اجتماعی سخن به میان آمده، ولی زنانی که در حادثه گریبایدف، جنبش تنباکو، نهضت مشروطه، کشف حجاب، قیام ۳۰ تیر ۱۳۳۱ و... مشارکت داشته اند، از توده زنان مسلمانی بوده اند که گوش به فرمان مراجع تقلید و به منظور انجام تکلیف شرعی و الهی پا به میدان مبارزه گذاشتند از دهه ۱۳۴۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی، این زنان حضور گسترده تر و مستمرتری از خود نشان دادند، علت آن ، اولا : خودباوری بیشتری بوده که امام خمینی(ره) در زنان پدید آورد . ثانیا : لبیک آنان به دعوت امام برای حضور سیاسی اجتماعی بوده است.پس از پیروزی انقلاب اسلامی، زنان هنوز نیاسوده و خستگی یک مبارزه طولانی علیه رژیم پهلوی را از تن بیرون نکرده بودند که بار دیگر بر خود تکلیف دیدند برای دفاع از انقلاب ، به ایفای نقش های تازه تر و مؤثرتر در عرصه های جدیدتر بپردازند ، از این رو، شرکت در بحران هایی را که در گوشه و کنار کشور، به ویژه در کردستان بر پا شد ، جزء وظیفه خود دانستند ، ولی آنچه بعد از حدود ۵/۱ سال پس از پیروزی ، زنان را به کمک و مساعدت بیشتر طلبید ، دفاع مقدس است که هشت سال نظاره گر رشادت های زنان و مردان این مرز و بوم بود.3

اسلاید 4: نقش زنان در دوران دفاع مقدس یکی از عرصه هایی که زنان به خوبی در آن نقش خود را ایفا نمودند ، حضور در دوران دفاع مقدس است . با شروع جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ زنان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، وظیفه خود را برای حفظ میهن از تجاوز دشمن به نحو مطلوب انجام دادند و با توجه به شرایط موجود به ایفای نقش خود پرداختند . اینان سربازان گمنامی بودند که بار سنگین تدارکات جبهه جنگ و برخی وظایف دیگر را بردوش می کشیدند . هجوم یک باره دشمن به مناطق مرزی و هم چنین بمباران های هوایی به شهرها ایجاب می نمود که زنان به صورت مستقیم در مناطق جنگی حضور پیداکنند.4

اسلاید 5: 5نقش رزمی زنان در دفاع مقدساولین مسئولیتی که زنان در دفاع مقدس، به صورت خودجوش و همپای مردان بر عهده گرفتند، جنگیدن با دشمن بعثی در جنوب و مزدوران داخلی در کردستان بود ، حتی آنان ، کوکتل مولوتف ساختند ، تا به جنگ تانک های عراقی بروند که قصد داشتند از مرز شلمچه بگذرند. البته تهیه و به کار بردن کوکتل مولوتف ، ابتدایی ترین کار رزمی خواهران و زنان به شمار می آمد ، بعدها آن ها خود را به سلاح مجهز کردند تا مردانه با دشمن بجنگند ، روایت هایی از راویان ، از جمله :در قبرستان خرمشهر زن ۶۵ ساله ای را دیدم که تفنگ ام یک بر دوش داشت . گفتم: مادر چه می کنی؟ گفت: پسر و دخترم آنقدر جنگیدند تا شهید شدند و اینجا خفته اند. می روم راه شان را ادامه دهم ، هر چه او را منع کردم ، نپذیرفت و گفت: باید از دینم دفاع کنم. این تنها وظیفه شما پسرانم نیست ، بلکه وظیفه من هم هست ، جنگید و سرانجام با ترکش خمپاره شهید شد.

اسلاید 6: 6

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید