صفحه 1:
نقش خانواده در کاهش عوارض اعتیاد

صفحه 2:
خانواده معتادان كننده موادي را تا

صفحه 3:
سيستمي که با رفتارهاي اعتيادي رابطه تنگاتنگ دارد © خانواده است. مشاوران وپزشکان خانواده مي باید به پويايي هاي خانوادگي موثر بر تك تك مراجعان به دقت نظر کنند. در واقع, سیستم خانواده را مي توان به خودي خود آماج مناسبي براي تغییر در نظر گرفت. کار کردن با خانواده از اين دیدگاه مستلزم ‎yl‏ است هع مشاوران ختي از نظریه سيستمهاي عمومي و کار, .مشاوره اعتیاد داشته باشند

صفحه 4:
ا سس ۳ سوء مصرف مواد و سیستم خانواده رويكرد سيستمي خانواده مدعي است كه علت سوء © مصرف مواد حاصل اختلال در عملكرد سيستم خانواده است. زوج درماني و خانواده درماني مي تواند با درمان مشکلات خانوادگي مرتبط با سوء مصرف مواد موثر .باشد

صفحه 5:
Pieces OPMPET ‏ک‎ Approach * Transactional patterns وناز وت روا لااتصصوع

صفحه 6:
ات سس مرحله 1 ستیایی به تركك شامل نامعادل سازي سیستم است طوري که تغییر سالم امکان پذیر باشد. 9 در مرحله 2. سازگاري با ترك,خانواده نیاز دارد كه روي تثبيت سيستم كار كند. ©درمرحله 3.حفظ طولاني مدت تركء همراه با

صفحه 7:
۸ Get help from other$ 7 [Find best ۹ as ‎of‏ مس ‎recovery‏ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎۳ ‏یج‎ ‏سا‎ fsolation 1 Vv [Reduce |, | stress Vv ‘fPhance of recovery ۸ >< (geal 3 ‎roa ‎۷ ‎, a al >| problem ‎۲ ‎Pet advieg ‎۲ ‎Find ‎freatment ‎ ‎ ‎ ‎ere ‎addiction ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 8:
medicine. 4. Therapist-Family-Extrafamilial Teach the how to have successful interactions with agencies ¥ Contact the school to set-up a meeting Y Contact JPO

صفحه 9:

صفحه 10:

صفحه 11:

صفحه 12:

صفحه 13:
#مرحله ‎a‏ قطع الگوهاي مستمره © وقتي درمان شروع مي‌شود پزشک خانواده به اعضاي خانواده کمك مي کند که الگوهايي را که ويژگي سیستم خانواده در گذشته بوده اند, قطع کند.بخشي از نقش مشاور در این مرحله کمك کردن به اعضاي خانواده است نا بين جايكزيتهاي (1) مواجهة شذن ا رقتارهاي مصرف مواد و تحت فشار قرار دادن عضوي كه مواد سوء مصرف فى كند براي د تلاك

صفحه 14:
® . مواجهد "مداخله اي" اشت که براي افراد دچار مشکل الکل توسط جانسون (1973) رواج یافت. در این روش , هر يك از اعضای جانواده , دوستان و همکاران اطلاعاتي را براي مواجهه با قرب وان پل گروه چم من کنلد تمام خصار شواهة عيدن أ تأثيري که مشرويخواري پا شخص روي آنها دانفته است. ارایه في كنز ويه اشيوة ای مایت امیل [ مواتهه مایتی] بد رد قشار من أورنه نا ببزيرد که او ششگل الکل زارد هدف از این مداخله این است که برداشت و ذهنیت شخص را طوري تغییر دهد که به اين باور برسد که مشروبخواري یا مصرف ماده ديگري منبع مشكلاتي است که توصیف شده اند. نتیجه مورد نظر اجع ضرورت ورود به درمان را بپذیرد

صفحه 15:
لوو سس بهبود زند کي خود و رشد و سلامت خانواده گاهي مواقع, نه لازم است و نه مناسب است که © به شخص براي ورود به درمان فشار آورده شود.اعضاي خانواده ممکن است نیاز داشته باشند که _ فرایند تغییر را بدون مشارکت سوء مصرف کننده مواد آغاز بنابراین, يك راه اين است که بجاي تاکید بر رفتار ۴ مشروبخواري با مصرف مواد عضو مبتلا بر بهبود زندگي خود و رشد و سلامت خانواده تمرکز کنند. از طریق فرایند گسستگي , اعضاي خانواده مي‌توانند الگوهاي خشك و سخت تعامل را قطع کنند و از قبول مسئولیت در قبال .رفتاردیگران فاصله بگیرند

صفحه 16:
«روبارويي . وقتي عضوي از خانواده که سوء مصرف مواد پاك مي شود و ‎ere‏ مشاور ون عوقیس است ک وا کی ند با آنچه كه دز واقع بعران است: مقانله کند. اگر بد بحران به چشم موقعيتي نگاه شود که مستلزم مهارتهاي مقابله اي خارج از خرانه معمول او است, خانواده با عضو جدیدا" پاك شده اي مواجهه اند که آشکارا با اين تعریف جور در مي آید. مشکلاتي که خانواده همواره به الكل يا سایر مواد نسبت داده شده است به وجود و حضور خود ادامه مي دهند و منجر به احساس نااميدي مي شوند. خزانه رفتارهاي خانواده منطبق با حضور عضوي است كه سوئ مصرف مواد دارد نه ورود عضو جدیدا" پاك شده اي که دیگر قادر نیست به عنوان بیمار معلوم عمل كند.

صفحه 17:
خانواده درماني مانند تمام رويكردهاي دیگر در مشاوره , بازتاب ديدگاههاي مختلف است. وقتي که اعضاي خانواده براي تغییرات بلند مدت اماده اند. هر يك از اين مدلهاي خانواده را مي‌توان براي خانواده هاي دچار سوء مصرف مواد و الکل سودمند باشند.

صفحه 18:

صفحه 19:
| for -0-0--“ Strategic x 12 9 feet Therapy ¥ Improve family’s ility to resolve 4 1 ‏وو تك‎ 5 8 مذ جو ند وعم عع نالع يويد ‎oe‏

صفحه 20:

صفحه 21:
‎ies sites‏ خانواده با ‏روابط ارزشمند: صداقت ‎Sly‏ دروغ *#* مفایرت‌عمل‌وگفتار , بپذیرید 1 ‏هزینه هایدروغ گوییرا با وعدرمیانب گذارید- #2 جریمه قانونش کی 9 ‏بازسازی روابط مفيد * ‏وا لاین‌ت سلیم ب از عانحرافین_شود- 1 ‏قولعد بازی‌خودش را دنبا 2 راهکار اتفاق نظر بجای مشاجره*

صفحه 22:
خب ۱7 #بحث دقیق درباره موضوعات © استفاده از عبارت هاى دقيق #تمركز بر زمان حال © مسئوليت يذيرى ©بيان خواسته ها © منحرف نشدن از مو ضوع ۰

صفحه 23:
#پاسخ های فرزند 6- من همین طور که قول داده ام , دارم خیلی کار می کنم . چرا درباره اون حرف نمی زنین؟(موضوعی نامشخص) طرف منو(جمله أى افراطى) © 3-همش كذشته رو به رخم مى کشین ! اگر شتفاها بذارین ء همش رو انجام میدم.(تمرکز بر شته یا اینده) ©4 تقصير من ثیست که معلم ها نمی تونن منو وادار به انجام تکالیفم کنن(عذر و بهانه اوردن) 6-شماها به احساسات من اهمیت نمیدین . همش به ‎eer Sie ere J ac aor‏ اهدي a res (( él ‘pola Sob |e ‏گویند قرار بوده تکلیف خودت را‎ ‏نها تحویل بدهی , اما نداده‎ ‏ای.))(جمله ای دقیق)‎ © 3-براى تحويل تكاليف عقب افتادة ات جه كار مى كنى؟ (تمرکز بر زمانحال) ©4-وظيفه تو اينكه تكاليف را انجام بدى و سر موقع تحويل بدى .(انتظار مسوليت يذيرى) :نايد برناقه اى ‎dle oly‏ تكاليف عقب افتاده به ما بدى (بيان مستقيم خواستة) #نا وقتى كه تكاليف رو انجام ندى

صفحه 24:
1ج 11 a ۳ ۰ بیان مستقیم خواسته ها بجای فریب کاری 6 مقابله با شیوه های اخاذی احساسی نوجوان » قلدرى1 © دوسسهداشتن2 © عصبانيت3 © ينج بردن4 © لنتقاد-5 © بيجاركد6 9 فاوتت7 © راهكازهاى والدينى ©

صفحه 25:
تقایل سالم بازسازی روابط :سه شكل آن © ‎2b ey ae lit‏ علائقخود)-2 © ‎rie‏ جوپی(توافق‌وزیر پا ذير طرف3 © معقولبودرادر نظر داشتن_ خشها ىأسيرهذير

صفحه 26:
تقويت بلوغ وراهکارهای کارآمد الگوی مناسبى باشيد © دردسترس باشيد © انتظارات معقول © مسئوليت دادن © بدون سرزنش. بحث كنيد © نشان دهيد رفتارهاى آنها براى شما مهم است ©

صفحه 27:
امح سس تقویت بلوغ وراهکارهای کارآمد وقت بگذارید 6 توجه ونگرانی خود را نشان دهید ‎٩‏ قوانین ومحدودیت های خانه راتصریح کنید # اجتناب از طعنه, تهمت,برچسب, همدردی طلبی و * سزنش خود راهکارهای مقابله با چالش های زندگی * آموزش مدیریت زمان ‎٩‏ حل مساله © رفتار شجاعانه ©

صفحه 28:

صفحه 29:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
32,000 تومان