علوم مهندسی تکنولوژی

نقش معاینه فنی در رفع معضلات موتور سیکلت

naghshe_moayene_fani_dar_motor_siclet

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نقش معاینه فنی در رفع معضلات موتور سیکلت”

نقش معاینه فنی در رفع معضلات موتور سیکلت

اسلاید 1: بسمه تعالي موضوع تحقيق : نقش معاينه فني در رفع معضلات موتور سيكلتتهيه و تننظيم : ناصر رحيمي شايان (كارشناس فني مركز معاينه فني شماره 3 تبريز)

اسلاید 2: به گزارش سلامت نيوز: متاسفانه تولید آلودگی هوا در هر موتورسیکلت به اندازه چندین خودرو است و موتورسیکلت ها عامل 50 درصد آلودگی صوتی و24 درصد آلودگي هوا در شهر نیز هستند، با این وجود شاهد افزایش روز افزون تعداد موتورسیکلت ها هستیم و مشکلات و معضلات ناشی از تردد موتورسیکلت ها در شهر فراگیر تر می شود

اسلاید 3: برای حل این معضل بیش از هر چیز نیازمند نظم و ایمن سازی هستیم، اقدامات خوبی برای ساماندهی تردد موتورسیکلت ها در شهر توسط پلیس راهور صورت گرفته و مدیریت شهری نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته است اما در مجموع برای حل این معضل نیازمند تحقق اقدامات اساسی هستیم و اقدامات سلبی به تنهایی نمی تواند مشکل گشا باشد.

اسلاید 4: موتورسیکلت ها علاوه بر اینکه نقش به سزایی در آلودگی هوا و آلودگی صوتی شهر دارند، سطح ایمنی در شهر را به شدت کاهش می دهند، چنانچه بخش قابل توجهی از کشته ها و مجروحین در تصادفات رانندگی را موتورسواران تشکیل می دهند.

اسلاید 5: اکثر موتورسیکلت ها در محدوده مرکزی شهر تردد می کنند، این در حالی است که برای کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی در محدوده مرکزی شهر، محدودیت هایی را برای تردد خودروها اعمال کرده ایم اما موتورسیکلت ها که سهم قابل توجهی در تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا، سنگین شدن ترافیک، بروز تصادفات و کاهش ایمنی معابر دارند بدون هیچ قاعده و قانونی به راحتی در این محدوده تردد می کنند.

اسلاید 6: اما متاسفانه حتی ابتدایی ترین قوانین مانند معاینه فنی نیز درمورد موتورسیکلت ها، مورد توجه قرار نمی گیرد. این درحالیست که براساس مواد 4 و 5 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب سال 74 مجلس شورای اسلامی باید کلیه وسایل نقلیه موتوری گواهینامه معاینه فنی دریافت کنند تا میزان تولید آلایندگی آنها بیش از حد مجاز نباشد.

اسلاید 7: موتورسيكلت ها كابوس آلودگي هواي شهرانگار دیدن و شنیدن تمام این سرو صداها و تخلفات برایمان عادت شده است. این روزها موتور سواران و موتور سیکلت ها در شهر تنها نا امني رفت و آمد در خیابان ها را رقم نمی زنند نگاهی به آمارهای ارایه شده در خصوص معضلات ترافیک، آلودگی هوا و آلودگی صوتی نشان می دهد چه بخواهیم و چه نخواهیم موتور سیکلت های غیر استاندارد در حال تردد در ردیف اول فهرست سیاه آلایندگی قرار دارند.

اسلاید 8: عواملي كه در موتور سيكلت ها باعث افزايش آلودگي هوا مي شود بشرح زير مي باشد: 1- به دلیل مجهز نبودن موتورسیکلت ها به مبدل کاتالیستی2- نبود الزام معاینه فنی و همچنین نبود نظارت قوی در تولید آنها موجب شده است تا موتورسیکلت ها در کنار خودروها تاثیر زیادی در افزایش آلودگی هوا داشته باشد و با توجه به اینکه هیچ گونه نظارتی بر معاینات فنی آنها هم صورت نمی گیرد آنها بی هیچ قید و شرطی در خیابان ها تردد می کنند .

اسلاید 9: علت دودزا بودن اكثر موتور سيكلت ها چيست؟    به اعتقاد بسياري از كارشناسان اختلاط روغن با بنزين موجب آلايندگي بسيار و مصرف بالاي سوخت به ميزان قابل توجهي مي شود كه اين امر موجب شده طي سال هاي گذشته حذف توليد اين نوع موتورها در دستور كار قرار بگيرد.

اسلاید 10: موتور سیکلت ها چالش جدی آلودگی هواي شهر:مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز به سبز پرس گفت: تا آغاز مهر ماه وضعیت آلودگی هوای تهران در شرایط ناسالم بوده است و احتمال می دهیم روزهای ناسالم بیشماری در انتظار تهران باشد.با وجود خودروها و موتورسیکلت های موجود که از کیفیت نامناسبی برخوردارند، میزان تولید آلودگی در شهر تهران به مراتب بالاتر از توان پایش هواست به عبارتی در خیلی از روزها اتمسفر توان پاک کردن هوای تهران را ندارد و قدرت پایش هوا توسط باد امکان پذیر نیست.

اسلاید 11: مطابق استاندارد فعلی آلودگی هوا، آلایندگی موتور سیکلت ها چهار برابر یک خودروی استاندارد نو است در چند سال آینده بزرگترین چالش درآلودگی هوا موتورسیکلت ها خواهند بود هم اکنون تولید هیچ نوعی از موتورسیکلت ها مورد تایید نیستند.

اسلاید 12: موتورسيكلت برقي جايگزين بنزيني ميشود.به گزارش CarXR.com : موتورسیکلت ها مشکلی جدی برای شهر هستند که تنها نمی توان با زوج و فرد کردن آنها، معضلاتی همچون آلودگی صوتی و آلودگی هوای ناشی از موتورسیکلت ها را برطرف کرد.وی با بیان اینکه نمی توان مشکلات موتورسیلکت ها را تنها با زوج و فرد کردن آنها حل کرد، پیشنهاد داد: خارج کردن موتورسیکلت های بنزینی و جایگزین کردن موتورسیکلت های برقی مهمترین راهکار برای کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوای پایتخت است.

اسلاید 13: موتور سواران امنيت اجتماعي را به خطر مي اندازند. روزانه تعداد زيادي موتورسيكلت در شهر تردد مي كنند كه علاوه بر معضلات اجتماعي و ايمني، به دليل نبود استانداردهاي لازم، آلودگي هوا و صوتي را نيز به همراه دارند. براساس آخرين اندازه گيري هاي انجام شده در ايستگاه هاي سنجش آلودگي صوتي و آلودگي هوا، موتورسيكلت ها عامل انتشار 50 درصد از آلودگي هاي صوتي و 21 درصد از آلودگي هوا در شهر هستند و بيشترين سهم را در ايجاد آلودگي صوتي اين شهر دارند.

اسلاید 14: ماهانه حدود 85 تا 90 هزار دستگاه موتورسيكلت در كشور پلاك مي شود كه اين تعداد در سال به يك ميليون عدد مي رسد. بيش از 2 ميليون موتورسيكلت در كشور معاينه فني ندارند و مهمترين عامل توليد هيدروكربن هاي سوخته در سطح شهر هستند و در توليد اين آلاينده از سهم 43 درصدي برخوردارند. ميزان آلودگي هر موتورسيكلت 8 برابر يك خودروي صفر كيلومتر است. به دليل استاندارد نبودن موتورسيكلت هاي موجود، روزانه 21 ميليون ليتر سوخت هدر مي رود. اين ميزان تقريباً 33 درصد مصرف ميانگين روزانه كشور است. سالانه نيز بيش از 30 ميليون تن مونواكسيدكربن توسط موتورهاي غيراستاندارد توليد مي شود.

اسلاید 15: 3 عامل مهم براي سوق دادن شهروندان به خصوص جوانان به سوي خريد موتورسيكلت نقش دارد: 1 - قيمت ارزان و اقساطي آن2 - امكان ورود به محدوده ترافيك 3- نبود نظارت دائمي ماموران راهنمايي و رانندگي در مناطق پررفت و آمد موتورسيكلت ها.در چنين شرايطي اقشار كم درآمد براي كسب درآمد و تردد آزادانه در سطح شهر به سمت خريد موتورسيكلت هاي ارزان قيمت، غيراستاندارد و اقساطي روي مي آورند.

اسلاید 16: گزارشي از شهروندان در مورد معضلات موتورسيكلت: مردم مي گويند: اكثر موتورسواران امنيت واقعي اجتماعي شهر را به بازي گرفته اند. آنان با سرقت، ايجاد آلودگي محيطي و صوتي، نقض حريم پياده روها و... اصلي ترين مختل كنندگان امنيت اجتماعي افراد جامعه هستند.اكثر مردم بر اين عقيده اند كه پليس بايد قوانين سختي را براي اين قانون شكنان و مجرمان به اجرا درآورد كه در آن هيچ رحمي به موتورسيكلت سواران متخلف نشود.آنان مي گويند: براي پايان دادن به اين معضل مهم بايد به طور محكم و قاطع با تخلف موتورسيكلت سواران برخورد شود. آنان مستحق دلسوزي و طرفداري نيستند.

اسلاید 17: مسئولان با اين معضل چه بايد بكنند ؟مسئولان بايد تدابيري بيانديشند كه فرهنگ استفاده از اين وسيله نقليه از خانواده آغاز شود از طرفي نبايد از برخورد قاطع و ممتد نيروي انتظامي با متخلفان و بر هم زنندگان نظم و امنيت عمومي غافل بود، زيرا درمان هاي مقطعي نمي تواند جوابگوي تخلفات و بي قانوني موتورسيكلت سواران باشد.ايجاد آموزشگاه هاي موتورسيكلت سواران و انجام آزمايش هاي لازم، معاينه فني موتورسيكلت، اجراي طرح پلاك ملي اميد ديگري است كه مي تواند باعث كاهش چشمگير تخلفات شود. مسئولان معتقدند با اجراي طرح ملي پلاك موتورسيكلت ها، آموزش موتورسيكلت سواران، صدور گواهينامه براي آنان به ميزان قابل توجهي تخلفات موتورسيكلت ها در كشور كاهش خواهد يافت.

اسلاید 18:

اسلاید 19: مراحل بازديد موتورسيكلت جهت اخذ برگه معاينه فني

اسلاید 20:

اسلاید 21:

اسلاید 22: منابع و مأخذ :1- http://salamatnews.com 2- http://www.gud.ir 3- http://www.ecnn.ir4- http://www.qudsdaily.com 5- http://asrekhodro.com6- www.tebyan.net

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید