صفحه 1:
««تفطي اح شتهرتت نمونه برداری

صفحه 2:
فصل هشتم نمونه برداری جامعه آماری کل گروهءافراد.وقایع و چیزهایی که محقق می خواهد به تحقیق درباره آنها بپردازد. ان روش هاى تحقيق در مديريت عضو جامعه آمارى جزیی از کل جامعه آماری

صفحه 3:
نمونه برداری روش هاى تحقيق در مديريت جهارجوب جامعه آمارى فهرستى از همه اعضاى جامعه آمارى كه كروه نمونه از ميان آن كروه انتخاب مى شود. مثال: در مطالعه بر روى اعضاى يكك سازمان»فهرست حقوق كاركنان آن سازمان مى تواند جهارجوب آماری باشد.

صفحه 4:
نموذ روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری : و چهارچوب جامعه آماری اگرچه چهارچوب آماری ممکن است در دسترس باشدهاما شاید همیشه به روز نباشد. در مثال اخیر : اعضایی که به تازگی در سازمان استخدام شده اند و آنها که اخیراً سازمان را ترک کرده اند.ممکن است در فهرست حقوق بگیران درج نشده باشد.

صفحه 5:
فصل هشتم 4 ‎od‏ >= بر روش هاى تحقيق در مديريت نمونه برداری ° 1 کروه نمونه مجبوعه کوچکی از جمهآنری مشتلیر . لحي برخی از اعضای منتخب از جامعه آماری مجموعه فرعی است از جامعه آماری که با 4 ۱ مطالعه آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد.

صفحه 6:
نمونه برداری فرآيند انتخاب کردن تعداد کافی از میان اعضای جامعه آماری» به طوریکه با مطالعه گروه نمونه و فهمیدن خصوصیات یا ویژگی های آزمودنی های گروه نمونه» بتوانيم آنها را به اعضاى جامعه رن تب کی روش هاى تحقيق در مديريت نمونه بردارى

صفحه 7:
فصل هشت نمونه برداری دلایل نمونه برداری غیر ممکن بودن تحصیل اطلاعات از هر عضو جامعه آمارى در صورتى كه تعداد اعضاى جامعه زياد باشد در صورت امکانپذیری هم به خاطر زمان.هزينه و ساير مسائل منابع انسانى مقدور نيست. روش هاى تحقيق در مديريّت نمونه بردارى

صفحه 8:
نمونه برداری دلایل نمونه برداری مزیت مطالعه نمونه به جای مطالعه کل جامعه * ایجاد خستگی کمتر * وقوع خطاهای کمتر * حصول نتایج معتبرتر روش هاى تحقيق در مديريت نمونه بردارى

صفحه 9:
فصل هشتم ‎Sesh‏ روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری 7 2 ‎ ‏نمونه برداری ‏معرف بودن گروه نمونه ‏) نماینده جامعه آماری ‏۲) در بر داشتن ویژگی های جامعه ‏* برگزیدن گروه نمونه به طور علمی؛ باعث ‏نزدیکی آماره های گروه نمونه به پارامتر های جامعه آماری می‌شود. ‎ ‏* گروه نمونه معرف جامعه آماری,باعث تعمیم پذیری بیشتر یافته های تحقیقات می‌شود.

صفحه 10:
های تحقیق در مروت ‎ae‏ روش های تحقیق در میرب نمونه برداری معرف بودن گروه نمونه ممکن است گاهی علاقه مند به تعمیم پذیری نباشیم» مانند: * مراحل اكتشافى در تحقیق * وقتى به دليل كمبود وقت.دسترسى به مقدارى از اطلاعات به جاى دقيق ترين اطلاعات كافى باشد.

صفحه 11:
ل روش هاى تحقيق در مديريّت ‎eee‏ نرمال بودن توزیع گروه نمونه نمونه برداری بسیاری صفت ها در جامعه آماری به طور طبیعی توزیع می‌شوند. یعنی پیشتر مردم اطراف میانگین قرار گرفته و تعداد کمی از افراد در منتها درجه قرار دارند. توزیع ویژگی های مورد نظر ما در گروه نمونه باید همان توزیع نرمال جامعه را دنبال کند. حجم نمونه و طرح نمونه برداری در انتخاب گروه نمونه معرف موثرند.

صفحه 12:
ل روش هاى تحقيق در مديريّت ‎eee‏ نمونه برداری احتمالی طرح های نمونه برداری *نمونه برداری احتمالی محدود(یچیده) * نمونه برداری احتمالی نامحدود نمونه برداری نظامدار(سیستماتیک) نمونه برداری تصادفی طبقه بندی(متناسب و نا متناسب) نمونه برداری خوشه ای (یک مرحله ای و چند مرحله ای) نمونه برداری ناحیه ای نمونه برداری مضاعف

صفحه 13:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی نامحدود نمونه برداری تصادفی ساده برابری شانس اعضای جامعه آماری برای انتخاب شدن به عنوان آزمودنی روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری " كمترين س وكيرى * سم رد ۹ * پرزحمت و پرهزینه(به ویژه وقتی تعداد اعضای جامعه آماری زیاد و يا از نظر جغرافیایی پرا کنده اند.) مانند نمونه برداری طبقه بندی کار آمد

صفحه 14:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری نظام دار (سیستماتیک) شامل انتخاب تصادفی هر (] امین عضو جامعه آماری بین ۱و ۲ روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری " کاربری آسان در صورت در دسترس بودن چهار چوب آماری " احتمال سووگیری نظامدار (در این صورت استفاده از این روش توصیه نمی شود.)

صفحه 15:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری تصادفی طبقه بندی (متناسب و نا متناسب) انتخاب تصادفی آزمودنی ها از اعضای هر طبقهممکن است متناسب یا نا متناسب با تعداد اعضای آن طبقه باشد. روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * نمونه برداری متناسب انتخاب آزمودنی ها نسبت به تعداد کل آنها در جامعه آماری * نمونه برداری نا متناسب انتخاب آزمودنی ها بر اساس معیار دیگری غیر از تعداد آنها درجامعه آماری

صفحه 16:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری تصادفی طبقه بندی (متناسب و نا متناسب) در موارد زیر نمونه برداری تصادفی طبقه بندی نا متناسب انجام ميدهيم : روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * طبقه يا طبقه هاى خيلى كوجكك یا بز رگ * احتمال تغیبر پذیری بیشتردر یک طبقه * نمونه برداری آسانتر و کم هزینه تر یک یا چند طبقه نسبت به سایر طبقات

صفحه 17:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری تصادفی طبقه بندی (متناسب و نا متناسب) ویژگی ها : * کارآمد ترین طرح احتمالی " داشتن چارچوب جامعه آماری برای هر طبقه روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * به قدر کافی معرف طبقه های کم تعداد اگر اعضای طبقات مختلف مشابه باشند.دیگر نیازی به تقسیم و استفاده از روش نمونه برداری طبقه بندی نیست.

صفحه 18:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری خوشه ای یک مرحله ای روش های تحقیق در مدیریت طرح های نمونه برداری تقسیم بندی جامعه آماری به خوشه های مناسب و انتخاب تصادفی تعداد لازم از خوشه ها به عنوان آزمودنی های گروه نمونه و مطالعه اعضای جامعه آماری در هر یک از خوشه ها,

صفحه 19:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری خوشه ای دو مرحله ای * شامل نوعی نمونه برداری احتمالی از واحد های نمونه برداری نخستین ویژکی ها : روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری " نمونه برداری انوی از هر یک از واحد های ‎adsl‏ * نمونه برداری احتمالی دوباره از واحد های انویه .تا وقتی که برای واحد های نمونه به مرحله نهايى اين ‎ee‏ ارد ا ود هاءنمونه بردارى صورت مى كيرد.

صفحه 20:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری خوشه ای دو مرحله ای ‎See:‏ ‏" هزينه كم " كم اعتبار ترين طرح نمونه گیری در ميان طرح هاى احتمالى روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * کمترین تعمیم پذیری * در پژوهش های سازمانی چندان مرسوم نیست چرا که معمولا تجانس درون خوشه ای بیشتری وجود دارد تا عدم تجانس. ۳ هزینه پایین جمع آوری داده ها در خوشه های جغرافیایی

صفحه 21:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری ناحیه ای شکلی از نمونه برداری خوشه ای در داخل یک نات : ویژگی ها زینهتر از اکت طرح های نمونهپرداری روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری تحقیق به جامعه آماری موجود در مناطق یا نواحی جغرافیایی مشخص و قابل تفکیک مانند بخش هاءبل وک های شهری یا مرز های خاص در یک محل مربوط می شود. ۳ مفید برای تصمیمات مرتبط با یک محل * عدم وابستگی به چهار چوب جامعه آماری

صفحه 22:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری مضاعف گردآوری مقداری اطلاعات مقدماتی از یک گروه نموه در جامعه سپس استفاده از یک گروه نمونه فرعی از آزمودنی های نمونه اولیه برای مطالعه دقیق تر روش هاى تحقيق در مديريت طرح های نمونه برداری :و يذ كى ها " ارائه اطلاعات دقيق ترى در ‎ely‏ * احتمال س وگیری اساسی

صفحه 23:
‎ams‏ روش هاى تحقيق در مديريت نمونه برداری ‏نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری ‏عدم احتمال انتخاب شدن اعضای جامعه آماری در گروه نمونه به عنوان آزمودنی ‏عدم امکان تعمیم با ‎J‏ یافته های مطالعه گروه نمونه به جامعه آماری ‏* نمونه برداری در دسترس * نمونه برداری هدفدار *نمونه برداری قضاوتی ‏* نمونه برداری سهمیه ای

صفحه 24:
نمونه برداری نمونه برداری غیر احتمالی * نمونه برداری در دسترس انتخاب و جمع آوری اطلاعات از آن اعضای جامعه که برای دست یابی به اطلاعات به ساد گی در دسترس می باشند. & Spat روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری عدم امکان تعمیم پذیری "ارزان ۴ زمانی که اطلاعات سریع و به موقع لازم باشدهمکن است تنها تخاب قابل قبول باشد.

صفحه 25:
نمونه برداری غیر احتمالی * نمونه برداری هدف دار بدست آوردن اطلاعات از افراد خاصی که قادرند اطلاعات مطلوب را ارائه دهند؛ به جاى كسب اطلاعات از کسانی که در دسترس اند. زیرا یا تنها کسانی هستند که می توانند اطلاعات لازم را بدهند‌یا با معیار خاص مورد نظر پژوهشگر وفق دارند. روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری نمونه برداری هدفدار به دو دسته قضاوتی و سهمیه ای تقسیم می شود.

صفحه 26:
نمونه برداری غیر احتمالی * نمونه برداری قضاوتی زمانی به کار می آید که طبقه محدودی از افراد اطلاعات مورد نظر را دارند. پس هر گونه نمونه برداری احتمالی از افراد بی هدف و غير مفيد است. روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری ويذكى ها: " كاه تنها راه مناسب مطالعه * تعمیم پذیری تردید آمیز

صفحه 27:
روش هاى تحقيق در مديريّت e نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری * نمونه برداری سهمیه ای ویژگی ها: شکلی است از نمونه برداری طبقه ای متناسب ۰ ۳ ۲ با حجم : عدم امکان تعمیم به آسانی برگزیدن افراد کروه های محتلف و در دسترس هزین و زان كم طبق نسبت معین از پیش تعیین شده ۳ "وقتی مشارکت گروه های اقلیت در یک مطالعه مهم باشد.بسیار مفید است.

صفحه 28:
روش هاى تحقيق در مديريّت نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری امکان به کار بردن یک طرح غیر احتمالی در اولین مرحله تحقیق و استفاده از طرح احتمالی موقعی که اطلاعات بیشتر به دست آمد. یا بر عکس: ارائه عرصه های جدید برای پژوهش توسط یک طرح نمونه برداری احتمالی و برای بررسی امکان سنجی آن»استفاده ازطرح های نمونه برداری غیر احتمالی

صفحه 29:
روش هاى تحقيق در مديريت بايد بكوييم يستكى دارد به: كدام طرح به كار كرفته شود ؟ *میزان دانش قبلی درباره پژوهش مورد نظر *هدف اصلی مطالعه : *تعمیم پذیری ار ۴ دانستن بیشتر راجع به دسته های فرعی در جامعه آماری * کسب اطلاعات سریع

صفحه 30:
روش هاى تحقيق در مديريت بايد بكوييم يستكى دارد به: كدام طرح به كار كرفته شود ؟ * ملاحظات هزینه : * آيا دقيق بودن تعميم پذیری نتایج» ارزش آن را دارد که به سرمایه گذاری بیشتر در وقت»هزینه و سایر منایع پپردازیم؟ * آیا این خوش بینی ناشی از محدودیت های بودجه و زمان ضروری است؟

صفحه 31:
روش های 5 وش هاى تحقيق در مديريّت موفق و بيروز باشيد !

صفحه 32:
روش هاى تحقيق در مديريت

فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت جامعه آماری عضو جامعه آماری كل گروه،افراد،وقايع و چيزهايي كه محقق مي خواهد به تحقيق درباره آنها بپردازد. جزيي از كل جامعه آماري فصل هشتم نمونه برداری چهارچوب جامعه آماری فهرستي از همه اعضاي جامعه آماري كه گروه نمونه از ميان آن گروه انتخاب مي شود. مثال: در مطالعه بر روي اعضاي يك سازمان،فهرست حقوق كاركنان آن سازمان مي تواند چهارچوب آماري باشد. روش های تحقیق در مدیریّت فصل هشتم نمونه برداری چهارچوب جامعه آماری اگرچه چهارچوب آماري ممكن است در دسترس باشد،اما شايد هميشه به روز نباشد. در مثال اخیر : اعضايي كه به تازگي در سازمان استخدام شده اند و آنها كه اخيرا ً سازمان را ترك كرده اند،ممكن است در فهرست حقوق بگيران درج نشده باشد. روش های تحقیق در مدیریّت فصل هشتم نمونه برداری گروه نمونه مجموعه كوچكي از جامعه آماري مشتمل بر برخي از اعضاي منتخب از جامعه آماري مجموعه فرعي است از جامعه آماري كه با مطالعه آن محقق قادر است نتيجه را به كل جامعه آماري تعميم دهد. روش های تحقیق در مدیریّت فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری فرآيند انتخاب كردن تعداد كافي از ميان اعضاي جامعه آماري ،به طوريكه با مطالعه گروه نمونه و فهميدن خصوصيات يا وي‍ژگي هاي آزمودني هاي گروه نمونه ،بتوانيم آنها را به اعضاي جامعه آماري تعميم دهيم. فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری دالیل نمونه برداری غیر ممکن بودن تحصیل اطالعات از هر عضو جامعه آماری در صورتی که تعداد اعضای جامعه زیاد باشد در صورت امكانپذيري هم به خاطر زمان،هزينه و ساير مسائل منابع انساني مقدور نيست. فصل هشتم نمونه برداری دالیل نمونه برداری مزیت مطالعه نمونه به جای مطالعه کل جامعه • ايجاد خستگي كمتر • وقوع خطاهاي كمتر • حصول نتايج معتبرتر روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری معرف بودن گروه نمونه )1نماينده جامعه آماري )2در بر داشتن ويژگي هاي جامعه • برگزيدن گروه نمونه به طور علمي ،باعث نزديکي آماره هاي گروه نمونه به پارامتر هاي جامعه آماري مي‌شود. • گروه نمونه معرف جامعه آماري،باعث تعميم پذيري بيشتر يافته هاي تحقيقات مي‌شود. فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری معرف بودن گروه نمونه ممكن است گاهي عالقه مند به تعميم پذيري نباشيم ،مانند: • مراحل اكتشافي در تحقيق • وقتي به دليل كمبود وقت،دسترسي به مقداري از اطالعات به جاي دقيق ترين اطالعات كافي باشد. فصل هشتم نمونه برداری نرمال بودن توزيع گروه نمونه بسياري صفت ها در جامعه آماري به طور طبيعي توزيع مي‌شوند .يعني بيشتر مردم اطراف ميانگين قرار گرفته و تعداد كمي از افراد در منتها درجه ق\رار دارند. توزيع ويژگي هاي مورد نظر ما در گروه نمونه بايد همان توزيع نرمال جامعه را دنبال كند. حجم نمونه و طرح نمونه برداري در انتخاب گروه نمونه معرف موثرند. روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری احتمالی طرح های نمونه برداری • نمونه برداري احتمالي محدود(پيچيده) • نمونه برداري احتمالي نامحدود نمونه برداري نظامدار(سيستماتيك) نمونه برداري تصادفي ساده نمونه برداري تصادفي طبقه بندي(متناسب و نا متناسب) نمونه برداري خوشه اي (يك مرحله اي و چند مرحله اي) نمونه برداري ناحيه اي نمونه برداري مضاعف فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری • نمونه برداري احتمالي نامحدود كمترين سوگيري نمونه برداري تصادفي ساده بيشترين تعميم پذيري برابری شانس اعضاي جامعه آماري براي انتخاب شدن به عنوان آزمودني پرزحمت و پرهزينه(به ويژه وق\تي تعداد اعضاي جامعه آماري زياد و يا از نظر جغراف\يايي پراكنده اند). مانند نمونه برداري طبقه بندي كارآمد نيست. فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري نظام دار (سیستماتیک) كاربري آسان در صورت در دسترس بودن چهار چوب آماري شامل انتخاب تصادفي هر nامين عضو جامعه احتمال س\وگيري نظامدار (در اين آماري بين 1و n ص\ورت اس\تفاده از اي\ن روش توصيه نمي شود). فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری متناسب نمونه برداري تصادفي طبقه بندي (متناسب و نا متناسب) انتخاب آزمودني ها نسبت به تعداد كل آنها در جامعه آماري انتخاب تص\ادفي آزمودن\ي ه\ا از اعضاي هر طبق\ه،ممك\ن اس\ت متناس\ب ي\ا ن\ا متناس\ب با تعداد اعضاي آن طبقه باشد. نمونه برداری نا متناسب انتخاب آزمودني ها بر اساس معيار ديگري غير از تعداد آنها درجامعه آماري فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري تصادفي طبقه بندي (متناسب و نا متناسب) در موارد زير نمونه برداري تصادفي طبقه بندي نا متناسب انجام میدهیم : طبقه يا طبقه هاي خيلي كوچك يا بزرگ احتمال تغيير پذيري بيشتردر يك طبقه نمونه برداري آسانتر و كم هزينه تر يك يا چند طبقه نسبت به ساير طبقات فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری به قدر كافي معرف طبقه هاي كم تعداد نمونه برداري تصادفي طبقه بندي (متناسب و نا متناسب) ویژگی ها : كارآمد ترين طرح احتمالي داشتن چارچوب جامعه آماري براي هر طبقه اگر اعضاي طبقات مختلف مشابه باشند،ديگر نيازي به تقسيم و استفاده از روش نمونه برداري طبقه بندي نيست. فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري خوشه ای یک مرحله ای تقسيم بندي جامعه آماري به خوشه هاي مناسب و انتخاب تصادفي تعداد الزم از خوشه ها به عنوان آزمودني هاي گروه نمونه و مطالعه اعضاي جامعه آماري در هر يك از خوشه ها. فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري خوشه ای دو مرحله ای شامل نوعي نمونه برداري احتمالي از واحد هاي نمونه برداري نخستين ویژگی ها : روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری نمون\ه برداري ثانوي از ه\ر يك از واحد هاي اوليه نمون\ه برداري احتمالي دوباره از واح\د هاي ثانوي\ه ،ت\ا وقت\ي كه براي واح\د هاي نمون\ه ب\ه مرحل\ه نهاي\ي اين س\طوح برس\يم از ه\ر عض\و اي\ن واحد ها،نمونه برداري صورت مي گيرد. فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري خوشه ای دو مرحله ای :ویژگی ها هزينه كم كم اعتبار ترين طرح نمونه گيري در ميان طرح هاي احتمالي روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری كمترين تعميم پذيري در پژوهش هاي سازماني چندان مرسوم نيست چرا كه معموالً تجانس درون خوشه اي بيشتري وجود دارد تا عدم تجانس. هزينه پائين جمع آوري داده ها در خوشه هاي جغرافيايي فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري ناحیه ای شكلي از نمونه برداري خوشه اي در داخل يك ناحيه :ویژگی ها كم هزينه تر از اكثر طرح هاي نمونه برداري احتمالي ديگر روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری تحقيق به جامعه آماري موجود در مناطق يا نواحي جغرافيايي مشخص و قابل تفكيك مانند بخش ها،بلوك هاي شهري يا مرز هاي خاص در يك محل مربوط مي شود. مفيد براي تصميمات مرتبط با يك محل عدم وابستگي به چهار چوب جامعه آماري فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری احتمالی • نمونه برداري احتمالی محدود پیچیده نمونه برداري مضاعف گردآوري مقداري اطالعات مقدماتي از يك گروه نمونه در جامعه سپس استفاده از يك گروه نمونه فرعي از آزمودني هاي نمونه اوليه براي مطالعه دقيق تر روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری :ویژگی ها ارائه اطالعات دقيق تري در موضوع مورد مطالعه احتمال سوگيري اساسي فصل هشتم نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری عدم احتمال انتخاب شدن اعضاي جامعه آماري در گروه نمونه به عنوان آزمودني • نمونه برداری در دسترس عدم امكان تعميم با اطمينان يافته هاي مطالعه گروه نمونه به جامعه آماري • نمونه برداری هدفدار • نمونه برداری قضاوتی • نمونه برداری سهمیه ای فصل هشتم نمونه برداری نمونه برداری غیر احتمالی روش های تحقیق در مدیریّت طرح های نمونه برداری • نمونه برداری در دسترس انتخاب و جمع آوري اطالعات ازآن اعضاي جامعه كه براي دست يابي به اطالعات به سادگي در دسترس مي باشند. :ویژگی ها عدم امكان تعميم پذيري ‏ارزان زماني كه اطالعات سريع و به موقع الزم باشد،مكن است تنها انتخاب قابل قبول باشد. روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری • نمونه برداری هدف دار بدس\ت آوردن اطالعات از افراد خاص\ي ك\ه قادرند اطالعات مطلوب را ارائ\ه دهن\د ،ب\ه جاي كسب اطالعات از كساني كه در دسترس اند. زيرا ي\ا تنه\ا كس\اني هس\تند ك\ه م\ي توانند اطالعات الزم را بدهن\\د،ي\\ا ب\\ا معيار خاص مورد نظر پژوهشگر وفق دارند. نمونه برداري هدفدار به دو دسته قضاوتي و سهميه اي تقسيم مي شود. روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری • نمونه برداری قضاوتی ویژگی ها: زماني به كار مي آيد كه طبقه محدودي از افراد اطالعات مورد نظر را دارند. پس هر گونه نمونه برداري احتمالي از افراد بي هدف و غير مفيد است. گاه تنها راه مناسب مطالعه تعميم پذيري ترديد آميز روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری • نمونه برداری سهمیه ای ویژگی ها: شكلي است از نمونه برداري طبقه اي متناسب با حجم : برگزيدن افراد گروه هاي مختلف و در دسترس طبق نسبت معين از پيش تعيين شده ‏عدم امكان تعميم به آساني ‏هزينه و زمان كم ‏وقتي مشاركت گروه هاي اقليت در يك مطالعه مهم باشد،بسيار مفيد است. روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری غیر احتمالی امكان به كار بردن يك طرح غير احتمالي در اولين مرحله تحقيق و استفاده از طرح احتمالي موق\عي كه اطالعات بيشتر به دست آمد. يا بر عكس: ارائه عرصه هاي جديد براي پژوهش توسط يك طرح نمونه برداري احتمالي و براي بررسي امكان سنجي آن،استفاده ازطرح هاي نمونه برداري غير احتمالي طرح های نمونه برداری روش های تحقیق در مدیریّت باید بگوییم بستگی دارد به : •ميزان دانش قبلي درباره پژوهش مورد نظر •هدف اصلي مطالعه : تعميم پذيري كارآئي دانستن بيشتر راجع به دسته هاي فرعي در جامعه آماري كسب اطالعات سريع کدام طرح به کار گرفته شود ؟ روش های تحقیق در مدیریّت باید بگوییم بستگی دارد به : • مالحظات هزينه : آيا دقيق بودن تعميم پذيري نتايج ،ارزش آن را دارد كه به سرمايه گذاري بيشتر در وقت،هزينه و ساير منابع بپردازيم؟ آيا اين خوش بيني ناشي از محدوديت هاي بودجه و زمان ضروري است؟ کدام طرح به کار گرفته شود ؟ روش های تحقیق در مدیریّت موفق و پیروز باشید ! روش های تحقیق در مدیریّت

51,000 تومان