صفحه 1:
««تفطي اح شتهرتت نمونه برداری

صفحه 2:
فصل هشتم نمونه برداری جامعه آماری کل گروهءافراد.وقایع و چیزهایی که محقق می خواهد به تحقیق درباره آنها بپردازد. ان روش هاى تحقيق در مديريت عضو جامعه آمارى جزیی از کل جامعه آماری

صفحه 3:
نمونه برداری روش هاى تحقيق در مديريت جهارجوب جامعه آمارى فهرستى از همه اعضاى جامعه آمارى كه كروه نمونه از ميان آن كروه انتخاب مى شود. مثال: در مطالعه بر روى اعضاى يكك سازمان»فهرست حقوق كاركنان آن سازمان مى تواند جهارجوب آماری باشد.

صفحه 4:
نموذ روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری : و چهارچوب جامعه آماری اگرچه چهارچوب آماری ممکن است در دسترس باشدهاما شاید همیشه به روز نباشد. در مثال اخیر : اعضایی که به تازگی در سازمان استخدام شده اند و آنها که اخیراً سازمان را ترک کرده اند.ممکن است در فهرست حقوق بگیران درج نشده باشد.

صفحه 5:
فصل هشتم 4 ‎od‏ >= بر روش هاى تحقيق در مديريت نمونه برداری ° 1 کروه نمونه مجبوعه کوچکی از جمهآنری مشتلیر . لحي برخی از اعضای منتخب از جامعه آماری مجموعه فرعی است از جامعه آماری که با 4 ۱ مطالعه آن محقق قادر است نتیجه را به کل جامعه آماری تعمیم دهد.

صفحه 6:
نمونه برداری فرآيند انتخاب کردن تعداد کافی از میان اعضای جامعه آماری» به طوریکه با مطالعه گروه نمونه و فهمیدن خصوصیات یا ویژگی های آزمودنی های گروه نمونه» بتوانيم آنها را به اعضاى جامعه رن تب کی روش هاى تحقيق در مديريت نمونه بردارى

صفحه 7:
فصل هشت نمونه برداری دلایل نمونه برداری غیر ممکن بودن تحصیل اطلاعات از هر عضو جامعه آمارى در صورتى كه تعداد اعضاى جامعه زياد باشد در صورت امکانپذیری هم به خاطر زمان.هزينه و ساير مسائل منابع انسانى مقدور نيست. روش هاى تحقيق در مديريّت نمونه بردارى

صفحه 8:
نمونه برداری دلایل نمونه برداری مزیت مطالعه نمونه به جای مطالعه کل جامعه * ایجاد خستگی کمتر * وقوع خطاهای کمتر * حصول نتایج معتبرتر روش هاى تحقيق در مديريت نمونه بردارى

صفحه 9:
فصل هشتم ‎Sesh‏ روش های تحقیق در مدیریّت نمونه برداری 7 2 ‎ ‏نمونه برداری ‏معرف بودن گروه نمونه ‏) نماینده جامعه آماری ‏۲) در بر داشتن ویژگی های جامعه ‏* برگزیدن گروه نمونه به طور علمی؛ باعث ‏نزدیکی آماره های گروه نمونه به پارامتر های جامعه آماری می‌شود. ‎ ‏* گروه نمونه معرف جامعه آماری,باعث تعمیم پذیری بیشتر یافته های تحقیقات می‌شود.

صفحه 10:
های تحقیق در مروت ‎ae‏ روش های تحقیق در میرب نمونه برداری معرف بودن گروه نمونه ممکن است گاهی علاقه مند به تعمیم پذیری نباشیم» مانند: * مراحل اكتشافى در تحقیق * وقتى به دليل كمبود وقت.دسترسى به مقدارى از اطلاعات به جاى دقيق ترين اطلاعات كافى باشد.

صفحه 11:
ل روش هاى تحقيق در مديريّت ‎eee‏ نرمال بودن توزیع گروه نمونه نمونه برداری بسیاری صفت ها در جامعه آماری به طور طبیعی توزیع می‌شوند. یعنی پیشتر مردم اطراف میانگین قرار گرفته و تعداد کمی از افراد در منتها درجه قرار دارند. توزیع ویژگی های مورد نظر ما در گروه نمونه باید همان توزیع نرمال جامعه را دنبال کند. حجم نمونه و طرح نمونه برداری در انتخاب گروه نمونه معرف موثرند.

صفحه 12:
ل روش هاى تحقيق در مديريّت ‎eee‏ نمونه برداری احتمالی طرح های نمونه برداری *نمونه برداری احتمالی محدود(یچیده) * نمونه برداری احتمالی نامحدود نمونه برداری نظامدار(سیستماتیک) نمونه برداری تصادفی طبقه بندی(متناسب و نا متناسب) نمونه برداری خوشه ای (یک مرحله ای و چند مرحله ای) نمونه برداری ناحیه ای نمونه برداری مضاعف

صفحه 13:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی نامحدود نمونه برداری تصادفی ساده برابری شانس اعضای جامعه آماری برای انتخاب شدن به عنوان آزمودنی روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری " كمترين س وكيرى * سم رد ۹ * پرزحمت و پرهزینه(به ویژه وقتی تعداد اعضای جامعه آماری زیاد و يا از نظر جغرافیایی پرا کنده اند.) مانند نمونه برداری طبقه بندی کار آمد

صفحه 14:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری نظام دار (سیستماتیک) شامل انتخاب تصادفی هر (] امین عضو جامعه آماری بین ۱و ۲ روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری " کاربری آسان در صورت در دسترس بودن چهار چوب آماری " احتمال سووگیری نظامدار (در این صورت استفاده از این روش توصیه نمی شود.)

صفحه 15:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری تصادفی طبقه بندی (متناسب و نا متناسب) انتخاب تصادفی آزمودنی ها از اعضای هر طبقهممکن است متناسب یا نا متناسب با تعداد اعضای آن طبقه باشد. روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * نمونه برداری متناسب انتخاب آزمودنی ها نسبت به تعداد کل آنها در جامعه آماری * نمونه برداری نا متناسب انتخاب آزمودنی ها بر اساس معیار دیگری غیر از تعداد آنها درجامعه آماری

صفحه 16:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری تصادفی طبقه بندی (متناسب و نا متناسب) در موارد زیر نمونه برداری تصادفی طبقه بندی نا متناسب انجام ميدهيم : روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * طبقه يا طبقه هاى خيلى كوجكك یا بز رگ * احتمال تغیبر پذیری بیشتردر یک طبقه * نمونه برداری آسانتر و کم هزینه تر یک یا چند طبقه نسبت به سایر طبقات

صفحه 17:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری تصادفی طبقه بندی (متناسب و نا متناسب) ویژگی ها : * کارآمد ترین طرح احتمالی " داشتن چارچوب جامعه آماری برای هر طبقه روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * به قدر کافی معرف طبقه های کم تعداد اگر اعضای طبقات مختلف مشابه باشند.دیگر نیازی به تقسیم و استفاده از روش نمونه برداری طبقه بندی نیست.

صفحه 18:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری خوشه ای یک مرحله ای روش های تحقیق در مدیریت طرح های نمونه برداری تقسیم بندی جامعه آماری به خوشه های مناسب و انتخاب تصادفی تعداد لازم از خوشه ها به عنوان آزمودنی های گروه نمونه و مطالعه اعضای جامعه آماری در هر یک از خوشه ها,

صفحه 19:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری خوشه ای دو مرحله ای * شامل نوعی نمونه برداری احتمالی از واحد های نمونه برداری نخستین ویژکی ها : روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری " نمونه برداری انوی از هر یک از واحد های ‎adsl‏ * نمونه برداری احتمالی دوباره از واحد های انویه .تا وقتی که برای واحد های نمونه به مرحله نهايى اين ‎ee‏ ارد ا ود هاءنمونه بردارى صورت مى كيرد.

صفحه 20:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری خوشه ای دو مرحله ای ‎See:‏ ‏" هزينه كم " كم اعتبار ترين طرح نمونه گیری در ميان طرح هاى احتمالى روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری * کمترین تعمیم پذیری * در پژوهش های سازمانی چندان مرسوم نیست چرا که معمولا تجانس درون خوشه ای بیشتری وجود دارد تا عدم تجانس. ۳ هزینه پایین جمع آوری داده ها در خوشه های جغرافیایی

صفحه 21:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری ناحیه ای شکلی از نمونه برداری خوشه ای در داخل یک نات : ویژگی ها زینهتر از اکت طرح های نمونهپرداری روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری تحقیق به جامعه آماری موجود در مناطق یا نواحی جغرافیایی مشخص و قابل تفکیک مانند بخش هاءبل وک های شهری یا مرز های خاص در یک محل مربوط می شود. ۳ مفید برای تصمیمات مرتبط با یک محل * عدم وابستگی به چهار چوب جامعه آماری

صفحه 22:
نمونه برداری نمونه برداری احتمالی * نمونه برداری احتمالی محدود پیچیده نمونه برداری مضاعف گردآوری مقداری اطلاعات مقدماتی از یک گروه نموه در جامعه سپس استفاده از یک گروه نمونه فرعی از آزمودنی های نمونه اولیه برای مطالعه دقیق تر روش هاى تحقيق در مديريت طرح های نمونه برداری :و يذ كى ها " ارائه اطلاعات دقيق ترى در ‎ely‏ * احتمال س وگیری اساسی

صفحه 23:
‎ams‏ روش هاى تحقيق در مديريت نمونه برداری ‏نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری ‏عدم احتمال انتخاب شدن اعضای جامعه آماری در گروه نمونه به عنوان آزمودنی ‏عدم امکان تعمیم با ‎J‏ یافته های مطالعه گروه نمونه به جامعه آماری ‏* نمونه برداری در دسترس * نمونه برداری هدفدار *نمونه برداری قضاوتی ‏* نمونه برداری سهمیه ای

صفحه 24:
نمونه برداری نمونه برداری غیر احتمالی * نمونه برداری در دسترس انتخاب و جمع آوری اطلاعات از آن اعضای جامعه که برای دست یابی به اطلاعات به ساد گی در دسترس می باشند. & Spat روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری عدم امکان تعمیم پذیری "ارزان ۴ زمانی که اطلاعات سریع و به موقع لازم باشدهمکن است تنها تخاب قابل قبول باشد.

صفحه 25:
نمونه برداری غیر احتمالی * نمونه برداری هدف دار بدست آوردن اطلاعات از افراد خاصی که قادرند اطلاعات مطلوب را ارائه دهند؛ به جاى كسب اطلاعات از کسانی که در دسترس اند. زیرا یا تنها کسانی هستند که می توانند اطلاعات لازم را بدهند‌یا با معیار خاص مورد نظر پژوهشگر وفق دارند. روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری نمونه برداری هدفدار به دو دسته قضاوتی و سهمیه ای تقسیم می شود.

صفحه 26:
نمونه برداری غیر احتمالی * نمونه برداری قضاوتی زمانی به کار می آید که طبقه محدودی از افراد اطلاعات مورد نظر را دارند. پس هر گونه نمونه برداری احتمالی از افراد بی هدف و غير مفيد است. روش هاى تحقيق در مديريّت طرح های نمونه برداری ويذكى ها: " كاه تنها راه مناسب مطالعه * تعمیم پذیری تردید آمیز

صفحه 27:
روش هاى تحقيق در مديريّت e نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری * نمونه برداری سهمیه ای ویژگی ها: شکلی است از نمونه برداری طبقه ای متناسب ۰ ۳ ۲ با حجم : عدم امکان تعمیم به آسانی برگزیدن افراد کروه های محتلف و در دسترس هزین و زان كم طبق نسبت معین از پیش تعیین شده ۳ "وقتی مشارکت گروه های اقلیت در یک مطالعه مهم باشد.بسیار مفید است.

صفحه 28:
روش هاى تحقيق در مديريّت نمونه برداری غیر احتمالی طرح های نمونه برداری امکان به کار بردن یک طرح غیر احتمالی در اولین مرحله تحقیق و استفاده از طرح احتمالی موقعی که اطلاعات بیشتر به دست آمد. یا بر عکس: ارائه عرصه های جدید برای پژوهش توسط یک طرح نمونه برداری احتمالی و برای بررسی امکان سنجی آن»استفاده ازطرح های نمونه برداری غیر احتمالی

صفحه 29:
روش هاى تحقيق در مديريت بايد بكوييم يستكى دارد به: كدام طرح به كار كرفته شود ؟ *میزان دانش قبلی درباره پژوهش مورد نظر *هدف اصلی مطالعه : *تعمیم پذیری ار ۴ دانستن بیشتر راجع به دسته های فرعی در جامعه آماری * کسب اطلاعات سریع

صفحه 30:
روش هاى تحقيق در مديريت بايد بكوييم يستكى دارد به: كدام طرح به كار كرفته شود ؟ * ملاحظات هزینه : * آيا دقيق بودن تعميم پذیری نتایج» ارزش آن را دارد که به سرمایه گذاری بیشتر در وقت»هزینه و سایر منایع پپردازیم؟ * آیا این خوش بینی ناشی از محدودیت های بودجه و زمان ضروری است؟

صفحه 31:
روش های 5 وش هاى تحقيق در مديريّت موفق و بيروز باشيد !

صفحه 32:
روش هاى تحقيق در مديريت

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان