علوم مهندسی معماری و عمران

نمونه موردی دانشکده معماری خارجی

دانشکده هنر و معماریfuture_architect

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [6 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمونه موردی دانشکده معماری خارجی”

نمونه موردی دانشکده معماری خارجی

اسلاید 1: دانشگاه هنر و معماری هاروارد

اسلاید 2: دانشگاه هاروارد که دارای فضای جمعی نزدیک به هم(شبیه بقچه) ویک اندازه که نور آن به صورت sky-lit  بدین معنی که از  روشنایی طبیعی بهره می گیرد.     صفحه 2

اسلاید 3: صفحه 3

اسلاید 4: نوع حجم  در نظرگرفته توسط معمار که تاکید  به استفاده از نور  طبیعی  برای فضای کار دارد.صفحه 4

اسلاید 5: صفحه 5

اسلاید 6: فضای کار که به صورت  اتاقک های کوچک مخصوص هر دانشجو  پارتیشن شده  و فضای  خصوصی را  به وجود اورده ودر عین حال یک تعامل جمعی  و بصری را به همراه دارد . به عنوان مثال فردی که از پله ها حرکت می کند به راحتی می تواند دانشجویی را که در حال کار است ببیند.وجود نیم طبقه های مشرف نیز به  تعامل بصری بیشتر کمک می کند.صفحه 6

اسلاید 7: به مسیر پله توجه کنید که از قلب فضای کار دانشجو می گذرد وبه گنجه هایی می رساند که می تواند محل قرار دادن مجله یا روزنامه باشد.نکته قابل توجه تعاملی است که بین فضاها برقرار است.    صفحه 7

اسلاید 8: صفحه 8

اسلاید 9: مدرسه معماری ندرلند در شهر نتردام صفحه9مؤسسه معماري هلند به يك انسجام معماري دست يافته كه باوجود اجزاء مختلف به يك كليت جذاب و  محرك مي انجامد. اجزاي برنامه به گونه اي به هم متصل شده اند كه  كارآيي  مؤثر داشته باشند و در موارد لازم انطباق هاي ضروري را ايجاد نمايند. اجزاي اصلي مؤسسه  كه شامل موزه يا سالن نمايش، آرشيو، اتاق كنفرانس و ساختمان مديريت در4 ساختمان متفاوت قرار گرفته اند كه کارآيي هر كدام از اين ساختمان ها از روي ظاهر آنها قابل تشخيص است.

اسلاید 10: صفحه 10

اسلاید 11: صفحه 11

اسلاید 12: صفحه 12سالن مركزي دو ورودي دارد؛ اولي از طريق يك شيب بتني كه از خيابان مالي وارد مي شود و ديگري از طريق يك پل چوبي كه روي استخر پارك مجاور مؤسسه احداث شده است وارد فضاي اصلي مي شود. به محض ورود به ساختمان يك فرد جذب ارتباط تصويري اجسام و طراحي محيط پيرامون خود مي شود. اين محيط شامل تركيب زيبايي از رنگ ها و اجسام و نورپردازي مي شود. سالن اصلي مديريت كه با يك ديوار شيشه اي شفاف كه بر ستون هاي بتني بنا شده است و سقف آلاچيق مانند آلومينيومي، نمادي كليدي از زندگي شهري است. 

اسلاید 13: صفحه 13

اسلاید 14: صفحه 14

اسلاید 15: صفحه 15طبقات بالا و كتابخانة عمومي مؤسسه مشرف به شهر روتردام است. در كنار اين  سالن موزة مؤسسه قرار گرفته است كه با آجرهاي قرمز پوشيده شده است.  طبقات سالن نمايش توسط پله هايي مدور به يكديگر متصل شده اند و ارتباط بين طبقات از درون سالن قابل رويت است. 

اسلاید 16: صفحه 16

اسلاید 17: صفحه 17سالن كنفرانس مدور كه بيشتر از جنس شيشه و چوب ساخته شده است از رو به رو به سالن اصلي متصل است. ساختمان آرشيو كه انحناي ملايمي دارد، از جنس ورق هاي استيل پوشيده شده است؛ بر روي يك دلان بتني بنا شده است و نماي آن در شب توسط نورهاي كامپيوتري كه توسط هنرمند  نورپرداز  پيتر استروپكن طراحي شده است آراسته  مي شود.  سطوح مات  و شفاف به گونه اي در ساختمان چيده شده اند كه بيشترين ميزان نور به نقاط مختلف ساختمان انتقال يابد.

اسلاید 18: صفحه 18

اسلاید 19: صفحه 19

اسلاید 20: صفحه 20

اسلاید 21: صفحه 21

اسلاید 22: مدرسه معماری میس وندروهه صفحه 22

اسلاید 23: آنچه که درنگاه اول به چشم می خورد وجود تقارن و تاکید به آن است.  نکته  قابل توجه دیگرتعریف یک ورودی باشکوه با پله که در مرکز بنا قرارگرفته و هدایت بصری وعملکردی مناسبی را  به داخل بنا می دهد. نوع  مصالح بکار رفته  شیشه  و نوار  فولادیست که  این  نوارهای  فولادی درسقف  تا  انتهای بام  کشیده  شده است نکته دیگر فولاد  استفاده شده  درنما نقش استراکچررا نیز دارد . حجم بنا به صورت مکعب بوده و روند  تکراری  استفاده ازمصالح شیشه وفولاد درکل بنا به چشم می خورد.فضاهای داخلی به صورت بزرگ که با پارتیشن مجزاشده است وارتباط بین فضا هابه صورت مستقیم وجود دارد.این بنا که به کامیون میس وندروهه معروف است دارای ابعادی به طول وعرض و ارتفاع  220*120*18است. صفحه 23

اسلاید 24: صفحه 24

اسلاید 25: صفحه 25

اسلاید 26: صفحه 26

اسلاید 27: صفحه 27

اسلاید 28: صفحه 28

اسلاید 29: صفحه 29

اسلاید 30: صفحه 30

اسلاید 31: صفحه 31

اسلاید 32: چهار معمار بين المللي كه به عنوان فيناليست در مسابقة طراحي دانشكدة معماري، هنر و نقشه كشي دانشگاه كورنل دعوت شده بودند طرح  پيشنهادي خود را براي ساختن يك ساختمان 25 ميليون دلاري به هيأت داوران تقديم كردند. اين چهار فيناليست عبارت بودند از: پيتر زام نور، تام ماپن از معماران مورفوسيس (بيولوژيكي)، استيون هال و گروه تاد ويليامز و بيلي تسين. درنهايت طرح   پيشنهادي استيون هال برنده مسابقه و طرح بنا بود تا پاييز 2004 به پايان برسد.   دانشکده معماری کرنل صفحه 32

اسلاید 33: صفحه 33

اسلاید 34: صفحه 34

اسلاید 35: اين طرح براي توسعة اساسي دانشگاه كرنل ارائه شده بود و توانست توجه فوق العادة اساتيد دانشگاه و به خصوص معماراني چون كولين رو را به خود جلب نمايد به ويژه شبكة 9 وجهي كه در اين طراحي گنجانده شده بود. ابتدا به نظر می رسيد كه طرح هاي مورفسيستي ديگر طراحان توجه داوران را به خود جلب كند. صفحه 35

اسلاید 36:   او توضيح مي دهد كه، طرح او افزودن يك بعد چهارم به ساختمان است. وي مي گويد نسبت يك مربع به يك مكعب مانند نسبت يك مكعب به يك تسراكت (حجم 4 بعدي) مي باشد. زمان بعد چهارم است اما در عمل اتاق ها نمي توانند در فضا بچرخند، با اين وجود مي توانند در سطح هر طبقه جا به جا شوند و اين دقيقاً كاري است كه استيون هال انجام داده است، جا به جايي 3 اتاق مطالعه كه برابر ارتفاع دو طبقه را داشته اند در يك فضا كه از يك شبكه 9 مربعي ايجاد شده بود.     صفحه 36

اسلاید 37: صفحه 37

اسلاید 38: صفحه 38

اسلاید 39: صفحه 39

اسلاید 40: تمام سريس ها و گردش عمومي به طرف وجه چهارم كه همان سمت غربي ساختمان است كشيده شده است و اين 3 اتاق مطالعه دقيقاً منطبق بر يكديگر نيستند، بلكه در جهات گوناگون كشيده شده اند، بدين طريق نور خورشيد در تمام ساعات روز يكي از اين 3 اتاق مطالعه را به طور كامل تحت شعاع خود قرار مي دهد. صفحه 40

اسلاید 41: هال همچنين سعي كرده كه طراحي چرخشي 4 بعدي كه در داخل طراحي شده است در نماي ساختمان نيز بروز پيدا كند. نماي غربي ساختمان به صورت نامنظمي تورم پيدا كرده كه در آن پله ها و آسانسورها جاي دارند، كه راه دسترسي به اتاق هاي مطالعه مي باشد. نماي قسمت غربي به دليل پوششي متفاوت، متمايز از ديگر وجوه مي باشد. ديوارهاي داخلي استوديو از شيشه هاي مشبكي كه پنجره هاي مربع شكل دارند ساخته شده ديوار 4 بعدي غربي از انواع مختلفي از پنل هاي آلومينيومي تشكيل شده. صفحه 41

اسلاید 42:   ساختمان m27150 هال در كنار ساختمان هنر دانشگاه كورنل بنا شده است، با يك پل ارتباطي عابر پياده از روي بناهاي مجاور به خوابگاه مجموع متصل مي شود.    يك نمايشگاه عمومي در طبقة همكف قرار دارد كه در مسير دانشجوياني كه از اين مسير عبور مي كنند، طراحي شده است.      در زماني كه دانش آموزان در طبقات بالا مشغول به فعاليت و تمرين هستند، نور خورشيد از ميان ديوارها و كف پوش هاي شيشه اي عبور مي كند و فضاي سالن ها و راهرو ها و ديگر اماكن ساختمان را روشن مي كند.   صفحه 42

اسلاید 43: صفحه 43

اسلاید 44: صفحه 44

اسلاید 45: صفحه 45

اسلاید 46: صفحه 46

اسلاید 47: صفحه 47

اسلاید 48: دانشکده معماری سالا صفحه 48دانشکده معماری سالا  طوري طراحي شده كه سازگار با طبيعت باشد. راه هاي ارتباطي مفيد و هماهنگي با لنداسكيپ از فاكتورهاي اين بناست. ساختمان سالا قابليت پذيرش 510 دانش آموز و 55 كارمند و استاد را دارد. اين مؤسسه داراي كلاس هاي مجهز، دفاتر اداري، كتابخانة معماري و استوديوهاي طراحي هنري مي باشد.   فضاي  M210500 اين بنا نزديك ساختمان هنرهاي تصويري و موزة هنر پالمر بين خيابان الن وشورت ليج واقع شده است.                                                                                                         

اسلاید 49: صفحه 49

اسلاید 50: صفحه 50

اسلاید 51: صفحه 51علاوه بر خصوصياتي كه قبلاً اشاره  شد  طراحي اين ساختمان از چهار طبقه كه شامل يك   طبقه زيرزمين و قسمت هاي مختلفي از جمله تأسيسات آبي، سالن نمايش طراحي، مركز طراحي فني، فروشگاه تجهيزات مهندسي و مركز مشاورة طراحي مي باشد.  

اسلاید 52: صفحه 52

اسلاید 53: صفحه 53

اسلاید 54: صفحه 54اين پروژه 5/26 ميليون تأكيد بر استفاده از آجر شيشه هاي عايق انرژي و مس بازيافت شده و ديگر مواد سازگار با محيط زيست دارد.حداقل 20% مواد ساختماني اين مؤسسه در فاصله اي كمتر از 500 مايلي اين مؤسسه توليد شده اند تا از آسيب محيط زيست به خاطر حمل و نقل طولاني مصالح ساختماني جلوگيری شود .

اسلاید 55: صفحه 55

اسلاید 56: صفحه 56همچنين مدرسة سالا به جنگل ها و ذخاير طبيعي محيط اطراف صدمه اي وارد نكرده و راه هاي دسترسي پياده و مخصوص  دوچرخه  در اطراف آن ايجاد شده است. در اطراف بنا زمين هاي ورزشي به  همراه جايگاه پاركينگ ماشين احداث شده است. در كنار اين ساختمان پروژه اي با اعتبار 5/2 ميليون دلار براي تأسيس يك خوابگاه در حال اجرا است. اين خوابگاه شامل مكاني براي مطالعه و لباسشويي مركزي و سالن غذاخوري مي باشد.

اسلاید 57: صفحه 57

اسلاید 58: صفحه 58

اسلاید 59: صفحه 59

اسلاید 60: صفحه 60

اسلاید 61: اولين مرحلة كار در دانشگاه Cincinnati ايجاد يك برنامه توسعه براي دانشكده طراحي معماري، هنر و نقشه كشي كه در فضايي به مساحت 13470m 2 كه يك دانشكدة 4 بخشي را شامل مي شود به همراه 11900m2 فضاي نمايشگاهي، كتابخانه، تئاتر، استوديو و دفاتر اداري. طراحي اين مجموعه به صورتي بود كه يك فضاي ارتباطي بين چهار دانشكده برقرار مي كرد. و كمبود فضاي قبلي را كه اساتيد، مديران و دانش آموزان با آن رو برو بودند را جبران مي كرد. آرانف صفحه 61

اسلاید 62: صفحه 62

اسلاید 63: صفحه 63

اسلاید 64: در اين مجموعه 3 بنا از قبل وجود داشته و هدف بر اين بود كه ساختمان جديد در تضاد با اين 3 بنا و كالبد مجموعه نباشد و بزرگترين مشكل در اين راستا قرار دادن مبناي جديد در سايتي مناسب بود. حجم بنا به گونه اي طراحي شد كه الهام گرفته از طبيعت و لنداسكيپ محيط و همچنين هماهنگ با بناهاي موجود باشد. ارتباط پويايي كه بين اين احجام وجود داشت، به فضاي مجموعه انسجام مي بخشيد.         صفحه 64

اسلاید 65: صفحه 65

اسلاید 66: صفحه 66

اسلاید 67: صفحه 67

اسلاید 68: صفحه 68

اسلاید 69: یکی از انگيزه هاي اصلي طراحي اين مجموعه ساختارشكني و يك آلترناتيو براي شيوه هاي سنتي آموزشي بوده است. در بناي امروز كه تبادل اطلاعات اكثراً از طريق رسانه هاي عمومي صورت مي گيرد، طراحي و به خصوص محيط دانشكده بايد به گونه اي باشد كه دانش آموزان را تشويق و ترغيب به مستقل انديشيدن و مقاوم در برابر سطحي نگري و تفكرات خرافي در جامعه گرداند. به همين دليل مركز طراحي و هنر آرانف به عنوان مدلي براي پرورش اين نوع مديريت و هدايت طراحي شده است. براي اينكه به صورت عميق بازنگري كند كه چگونه يك ساختمان مي تواند به صورت بهينه مكاني باشد براي فعاليت هاي خلاقانه، حياتي و به روز. تحقيقات بسياري انجام شد براي درك اين موضوع كه افراد اين مؤسسه منحصربفرد چه فعاليتي انجام مي دهند و اين فعاليت را چگونه و از همه مهمتر به چه دليلي انجام مي دهند. ساختمان تكميل شده تأكيد بر شيوه اي قوي و منسجم در برخورد با جامعه و نقش طراحي در رسيدن به اين  هدف دارد. صفحه 69

اسلاید 70: دانشکده هنر reim در اسرائیل صفحه 70

اسلاید 71: صفحه 71

اسلاید 72: صفحه 72

اسلاید 73: صفحه 73

اسلاید 74: صفحه 74

اسلاید 75: صفحه 75

اسلاید 76: صفحه 76

20,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید