پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

نمونه پروپوزال ارشد پرستاری

proposal_arial_vasmaee

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نمونه پروپوزال ارشد پرستاری”

نمونه پروپوزال ارشد پرستاری

اسلاید 1: آریا وسمانیدانشجوی کارشناسی ارشد داخلی-جراحیبررسی تاثیر الگوی توانمند سازی خانواده محور برکیفیت زندگی بیماران ضایعه نخاعی در بیماران ساکن سنندج در سال 1398

اسلاید 2:

اسلاید 3: ضایعه نخاعی را میتوان اینگونه تعریف کرد: ضربه یا شرایط مخربی که به ناحیه ای از طناب نخاعی وارد میشود و آسیب کامل یا ناکامل عملکرد حسی، حرکتی و اتونومیک زیر سطح آسیب را در پی دارد.هرساله افراد زيادی به دنبال حوادث ناشی از جنگ ، تصادفات، سقوط از بلندی و بيماری های ستون فقرات و نخاع و گردن دچار آسيب ديدگی در ناحيه ی ستون مهره ها و نخاع میشوند.این بیماری جزء پر هزینه ترین بیماری ها رتبه بندی میشود.عوارض ثانویه ای که متعاقب ضایعه نخاعی ایجاد می شوند، شامل: زخمهای فشاری، عفونتهای مجاری ادراری، مشکلات روده ای، اختلالات اسکلتی- عضلانی، شکستگی ها، اسپاسم های عضلانی، درد شانه، درد مزمن، خستگی مزمن، اختلالات شناختی و اختلال افسردگی مزمن میباشد.

اسلاید 4: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی حدود 15 درصد از جمعیت جهان با معلولیت‌ها زندگی می‌کنند.ضایعه نخاعی در مردان بیشتر از زنان است و به طور عمده در سنین جوانی اتفاق می افتد، به طوریکه بیش از نیمی از آسیب های نخاعی در رده سنی بین 16-30 سال مشاهده میشوند.در جهان متوسط آمار ضايعات نخاعی بين 20 تا 50 نفر در يک ميليون نفر جمعيت در سال است.در ايران مرکز تحقيقات ضايعات نخاعی، آمار بيماران آسيب نخاعی را 1450 تا 2800 مورد در سال گزارش کرده است.

اسلاید 5: کیفیت زندگی عبارت است از مجموعه ای از رفاه جسمانی، روانی و اجتماعی که به وسیله شخص یا گروهی از افراد درک میشود.بیماران مبتلا به صدمات نخاع، به دلیل محدودیت حرکتی و از دست دادن حس و حرکت در قسمتی از بدن به مشکلات جسمی، روانی و اجتماعی زیادی مبتلا میگردند.امروزه بهبود کیفیت زندگی در افراد ناتوان جسمی به عنوان یک هدف بازتوانی مطرح شده است.مقوله کیفیت زندگی به این دلیل اهمیت دارد که در صورت نادیده گرفتن منجر به ناامیدی، نداشتن انگیزه برای تلاش و کاهش فعالیت اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و در ابعاد عمیقتر بر توسعه اجتماعی و اقتصادی یک کشور تأثیر بگذارد.

اسلاید 6: این الگو فرصتی است که توسط تیم حرفه ای به اعضای خانواده داده میشود تا موجب افزایش توانایی و افزایش مهارت های اعضای خانواده برای رفع نیازهای بیماران شود.خانواده به عنوان مهمترین رکن اساسی یک جامعه میباشد که مسئول ارائه مراقبتهای صحیح و مناسب بهداشتی به بیمار و اطرافیان بیمار است.الگوی توانمندسازی خانواده محور فرآیندی پویا، مثبت و تعاملی است که با تاکید بر تهدید درک شده، در اثر ارتباط با دیگران شکل میگیرد و سبب کنترل، پیشگیری بیماری و کاهش هزینه های درمانی میگردد.

اسلاید 7: بکارگیری الگوی توانمندسازی خانواده محور می تواند فرصت های جدیدی برای افزایش دانش و توانمندسازی خانواده ها جهت بهبود بخشیدن به کیفبت زندگی بیماران با صرف منابع و هزینه های کمتر فراهم آورد.

اسلاید 8: بهترین منبع برای انتقال اطلاعات بین تیم بهداشتی و بیماران، خانواده بیماران بوده و بسیاری از منابع و مطالعات نشان دهنده اثربخشی الگوی توانمندسازی خانواده محور بر بیماران مختلف میباشد(Zafar Ramzanian Z and et al 2014). بدلیل اهمیت موضوع و هم چنین نبود مقالات و منابع کافی در این زمینه، پژوهشگر این مطالعه را با هدف تعیین تاثیر الگوی توانمندسازی خانواده محور بر کیفیت زندگی بیماران ضایعه نخاعی انجام میدهد.

اسلاید 9:

اسلاید 10: کیفیت زندگی: سازمان بهداشت جهاني كيفيت زندگي را احساس فرد از وضعيت زندگي خود تعريف كرده است كه شامل حيطه هاي مختلف جسمي، رواني و اجتماعي مي باشد.ضایعه نخاعی: ضربه ‌های وارد بر ستون مهره‌ای ممکن است باعث آسیب نخاع، ریشه اعصاب نخاعی یا هر دو شود.الگوی توانمندسازی خانواده محور: منظور از توانمندسازي خانواده کمک به خانواده است به نحوي که بتواند به توان تغییر برسد. توانمندسازی خانواده محور فرآیندی پویا، مثبت و تعاملی است که در اثر ارتباط با دیگران شکل میگیرد که این امر سبب کنترل، پیشگیری بیماری و کاهش هزینه های درمانی میگردد.

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید