علوم پایه فیزیک

نور و بازتابش (علوم چهارم ابتدایی)

noor_va_baztabesh

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نور و بازتابش (علوم چهارم ابتدایی)”

نور و بازتابش (علوم چهارم ابتدایی)

اسلاید 1: 1درس علوم تجربي چهارم ابتدايينور و بازتابش 

اسلاید 2: 2 نور انرژي است که به کمک آن مي توانيم  اجسام را ببينيم. به موادي که از خود نور توليد مي کنند چشمه نور مي گوئيم. نور از همه اجسام عبور نمي کند. اما اجسامي مانند شيشه، آب و هوا نور را از خود عبور مي دهند که به آنها شفاف مي گوئيم.

اسلاید 3: 3 اما اجسامي که نور را از خود عبور نمي دهند، مانند چوب و سنگ اجسام کدر ناميده مي شوند. هرچه سطح يک جسم هم صاف تر باشد، باز تابش نور آن هم بيشتر است.

اسلاید 4: 4 تصوير هر جسم در آينه تخت اندازه همان جسم است اگر نور به آينه برخورد کند، باز مي گردد که به اين پديده بازتابش نور مي گوئيم .

اسلاید 5: 5جسمي که به رنگ سياه باشد، نور را تقريباً بازتاب نمي دهد. با آينه مي توانيم تصوير چيزهايي را که به طور مستقيم نمي توانيم ببينيم را مشاهده کنيم. مانند راننده اتومبيل که به کمک آينه پشت خود را مي بيند.

اسلاید 6: 6 آينه ها بر سه نوع هستند : 1- آينه تخت. 2- آينه فرو رفته.  3- آينه بر آمده.

اسلاید 7: 7در آينه فرو رفته تصوير بزرگ تر از جسم منعکس مي شود.در آينه برآمده تصوير کوچک تر از جسم منعکس مي شود.

اسلاید 8: 8در زيردريائي ها براي ديدن اجسام در سطح آب از چشم زيردريايي استفاده مي کنند، که پريسکوپ نام دارد.کوره آفتابي هم وسيله اي است که از يک آينه فرو رفته بسيار بزرگ تشکيل شده است و براي استفاده از انرژي گرمايي خورشيد به کار مي رود.

اسلاید 9: 9تصوير ما در درون يک قاشق به صورت وارونه و کوچک تر از خودمان مي افتدتصوير ما در پشت قاشق مستقيم و بزرگ تر به نظر مي رسد.

اسلاید 10: 10با تشکر از توجه تان

اسلاید 11: 11مهدی ترابیکلاس چهارمدبستان شاهد

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید