صفحه 1:
تبيه كننده اسلايد: محمد على حاتميان
مدر ماه 1388
0 ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 2:
ارتباط منطقي بين جهت كيريها وعناوين يزو هي 1 J
واقعي تصميم ككيري Geer ie Byer eRe] رل ار در< =
راستاي شناسايي اولويت هاي علمي واثربخشي افزايش يروس
ها درسطح دانشكاه ها ومراكز علمي- يزوهشي ونيز محافل
ee ا ل ل
ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 3:
با توجه به اينکه نیازسنجي پژوهشي از سوایق و۳۰
متنوعي نيز برخوردار نيست تعريف أن دشوار است
منظور ابتدا مفهوم نیاز ونيازسنجي تعریف مي کردد.
5 ۰ب
صفحه 4:
0- نياز به عنوان اسم: فاصله سكاف 7
موجود ومطلوب
ar) ere ا ا
ا ا ل
شکل راه حل ها با وسایل دسترسي به يك هدفت
نمایان مي شود.
0 ۰ب
صفحه 5:
فتر بزوهش وبرئامه ريزي
ee
6
صفحه 6:
است كه با شناسايي نيازهاي برر 3 لك
آغاز مي شود. با اولويت بنذي اين انار
ادامه مي یابد ونهایتاً با تدارك مبنايي بر ۶1
تخصیص منابع در دسترس به عناوین
پژوهشي به اتمام مي رسد.
8 ۰ب
صفحه 7:
2 Hine ER RTT bp ea Er
وعناوین پژو هشي بالقوه صرف نظر از
۳ yp entre
ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 8:
8 ۰ب
صفحه 9:
7- بسترسازي لازم براي بكارگيري نتایج ویافته هاي تحقیقات از طربق اجرای رح ۲
دس رت زمر 5
ee Bee ees Se Co ela و زر لس رو
پژوهش
Sa eee a Sa eed SRC RCS) acre
تحقیقات اساسي مورد نیاز سازمان یا وزارتخانه
0 تدوین برنامه هاي پژوهشي مبتني بر مشارکت کلیه گروه ها وعوامل دخیل در سطح
ادفتر بزوهش وبرئامه ريزي
از طریق انجام
صفحه 10:
يزوهشى” كه دربر دار نده فهر ستی
بندي شده از عناوين يزوهشسي
صفحه 11:
در سطح ملي عموماً دولت در خصوص
پژوهش میزان اعتبارات تخصيصي به یر zs
وتامين منابع مالي براي هر يك از سازمان ها 74
موسسات پژوهشي تصمیم گيري مي کند.
00 ۰ب
صفحه 12:
ارشد پژوهشي مي توانند برمبنای ٩3
eG ae) ۰
ا ا ا ۳
06 ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 13:
a ai — ۰
ES Reese eet ree sites در
با توسعه بوده" فعاليتهاي متعدد پژو هش را در SO
TES SE Tees ere) ا
سازمانهاي متعددي دريك زمینه معین با هم
همكاري يزوهشي داشته باشند.
16 ادقتر بزوهش وبرنامه ريزي
صفحه 14:
led ras) Ore یا
۳ و موه
hs si - 3
است زد 14 7
لفه به ا
ae) ‘ 1
Bd 5 ووه"
۱
صفحه 15:
۳۳ رورت
Dy ren eee
16 ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 16:
ge لدرضة اد (pk
۱۰ موسسه اي وظیفه تدارك ویا ارایه خدمات وسیاستک
z ار yr)
لت كسا IES Ca Pee Coe
پشتيباني مدیران درباین سطح قرار مي گیرد.
سطح0) ابن سطح متمركز بر راه حل هار الل 517 107
era رک CEB هانظام اداري
آموزشي' شرايط كار“'نحوه تخصيص منابع ومانند آن است.
9 ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 17:
2 تلفي نیاز به عنوان نوعي ضعف یا مشکل ودر
kane) ۳
2 نگراني از سوء استفاده کنندگان احتمالي از اطلاعات
ا 1
<6- وجود ارزش ها وديدكاه هاي متفاوت درنزد كروهي كه
قرار است به عنوان منابع اطلاعاتي در نيازسنجي يزوهشي
۳
0 ۰ب
صفحه 18:
کار ار ار
: ع
9- ضرورت بدهي سازي وتغییر |
با 2 ۰
وتدوين ابزارهاي مناسب
iS ea ا ا ا 0 ل
een eC CELIO ere ا 000
0 دربرخي موارد نیز اولويتهاي استخراج شده با برخی فطرا
وعقايد رايج درسازمان درتضاد است واين امر موجب عدم از
ا
۱ ا ا ا ا ا ا را Toes)
وعدم توجه به استفاده از ابزارهاي نيازسنجي يزوهشي
0- تغییر وتحولات سریع درنيازهاي پژوهشي وضرورت باز
انديشي مداوم درنتايج حاصل از اجراي نيازسنجي يزوهشي
6 ادقتر بزوهش وبرئامه ريزي
صفحه 19: