کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

نگاهی اجمالی به مباحث استراتژی

صفحه 1:
چچچ___نگاهی اممالی به مبامث استاتژه ____ 3۳ بحم ‎ow ay‏ الرمیم امد لله رب المافسيين و صلى ‎wer ight BY‏ و آله الظاافرين به مسبر آينده خوش آمديد

صفحه 2:
‎ERS‏ رد۱ ‎ ‏در باره استراتزها ‎ ‎

صفحه 3:
: امام خميني (ره) ‎Ol 111 1۲‏ پرداخن مطل نبرد هگم در حقیقت لا 1 ! طرح‌ها ] ضعف‌ها ! إن" جانبه همه دفاع استراتزی ترسیم ۱ 0 1۳ 1110 0100 شرایط 0 011 000 00110 8 11 بغض‌ها 1 00 از 000 00 ] صدر 1 ‎Oo. ۲ 0‏ 000 11 1 111100 مسائل 1 1111-1 ۱۱۱۳۱۹۵۵۱۱۱۱۱ ‎9 ‏جد 60 - صفحه‎ sete ‎

صفحه 4:
pel) Slesgsie) : مقام معظم رهبري ترسیم وضع مطلوب , شناخت وضع موجود , بكارگيري شيوههاي علمي و تحقیق شده ‎bles ks‏ Ss

صفحه 5:
+ راهبرد (نقش و ضرورت »تاریخچه ومنیوم) + مدیرریت راهبمردی (الگوی عملى ) ‎Stl Ss +‏

صفحه 6:
سازمان بدون هدف و ارزش های روشن “ee تیم ها با گروه هایی که درون یک سازمان راههای خودشان را طی می کنند

صفحه 7:
—————————————S reer سازمان با هدف و ارزش های روشن شده تما با گروه ها بدلیل وجود هدف نهایی وآرمان مشترک در یک راستا قرار گرفته اند

صفحه 8:
oS ‏وضرورت‎ تیم ها یا گروه های متحد شده در یک سیستم عمومی برای پیشرفت .

صفحه 9:
0 شناخت شرایط محیط و خودمان © مشخص شدن هدف : جهت و شیوه فعالیت مان فراهم شدن مبنايى براى مشاركت سازمان يافته همه بخش ها و اعضاى سازمان در موفقيت آن فك فراهم شدن امكان ارزيابى مستمر خود فق سازمان را براى آينده آماده مى سازد

صفحه 10:
یک سیر تسفکر شده برنامه مبنايى برراى فعاليت های بمراى دنبال كرردن ندارند هماهنگ و یکپارچه ندارند

صفحه 11:
استراتژی .طرح کلی عملیات و تدابیر لازم جهت نیل به مطلوبیتهای اساسی یک سازمان را از طریق تعیین اهداف . اتخاذ شیوه کار و ی

صفحه 12:
تعاریف استراتژی یعنی هنر پیش بردن و هدایت عملیات ها استراتژی عبارت است از به کار گیری رزم به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف جنک استراتزی عبارت است از هدلیت جنگ به عنیان هنر بکار گیری همه قدرت کشهر برای دستیابی به پیروزی استراتژیبه عنوان طرصی فراگیر برای بهره برداری از ظرفست و قابلیت کشور برای اجبارمسلحانه(در ترکیببابزارهای اقتصادی؛رولنی سیاسی» و دیلماتیک قدرت) به منظور مونونیین بشتیبنی از سیاست خارجیبا ابزارهای آشکاربنهان و آرامعی باشد استراتزى به عنوان استفاده از همه قدرت کشور برای کسب همه اهداف سیاسی استراتژی عبارت است از هنر هدلیت جامع قدرت برای کنترل وضعیت ها و مناطق به منظور کسب اهداف برداشت عملیات محور جنگ محور جنگ محوروتوسعه در ابزار جنگ محوره توسعه در بعد زمان صلح و جنگ توسعه دربعد ابزار وهدف دیالکیتکی دیدن و کنترل محور

صفحه 13:
0 سس كذشته كوجى ايستا تصميم كير ( ‎ngs i 1 490-‏ 1-0 برنامه ريزى موم متوسط . نسبتا با ثبات خط مشی گذار دهه ۱۹۷۰ ‎Sy‏ .بويا استراتژیست | = ۳ جديريتا دهه ۱۹۸۰ خيلى بزركف ‏ خیلی پویا مدیر استراتژی استراتویک 0 را خیلی پویاو جهتكيرى-تلفيق وهم 2 بین ‏ تفاوتى ندارد ‎ae es,‏ رد

صفحه 14:
طحو ا له ‎EE‏ * اساسا استراتژی مجموعه‌ای از قواعد تصمیم گیری برای جهت دادن به رفتار سازمانی است. «انسف» یک استراتژی تعهدی است به انجام یک مجموعه اقدام مشخص به جاى اقدامات دیگر. * در واقع تاکید استراتژی بر چیستی و چگونگی بافت فعالیت های سازمانی است . * بنابراین استراتژی ابزار بسیار قوی برای مواجهه با شرایط متغیری است که موسسه امروز را احاطه کرده است ولی طراحی آن پیچیده. ارائه آن در سازمان هزینه بر واجرای آن پر خرج است.

صفحه 15:
a rere اصول,استانداردها و کیفیت های مطلوب بيان واضح ارزشها 5 (ارزشهای اساسی و کارکردی) درک و فهمیدن اتدوین رسالت فلسفه وجودی | غرض سازمان (چرا) ل ‎Gi iti‏ واقعا چه(وضعیت مطلوبی) می خواهیم؟ خلق چشم انداز توصیف آینده مطلوب شدنی تحلیل وضعیت آلان کجا هستیم؟ اولوبت های راهبردی تم رکز اتاکید (چالشها | مسایل | موضوعات) شکاف .حال و آینده استراتژی | هدفها جه انجاة فى دهتع ‎CSS)‏ ‏طرح اقدام مراحل عملی واقعی (عینی )

صفحه 16:
9 =~ a S فاز ۳ :ارزیابی و تجدید نظر 2 فعالیت های معین با قید منابع و روش | تهيه برنامه هاى اجرايى جهت اجرا در زمان و مكان محدود مراقبت / مرور تعقیب | اصلاح ارزیابی سنجش تاثیر تجديد نظر/ دعوت مجدد نوآورى 5 ‎vad‏ ‏5

صفحه 17:
مدیریت راهبردی «مدريريت ‎ri yes Sei pel‏ وین جرد بابي زتصمیمات ککلان ( (جامع)که_سبازمان ررانقادررميسبازدریه ,مطلوييت هاي ‎rho, els‏ خودردستِ رباید عن ‎sie Sy Neal ere Sap el‏ تن گرايي افتضايي ,با زتاکید,بر رشناخت,محیط روتاثی رکذ اري,بر آإنببولي تحقخ رسبالت سزماني ۹ : ,مدريرييت ستر زک رروندی بیووسته رو تنعاملی است که مهف آن حفظ زفناسب روهماهتگی عکلیت_سبازمان ,با ,مجیط الطراف آآن,مي,باشد

صفحه 18:
۱-از اهمیت بالایی برخوردار باشد ۲- به لینده دراز مدت سازمان مربوط باشد ۳- به کلیت یا بخش عمده ای از سازمان مربوط باشد ۴- منابع زیادی مصروف خود سازد ۵- برای حریف و رقیب از اهمیت برخوردار باشد اس ۶- معمولا ساختار نایافته هستند ۷

صفحه 19:
عدم تمركز صرف بر درون سازمان | رقابت همیشتی در جهت تعالی اهداف بلند مدت و كوتاه مدت

صفحه 20:
aa): rrr ‏جر ا تتا‎ ورودى هاى قابل انعطاف نيروى انسانى چشم انداز مشترک يستم و روش دیدگاه بال كردىر ساختار منابع = تفکر راهیردی تفکر در زمان واقعی مشارکت ذی نفعان PBN ‏سار‎

صفحه 21:

صفحه 22:
6 9 إن تاكيد بركار درست انجام دادن ساختار وشرائط محيطى متغير است روشهاى كارغالبا نو وتازه به عرضه كذاشته شده است توانایی ومهار تهای ادراکی وبینش عمیق وهمه جانبه مدیر کار ساز است تاكيد بر درست انجام دادن کار ساختار ثابت وشرائط محيطى نسبتا ثابت روشهاى كار نوعا وغالبا متكى بر تجربه ودستاوردهاى كذشته توانایی ومهار تهای تخصصی فنی مدیران کار سازاست

صفحه 23:
۲ ۲ سس 0ك ۱- تدوین مطلوبیت های اساسی(راهبردی) + ارزشها #۶ رسالت # چشم انداز

صفحه 24:
ارزشها: ارزشها عبارتند از اصول. استانداردها با کیفیات مطلوب در نظام اعتقادی فرد / سازمان که آنها را عملی می سازد . ارزشها و باورهای عا مبنای حرکت و تلاش حابه سوی آینده ولقع حی شوند. آنها مبنای مفهوم سازی ما از وقلیع ومسایل و معنی بخشی به آنها واقع می شوند و لذا رفتار ما را در ‎UST JUS‏ متاثر می سازند و جهت می دهند

صفحه 25:
اقدست ها اکن انس" ‎fe‏ آنا بست ها لن — ‎ana‏ حرش و 1 م ه قایا درک روشن بدون ابیام و قابل درک

صفحه 26:
ae ‏يي‎ ‎errr تدوین وابلاغ رسالت سازمان به صورت یک سند کتبی مزایای زیر را به بار خواهد آورد: * تاييد غايت مطلوب سازمان به اتفاق آرا * اراثه مبنا و معیاری برای تخصیص منابع سازمانی * حاکم ساختن جوی شناخته شده بر سازمان

صفحه 27:
* ایجاد نقطه اتکایی برای همسازی و همنوایی بخشها و اعضای مختلف سازمان در راستای توفیق سازمان * ارلثه یک چارچوب یا ساختار کاری برای تحقق مطلوبیتهای غایی سازمان * ارائه مبنایی برای ارزیلبی و کنترل هدفها ,جهتگیری ها و تلاشهای سازمان

صفحه 28:
تعريف مشم انداز

صفحه 29:
نداز | ‎eto‏ ‏رسالت ‏اسان ‏راد 77ص زو لج إسِِ60)ؤ( A Se ‏الى حيست‎ 3 ‏زمان‎ ‏ساز‎ ‏سی‎ ‏سا‎ ‎| ‏ی و فعالبت‎ ۵ ‏جو‎ ‏فلسفه و<‎

صفحه 30:
براي هدايت يك سازمان به سمت تعالي موفقیت دراز مدت ‎eo GF" a‏ ‎Ras.)‏ دستیابی و همراه با ‎eS oo Wel ep aSil58) 2S jive‏

صفحه 31:
‎Y‏ نمی دانند چه باید بکنند و چه نباید بکنند. ‏۲ آگاه نیستند چگونه موفقیت رقابتی را باید ایجاد کنند. ۲ عملکرد کارایی از خودشان نمی دهد ‎ ‎

صفحه 32:
Se ‏تت‎ ‎er ۲- تجزیه و تملیل راهبردی # ارزیابی عوامل محیطی * ارزیابی عوامل درونی + ماتربس ارزیابی موقعیت و,آقدام راهبرد

صفحه 33:
تهدیدات نقاط ضعذ

صفحه 34:
شناخت راهبردي در حکم قلب مدیریت و برنامه‌ريزي راهبردي است و نقش محوري در تصمیمات راهبردي ایفا مي کند. ‎A‏

صفحه 35:
+ ارزیابی عوامل ممیط بیرونی : ‎v‏ فرصت ها ۲ تهدید ها

صفحه 36:

صفحه 37:
تت ت۳۳ ‎er‏ ۳- راهیابی راهبردی # احصای اولوبت های راهبردی ع4 تعیین اهداف راهبردی (بلند مدت) + طرح اقدام

صفحه 38:
در این مرحله موضوعات استراتژیکی که در سر راه گذر از وضع موجود به وضع مطلوب در لفق زملنی مورد نظر وجود دارد را احصاء می نماییم ‎Se‏

صفحه 39:
راه کارها و راهبردها ‎Gel‏ ‏مي شوند که سازمان با طي مراحل تدريجي از حالت كنوني خود پا را فراتر گذارده و به پایگاه مورد نظر( در آینده ) دست یابد مگر اين که ناگهان با .وضعي ناگوار روبرو شود

صفحه 40:
0۵اه عم 10 ‎cece areas‏ سل ی ]۱ ici etm

صفحه 41:
pha, > ات سازی جهت حرکت معیار ارزیا! وم یار ارریایی y = ۳

صفحه 42:
طرح اقدام نحوه رسیدنبه هدف های راهبردی را به طور سازمان یافته مشخص حی سازد. در لین طرح اقدامات یا فعالیت هلیی که برای تحقق هدف ها لازم است تعریف می شود. طرح اقدام مشخص می سازد که برای نیل به هدف های راهبردی- در راستای تحقق اولویت راهبردی مربوطه - چه اقداملتی_ ۰ درچه زملنی . توسط چه کسی . وبا استفاده از چه منبعی بلید به عمل آید.

صفحه 43:
رح ۱9 ‏ار‎ b bes PL See ee eee re 2 0 0 ‏ا ا ا‎ آنجه چه وسايل و امکاناتی را باید تامین نماید

صفحه 44:

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان