کسب و کار مدیریت و رهبری

نگاهی به ورزش و نقش آن در بهبود عملکرد سازمان

negahi_be_varzesh_va_naghshe_an_dar_behboude_sazman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نگاهی به ورزش و نقش آن در بهبود عملکرد سازمان”

نگاهی به ورزش و نقش آن در بهبود عملکرد سازمان

اسلاید 1: بنام خداوند بخشنده و مهربان

اسلاید 2: نگاهی به ورزش و نقش آن در بهبود سازمان تهیه کننده : فرح دراج دفتر برنامه ریزی و کنترل برنامه ها بهمن ماه 88

اسلاید 3: ورزش یک ضرورتو نیاز زندگی انسان است

اسلاید 4: ورزش راجع به چه چیزی صحبت می کند ؟ تعریف ورزش : ورزش به فعالیتها یا مهارتهای عادی جسمانی گفته می شود که بر پایه یک رشته قوانین مورد توافق همگان و با اهداف تفریحی یا برای مسابقه ، نشاط شخصی ، دستیابی به ورزیدگی ، مهارت جویی یا مجموعه ای از این اهداف انجام می گیرد. تفریح : وقتی به ورزش مربوط می شود و معمولاً در ارتباط با روان- به عنوان تفریح (احیا کردن) جسم و شخص است. فعالیت: عملی است که برای مصرف انرژی انجام می شود، در این متن منظور از کاربردآن ، ورزش از نوع خاص می باشد.

اسلاید 5: هنر: این حقیقت که هنرارتباط بسیار نزدیکی با طبیعت ورزش دارد غیر قابل انکار است . یک قابلیت ورزشی مانند پرش فقط ما را برای استفاده از روشهای مناسب برای پرش و اجتناب از موانع خوشحال و راضی نمی کند ، آن ما را بخاطر توانایی ، مهارت و سبکی که نشان داده می شود خوشحال و شاد می کند .فناوری : فناوری نقش مهمی در ورزش دارد که به سلامت یک ورزشکار ، تکنیک های یک ورزشکار یا ویژگی های تجهیزاتی که از آنها استفاده می کند ، مربوط می شود.تغذیه : امروز بیش از هر زمان دیگری ارزش فعالیتهای بدنی و نقش آن در سلامت شناخته شده است . یکی از مسائل مهم در ورزش تغذیه ورزشکاران است که اثرات بسیار مفیدی بر قلب ، ریه ، دستگاه گوارش و ... دارد.

اسلاید 6: روحیه ورزشکاری : روحیه ورزشکاری یک روحیه یا حالتی را بیان می کند که از آن فعالیت یا رقابت بخاطر خود آن لذت می برند . این حالت عاطفی توسط یک خبرنگار ورزشی به این صورت معنی می شود که ”مهم نیست که شما برنده یا بازنده شدید بلکه این مهم است که بازی را انجام داده اید“.نوع و اندازه فعالیت فیزیکی : تنوع در فعالیت های ورزشی نیز برای سلامت زندگی مهم است . فعالیت های ورزشی بهتر است طوری انتخاب شوند که استقامت ، قدرت و انعطاف را در فرد تقویت کنند.

اسلاید 7: اهداف ورزش1- حفظ و ارتقاء سلامت روحی و جسمی 2- افزایش نشاط و کارایی 3- کمک به حفظ تناسب اندام4- تأثیر در زندگی خانوادگی و اجتماعی و در شغل افراد5- مقاوم سازی افراد در مقابل امراض روحی و جسمی 7- پیشگیری از ابتلا به آلودگی های اجتماعی 8- تقویت عملکرد ذهن در یادگیری و هماهنگی 9- تقویت اراده و تمرین زندگی کردن با بردن و باختن در میادین ورزشی 10- تقویت اخلاق جوانمردی و روحیه پهلوانی

اسلاید 8: ضرورت ورزش1- فعالیت های ورزشی فرصت های ارزشمندی را برای مشارکت مردم ، در رده های گوناگون فراهم ساخته و به عنوان یک ضرورت برای توسعه انسانی مطرح می باشد.2- ورزش یک عنصر مؤثر برای حمایت از تلاش هایی است که جامعه را به تحرک وا می دارد. 3- توان بالقوه ورزش امروزه ، تسهیل کننده توسعه اقتصادی است . یک جمعیت فعال و سالم از توان کاری و اقتصادی بیشتری برخوردار است .4- ورزش در توسعه پایدار قابلیت های پایه ای ، انسان را برای دستیابی به سوی زندگی سالم همراه با استانداردهای شایسته و ارزشی جامعه و قادر شدن به مشارکت در زندگی اجتماعی پرورش و توسعه می دهد.

اسلاید 9: بنابراین: در برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی، ورزش به عنوان یک مقوله تربیتی و فرهنگی مورد تأکید واقع شده که البته چنین نگرشی ، علاوه بر مزایای بی شمار آن در ارتقای سطح بهداشت عمومی و کاهش هزینه های مراقبت های بهداشتی با نتایج اقتصادی مثبتی روبه رو بوده است .

اسلاید 10: علوم ورزشی ورزش آن گونه که در دنیای پیشرفته مطرح است از امری یک وجهی به مجموعه ای تبدیل شده است که از هر گونه دانش و ابزار استفاده می کند .توسعه دانش ورزش در زیر شاخه های مختلف آن موجب پدید آمدن حجم بزرگی از مطالب علمی شده است . همچنین زمینه های علمی تخصصی مختلفی بوجود آمده است که هریک دارای انجمن های بین المللی ، منطقه ای و ملی ویژه خود هستند.

اسلاید 11: شاخه های علوم ورزشی 1- بیومکانیک2- علم مربیگری3- پیکرسنجی 4- فلسفه ورزش 5- علوم سیاسی ورزش 6- جامعه شناسی ورزش 7- فیزیولوژی ورزش 8- روان شناسی ورزش 9-تجهیزات ورزشی 10- قوانین ورزشی 11- اطلاعات ورزشی 12- مدیریت ورزشی 13- پزشکی ورزشی 14- تربیت ورزشی

اسلاید 12: بیومکانیک در بیومکانیک ورزشی ، تأکید بر شناخت ورزشکار و تمرکز بر اثرات عوامل خارجی همچون تجهیزات ، محیط بازی و شرایط آب و هوائی ، پوشاک و سایر ساختارهای بی جان یعنی عواملی که می توانند بر عملکرد و یا فشار وارد شده بر بدن تأثیر بگذارند می باشد. علوم مرتبط با بیومکانیک شامل ارتوپدی ، مهندسی پزشکی ، توانبخشی ، طب هوا و فضا است .

اسلاید 13: درمان گری ورزشیدرمانگران ورزشی نوعی متخصصین بهداشتی هستند که در زمینه درمان بیماری های مرتبط با فعالیت های جسمانی آموزش دیده اند . درمانگر ورزشی به عنوان یک عضو مهم از گروه مراقبت های پزشکی با پزشک معالج و سایر اعضای این گروه همکاری می نماید. درمانگر ورزشی با هدف ارتقاء خدمات بهداشتی نسبت به هماهنگی مؤثربا پرسنل پزشکی ، پرسنل ورزشی ، افراد مرتبط با فعالیت جسمانی و والدین ورزشکاران جوان و کم سن و سال و همکاری نزدیک با آنان اقدام می نماید.

اسلاید 14: دانش مربیگری مربی گری ورزش عبارت از عمل هدایت / رهبری یک ورزشکار یا یک تیم برای دستیابی به بهترین عملکرد در یک رشته ورزشی (به ویژه از سطوح متوسط به بالا) در مسابقات پراهمیت است . مهمترین جنبه های مربیگری آموزش فنون ورزشی ، بهبود آمادگی جسمانی ورزشکار ، راهنمایی های تغذیه ای ، طراحی تاکتیکهای لازم برای استفاده مؤثر از فنون ورزشی ، آماده سازی ذهنی (روانی) ورزشکار یا تیم ، سنجش فشارهای تمرینی و ارائه روش هایی برای تجدید قوا، ارائه کمک های فنی ، تاکتیکی و روانی در حین مسابقات و تجزیه و تحلیل مسابقات گذشته و ترسیم اهداف آتی بر مبنای این تجزیه و تحلیل می باشد.

اسلاید 15: پیکر سنجی ورزشی ریشه لغوی ”پیکرسنجی ورزشی“ به حرکت ، انسانها و اندازه گیری باز می گردد. به بیان دیگر این دانش عبارت از مطالعه اندازه ، شکل ، ترکیب ، تأثیر بلوغ و عملکرد کلی بدن انسان می باشد. پیکر سنجی ورزشی به طور گسترده در زمینه الگو های طبیعی رشد در کودکان و بررسی عوامل مؤثر آن با توجه به ورزش و تغذیه به کار گرفته شده است . در مطالعات ژنتیک،نقش فعالیت های جسمانی متفاوت در چگونگی اسکلت بندی انسان و همچنین بهداشت عمومی از موارد کاربرد این دانش است و از آن در تأمین داده های هنجاری و هدایت افراد مختلف به سوی روش زندگی سالم و تعیین خطر بروز برخی از بیماری های خاص نظیر بیماری های قلبی عروقی استفاده شده است.

اسلاید 16: فلسفه ورزش فلسفه ورزش به تجزیه و تحلیل عقلی و طرح سؤال در باره مفاهیم و موضوعات کلیدی ورزشی می پردازد. در عمومی ترین سطح ، این دانش ، طبیعت و اهداف ورزش را بیان می کند.

اسلاید 17: جامعه شناسی ورزش جامعه شناسی ورزش یک زیر شاخه نظری و تجربی است که به موضوع بدن ، فرهنگ و جامعه اختصاص دارد. در حال حاضر ، زمینه های کاری عبارت از ورزش و اجتماعی کردن ، ورزش و طبقه بندی اجتماعی ، خرده فرهنگ های ورزشی ، اقتصاد سیاسی ورزش ، ورزش و انحرافات ، ورزش و رسانه ها ، خشونت ورزشی ، سیاست ورزش و هویت ملی ، ورزش و جهانی شدن می باشد.

اسلاید 18: فیزیولوژی ورزش فیزیولوژی ورزش همراه با غددشناسی ، ایمنی شناسی و بیوشیمی ورزشی به آن بخش از طب ورزشی که به تغییرات و فرآیندهای تنظیم کننده بدن درحین اجرای فعالیتهای کوتاه مدت و بلند مدت اختصاص دارد می پردازد. اهداف اصلی فیزیولوژی ورزش شامل مطالعه تأثیر شکل های متفاوت تمرینات کوتاه مدت و بلند مدت ، ارتقای ظرفیت اجرای ورزشی با تشخیص عوامل مؤثر در آن و بهینه سازی شیوه های تمرینی بر این اساس می باشد . از طرف دیگر ، فیزیولوژی ورزش یک ابزار مناسب در افزایش نقش فعالیتهای جسمانی در برنامه های مختلف پیشگیری و توانبخشی به شمار خواهد آمد .

اسلاید 19: روان شناسی ورزش و تمرین روان شناسی ورزش یک رشته علمی و حرفه ای است که به ابعاد مختلف رفتارهای فرد در هنگام ورزش و فعالیت می پردازد. دست اندرکاران روانشناسی کاربردی ورزش و تمرین به مباحثی همچون بهبود عملکرد ، مشاوره روانشناسی ، بازتوانی آسیب و افزایش فعالیت جسمانی با هدف حفظ سلامتی توجه دارد .

اسلاید 20: تجهیزات ورزشی به استثنای چند رشته ورزشی که در فضای سبز بیرون شهرها انجام می شوند (مثل دوچرخه سواری کوهستان) سایر رشته های ورزشی عموماً نیاز به زیرساخت عمرانی ویژه دارند. آنچه که برای برآوردن نیازمندیهای تجهیزات ورزشی لازم است شبکه ای از اطلاعات علمی در زمینه های آموزش مرتبط با ورزش ، روانشناسی ، جامعه شناسی ، بیومکانیک، پیشگیری از حوادث، معماری ، طراحی و محوطه سازی ، مهندسی ، آزمایش مواد ، اقتصاد و بوم شناسی می باشد.

اسلاید 21: قوانین ورزشی اصطلاح ”قانون ورزشی“ صرفاً به قوانین و تصمیمات قانونی منحصر به عرصه ورزش اشاره می کند. هنگامی که یک تصمیم در دنیای تجارت اتخاذ شود و موجب تصمیم گیری متفاوت در محیط های ورزشی شود به این نوع تصمیم گیری قانون ورزشی گفته می شود. سه نظریه قانونی زیر نمونه هایی از تصمیماتی هستند که نقش مهمی در قوانین ورزش دارند . 1- ”فرض وجود خطر“ 2-”ایجاد شرایط معادل برای تیم ها“ 3- توافقات جمعی و قراردادهای فردی با ستاره های ورزشی

اسلاید 22: اطلاعات ورزشی کارکردهای مستندسازی و اطلاع رسانی ورزشی عبارت است از : 1- تعریف و سازمان دهی منابع اطلاعات و منابعی که به نیازهای مصرف کنندگان اطلاعات ورزشی مرتبط است. 2- تسهیل در امر دسترسی و تحویل اطلاعات به شکلی که مورد نیاز است. 3- ارتقاء و توزیع اطلاعات در دسترس در زمینه ورزش و رشته های وابسته . 4- تشویق همکاری های بین المللی در زمینه اطلاعات ورزشی .

اسلاید 23: مدیریت ورزشی یکی از وظایف مدیریت ورزشی تجزیه و تحلیل فعالیت ها ، هماهنگی فناوری ها و تأمین واحدهای پشتیبانی است . اساس این رشته به عنوان یک رشته دانشگاهی ، تمهید و تجهیز مدیران به مهارتهای ضروری برای رهبری و هدایت سازمان های ورزشی و در پیش گرفتن راهبردهای مناسب در یک سطح سازمانی است .

اسلاید 24: پزشکی ورزشی پزشکی ورزشی شامل شاخه های نظری و عملی طب است که اثرات تمرین و ورزش (و نیز اثرات فقدان ورزش) را بر تندرستی و بیماری افراد مورد مطالعه قرار داده و ایجاد اثرات مثبت مبتنی بر پیشگیری ، درمان و توانبخشی در ورزشکاران را بررسی می کند. جوانب اصلی پزشکی ورزشی عبارت است از: - درمان طبی آسیبها و بیماری ها - معاینه پزشکی افراد پیش از شروع ورزش برای شناسایی آسیب هایی که ممکن است بر اثر ورزش وخیم تر شوند. - بررسی پزشکی برای ارزیابی ورزشی قلب ، جریان خون ، تنفس ، سوخت و ساز و عضلات درگیر. - تشخیص عملکرد برحسب نوع ورزش - توصیه های پزشکی در باره شیوه زندگی و تغذیه - کمک های پزشکی برای توسعه روش های تمرینی - کنترل علمی تمرینات

اسلاید 25: تربیت ورزشی در گذشته ، آموزش ورزش به یک نظریه (تمرین) محدود بود که در زمینه مربیگری و تربیت بدنی مدارس به کار گرفته می شد . امروزه ، آموزش ورزش نه تنها مشتمل بر نظریه های توصیفی تشریحی است بلکه تمام اشکال فعالیت بدنی مشتمل بر تمام سطوح قابلیت های بدنی ، جنسیتی و سنی در مجموعه های رسمی و غیر رسمی با آن مرتبط هستند . بنابراین آموزش ورزش نه تنها به تربیت بدنی مدارس و عملکرد ورزشکاران نخبه مرتبط است ، بلکه فعالیت های تفریحی در جامعه ، مراکز کاری و باشگاه های ورزشی ، فعالیت های عالی و نیز برنامه های ویژه معلولین و ورزش همگانی را هم شامل می شود.

اسلاید 26: نقش ورزش در بهبود سازمانالف : تعریف سلامتی از دیدگاه بهداشت جهانی ب : تعریف بهداشت روانی ج : تأثیر ورزش بر کارکرد شناختی د : تأثیر ورزش بر رفتار ه : تأثیر ورزش بر شخصیت و خلق و خوی و : تأثیر جسمانی ورزشی : ورزش و تأثیر آن بر مقابله با استرس و کاهش افسردگی

اسلاید 27: تعریف سلامتی از دیدگاه بهداشت جهانیازدیدگاه بهداشت جهانی سلامتی عبارت است از : ” احساس آسایش و آرامش در جسم ، روان و محیط (جامعه ، خانواده و سازمان)“

اسلاید 28: تعریف بهداشت روانیبهداشت روانی علمی است برای بهزیستی و رفتار اجتماعی که تمام زوایای زندگی از محیط خانه گرفته تا محیط کار و نظایر آن را در بر می گیرد.در بهداشت روانی آنچه بیش از همه مورد نظر است احترام به شخصیت و حیثیت انسانی است و تنها در این هنگام است که سلامت فکر و تعادل روانی و بهبود روابط انسانی مفهوم پیدا می کند.

اسلاید 29: زندگی جنگ است جانا بهر جنگ آماده باش نیست هنگام تأمل بیدرنگ آماده باشدر پی ناموس و نام و وزپی حفظ تبار گر که ننمودی به ورزش بازوانت همچو سنگ با نشاط شیر و با عزم پلنگ آماده باش ای بلورین ساق و ساعد بهر سنگ آماده باش ”ابن یمین“

اسلاید 30: تأثیر ورزش بر کارکرد شناختی پژوهشگران نشان داده اند که ورزش بر عملکرد شناختی و هوشی تأثیر مثبت دارد، علت عملکرد بهتر ذهنی و شناختی ناشی از ورزش را با افزایش اکسیژن موجود هوای تنفسی به دنبال خستگی ناشی در کار مربوط می دانند.بهبودی کارکردهای شناختی و ذهنی ناشی از ورزش در باره تمام افراد بزرگسال و سالخورده هم در جوانان و نوجوانان گزارش شده است . در باره تأثیر ورزش در بهبود عملکرد کارکنان نشان داده شده است که همبستگی معنادار و مثبتی بین آمادگی جسمی و موقعیت کاری آنها وجود دارد . به این ترتیب پژوهش ها حاکی از آن است که فعالیت ورزشی و تمرینات جسمی بر کارکردها و کنش های مختلف ذهنی و شناختی بسیار اثرگذار می باشد.

اسلاید 31: تأثیر ورزش بر رفتار تحقیقات متعدد انجام شده ، تأثیرات مثبت ورزش بر رفتارهای مختلف افراد نشان داده است . بازی های ورزشی باعث افزایش خلاقیت ، استقلال ، رهاسازی تنش ها و نیز برقراری بیشتر روابط صمیمانه بین افراد می شود و افراد در محیط کار در دوست یابی موفقیت بیشتری کسب کرده و همچنین محبوبیت افراد در جامعه افزایش می یابد.

اسلاید 32: تأثیر ورزش بر شخصیت و خلق و خوی بر اساس بررسی های انجام شده ، بین شخصیت ، خلق و خوی و ورزش رابطه ای متقابل وجود دارد. از یک سو ، ورزش باعث ایجاد تغییرات مثبت و معنی دار در متغیرهای شخصیتی و هیجانی می شود و از طرف دیگر تأثیر ورزش بر اعتماد به نفس و عزت نفس احتمالاً ناشی از احساس مهارت و کفایت و توانایی بیشتر خود نسبت به دیگران می تواند باشد. افرادی که ورزش می کنند در برخورد و مواجه با اتفاقات و فشار روانی معمولاً سازگاری بیشترو بهتری دارند.

اسلاید 33: تأثیر جسمانی ورزش قدما به تجربه آموخته اند که ”عقل سالم در بدن سالم است ” امروز علم به ما می آموزد که چگونه این امر تحقق می یابد. در اثر ورزش ، خون در بدن بیشتر جریان می یابد سموم حاصل از سوخت و ساز بدن از سلول ها وارد جریان خون شده و به سرعت دفع می گردد. کبد و کلیه ها بهتر کار می کنند ، در اثر جذب بیشتر اکسیژن به وسیله ریه ها ، گازکربنیک که ماده ای سمی است بیشتر دفع می گردد و غدد مترشحه داخلی ، فعالیت بیشتری می کنند ،از همه مهم تر ، بهبود و تقویت فعالیت مغز در اثر ورزش و حرکات بدنی می باشد . اکسیژن مورد نیاز بدن از طریق حباب های هوایی ریه ها وارد عروق خونی و از آن راه به مغز و سایر اندام های بدن می رسد . اگر اکسیژن کافی به مغز نرسد و با توجه به این که مغز نسبت به وزن خود بیشتر از سایر اعضای بدن به اکسیژن احتیاج دارد ، علایم بیماری ، سستی و ضعف حاصل خواهد شد. بدن ضعیف و بی حرکت و تنبل نمی تواند در یک سازمان کارآیی مناسب داشته باشد .بنابراین تنظیم و اجرای برنامه ای مناسب برای تشویق و ترغیب کارکنان به این امر مهم ضروری است .

اسلاید 34: ورزش و تأثیر آن بر مقابله با استرس و کاهش افسردگی تمرینات ورزشی و آموزش های لازم دراین زمینه ، با کنترل استرس هیجانی همراه است و به سازگاری فرد با استرس کمک مؤثری می کند. پدیده سلامتی و بهزیستی متعاقب آموزش ها و تمرین های بدنی با آزاد شدن مواد شیمیایی موجب ترشح شبه مرفین که به ”آندروفین“ معروف است می گردد. در هنگام مواجه با استرس ، این مواد شیمیایی اثرات بسیار مثبتی دارد. یکی از مشکلاتی که موجب به هم خوردن سلامت اداری در سازمان می گردد ، استرس است که در بررسی های انجام شده نشان داده شده است که ورزش های منظم و سبک ، احتمالاً ابتلا به افسردگی را کاهش داده و روش بسیار مؤثری برای درمان و کنترل افسردگی می باشد .

اسلاید 35: نتیجه گیری با توجه به اثرات مثبت ورزش بر سلامت و تندرستی انسان می بایست به فرهنگ ورزش بیشتر پرداخته شود . از طرف دیگر برای رسیدن به توسعه پایدار در هر جامعه ای علاوه بر برنامه ریزی ، مدیریت صحیح و استفاده از فن آوری مناسب ، استفاده از منابع انسانی کارآمد اهمیت بسیاری دارد . جامعه ای که نیروی انسانی سالم و شادابی داشته باشد این امکان را خواهد داشت که در جهت توسعه واقعی ، سریع تر گام بردارد.

اسلاید 36: داشتن برنامه ورزشی روزانه ورزش تنها نباید راهی برای کاستن از وزن باشد. ورزش باید به صورت بخش ثابت و مستمر از برنامه روزمره شما، طوری طراحی شده باشد که به سلامتی درازمدت شما کمک کند. رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید و از ان پیروی کنید: 1-فعالیت‌هایی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید. خودتان را محدود به تنها یک نوع ورزش یا وسیله ورزشی نکنید. 2-برنامه‌ای را برای خود طراحی کنید که بتوانید به آن عمل کنید. هر روز زمانی هر چند اندک  را به ورزش اختصاص دهید. 3-اهداف واقع‌گرایانه را انتخاب کنید. مقدار فعالیتی را که در ابتدا می‌خواهید انجام دهید، تعیین کنید،  سپس توالی و/یا مدت ورزش خود را افزایش دهید. 4-پیشرفت خود را ثبت کنید. ثبت‌کردن میزان پیشرفت به افزایش انگیزه‌ شما کمک خواهد کرد. 5-در صورت رعایت برنامه روزمره و مستمر ورزش و دست یافتن به هدف‌های تعیین‌شده به خود پاداش دهید.

اسلاید 37: با تشکر

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید