کسب و کار مدیریت و رهبری

نیم نگاهی به مدیریت، مفاهیم، ابعاد و روش ها

nim_negahi_be_modiriat_mafahim_abad_va_raveshha

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نیم نگاهی به مدیریت، مفاهیم، ابعاد و روش ها”

نیم نگاهی به مدیریت، مفاهیم، ابعاد و روش ها

اسلاید 1: نیم نگاهی به مدیریت، مفاهیم، ابعاد و روشها همایش معاونین برنامه ریزی وتوسعه قضایی - رشت – 15 الی 17 اردیبهشت 1386معاونت حقوقی و توسعه قضایی مرکز مطالعات راهبردی وتوسعه قضایی - کمیسیون مدیریت و توسعه قضاییدکتر ناصر محمدی مشاور طرح و برنامه معاونت URL: www.judiciary-de.ir Email: info@judiciary-de.ir Email: nmohammadi@judiciary-de.ir

اسلاید 2: مدیریت امروز مواجه است با: پیچیدگی در دانش وعلوم اجتماعی، رفتارها، تعاملات، وظایف و مسئولیت ها، پاسخ دهی به نیازها و ..... پیچیدگی قضا و قضاوت – دانش، استنباط، قضاوت، حکم، انسان، روانشناسی انسانی، آسیب شناسی اجتماعی و ... .... .... .... ..... .... عدم قطعیت در پیامدها و عواقب تصمیم گیریها و سیاستگذاریها، بعلت عدم اطلاع از حوادث و وقایع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و احتمال وقوع آنها، عدم دانش در سازه های ذهنی، زیرسازه های ذهنی و سازه های مجاور گستردگی و تنوع مسئولیت ها گستردگی نیازها و محدودیت منابع گستردگی دانش و رشد و سرعت توسعه آن 2

اسلاید 3: مسئولیت خطیر مجموعه مدیران برنامه ریزی وتوسعه قضایی کشورمدیریت، هماهنگ سازی و هدایت برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی برنامه توسعه قضایی در سطح کشورایجاد بسترها و زمینه های لازم برای :مدیریت در شرایط پیچیدگی و عدم قطعیت مدیریت دانش و دانایی محور سازی نظام تصمیم گیری واجرامدیریت در شرایط محدودیت منابع تبدیل رویکرد سیستمی به خطا به جای برخورد فردی با خطا در دستگاه قضایی3شناخت دردها و درمان دردهای سیستمی بجای دردهای فردی و بصورت ریشه ای بجای برخوردهای تسکینیو ایجاد ارزش افزوده سازمانی از طریق تحولات فرآیندی

اسلاید 4: الزامات سازمانی موفقیت4کسب دانش و مهارت و توانمندیهای تخصصی مسئولیت پذیری و احساس تعهد درونی پذیرش جوابگویی در مقابل عملکرد توسعه همه جانبه و پایدار دستگاه قضایی ایجاد، سازماندهی، توسعه کمی و کیفی شبکه های فکری و ارتباطی قوه قضاییه

اسلاید 5: تعریف مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیریمدیریت در یک رویکرد سازمان یافته به مجموعه ای از اجزا تقسیم می شود که عبارت است از برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و ارزشیابی، هماهنگی، تخصیص منابع تعبیر می کنند که بیشتر ماهیت عملیاتی و کاربردی پیدا میکند. مدیریت عبارت است از طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیندهای سازمانی5

اسلاید 6: تعریف مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیریمدیریت در یک رویکرد سازمان یافته به مجموعه ای از اجزا تقسیم می شود که عبارت است از برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و ارزشیابی، هماهنگی، تخصیص منابع تعبیر می کنند که بیشتر ماهیت عملیاتی و کاربردی پیدا میکند. مدیریت عبارت است از طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیندهای سازمانی6

اسلاید 7: تصمیم گیریتصمیم گیری عبارت است از یک فرآیند علمی و منطقی و عمدتا ریاضی، که در طی آن گزینه های مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و گزینه ها براساس اثرات و پیامدها مرتب شده و گزینه مطلوب انتخاب میگردد. تصمیم گیری در سطح کلان به تبیین سیاستها و راهبردها و در سطح عملیات به تخصیص منابع و اجرای فعالیتها منجر میشود. 7

اسلاید 8: 8مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان این مدل از اداره سازمان تحت عنوان PPBS (Planning, Programming & Budgeting system) نام برده میشود

اسلاید 9: 9این مدل در سیستم و نظام اجرائی یکپارچگی ایجاد میکنداین مدل تئوریها و مدل ذهنی سازمان را در صحن عمل به نمایش می گذارد این مدل ارتباط منطقی بین اهداف و بودجه برقرار میکند

اسلاید 10: 10مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان طرح ریزی عبارت از مدل ذهنی اداره سازمان و شامل ترسیم اهداف کلان، طرح استراتژیک سازمان، طرح ارتباطات درون و برون سازمانی ، سبک عملی سازی اهداف و استراتژیهای سازمان ، طرح مدیریت منابع انسانی یا به تعبیر بهتر سرمایه انسانی Planning

اسلاید 11: 11طرح استراتژیک سازمان جهت گیری کلان سازمان را برای تحقق اهداف مشخص و شفاف می سازدتفکر استراتژیک سازمان را به پویائی دائمی می کشاند و در تلاقی مستمر با تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی آمادگی کامل به سازمان می بخشد

اسلاید 12: 12مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان برنامه ریزی عبارت است از نحوه اجرا و پیشبرد عملیات سیستم و شامل تدوین برنامه تفضیلی اجرائی، نظارت، پایش و ارزشیابی عملکرد سیستم، ترسیم مسیرهای بحرانی در مدیریت عملیاتی پروژه ها Programming

اسلاید 13: 13مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان بودجه ریزی عبارت است از برآورد منابع و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحها و برنامه ها ، نحوه تامین منابع و سازوکارهای کنترلی Budgeting

اسلاید 14: 14هدف مند سازی و یا بودجه ریزی مبتنی بر برنامه تبدیل بودجه به ابزار پایش و کنترل سیستم ایجاد امکان تحلیل هزینه کارآئی، هزینه اثربخشی و بهره وری سازمانی

اسلاید 15: 15مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان رهبری عبارت است از قدرت نفوذ بر باورها، نگرشها و عملکرد کارکنان و سایر نهادها و موسسات توام با پذیرش آگاهانه و داوطلبانه Leadership

اسلاید 16: 16مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان سبک تعاملات سازمانی در سبک رهبری سازمانی مشخص می گردد که براساس نوع سازمان، نوع ارتباطات درون و برون سازمانی می تواند متفاوت باشد Leadership

اسلاید 17: 17مفهوم کاربردی از مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیری در رابطه با الگوی اداره سازمان :طرح ریزی، برنامه ریزی و بودجه ریزیرهبری سازمان یکی از وظایف عمده رهبری ترسیم چشم انداز شفاف، انگیزاننده و دوربردی سازمان می باشد Leadership

اسلاید 18: تعریف مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیریمدیریت در یک رویکرد سازمان یافته به مجموعه ای از اجزا تقسیم می شود که عبارت است از برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و ارزشیابی، هماهنگی، تخصیص منابع تعبیر می کنند که بیشتر ماهیت عملیاتی و کاربردی پیدا میکند. مدیریت عبارت است از طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیندهای سازمانی18

اسلاید 19: برنامه ریزیبرنامه ریزی عبارت است از ترسیم مدل ذهنی اداره سازمان، تبیین نحوه اجرا و شیوه کنترل و ارزشیابیبرنامه، سازمان را هدفمند، وظایف و مسئولیت ها را تنظیم و مسئولیت پذیری و جوابگویی را نهادینه می سازد. 19

اسلاید 20: انواع برنامه ریزیبرنامه ریزی کلی برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی توسعهبرنامه ریزی مبتنی بر ساختاربرنامه ریزی ماتریسی20

اسلاید 21: انواع برنامه ریزیبرنامه ریزی کلی این نوع برنامه ریزی شامل اهداف کلان، اهداف اختصاصی و اهداف عملیاتی و عملیات آن می باشد سازمان اهداف کلان را تنظیم کرده هر کدام از اهداف کلان بطور نظام مند به اجزای تخصصی و هر کدام از اهداف اختصاصی به اهداف عملیاتی تقسیم می گردد. اهداف عملیاتی در سطح وظایف واحد ها و افراد در می آید. برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی توسعهبرنامه ریزی مبتنی بر ساختاربرنامه ریزی ماتریسی21

اسلاید 22: برنامه ریزی کلی 22هدف کلی هدف اختصاصی هدف اختصاصی هدف اختصاصی هدف اختصاصی هدف عملیاتی یا عینی هدف عملیاتی یا عینی هدف عملیاتی یا عینی برنامه عملیاتیبرنامه عملیاتی

اسلاید 23: انواع برنامه ریزیبرنامه ریزی کلی برنامه ریزی استراتژیک، در این نوع برنامه ریزی همه مسائل سازمان پوشش داده نمی شود بلکه براساس تحلیل عوامل درونی (نقاط قوت و ضعف) و برونی (فرصتها و تهدید) چالشهای استراتژیک سازمان شناخته شده و طرح استراتژیک سازمان نوشته شده و برای پیاده سازی آن برنامه عملیاتی نوشته میشود.برنامه ریزی توسعهبرنامه ریزی مبتنی بر ساختاربرنامه ریزی ماتریسی23

اسلاید 24: برنامه ریزی کلی 24هدف کلی هدف استراتژیک هدف استراتژیک هدف استراتژیک هدف استراتژیک هدف عملیاتی یا عینی هدف عملیاتی یا عینی هدف عملیاتی یا عینی برنامه عملیاتیبرنامه عملیاتیتحلیل عوامل درونی تحلیل عوامل بیرونی تحلیل نقطه قوت تحلیل نقاط ضعفتحلیل فرصت هاتحلیل تهدیدهاتحلیل و تبیین چالشهای استراتژیک سازمانی

اسلاید 25: انواع برنامه ریزیبرنامه ریزی کلی برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی توسعهدر این نوع برنامه، با توجه به شناخت توانمندیها و فرصتها برای توسعه سازمان اقدامات از نوع توسعه ای تنظیم می شود. برنامه ریزی مبتنی بر ساختاربرنامه ریزی ماتریسی25

اسلاید 26: 26شناخت فرصتهای آتی شناخت پتانسیل های بالفعل و بالقوه رسالت و فسلفه وجودی سازمانشناخت آینده قابل ساختترسیم چشم انداز و آینده سازمان تنظیم سند راهبردی توسعه تنظیم برنامه

اسلاید 27: انواع برنامه ریزیبرنامه ریزی کلی برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی توسعهبرنامه ریزی مبتنی بر ساختار در این نوع برنامه ریزی، بر اساس ساختار و لایه های سازمانی، اهداف کلان (درسطح مدیریت کلان)، اهداف اختصاصی (در سطح مدیران میانی) و اهداف عملیاتی (درسطح مدیران اجرایی) و برنامه عملیاتی ( درسطح کارکنان) تنظیم می گردد. برنامه ریزی ماتریسی27

اسلاید 28: نقش ها در مدیریت ماتریسی 28

اسلاید 29: انواع برنامه ریزیبرنامه ریزی کلی برنامه ریزی استراتژیک، برنامه ریزی توسعهبرنامه ریزی مبتنی بر ساختاربرنامه ریزی ماتریسیشاید پویاترین و متکاملترین نوع برنامه ریزی باشد برنامه ریزی از نوع خطی در آمده و در قالب مدیریت پروژه ها، مدیریت اجرایی پروژه، به یک مدیر ارشد، میانی، اجرایی یا حتی یک کارشناس بر حسب سنخیت آن محول گردیده و فعالیتها با توجه به ماهیت آن، به مناسبت ترین فرد که می تواند از لایه های بالای سازمانی باشد توزیع میشود.29

اسلاید 30: به راه باديه رفتن به از نشستن باطل كه گر مراد نيابم به قدر وسع بكوشم

اسلاید 31: سازماندهی سازماندهی عبارت است از تحلیل شغل شناخت، لایه یا سطح بندی و توزیع وظایف و مسئولیت ها. نظام کنترل عملکرد کارکنان ارتقای مستمر عملکرد31

اسلاید 32: هماهنگیهماهنگی عبارت است از هم راستاسازی عملیات در لایه های سازمانی و حوزه های اجرایی سازمان. هماهنگی را در بعضی از مکاتب از وظایف و مسئولیت های رهبری می دانند این گروه اعتقاد دارند که هماهنگی یک وظیفه درونی و نگرشی است ولی بعضی از صاحب نظران، آن را در مقوله مدیریت تعریف میکنند و اعتقاد دارند که هماهنگی قابل برنامه ریزی و پیاده سازی است و بیشتر آن را در ارگانیسم سازمان و در تفکیک مطلوب وظایف تعریف میکنند. 32

اسلاید 33: هماهنگی33روش کلی معاون 1معاون 4معاون 3معاون 2مدیر عملیاتی1مدیر عملیاتی 4مدیر عملیاتی 3مدیر عملیاتی 2رئیس کل

اسلاید 34: هماهنگی34روش نمودار گردش داده معاون 1معاون 3معاون 2مدیر عملیاتی1مدیر عملیاتی 4مدیر عملیاتی 3مدیر عملیاتی 2رئیس کل

اسلاید 35: هماهنگی35روش ماتریسیمعاون 1معاون 3معاون 2مدیر عملیاتی1مدیر عملیاتی 4مدیر عملیاتی 3مدیر عملیاتی 2رئیس کلپروژه 1پروژه 2پروژه 3پروژه 4پروژه 5پروژه 6پروژه 7مدیرناظرعضوعضومدیرعضوناظرعضوعضوعضوعضوعضوعضوارزیابمدیرعضوعضوعضوارزیاب عضوناظرعضوعضوارزیاب

اسلاید 36: حاسبوا قبل ان تحاسبوااول خود را محاسبه کنید (ارزیابی درونی) قبل از اینکه محاسبه شوید (ارزیابی بیرونی) من حاسب نفسه ربح و من غفل عنها خسر خود ارزیابی سبب سود و غفلت از آن سبب زیان است 36

اسلاید 37: پایش و نظارت و ارزشیابی سیستم پایش، نظارت و ارزشیابی برای ایجاد اطمینان از طراحی صحیح، اجرای مطلوب و تحقق اهداف و مقاصد مورد انتظار ایجاد میشود کنترل و ارزشیابی عبارت است از یک روش سازمان یافته و هدفمند که میزان اجرای صحیح برنامه و تحقق اهداف و برنامه ها را مشخص می سازد.سیستم مطلوب با رویکرد سیستمی به نقد عملکرد می پردازد37

اسلاید 38: استانداردتعریف: استاندارد عبارت است از حد قابل قبول و مبنای اصلی برای قضاوت انواع استاندارد: استاندارد الزامی: استاندارد الزامی به استانداردی اطلاق میشود که وجود یا عمل به آن ضروری و عدم آن به معنای نفی موضوع و مشروعیت آن می باشد . بطور مثال یک قاضی عادل نباشد صلاحیت قضاوت نخواهد داشت. استاندارد عمومی:استاندارد عمومی به استانداردی اطلاق میشود که وجود آن مطلوب ولی عدم آن نفی مشروعیت نمی کند38

اسلاید 39: حدود استاندارداستاندارد از نظر اندازه گیری می تواند کمی باشد در اینصورت : استاندارد یا حداقل قابل قبول دارد و حداکثر ندارد بطور مثال حداقل سواد قابل قبول برای قضاوت ولی سطح دانش و سواد سقف خاص ندارد در اینصورت برای استاندارد فقط حداقل تعیین می شوداحتمال دارد یک استاندارد فقط حداکثر داشته باشد و حداقل معنا نداشته باشد احتمال دارد یک استاندارد هم حداقل داشته باشد و هم حداکثر(کمیته و بیشینه) در اینصورت هر دو حد تعیین می گردد مثل حداقل و حداکثر تعداد پرونده مختومه بازای یک قاضی که کمتر از آن قابل قبول نبوده و بیشتر از آن سبب افت کیفی قضاوت خواهد بود. 39

اسلاید 40: حدود استاندارداستاندارد می تواند کیفی باشد دراینصورت: تعیین حدقابل قبول استاندارد ضرورت دارد مثل اینکه بگوییم قاضی باید عادل باشد اگر معیار اندازه گیری برای آن وجود نداشته باشد (اگرچه باید به کمیت قابل اندازه گیری تبدیل گردد) از عبارت عادل بودن می توان استفاده کرد . احتمال دارد بعضی از استانداردهای کیفی سطح بندی شده باشد مثل ضعیف، متوسط و قوی در عین اینکه این استاندارد عددی نیست ولی قابل درجه بندی کیفی است. در این حالت حداقل قابل قبول بصورت کیفی تعیین می شود مثلا متوسط به بالا. 40

اسلاید 41: تخصیص منابعمقدمه تخصیص منابع: مدیریت مالی عبارت است که شناخت نیازها، اولویت ها و انطباق اولویتها با الزامات بومی و منطقه ای، برنامه ریزی برای تامین و جمع آوری منابع، مدیریت صندوق های مالی و نظام خرید خدمت و کالای مطلوب برای تحقق اهداف سازمانی تخصیص منابع عبارت از توزیع منابع برای انجام خرید خدمات و کالاها بر اساس نظام جیره بندی تعریف شده 41

اسلاید 42: تخصیص منابع کارآمد تخصیص منابع کارآمد مبتنی بر هدف طراحی میشود تخصیص منابع کارآمد منجر به بهبود کارآئی و اثربخشی میشود تخصیص منابع یکی از مهم ترین استراتژیهای بهبود رفتار سازمانی است 42

اسلاید 43: ابعاد بهره وری سازمانیکارآئی عبارت است از بهره گیری از منابعاثربخشی عبارت است از تحقق اهداف بهره وری عبارت است از میزان تحقق اهداف براساس مقدار استفاده از منابع43کارآئی سازمانی اثربخشی سازمانی زیاد کم کم زیادسازمان تلاشگربی ثمر سازمان بدون بهره وری سازمان بهره ور تحقق اهداف با هزینه سنگین موقعیت و جایگاه سازمانیابعادبهره وری سازمانی

اسلاید 44: شاخص چیست؟شاخص عبارت است از ابزاری که کیفیت اجرا یا میزان تحقق هدف را نشان می دهد شاخص نشان گر است و نشان می دهد شاخص خودش هدف نیست نشانگر تحقق هدف است 44

اسلاید 45: شکل شاخص: موضوعات کیفی بصورت: وجود و عدم (بودن یا نبودن ) (داشتن و نداشتن ) یا رتبه ای (کم، متوسط، زیاد) (ضعیف، متوسط، قوی) 2) موضوعات کمی بصورت: تعداد، درصد، نسبت و میزان.45

اسلاید 46: انواع شاخص: شاخص پایه شاخص ترکیبی 46

اسلاید 47: شاخص پایه : به شاخصی اطلاق میشود که مستقیما از داده ها استخراج می شود شاخصهای پایه بیشتر ماهیت تخصصی و سازمانی دارند و شاخص های پایه بیشتر یک هدف و مقصد یا موضوع خاص را اندازه گیری و نشان می دهد. شاخص پایه را می توان معادل سنجه تعریف کردمثال: در صد رضایت مندی مردم، درصد دادگاههای استاندارد شده، سرانه بودجه دستگاه قضایی به جمعیت، سرانه بودجه پرونده مختومه، متوسط سواد قضات، نسبت قضات به جمعیت47

اسلاید 48: 2) شاخص ترکیبی: به شاخصی اطلاق میشود که از حاصل ترکیب تعدادی از شاخص ها بدست می آیدشاخصهای ترکیبی بیشتر ماهیت ملی دارند و همه سونگر یا حداقل چند جانبه نگر است شاخص ترکیبی معمولا در سطح اهداف کلان و استراتژیک می توان تبیین کردمثال: شاخص امنیت اقتصادی، شاخص سرمایه اجتماعی، شاخص عدالت اجتماعی، شاخص عدالت قضایی، شاخص میزان اعتماد اجتماعی به حاکمیت، شاخص اعتماد به دستگاه قضایی و ....48

اسلاید 49: خصوصیات شاخص خوب:باید اطلاعات مفید و مناسبی را در اختیار سیاستگذاران قرار دهد باید داده های پراکنده را به واحدهای اطلاعاتی مفید تبدیل کند قابلیت مقایسه داشته باشد قابل اعتماد باشد ( در تکرار نتایج یکسان حاصل گردد) قابل تکرار باشد با شاخصهای دیگر قابلیت ترکیب داشته و بتواند شاخصهای کلان تر ایجاد کندقابلیت اندازه گیری داشته و دقیقا اهداف و سیاستهای مورد نظر را اندازه گیری کندشرایط نامطلوب و مسئله ساز را نشان دهد به دغدغه های سیاستگذاران جواب بدهد49

اسلاید 50: ارتباط شاخص و استاندارداستاندارد حد قابل قبول شاخص است و مبنای قضاوت عملکرد یا وضعیت مثال: درصد پرونده تایید شده در دادگاههای تجدید نظر ( شاخص) حد قابل قبول65 درصد (استاندارد)میانگین تعداد پرونده مختومه در دادگاه تجدید نظر (شاخص) حدود قابل قبول بین 600 تا 800 پرونده (استاندارد) 50

اسلاید 51: تعریف مدیریت مدیریت عبارت است از تصمیم گیریمدیریت در یک رویکرد سازمان یافته به مجموعه ای از اجزا تقسیم می شود که عبارت است از برنامه ریزی، سازماندهی، کنترل و ارزشیابی، هماهنگی، تخصیص منابع تعبیر می کنند که بیشتر ماهیت عملیاتی و کاربردی پیدا میکند. مدیریت عبارت است از طراحی، اجرا و ارزشیابی فرآیندهای سازمانی51

اسلاید 52: تعریف فرآیندفرآیند عبارت است از کار یا فعالیت که بصورت یک زنجیره بهم پیوسته یک درون داد را در طی یک مجموعه عملیات به برون داد تبدیل میکند 52درون دادپردازش درون دادپرونده واردهدادرسی صدور حکمجمع آوری دادها هاورود و پردازش اطلاعاتگزارش

اسلاید 53: نظریه سیستم هاسیستم یک مجموعه بهم پیوسته و وابسته که ماحصل آن اجرای صحیح ماموریت و وظایف سازمانی گردد سیستم از مجموعه ای از فرآیندهای بهم پیوسته و بهم وابسته تشکیل شده است در نظریه سیستم ها پدیده ظروف مرتبط مطرح است و تغییرات در هر کدام از ظرف ها منجر به تغییر در سایر ظروف میشود فرآیندها می توانند اصلی یا پشتیبانی باشند هر کدام از فرآیندها براساس جایگاه سازمانی، در جای خود اصلی محسوب میشود ولی در کل سازمان فرآیند اصلی به فرآیندی اطلاق میشود که بر حسب وظیفه و ماموریت (های) اصلی سازمان طراحی شده باشد و سایر فرآیندها پشتیبانی محسوب میشوند درقوه قضاییه، دادرسی فرآیند اصلی و مابقی فرآیندها، فرآیندهای پشتیبانی هستند فرآیندهای پشتیبانی می توانند تخصصی (فنی) و عمومی باشند تدوین لایحه یک فرآیند پشتیبان از نوع تخصصی و تامین منابع مالی فرآیند پشتیبان از نوع عمومی است53

اسلاید 54: مدیریت فرآیندی54تشکیل پروندهبررسی و تحقیقدادرسیصدور حکماجرای حکمفرآیند های پشتیبانی سیستم های اداریسیستم های مالیسیستم های فناوریمنابع کالبدیسایر سیتم ها

اسلاید 55: شناخت سازمان و فرآیند ها (PDCA)برنامه ریزی Planning ترسیم فرآیند ها تحلیل و عارضه یابی اصلاحاجرا Doing کنترل و ارزشیابی Controlتثبیت Actفرآیند مدیریت فرآیند55P D C A P D C A ارتقای مستمر کیفیت

اسلاید 56: نقاط قوت مدیریت از نوع مدیریت فرآیندی علاوه بر کلی نگری در فرآیند سیستمی، در اجرا جزئی نظر است سطح مشارکت و درگیر سازی گسترده ای از کارکنان را فراهم می کند هر کس یا واحد مسئول کار یا فرآیند، مسئولیت طراحی و ارتقای آن را بر عهده دارد با توجه به شناخت کامل صاحب فرآیند از فرآیند، نحوه اجرا، مشکلات اجرایی و توانمندیهای محلی برای ارتقا، عملا، زمینه توانمندسازی مستمر، ارتقای مبتنی بر نیازهای محلی و بهبود تدریجی را فراهم می سازد. فرآیندی که بطور مستمر در حال ارتقا باشد بطور مستمر سیستم ها و سازمان را توسعه می دهد فرآیند محوری اصولا با مشتری محوری گره خورده است و به همین جهت، بطور مستقیم وغیر مستقیم سبب افزابش رضایت مندی جامعه می شود. 56

اسلاید 57: الزامات مدیریت فرآیندی تعهد مدیران ارشد سازمان نه تنها از خود شروع کنند بلکه از تحولات سازمانی حمایت لازم را بعمل بیاورند نهادینه شدن مشتری محوری هر فرآیند باید به این سوال پاسخ دهد که آیا نتایج حاصله منجر به رضایت مندی میشود یا نه؟ فرآیند می توانند مشتری درونی داشته باشند مثل فرآیندی که برونداد آن را مدیران یا کارکنان درون سازمان استفاده میکنند فرآیند می تواند مشتری بیرونی داشته باشد مثل فرآیند پاسخ دهی به سوالات ارباب رجوع یا ذینفعان پرونده ها 57

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید