niki-be-pedr-mader

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “نیکی به پدر مادر”

نیکی به پدر مادر

اسلاید 1: احسان نیکی به والدین استاد:دانشجو:

اسلاید 2: مقدمه عواطف انسانی و حق شناسی دو مسئله ارزشمند است که برای رعایت احترام والدین کافی است.دین مقدس اسلام تأکیدات مکرری در این حوزه دارد که در مسائل دیگر تأکید ندارد، احسان به والدین از مسائلی است که در قرآن از آن مکرر یاد شده است تا جایی که خداوند بعد از مسئله توحید بلافاصله احسان به والدین را مطرح می‌کند، قرآن حتی کمترین اهانت را به آنها روا نمی‌دارد و از آن پرهیز کرده است.جهاد یکی از مهمترین مسائل است تا زمانی که وجوب عینی پیدا نکرده خدمت به پدر و مادر و رسیدگی به امورات آنها از جهاد مهمتر است و بسیار از موارد دیگر که در قرآن و روایات به آن اشاره شده است.بحث پیش رو از بحثهایی است که در تمام ادیان الهی دارای اهمیت ویژه‌ای است و فقط مربوط به دین مبین اسلام نمی‌باشد.

اسلاید 3:

اسلاید 4: معنای لغوی و اصطلاحی احسان احسان در لغت: احسان مصدر باب افعال از ریشه (ح س ن) به معنای نیکی کردن به دیگران آمده است.برای احسان دو معنا ذکر شده که در قرآن هم بیان شده است، یکی کار نیک کردن.و دیگری نسبت به غیر نیکی کردن،  احسان به والدین به معنای نیکی به غیر است.

اسلاید 5: پیشینه قرآنی احسان به والدین وقتی به قرآن نگاه می‌کنیم برخی از ارزشها و مقدسات و فرامین فقط مربوط به دین مقدس اسلام است و پیشینه این مسائل به دین اسلام برمی گردد، اما مسئله احسان به والدین یک بحث بین الادیانی است که در بقیه ادیان آسمانی و آیین‌های مقدس از آن به خوبی یاد شده است. این مسئله نه تنها در اسلام بلکه بین المللی است.و در قرآن نیز به آن تأکید شده قرآن احسان به والدین را فقط شامل پدر و مادر مسلمان نمی‌داند بلکه احسان به والدین غیر مسلمان را نیز سفارش می‌کند، آنجا که می‌فرماید: وَ إِنْ جَاهَدَاکَ عَلَی أَنْ تُشْرِکَ بِی مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلَا تُطِعْهُمَا وَصَاحِبْهُمَا فِی الدُّنْیَا مَعْرُوفاً ترجمه: و اگر تو را وادارند تا در باره چیزی که تو را بدان دانشی نیست به من شرک ورزی از آنان فرمان مبر و[لی] در دنیا به خوبی با آنان معاشرت کن. به پیامبران گذشته از جمله حضرت نوح، حضرت ابراهیم، حضرت عیسی و حضرت موسی علیهم السلام در مورد احسان به والدین تأکید فراوان شده است. عقل هر انسانی نیز حکم می‌کند اگر کسی به شما احسان و نیکی کرد در مقابل به او احسان کنی و چه کسانی بیشتر از پدر و مادر به انسان خدمت کرده‌اند؟ مادری که نه ماه کودک راحمل می‌کند وقتی کودک به دنیا می‌آید از شیره جان به او شیر می‌دهد او را تر و خشک می‌کند به امیدی که بزرگ شود و زحمات بی شمار دیگری که برای کودک انجام می‌دهند آیا به حکم عقل احسان به چنین شخصی لازم نیست.

3,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید