صفحه 1:
صفحه 2:
هدایت تحصیلی چیست؟
- هرايت تتصيلى يك فرآینر اس تکه از پایه ی هفتم شروع می شور و
جمع بنری و نتیبه ی آن مشنص می شور
- هرایت تصیلی فرآینری اس تکه به رانش آمو زکمک م یکنر تا در پایان
انتفابی ررست راشته باشر و مسیر ارامه تعصیل در پایه ی بالاتر را هموار سازر
صفحه 3:
صفحه 4:
Ce
راه زثرلی است GU) tit, انتقاب
أمر
موق
بت بای
آسایش و آرامش و زنرگی
پیشرفت در زترگی ولد
کنکور و دانشگاه 9
اد تحصل در
متوسطه ی 293
aca
بايه نهم
صفحه 5:
شرفت در مه طکار
- رضایت از شفل
gl cay > رن
pot eae =
= موقعیت ابتماعی
- موفقیت تعصیلی
انت< ب رشته ی درست
صفحه 6:
-افت تتصیلی
-سرفورژگی
-هرر رارن) عمر
-افسرگی
-عرم رضایت از شغل
pen ييشرفت دركار و Sai
انتخاب رشته ی ناد
ست
صفحه 7:
۳:ظرفیت رشته هاءامکانات و تح
زات منطقه ای
۲:بررسی های مشا
وره ای
1
عملکرد
a
ملاک های
هدایت
تحصیلی عبارت اند |
3
صفحه 8:
امتیاز ات هدایت تحصیلی- ۱۰۰ امتیاز
سین
بررسی های مشاوره ای سوابق تحصیلی |
فرم ها و آزمون های روان شناسی مره های درسی
۶۵ امتیاز ۱ ه" امتياز
صفحه 9:
صفحه 10:
بررسی های مشاوره ای شامل:
الا نظر د؛
لا نظر دانش آموز : ۱۰ امتیاز
لا نظر والدین : ۵ امتیاز
O نظر مشاور : ۱۰ امتیاز
سا تست استعداد : ۱۵ امتیاز
٠١ : امقياز
الا تست رغبت سنج : ١8 امتياز
لس نمرات درسی : ۳۵ امتیاز
نمودار دایره ای هدایت تحصیلی
صفحه 11:
O تست استعداد : ۱۵ امتیاز
لا تست رغبت سنج : ۱۵ امتیاز
O نظر دییر : ۱۰ امتیاز
لس نظر مشاور : ۱۰ امتیاز
O نظر دانش آموز : ۱۰ امتیاز
نظر والدین : ۵ امتیاز
الآ تمرات درسی : ۳۵ امتیاز
دانش آموزان عزیز :
آزمون های رغیت سنج و استعداد یا توانایی مجموعه آزمون های روان شناسی هستند که
در طی سال تحصیلی توسط مشاور در اختیار شما قرار خواهند گرقت و شما به آن ها
پاسخ خواهید داد.
این آزمون ها میزان علاقه و میل شما را برای شغل آینده ی شما روشن خواهند کرد و
هر دو باهم 30 امتیاز در هدایت تحصیلی شما نقش خواهند داشت.
آزمون توانابی 295 سوال و آزمون رعبت شامل 319 سوال که شما میزان علاقه ی حود
را به هر سوال علامت گذاری خواهید کرد.
توجه : این آزمون ها میزان یادگیری شما را به چالش نمی
بلکه شما میزان علاقه و ميل خود را به هر سوال از 1 تا 5
1.علاقه ندارم 2.احساس خوبى ندارم 3.تفاوتى ندارد 4.علاقه
مندم 5.بسیارعلاقه مندم
صفحه 12:
سا نظر دبیر : ۱۰ امتیاز
لا نظر مشاور : ۱۰ امتیاز
O نظر دانش آمو:
O نظر والدین : ۵ امتیاز
۰ امتیاز
سا نمرات درسی : ۳۵ امتیاز
دانش آموزان عزیز پایه نهم
اردیبهشت ماه امسال دبیران محترم هر یک از
درس های شمابا کمک مشاور بر اساس فرم
مخصوص هدلیت تحصیلی ( فرم روبه رو )به
شما از ٠ تا ۱۰ نمره خواهند داد بنابراین از
همین ابتدای سال سعی کنید در درس هایتان
تلاش كنيد.تا حداكثر نمره لازم را كسب كنيد
و رضایت دبیران مربوطه را کسب نمایید.
تلاش كنيد از ٠١ نمره حداكثر نمره را كسب
كنيد یعنی ۱۰ نمره ی کامل.
عر
عه حي تع لو بت ی وشن »زد رما اف |
يالف #بية SAR
ف رسع شه الم تم وی رد د واس چه ی وت
ah 31 ان
| کب | يديه إن د PEE
w | atmo | مد مر ne
صفحه 13:
سا تست استعداد : ۱۵ امتیاز
لا تست رغبت سنج : ۱۵ امتیاز
لا نظر دییر : ۱۰ امتیاز
لا نظر مشاور : ۱۰ امتیاز
لا نظر دانش آموز : ۱۰ امتیاز
O نظر والدین : ۵ امتیاز
لا نمرات درسی : ۳۵ امتیاز
دانش آموزان عزیز:
مشاور مدرسه هم فرمی مانند فرم شماره ۱ خودتان برای هر یک از شما از
طریق سامانه همگام کامل خواهد کرد یعنی اولویت انتخاب رشته از ۱ تا ۱۲ را
پر اساس نظر خودش بت خواهد کرد.
وظيفه شما اين است مشاور را از انتخاب های خود آگاه و در جریان قرار
دهید.
صفحه 14:
لا تست استعداد : ۱۵ امتیاز
۱۱۵ : تست رغبت سنج O
امتیاز ٠١ ديير: Js
الا نظر مشاور : ۱۰ امتیاز
نظر دانش آموز : ۱۰ امتیاز O
نظر والدین : ۵ امتیاز O
الآ نمرات درسی : ۳۵ امتیاز
فوزیک هار۱
واگ از
ند
صفحه 15:
سا تست استعداد : ۱۵ امتیاز
نظر دیب : ۱۰ امتیاز
O نظر مشاور : ۱۰ امتیاز
اللا نظر دانش آموز : ۱۰ امتیاز
السا نظر والدین : ۵ امتیاز
لا نمرات درسی : ۳۵ امتیاز
تست رغبت سنج : ۱۵ امتیاز
Toya
وان از
رها معا ی ]رش نحل لآ سمش ند اس شا نها
al ap aye Jat Jd, ون و و PSE VME ea
راید
rr rrr اه توت
0 رش رت یآ رت یرت ره رت | ری | رنه a] Janes]
| یه | یه | نب نم | ی | چیه | نيت | > | فيدر | طرف عون رضي
منت | ges || | ots | مر Sid |e) | garde]
ات
قروا وی دزن
توا خی واو ie Pig
Sra ريع ترقت Se ll
4 bagel
صفحه 16:
تست استعداد : ۱۱۵
لا نظر والدین : ۵ امتیاز
لا نمرات درسی : ۳۵ امتباز
دورن 11۳
ر که در اسلاید اول گفته شد مدلیت تحصیلی از پا
هفتم شروع می شود و درب
بات ریما ها کد مت اس( ررقم ی انعر رده ماه عر ل بل مور ماب ls کرت وج در
Bee ois lee pls yg eds ears Sale Oe oes
نمره ی هدایت تحصیلی برای هر درس از رو: محاسبه می شود
- ۵ + (۳«نمرهی خردادپاهنیم) +(نمره ی خردادپایههشتم) + (نعره ی خرداد باه هفتم)
نمره های پلیه هفتم و هشتم در کارنامه ی شما ثبت گردیده و قلبل تغییر نمی باشند اما نمرات خرداد امسال شمابا توجه به
اينكه سه برابر مى شوند تاثیر بیشتری در فرآیند هدایت تحصیلی دارند
وظیفه شما أي لين ست تصميم بكيريد به كدام رشته برید تا سل بعد در آن رشته تحصیل کنید سپس درس های مربوط به
رشته ى مورد نظر خود را تقويت كنيد و بيشترين نمره ها را در آن درس ها كسب كنيد.
جدول حداقل نمره ها كه از روش بالا به دست مى آيند را در اسلايد هاى بعد آورده شده است.
صفحه 17:
هر رانش آموز برای ورور به رشته مرنظر فور,بایر عرتصاب
A Fe, ed 9
رروس تفصصبی مربوط به آن رشته را لسب لنر.
هر نصساب,بر اماس میائلین نمرات پایان یکتبی فررار مربوط به
: ِ 7 ِ
پایه های هفتع و هشْتع با ریب ی و نهمم با ضریب سه
به رست می آیر.
صفحه 18:
#چنانچه میانگین نمرات پایانی پایه های هفتم. هشتم و نهم دروس مرتبط با هر
رشته به حدنصاب نرسد. دانش آموز می تواند در شهریور با شرکت در امتحان
تعیین رشته حدنصاب را كسب کند.
:در شهریور. ظرفیت باقی مانده رشته ها درمدارس عادی دولتی محدودامن
باشد.
با توجه به اينکه معمولا ظرفیت پایه دهم در مدارس دولتی پس از اعلام نتایج
امتحانات خرداد تکمیل می شود لذا توصیه می شود دانش آموزان پایه نهم. تلاش
نمایند تا در خرداد کارنامه قبولی را کسب کنند. در غیر اینصورت پس از کسب
نمره قبولی در امتحان تعیین رشته و يا دروس تجدیدی در شهریور بدلیل ظرفیت
محلود:و باقی مانقه عدارس دازایپابه دهم عمکن است دانش آموز تتواند رفعه
SES) | ase age
صفحه 19:
شاخه ها و رشته های تحصیلی دوره دوم متوسطه
صفحه 20:
حدنصاب نمره لازم
برای دروس تخصصی مرتبط با شاخهی GHAI
نمرات پایانی خردادماه (مربوط به پایههای هفتم و هشتم با ضریب | و نهم با ضریب (P
ee, ee رياضىفيزيك | علومتجربى
رون ستصاب برس عتضاب ترومن عنصاب درو rae
تنصصى مربوط ميائكين سه ماله تتصصى مربوط میانکین سه ساله | قمصی مربوط | میانگین سهساله | قصصی مربوط | میانگین سه ساله
زبان و ادبیات فارسی if معارف اسلامی ۴ ریاضی ۴ علوم تجربی ۴
مطالعات اجتماعی ۳ زبان عربی ۳ علوم تجربى ۳ ریاضی ۳
زیان عربی ۲ . |زبان و ادبیات فارسی| ۱۲ تن ee “ne ae
صفحه 21:
حدنصاب نمره لازم
بری دروس تخصصی مرتبط با شاخهی قنی و حرقهای
تمرات پایانی خردادماه (مربوط به پایههای هفتم و هشتم با ضریب | و نهم با ضریب ۳)
زمینه صنعت زمينه خدمات زمینه کشاورزی زمينه هنر
رون (twin رون ححصاب رون «twin درون دصناپ
تتصصى مربوط | هياتكين سدساله | قصصى هربوط | حینکین سهساله | تمصیمروط | میانکین مهسله | تمصی مروط | میاتکین سهصله
رياضر 1 aly ۳ ریاضی = رياضى 1
علوم تجربی ۳ علوم تجربی وت علوم تجربی ۳ علوم تجربی ۳
کار و فنآوری ۳ کار و فنآوری ۳ کار و فنآوری ۳ کار و ثنآوری ۳
فرهنظ و هنر ۲ فرهنظگ و هنر ۳ كرهنك و هنر 1 Bids و هنر ۲
صفحه 22:
حدنصاب نمره لازم
برای دروس تخصصی مرتبط با شاخهی کاردانش
نمرات پایائی خردادماه (مربوط به پایهای هفتم و هشتم با ضریب | و نهم با ضریب (P
زهينه صبعت زمينه خدمات زمينه SALES زمينه هنر
bein op bin comp lain cmap درس Has
تتصصى مريوط | مياتكين سهساله | تمسیمربوط | میانگین سهساله | تتصصى مربوط | ميلاكين سدساله | تنصصى مربوط | میانکین سهساله
رياضى 1۷ ریاضی 0 ریاخضی سس ریاضی 1
علوم تجربی سیم علوم تجربی — علوم تجربی علوم تجربی —
کار و فنآوری ۲ کار و فنآوری ۲ کار و فنآوری ۲ کار و فنآوری ۳
فرهنگ و هنر ۳ كرهنك و هنر 1 قرفنك و هنر ۷ فرهنگ و هنر ۳
صفحه 23:
صفحه 24:
رشته ریاضی فیزیک
کارشاسی مهدسی A he
كارشتاسى مهندسى عمران
كارشاسى مهندسى كاميوتر
- توانمنری های لاع:علاقه و توانایی در مفاهیع ریاضی ارفا بیس تایآ ام 3
te le ماقي هاى ويل
وفيزيك, ذهنى تعلي لكر منطقى و مستقل, رقيق وفلاق اا
ِ 5 ۲ 5 . 5 7
هوش رياضى و قررت تسم (رير مهندسى)تمايل به كارهاى رز
gece :
عملی ابزار جرات و پشار برای بسیاری از رشته های eee :
- كارشناسى تاريخ اسلام
کارناسی نیت مروع باس
- كارشناسى حقاظت اطلامات
مهنرسی
صفحه 25:
رشته علوم تجربی
توانمری های لازم: پشار, حوصله. سفنت
کوشی. رقت و تیزینی, افظه. تبسم قوى,
علاقه به طبیعت و انسان .
معرفی رشنه ها شاخ علوم تجربی
۸ - کارشناسی پزوهشگری امیت.
14 - كارشتاسى تاريخ اسلام
۳ - كارشناسى توبيت مووج سياس
- کارشناسی فرویج و آموزش كشاورزى بايا
۳- کارناسی تکنلوژی پرو دومن
+7- كارشتاسى تكنوئوزى برتوشناسس
74 - كارشناسى تكنولوؤى يرشكى هسته الى
ane pare
Soo pee
ee
- کارشاسیآموزش wt
- كارشتاسى اناق صمل
17 - كارشناسى لدبا و مب
0
8 - كارشتاسى زيست شناسى كاه
4 - كارشناسى شتوايس شناسي
4 - كارشتاسى شيمى مخض
rad at
کارشتاسی علماطلاعات و داش شتا
۱ - کارشناسی علوم آزمایشگاهی
0 - كارشناسى علوم آزمایشگای دامپزشکی
٩ - كارشتاسى ببولوزى و کت ای مارا
pie se JU 00002۵۱۵۱۵۸۵۵
صفحه 26:
ععرفی رنه های داشکهیشاضهی مات و 9سا |۰۰ ۲۱,ایران شناسی
۳
ae ؟.برنامه ريزى اجتماعى و تعاون
3 = ۲ عمعارف اسلامی و ارشاد.
شد = تسا on وتف
رسنه ادییات و علوم فى جر م د ايد
8 2
ce
و امس دس
> آموزش ابتداي!
آموزش الهیات
آمرزش تاريخ
85
ع
ebm
آموزش تریت بدنی
a
0
توائتمنرى هاى لاز :تیپ ابتماعی» رومبه همرلی م كيش مدان
up (ieee وین ابتماع و معنوی» ۱ آموزش علوم اجتماعی ‘ai
علافالعثر به مهارت هیر ما و ای ای معش | اديس
il رح وی یکی و اي . ale er
۸ زان و ادیات ترکی
٩زبان و ادیات عربی
۷ انیت اطلاعات.
14 امنيت اقتصادى
انیت بين الملل
.اميت توم
؟.زيان و ادييات فارسی
3؟.زيان و ادبيات کردی
ep ye Jat @MosnavertadeneSE
صفحه 27:
علوم و معارف اسلامی
رشته های رانشّگاهی علو۴ و معارف اسلامیءکارشناسی روانشناس کار شناسی مشاوره هکارشنا
و مبائی مقوق اسلامیکارشناسی علوم ق رآن و عریت,هنرهای قرآنی (قرائت وکاب
Meal Vlas ak مديرينشي للرشناس مغرف اسلامى > رای تبلق و ازتياطا
i که
»کارشناسی لول
ارشناس فلسفه وگلاخ
اسلامی مزبان و ازنيات عر ىكارشنا
توائمنری های لازم«علاقه به مسایل معنوی و مزهبی» عربی قوی, اهل مطالعه, مهارت استرلالی و منطقی بالاء تیپ
معلوی يا ابتماعی, فن سفلوری.
صفحه 28:
! رشته های مشترک بین رباضی » تجربی و انسانی :
تارشناسی(لیسانس): تربیت برنی و علوع ورزشىء عسابرارىء
5 ۰ 7
رواتشناسى», علوم ce lois علوم اقتصاریء علوم سياسىء لتابرارى»
a
مررلاری اجتماعی» مریریت
mh re 1
هاءبازرلانی» صنعتى» رولتى» علوم قضايى و... .
صفحه 29:
تفاوت شاخه فنی حرفه ای و کاردانش
۱.شرایط ورود به شاخه فنی حرفه ای از کاردانش دشوارتر است.
۲.دروس شاخه فنی حرفه ای مشکل تر از کاردانش است.
۳.دروس عملی و کارگاهی شاخه کاردانش بیشتر از فنی حرفه ای است.
۶.شرایط استخدام برای فارغ التحصیلان فنی حرفه ای بهتر است.
۵.ساعات حضور در مدرسه برای دانش آموزان فنی حرفه ای بیشتر است.
1دانش آموزان فنی حرفه ای برحی از دروس را که دانش آموزان کاردانش از
گذراندن آن معاف هستند را می گذرانند.
صفحه 30:
معرفی رشته های شاخه فنی حرفه اى 2 /
صفحه 31:
رشته صنعت شاخه فنی حرفه ای
- سافتمان
- اللترونيك
wll thai
صنایع چوب -
- صنایع شیمیایی
- شبله ونر افزار رایانه
- لايك
oe ا
9] ۱
صفحه 32:
رشته خدمات شاخه فنی حرفه ای
as و نقل,
- تربیت برنی
- سابراری
- تربي ت لووك
صفحه 33:
قوف ی زد
رشته کشاورزی شاخه فنی حرفه ای
7 امور زراعی
7 امور رامی
7 صنایع غزایی
7 امور باغی
صفحه 34:
رشته هنر شاخه فنی حرفه ای
7 - طرافی و روقت
- - فت وكرافيك
- - صنايع رستى
- - معمارى رافلى
- اتيميش (بوباتمايى)
- -انقشه لش (Sues
- نقاشى -كرافيك
- موسیقی نوازنرگی سازهای ایرانی
صفحه 35:
صفحه 36:
رشته های زمینه صنعت شاخه معرفی رشته های شاخه ی صنعت
و تج وود تین 47 ره ری مان
on wae, out as
onan ۵ .رم وی ری an دغج
3 4 سي ای تجوی
۳ اون ملت ۱ جوشكارى يرق
ge oie: yee cose 3
ماع ويك تسیز ور
رد هی ری ee sa or
- برق صنعتى tara ak oat. ی و
د ات دی rat os
ف كا ۳ +3 ot Ses تور wee ONC
برق سافتمان نه عشي ۱۳۳ مت +2 ساف معان
ok 5 بر ۰ ماشين هاى الكتريكى 1 عمیر لوازم خاتگی. 00 il Ae
- ماشینهای اللتریلی ۱ تواشكارى oust oy
it = یات خرن و 7 لير تلن حا a شتروص
in وود sense 27 راشای و ری
- تراشلاری ete ۳ تم های سوت و اه ye موتور خودرو
sare mae كانت ملاى جو
تس لا سب ویرویس داح وت 3 بازی هی
تعمیر موتور فوررو Sao eas eee eT
۲ تس قدص یکی م ریا ‘aver
ع wat wiser ول تناس ناش سوت
تولیر و توسعه پایذاههای اینترنتی من an
af eee تا کاری ۷ رو کش کاری چویی
- نقشه لشی سافتمان ۷ معماری a a ۸ مل سازی مدرن.
۸ ریخ ری top omen
١ ی ات پیز
- تاسیسات هرارتی و برورتی
صفحه 37:
رشته های زمینه خدمات شاخه کاردانش
- مریریت فائواره
- سابراری مالی
- هتلراری
- راهنما یگرریلری
- هوائورری
صفحه 38:
رشته های زمینه کشاورزی شاخه کاردانش
- يرورش رام
كشت كياهان رارويى
= پرور شگل oly
- ملانيك ترالتور
صفحه 39:
مه ۰ ۰ ae eae
رشته های زمینه هنر شاخه کاردانش
- تهویرسازی
-گرافیک راینه ای
- علاسى ديويتال - هنم فرش
- جهره سازى
- تصوير بررارى
- نقاشی ایرانی
- فياطى .روفت.هاى تزتينى و لباس شي و لباس عروس
لباس زتانه
- معماری رافلی
- فات مکاری
م الي اكد
صفحه 40:
۵ توصیه به دانش آموزان پایه نهم برای انتخابی درست در هدایت تحصیلی
۲ از همین ابتدای سال تا می توانید درباره ی شاخه های تحصیلی اطلاعات
v
یزان توانایی های خود را بسنجید و بر اساس توانایی خود رشته ی مورد
علاقه تان را انتخاب کنید.
۷ اگز کیسی در رشته ای موفق بوده است یه:این:معتا دیست که بقما هم درگ
رشته موفق خواهید شد بنابراین تفاوت های فردی را در نظر بگیرید شما
۲ تحت تاثیر انتخاب دوستان قرار نگیرید و به علاقه ی خود توجه کنید.
” از مشاور و والدین خود و کسانی که قایل اعتماد و آگاه به رشته ها و فرآیند
انتخاب رشته هستند کمک و مشورت بگیرید.
صفحه 41:
۸توصیه به والدین دانش آموزان در ف رآیند انتخاب رشته ی پایه نهم
* پا فرزندان خود درباره ی انتخاب رشته ی تحصیلی مشورت کنید و به حرف های آن ها گوش 13
* به علاقه ی آن ها در زمینه ی رشته ی مورد علاقه شان توجه کنید.
* هیچ رشته ای بی ارزش نیست بنابراین سعی نکنید فرزندتان را با اجبار به رشته ای که در آن توانایی و
علاقه تدارد مجبور به انتخاب رشته و ادامه تحصیل کنید.
آنچه که شما خود نتوانسته اید به دست آورید به فرزندتان دیکته نکنید و علایق و توانایی های او را
مورد نظر داشته باشید.
* اگر افرادی از فامیل تان در رشته ای مشغول به تحصیل هستند ۱ ن ها برای مشورت و هدایت
صفحه 42:
شرایط قبولی دانش آموزان پایه ی نهم در خرداد ماه
ماده -۱۳ دانش آموزی در خردادماه قبول شناخته میشود که دار ای شرایط زیر باشد:
الف معدا a از ده نباشد.
ب- نمره ارزشيابى نوبت دوم او در هيج يك از مواذ درسی بدون ضریب کمتر از ده نباشد.
ج- نمره سالیانه وی در هیچ یک از مواد درسی کمتر از ۳۰ نباشد.
ت دوم خواهد بود.
تبصره -۲ معدل کل دانش آموز عبارت است از مجموع نمره سالیانه همه دروس (به جز انضباط) تقسیم بر سه برابر تعداد مواد درسی آن پایه.
ماده -۱۴ هرگاه معدل کل دانش آموزی در خرداد
یا شهریور ماه در پایه های هفتم. هشتم و نهم حداقل ده (۱۰) باشد و درب
از ده یا معدل کل وی حداقل دوازده( ۱۲) باشد و در دو درس نمره کمتر از ده کسب کند. قبول شناخته میشود.
درس تمره کمتر
تبصره -۱ دانش آموز در طول دوره اول متوسطه میتواند در هر درس دو بار از مفاد این ماده استفاده کند.استفاده برای بار دوم از اين ماده در
هر درس, منوط به کسب حداقل نمره ۵ می باشد.
تبصره -۲ استفاده از مفاد این ماده در خردادماه به شرط احراز بند ج ماده ۱۳و با درخواست کتبی ولی دانش آموز بلامانع است.
مک کرک (sg Naina 60s §S 9 (Ass WEES > مش
صفحه 43:
دانش آموزان عزیز پایه نهم:
بعد از امتحانات خرداد ماه امسال نمرات
امتحلنی شما به سامانه هدلیت تحصیلی
ارسال خواهد شد و در تیر ماه فرم شماره ۶
برای شما آماده و توسط مشاور مدرسه در
اختیار شما قرار خواهد گرفت.
فرم شماره ۶ امتیازهای کسب شده شما در
هر شاخه تحصیلی را نشان می دهد.
لین فرم توسط مشاور مدرسه و خود شما با
حضور والسین تان مورد بررسی و امضا قرار
می گیرد:
صفحه 44:
توجه : فوم شماره ۷ نتیجه ی نهایی هدایت تحصیلی شماست .
رشته هلیی که بر تن (للف ) درج شده بعنی شماعی توانید درّن رشته
ثبت نام كنيد.
از بين رشته هابى كه الف هستيد يكى را انتخاب مى كنيد
صفحه 45:
مسولیت اصلی انتخاب رشته بر عهده ی دانش آموز است...
معلمان» مشاور و پدر و مادر و سایر افراد نقش راهنما
وکمک کننده دارند...
صفحه 46:
۱ امير حسين خلیلیان _. _
مشاور دبیرستان های دوره متوسطه
امي ركبير و فارابى