hadafhaye_yadgiri

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هدف های یادگیری”

هدف های یادگیری

اسلاید 1: فصل دوم هدف های یادگیریاستاد : محمدی جلالیگردآوری : یوسف انصاری

اسلاید 2: هدفهای یادگیری فصل1- کاربرد رفتار درمانی و تغییر رفتار2- کاربرد رفتار درمانی و تغییر رفتار در طول 50سال قرن 203- رفتار گرایی روش شناختی واتسون و رادیکال 4- تاثیر عوامل و رویکرد های مورد نظر در رفتار درمانی 1- رفتار گرایی واتسون 2- نظریه شرطی سازی کنشگر اسکینر 3- شرطی سازی کلاسیک پاولف4- اندیشه ها و خدمات جوزف ولپی

اسلاید 3: 5- اندیشه ها و خدمات های هانس آیزنک6- اندیشه ها و خدمات آرنولد لازاروسی7- نظریه یادگیری اجتماعی آلبرت بندورا8- رویکرد شناختی در درمان 9- رویکرد التقاطی

اسلاید 4: 5- وضعیت کنونی تغییر رفتار و رفتار درمانیپیشینه تاریخی تغییر رفتار و رفتار درمانی1- نمونه هایی از اقدامات رفتار درمانی در زمانهای گذشته؟1- روم باستان برای ترک اعتیاد به الکل....2- داستان گلستان سعدی و داستان غلامی که از کشتی سواری میترسید3- جان لاک و بر طرف کردن ترس کودکان4- برطرف کردن وسواس فکری یک مرد با استفاده از شعر(شناختی-رفتاری)

اسلاید 5: شعر( شناختی – رفتاری )روند کلی و عمده عوامل بوجود آورنده رفتار درمانی و تغییر رفتار را بنویسید:رفتار درمانی و تغییر رفتار به عنوان مجموعه ای دانش نظام دار پا به عرصه هستی گذاشت و به صورت یک مدل سبب شناسی و درمان در مقابل مدل روان پویایی فرویدی که در آن زمان مدل غالب روان درمانی بود شناخته و پذیرفته شد.

اسلاید 6: دو روند کلی عمده ترین عوامل بوجود آورنده رفتار درمانی و تغییر رفتار بوده اند:1- رفتار گرایی و نظریه شرطی سازی کنشگر در آمریکا 2- نظریه شرطی سازی کلاسیک پاولف در روسیه 3- رفتار گرایی واتسون و نظریه شرطی سازی کنشگر اسکینر

اسلاید 7: دیدگاه واتسون در رابطه با رفتار1- موضوع علم روانشناسی رفتار و هدف آن پیش بینی و کنترل رفتار باید باشد2- او به عوامل تعیین کننده رفتار تاکید داشت(همه ی رفتارها بر اثر تجربه یا یادگیری انجام میشود)3- با استفاده از اصول یادگیری میتوان رفتار جانداران را درک کرد. 4- فرآیند های ذهنی را از مطالعات خود کنار گذاشت(به این خاطر رفتار گرایی او روش شناختی نام دارد)

اسلاید 8: دیدگاه بی اف اسکینر1- تنها موضوع مناسب روانشناسی رفتار است.2- تنها عامل ایجاد کننده ونگهداره رفتارمحیط است.3- رفتارگرایی او رادیکال نام دارد.* در رفتار گرایی رادیکال ذهن ورویدادهای ذهنی مانند اراده یا قصد و هدف انکار میشوند اما تفکر.ادراک.تخیل.واحساسهای درونی پذیرفته میشوند .

اسلاید 9: با این حال اسکینرادراک.تفکر.تخیل و از این قبیل را در پرتو همان اصول حاکم بر رفتار اشکارمیکنداسکینر با چاپ کدام کتاب چگونگی استفاده از اصول شرطی سازی کنشگر را درمرد انسان توجیه کرد؟به دنبال انتشار چه تحولی در علم رفتار شرطی سازی روی داد؟اسکینر با چاپ کتاب علم و رفتار انسان و آن چگونگی استفاده از اصول شرطی سازی کنشگر درمورد رفتار آدمی در موقعیت های مختلف از آن استفاده کردند؟

اسلاید 10:  1- اصول تقویت2- استفاده از اصول شرط سازی کنشگر برای اصلاح رفتار کودکان3- استفاده برای افزایش رفتار سازگارانه بیماران بستری شده4- روش اقتصاد پته ای ابداع شد.5- خاموشی6- شرطی سازی گریز7- شرطی سازی اجتناب

اسلاید 11: نظریه شرطی سازی پاولفپاولف در هنگام پژوهش درباره فیزیولوژی غدد بزاقی را کشف کرد که بجز غذا محرکهای دیگری که در هنگام غذا دادن در محیط حاضرند در او همان پاسخ ترشح بزاق را که از غذا در حیوان موجب میشود به وجود می آورند.

اسلاید 12: سایر عوامل موثر در ایجاد روشهای تغییر رفتار و رفتار درمانی1- نظریه کلارک لئونارد هال: اذعام شرطی سازی پاولفی و شرطی سازی اسکینری (به نظر او تقویت برای شرطی سازی پاولفی و اسکینری هر دو ضرورت دارد)کاهش سائق چیست؟مهمترین عامل تقویتی در نظریه هال یعنی ارضای یک نیاز زیست شناختی.2- دو روانشناس دولارد و میلر نظریه روان درمانی فروید را به زبان یادگیری هال بازگرداندند.3. نظریه گاتری= تنها عامل مهم یادگیری را مجاورت بین محرک وپاسخ دانسته اند .طبق این قانون هر عملی که در حظور محرکی رخ دهد وقتی که ان محرک دوباره ظاهر گردد همان عمل را به دنبال خواهد داشت.

اسلاید 13: 4.نظریه جوزف ولپیروان درمانی از طریق باز داری تقابلی نام کتاب او بود.1. از بازداری تقابلی (اگر یک دسته از ماهیچه ها تحریک شوند دسته ماهیچه های مخالف انها بازداری خواهند داشت)2. حساسیت زدای منظم. پاسخی که باترس اظتراب ناهمساز درحظور محرک مولد اظطراب ایجاد کرده انگاه ان یک محرک دیگر ایجاد ترس یا اظطراب نخواهد کرد.5. نظریه آیزبکچاپ کتاب رفتار درمانی و نوروزها و به وجود آمدن مکتب ولپی_آیزبکر

اسلاید 14: رویکردهای شناختی عامل مهم دیگری که نهضت تغیییر رفتار و رفتار درمانی را به درجه بیشتری از کمال رسانید رویکرد شناختی بود.مهمترین روندهای رویکردهای شناختی به تغییر رفتارو رفتار درمانی یکی نظریه یادگیری اجتمای و دیگری تغییر رفتار شناختی هستنند.در رویکرد شناختی تغییر رفتار این فزض پذیرفته شده اند که فرایندهای شناختی در ایجادو نگهداری و تغیر رفتار سازگار و ناسزگار موئثرند.

اسلاید 15:  علاوه بر رویکردهای پیشگفته :1- شرطی سازی کنشگراسکینر2- شرطی سازی کلاسیک پاولف،هال وولپی 3- نظریه یادگیری اجتماعی بندورا4- شناخت درمانی

اسلاید 16: رویکرد دیگری در رفتاردرمانی وجود دارد که رویکرد التفاطی نامیده میشود.آرنولد لازاروس که از بنیان گزاران اصلی این رویکرد به حساب می آیدمدافع رفتار درمانی چند وجهی است طبق این رویکرد درمان گر رفتاری برای پر بار کردن فعالیت ها ی خود می تواند در صورت لزوم از درمان های غیر رفتاری نیز سود ببرد.

اسلاید 17: پایان

17,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید