hediyehaye_asman

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هدیه های آسمان (سیمای خوبان)”

هدیه های آسمان (سیمای خوبان)

اسلاید 1: به نام خداوند رنگین کمان

اسلاید 2: هدیه های آسمان درس هفتمسیمای خوبان سوالات.متن درس ................................فهرست

اسلاید 3: درس هفتمسیمای خوبانسال ها آرزو داشت در مزرعه ی امام کاظم (علیه السّلام) مشغول به کار شود؛ او می دانست که آن حضرت درآمد کشاورزی خود را در اختیار فقیران قرار می دهد.هنگام ناهار، سفره ی بزرگی پهن شد و همه ی کارگران دور آن نشستند، امّا کسی دست به غذا نمیبرد. گویا منتظر کسی بودند. چند لحظه ای گذشت که امام با لبخندی بر چهره و با گفتن سلام وارد شد و در گوشه ای از سفره نشست.

اسلاید 4: باورش نمی شد! آیا امام با کارگران خود بر سر یک سفره می نشیند؟امام نام خدا را بر زبان آورد و همگی مشغول خوردن غذا شدند. بعد از غذا، امام خدا را شکر گفت و سپس رو به کارگران کرد و فرمود: کمی بنشینید، مشکلی پیش آمده که میخواهم در مورد آن با شما مشورت کنم.او رو به سوی امام کرد و گفت: آیا شما با این علم و مقام می خواهید با ما مشورت کنید؟امام کاظم (علیه السّلام) با مهربانی نگاهی به او کرد و فرمود: شاید خدا به ذهن شما چیزی بیاورد که راه حلّ این مشکل باشد. این رفتار، عشق و علاقه ی او را به امام بیش تر کرد. تازه فهمید که چرا خداوند ایشان را امام و پیشوای مسلمانان قرار داده است. فکر می کنید امامان (علیهم السّلام) چه ویژگی هایی داشتند که خداوند ایشان را پیشوای ما قرار داده است؟

اسلاید 5: اهل بیت در قرآنقرآن کتاب هدایت و راهنمایی مردم است و بهترین راه هدایت، معرّفی الگوهای برتر وانسان های نمونه است. در یکی از آیات قرآن می خوانیم:انَّما یُریدُ اللّٰهُ لیُذۡهبَ عَنۡکُمُ الرّجۡسَ اَهۡلَ الۡبَیۡت وَ یُطَهّرَکُمۡ تَطۡهیرًاهمانا خدا اراده کرده که همه ی پلیدی ها و ناپاکی ها را از شما اهل بیت دور سازد و شما را پاک و مطهّر گرداند.سوره ی احزاب، آیه ی 33

اسلاید 6: با نگاهی به زندگی اهل بیت (علیهم السّلام)، میتوانیم بفهمیم که چرا خدا در قرآن، از این بزرگواران ستایش کرده است.آنان مهربان و خوش اخلاق بودند. خطای دیگران را به راحتی می بخشیدند. از کسی کینه به دل نمیگرفتند. اشتباهات مردم را به رخ آنان نمی کشیدند و آنان را سرزنش نمی کردند. اگر هم از عیب کسی خبردار می شدند، آن را می پوشاندند.

اسلاید 7: به خاطر خویشاوندی با پیامبر(صلّی الله علیه و آله) بر مردم فخرفروشی نمی کردند. امام سجّاد(علیه السّلام) در مسافرت ها، خویشاوند یاش با پیامبر را پنهان می کرد تا مبادا همسفران به زحمت بیفتند و او را از کار کردن بازدارند.آنان با ظالمان و ستمگران زمان خود مبارزه می کردند و همگی در این راه شهید شدند.به عهد و پیمان خود وفادار بودند و اگر قولی می دادند، به قولشان عمل می کردند. امانت را صحیح و سالم به صاحبش باز می گرداندند.به دیگران نیکی می کردند ولی منّت نمی گذاشتند. هدیه های کوچک و کم ارزش را نیز می پذیرفتند و آن را جبران می کردند.

اسلاید 8: با هیچ کس مغرورانه سخن نمی گفتند و هیچ گاه متکبّرانه راه نمی رفتند. به کسی دشنام نمی دادند و کسی را با القاب زشت و ناپسند صدا نمی زدند. پشت سر مردم حرف نمیزدند و اگر کسی نزد آنان، زبان به غیبت دیگران می گشود، جلوی او را می گرفتند. هیچ گاه کسی را مسخره نمی کردند. به اندازه سخن می گفتند و حرف کسی را قطع نمی کردند. شوخی می کردند؛ امّا شوخی هایشان به اندازه بود و به بهانه ی شوخی، کسی را از خود نمی رنجاندند.بسیار مهما ننواز بودند. اگر مهمان به خانه ی آن ها می آمد به بهترین شکل از او پذیرایی می کردند. به عیادت بیماران می رفتند و با سخنان دلگرم کننده ، به آنان امیدواری می دادند.

اسلاید 9: کودکان را دوست داشتند و با آنان با مهربانی رفتار میکردند. اگر فقیرترین مردم به دیدارشان می آمد، او را گرامی می داشتند و اگر کسی آنان را به خانه ی خود دعوت می کرد، دعوتش را می پذیرفتند. بسیار کریم و بخشنده بودند. شب ها به طور ناشناس، به محلّه های فقیرنشین می رفتند و به فقرا، نان و غذا می دادند. همسایگان را نمی آزردند، بلکه تا می توانستند، به آنان نیکی می کردند.با حیوانات خوش رفتار بودند و در دادن آب و غذا به آن ها کوتاهی نمی کردند. با اهل خانه مهربان بودند و به پدر و مادر خود خیلی احترام می گذاشتند.

اسلاید 10: هنگام غذا، پرخوری نمی کردند و به اندازه میخوردند. صبور و آرام بودند و در هیچ کاری عجله نمیکردند. همواره تمیز و آراسته بودند. موی خود را شانه م یکردند. مسواک می زدند و پیوسته خود را معطّر میساختند.اهل تلاش و کوشش بودند. مثل همه ی مردم کار م یکردند و با دسترنج خود زندگی را می گذراندند. از اسراف و هدر دادن نعمت ها بیزار بودند، به نان احترام می گذاشتند و حتّی تکه های کوچک آن را به درستی مصرف می کردند. به عبادت خدا عشق می ورزیدند، به نماز خیلی اهمّیّت می دادند و همیشه نمازشان را اوّل وقت می خواندند.آنچه خواندید، تنها گوش های از رفتارهای پسندیده و صفات نیک پیشوایان دینی ما بود. دراین باره گفتنی های فراوانی وجود دارد.

اسلاید 11: January 20, 2018Signature of Teacherنیایشخداوندا!مرا به راه امامان معصوم هدایت کنبه راه آنان که چه توانگر بودند و چه تنگدست،همواره بخشنده بودند.ای بهترین هدایت کننده!تو که امامان را از هر ناپاکی ،پاک گردانیدی ،محبّت آنان را از من راضی گردانخداوندا!کمکم کن در راه رضای آنانکه رضای توست، بکوشم.آمین! برگرفته از کتاب خدای من؛ نوشته ی فریبا کلهر

اسلاید 12: گوشه ای از رفتار های پسنديده و صفات نيک پیشوايان دينی 1- مهربان و خوش اخلاق بودند.2- خطاها را می بخشیدند و کینه هارا به دل نمی گرفتند.3-اشتباهات دیگران را به رخشان نمی کشیدند و آنان را سرزنش نمی کردند.4-عیب دیگران را می پوشاندند.5-به مردم فخرفروشی نمی کردند.6-مردم را به زحمت نمی انداختند .7-با ظامان و ستمگران مبارزه می کردند و همگی در این راه شهید شدند.8-به عهد و پیمان خود وفادار بودند و اگر قولی می دادند عمل می کردند.

اسلاید 13: 9-امانت را صحیح و سالم به صاحبش باز می گرداندند.10-به دیگران نیکی می کردند اما بدون منّت.11-هدیه های کم ارزش را می پذیرفتند و جبران می کردند.12-با هیچ کس مغرورانه سخن نمی گفتند و متکبّر نبودند.13-دشنام نمی دادند و یکدیگر را با القاب زشت صدا نمی زدند.14-پشت سر مردم حرف نمی زدند.15-اگر کسی زبان به غیبت می گشود جلوی او را می گرفتند.16-هیچ گاه کسی را مسخره نمی کردند.17- به اندازه سخن می گفتند و شوخی می کردند.18- مهمان نواز بودند.19- به عیادت بیماران می رفتند.20-کودکان ا دوست داشته و با مهربانی با آنها رفتار می کردند.January 20, 2018Signature of Teacher

اسلاید 14: پیشنهاداز کتاب«داستان راستان» نوشته ی دانشمند شهید مرتضی مطهری، داستان هایی از زندگی امامان (علیهم السّلام) را انتخاب کنید و در کلاس برای دوستانتان بخوانید.

اسلاید 15: جدول 1- امام علی علیه السلام 2- امام حسن علیه السلام 3- امام حسین علیه السلام4- امام سجاد علیه السلام 5- امام باقر علیه السلام 6- امام صادق علیه السلام7-امام کاظم علیه السلام 8- امام رضا علیه السلام 9- امام جواد علیه السلام10-امام هادی علیه السلام 11-امام عسکری علیه السلام 12- امام مهدی علیه السلامJanuary 20, 2018Signature of Teacher*صادقهـاکححسینطاماسسباقردهـظنجرعلییدمااضجوادیعتداعسکری**

اسلاید 16: روزنامه دیواریبا کمک دوستان خود، در مورد زندگی یکی از امامان، یک روزنامه دیواری تهیّه کنید و در راهروی مدرسه نصب نمایید.کامل کنیدنام دوازده امام در جدول زیر آمده بود. نام ایشان را پیدا کنید و دور آن ها خط بکشید. با حروف باقی مانده، کلمه ای پنج حرفی ساخته می شود. جمله ی زیر را با آن کامل کنید.وظیفه ی ما در برابر امامان، .....................................................است.اطاعتبازگشت

اسلاید 17: در موارد زیر بهترین برخورد چیست؟ در بازی، دوستتان به شما برخورد می کند و روی زمین می افتید. در حضور شما از دیگران بدگویی می شود. در مسیر شما تکّه نانی روی زمین افتاده است. ایشان چگونه سخن می گفتند؟ ایشان شب ها چه می کردند؟رفتار امام بامهمانانش چه طور بود؟ایشان همواره.....................و....................بودند.امام هشتم امام.........................است.وقتی امام با کارگرانش مشورت کرد او چه گفت؟ جواب ها

اسلاید 18: او را می بخشم چون عمدی نبوده.حرفش را قطع می کنم وبحث را عوض می کنم.آنرا در جایی می گذارم که پرندگان بخورند. به اندازه سخن می گفتندوشوخی می کردند.مغرورانه سخن نمی گفتند متکبرانه راه نمی رفتندودشنام نمی دادند.به طور ناشناس به در خانه فقرا می رفتندوآب وغذا می بردند.به بهترین صورت پذیرایی می کردن و اگر دعوت می شدند آن را می پذیرفتند.تمیز و آراستهرضا(ع)او گفت((شما با این علم ومقام می خواهید با ما مشورت کنید!))بازگشت

اسلاید 19: January 20, 2018Signature of Teacherبا تشکر از توجه شما دانش آموزان ومعلم عزیزسرکار خانم بنا کاررضا بوالی

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید