صفحه 1:
بسم الله الرحمن الرحیم
صفحه 2:
سط_ وحیاد کیر
00
1 یادگیریمامیشود؟
صفحه 3:
هرمیادگیر
موفقیت شما در زندگی, به چهمهایی
كه ياد مى كيريد بستگی دار
شیوه صحیح پادگیری را نیاموزید و 09
نتوانيد مطالب را به درستی در حافظه 0
خود ذخیره کنید, نمی توانید انتظار
آم وزشبهدیگران
صفحه 4:
برای افزايش بهرهوری در
کلاس این کارها رو انجام دهید
اولینسطحهرمیادگیری گوشدا
دنبهیک 5
سب خنرانی) وبا (تدریس)می: ار
کم ترین تاثیر ( ۵۶6۵ ) را در 30%
یادگیری دارد! . البته این موضوع J sina X
به اين معنا نيست كه اين روش 50% بحثكروهى
كلا WL >93 شود. خیر, اصلا 75% oes
| ينطو ر نیست. ۳7 A ف
208 آم وزشبهدیگران
صفحه 5:
بادگیری
ی ری نسیت pn eee
. اما همچنان نمی تواند 5
9? bj eh spSob sl» aa
اين روشء تنها 9/6٠١ از مطالب را مى
بر روى مطالب, خیلی بهتر می توانید مطالب را
بیاموزید.
سي
صفحه 6:
یادگیریبااستفادها زمشاهدهونما
5 ا 2 oe بخش عمدهای از این روش برعهده معلمان oa
92 مىباشد. أنها بابد شرايط لازم را يراى دانشامورم
A 01 فراهم كنند تا بتوانند از طریق مشاهده, فرایند یادگیری
١ F خود را انجام دهند. فايده اين روش اين است كه حداقل
i 9 دانش آموز از گنگی و نامفهومی مطالب رنج نمیبرد و
میتواند خیلی راحت, تمامی مطالب را بیاموزد.
i £8 در این روش با استفاده از نمایشگاههاء موزهها و دیگر
مکانهای قابل بازدید میتوانيم میزان پادگیری را
افزایش دهیم. مزیت این روش این است که
دانشآموزء فعال است و همین یادگیری فعالانه,
میتواند نقش موثری داشته باشد.
صفحه 7:
Ss
192059. 910) Lo 50B.S_ Sob
خر 0
| ال ل ePee te rrrnst 1c ل ل ا tri yy
استفاده از فيلم هاء تصاوير. يادكست ها و غيره انجام می شود که بازهم
نمیتواند تاثید آنچنانی بر کیفیت مطالعه و یادگیری بگذارد.
اين روش زمانی می تواند موثر باشد
er re emrc) Fr ter oer ey 9
طون 7
پردازیم» ترکیب شود.
0 درصدء همچنان کم است و ما باید
eee ree ا [peer coer
صفحه 8:
یادگیریبااستفادهاز
شرکت دربحثهای گر
الى در بحثهای گروهی یکی از روش های
بسيار موثر يادكيرى مى باشد كه در هرم يادكيرى
به أن اشاره شده است. مزيت اين روش اين
است که دانش آموز, حضور فعال دارد و با
پرسش و پاسخ از دبیر و يا دوستانش, می تواند
فرایند یادگیری خود را بهبود دهد.
اگر این روش به خوبی پیاده سازی شود.
می تواند باعث تثبیت بهتر اطلاعات در
حافظه دانش آموز شود. شرکت در بحث
های گروهی می تواند تا 9۵۵۰ مطالب را
در حافظه دانشآموزان تثبیت کند.
صفحه 9:
[9 Sa 29> Sloaisgel jl oolaiwl L uligelpwils aS nolXn
عملى انجام مىدهند. مىتوانند خيلى سريعتر اطلاعات را از حافظه
۳ ۳ كوتاه مدت خود به حافظه 0۳ ۱7 دهند. لین تست
كك ped | Pen Seen reer gre.
تا تاثیر اين روش را در درک عمیق تر
[0 RCO ee)
خودتان نیز انجام دهید.
صفحه 10:
۰ بادگیر
ى
یادگیریبااستفاده ا زآموزشبه
بالاخره به سطح آخر هرمیادگیری eee تال ند
معنای واقعی برایتان معجزه می کند ۲سا 2 معجزه
در برابر تاثير اين روش» هيج است. arabes كه ات
هایتان را به دیخران آموزش مدهي میزان بادگیری خود را
تا 905 افزایس مي هید و ان میزان از اد کیری:
صتیالعاده است!
”
صفحه 11:
PU CSOt les) (Cie OTeC rT 1 ۳ وین شیوه برای به
اا ا
توانيم مشكل يادكيرى خود را يك بار براى هميشه برطرف كنيم. هر
fara | 09 )| بلافاصله به دیکران نیز آموزش دهید تا آن
gw cad law abdl> 59 995 Uhe م
ب —
صفحه 12:
تک هل وه این اه که args Rabe هچ لسار
Evert] Be Woe) «OVO Ane OS) ا ا Perrier Cer gt
0 نبايد انها L كنار بگذاریم.
صفحه 13:
هر روش, مزایا و معایب خاص خودش را دارد. بهتر است که
تمامی این مراحل را ( از سطح ۱ الی ۷), به صورت همزمان
انجام دهید تا قدرت یادگیری شما چندین برابر شود.
علاوه ره استفاده از LE ere) pe] err) منل ۴ |
بردارى به 5 كرنل و نقشه كشى ذدهنی هم a
افزايش و بهبود يادكيرى شما كم خواهد كرد.
صفحه 14:
يايان