hazinehaye_logistics

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هزینـه های لجستیک”

هزینـه های لجستیک

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحيمهزينـه هاي لجستيکLogistics Costsهادي بصيري، مير سامان پيشوايياستاد راهنما: دکتر رضا زنجيراني فراهاني

اسلاید 2: تعريف لجستيک مديريت لجستيک عبارتست از برنامه‌ريزي، اجرا و کنترل موثر و کاراي جريان مستقيم و معکوس ذخيره‌کردن کالاها، خدمات و اطلاعات مرتبط بين نقطه اصلي و نقطه مصرف, بمنظور تامين نيازمندي مشتري.(CSCMP, 2006) Source: Rushton A., Croucher P., Baker P.; “Handbook of Logistics and Distribution Management”,3rd edition 2006

اسلاید 3: اجزاي لجستيکSource: Rushton A., Croucher P., Baker P.; “Handbook of Logistics and Distribution Management”,3rd edition 2006

اسلاید 4: اهميت هزينه هاي لجستيکSource: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve Competitive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International Congress of the EAAE; Denmark: 2005.هدف از فرآيند هاي مديريت لجستيک چيست؟حداکثر کردن سود حال و آينده از طريق کارايي هزينه سفارشات.يک عامل کليدي هزينه هاي لجستيک است که در ادبيات چندان به آن پرداخته نشده است. در کشورهاي توسعه يافته سهم هزينه هاي لجستيک 20% - 30% کل هزينه هاي يک شرکت است.(Rzymyszkiewicz, 1995)

اسلاید 5: اهميت هزينه هاي لجستيک (ادامه)هزينه هاي لجستيک به عنوان درصدي از GNP در رابطه با نوع فعاليت هاي يک کشور

اسلاید 6: اهميت هزينه هاي لجستيک (ادامه)

اسلاید 7: هزينه هاي لجستيک در کشاورزيSource: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve Competitive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International Congress of the EAAE; Denmark: 2005.ساختار هزينه هاي لجستيک

اسلاید 8: هزينه هاي لجستيک در کشاورزي (ادامه)Source: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve Competitive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International Congress of the EAAE; Denmark: 2005.نتايج تحقيق نشانگر آن است که سهم هزينه هاي لجستيک از کل هزينه ها در شرکت هاي کشاورزي در مقايسه با ساير شرکت ها بيشتر است. اين سهم 42% در مقايسه با 20% الي 30% است.همچنين هزينه هاي لجستيک در شرکت هاي کشاورزي برابر 5/27% ارزش کالاها و خدمات فروخته شده است.در مقابل در تحقيقاتي که در گذشته در چند کشور توسعه يافته روي ساير شرکت ها انجام شده اين سهم برابر 8/5% تا 1/12% محاسبه شده است.(Blaik, 2001; Christopher, 2000; Skowronek and Sarjusz-Wolski, 1999)

اسلاید 9: هزينه هاي لجستيک در کشاورزي (ادامه)Source: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve Competitive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International Congress of the EAAE; Denmark: 2005.نتيجه: اهميت زياد هزينه هاي لجستيکي در شرکت هاي کشاورزي.سهم بالاي جريان فيزيکي در هزينه هاي لجستيک کشاورزي.

اسلاید 10: روش CASS براي محاسبه هزينه‌هاي لجستيك GDP به بيان ساده معادل كل ارزش محصولات و خدمات نهايي توليد شده براي مصرف در محدوده دروني يك كشور در يك دوره زماني مشخص (معمولاً يك ساله) است. GDP = مصرف خصوصي + مصرف دولتي + سرمايه‌گذاري + صادرات خالص صاردات خالص = صادرات – واردات GDP شامل محصولات و خدمات مياني نمي‌شود، و فقط محصولات و خدمات نهايي را دربر مي گيرد.Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 11: روش CASS براي محاسبه هزينه‌هاي لجستيك(ادامه)بنابراين تخمين‌هاي معمول در خصوص هزينه‌هاي لجستيك اين مشكلات را دارند: اين غلط است كه بگوئيم هزينه‌هاي لجستيك %x از GDP را توليد مي‌كند.اين غلط است كه بگوئيم هزينه‌هاي لجستيك معادل%x از GDP را مصرف مي کند. اما مي‌توان گفت كه هزينه‌هاي لجستيك معادل %x از GDP است. اين عبارت تنها مقايسه ابعاد اين دو عدد است و نه اينكه چقدر اين دو عدد به هم وابسته‌اند. Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 12: روش CASS براي محاسبه هزينه‌هاي لجستيك(ادامه)براساس تعريف CSCMP، فعاليت‌هاي مديريت لجستيك معمولاً شامل اين موارد مي‌شود:مديريت حمل‌ونقل دروني و بيروني مديريت ناوگانانبارداري جابجايي مواد برآورده كردن سفارش طراحي شبكه لجستيكمديريت موجودي برنامه‌ريزي عرضه/تقاضامديريت شركت‌هاي خدماتي 3PLSource: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 13: متدولوژي CASS براي محاسبه هزينه‌هاي لجستيك روش شامل سه جزء اصلي هزينه اعم از لجستيك تجاري مي‌شود. اين سه جزء عبارتنداز: هزينه‌هاي نگهداري هزينه‌هاي حمل‌ونقل هزينه‌هاي اداره و مديريت لجستيك (اين هزينه‌ها شامل مديريت غيرمستقيم و نيرو‌هاي پشتيباني مي‌گردد. پرسنل مراكز توزيع، كاركنان بخش تحليل و برنامه‌ريزي و دپارتمان ترافيك را در بر مي‌گيرد. هزينه سخت‌افزار و نرم‌افزار اختصاص يافته نيز جزء هزينه‌هاي مهم در بخش توزيع است.)(United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific, Commercial Development of Regional Ports as Logistics Centers, New York 2002.)Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 14: اجزاي هزينه هاي لجستيک در سال 2002آمريکاSource: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 15: هزينه‌هاي نگهداري موجودي اين هزينه‌ها را مي‌توان بدين شكل دسته‌بندي كرد: هزينه‌هاي سرمايه‌اي هزينه‌هاي خدمات موجوديهزينه‌هاي فضاي انبارهزينه‌هاي ريسك موجودي Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 16: هزينه‌هاي نگهداري موجودي در سال 2002 آمريکاSource: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 17: هزينه‌هاي حمل‌ونقل‌ هزينه‌هاي كل حمل‌ونقل شامل هزينه‌هاي حمل‌ونقل اوليه و ثانويه مي‌گردد: حمل‌ونقل اوليه شامل جابجايي از كارخانجات يا مراكز توزيع به ديگر كارخانجات و مراكز توزيع و همچنين حمل داخلي محصولات نهايي خريداري شده به كارخانجات و مراكز توزيع براي خرده‌فروشان مي‌شود. حمل‌ونقل ثانويه، يعني تحويل محصولات نهايي به مشتريان. هزينه‌هاي حمل‌ونقل ثانويه شامل پرداخت‌ها به بخش‌هاي حمل‌ونقل، اجازه ترخيص، كاميون‌ها و تجهيزات ريلي و هزينه‌هاي عملياتي مي‌شود. Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 18: متدولوژي Eno براي محاسبه هزينه هاي حمل و نقلروش CASS در بخش حمل‌ونقل، كاملاً روش Eno را مورد استفاده قرار مي‌دهد و قابل توجه آن است كه اين هزينه‌ها، بزرگترين بخش در هزينه‌هاي لجستيك را به خود اختصاص مي‌دهد.کاميون هاي بين شهريکاميون هاي محليراه آهن هاآبخطوط انتقال نفتهوامتصديان حمل و نقلهزينه هاي مربوط به حامل بار(Eno Transportation Foundation, Transportation in America: Statistical Analysis of Transportation in the United States, 19th Edition, 2002.)Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 19: هزينه‌هاي حمل‌ونقل در سال 2002 آمريکا ‌Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

اسلاید 20: حرکت به سوی تعالی لجستيک در ایران نتيجه: برای حرکت به سوی تعالي لجستيک در ايران ناگزير به محاسبه و بهينه سازی هزينه های لجستيک ملي هستيم.

اسلاید 21: با سپاس فراوان از همراهيتانپيروز باشيد

10,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید