صفحه 1:
هزينه هاي لجستيك ‎Logistics Costs‏ 0000000 :استاد راهنما دكتر رضا زنجيراني فراهاني

صفحه 2:
تعریف لجستیک ۳۹ * مدیریت لجستیک عبارتست از برنامه‌ريزي اجرا و کنترل موثر و کاراي جریان مستقیم و معکوس ذخیره‌کردن کالاها: خدمات و اطلاعات مرتبط بين نقطه اصلي و نقطه مصرف, بمنظور امین نيازمندي مشتري.(2006 65014۳) Source: Rushton A., Croucher P., Baker and Distribution Management” ,3rd editi ; “Handbook of Logistics 2006

صفحه 3:
| 0 eee ‘Storage, warehousing and materials handling 1 Information Packeging a and and a contol | Transport} | Inventory | “CS Source: Rushton A., Croucher P., Baker P.; “Handbook of Logistics and Distribution Management” ,3rd edition 2006

صفحه 4:
اهمیت هزینه های لجستیک هدف از فرآیند هاي مدیریت لجستیک چیست؟ * حداکثر کردن سود حال و آینده از طریق كارايي هزینه سفارشات. ۴ یک عامل كليدي هزینه هاي لجستیک است که در ادبیات چندان به آن پرداخته نشده است. " در كشورهاي توسعه یافته سهم هزینه هاي لجستيك 9020 - ۶30 کل هزینه هاي یک شرکت است.(1995 ,216607102و و ظ) Source: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve ive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International

صفحه 5:
اهمیت هزینه های لجستیک (ادامه) هزینه هاي لجستیک به عنوان درصدي از ۳[ در رابطه با نوع فعالیت هاي یک کشور Low Service High Service Logistics Costs/GNP ‘Agriculture Mining Industrial Service Information

صفحه 6:
اهمیت هزینه های لجستیک (ادامه) 2005 1981 8.5 16.2 8میلیارد دلار) 70کلمیلیارد دلار) 8 درصد) 2 لميليارد دلار) ایالات متحده آمریکا درصد هزینه هاي لجستیک از تولید ناخالص داخلی صرفه جويي به دلار با درنظر گرفتن 12400 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلي تولید ناخالص داخلي ایران در سال 2005 سهم تقريبي هزینه هاي لجستیک در کشور از تولید ناخالص داخلی سهم 4 درصدي هزینه هاي مدیریت لجستیک

صفحه 7:
هزینه های لجستیک در کشاورزی ساختار هزینه هاي لجستیک جريان فيزيكي مواد هزینه هاي موجودي هزینه هاي فرآيندهاي اطلاعات - استهلاك دارابي هاو وسابل دركير | -هزينه اجاره موجودي - هزينه نيروي انساني فرآیند هاي لجستیک - هزینه نيروي انساني - استهلاک تجهیزات: - هزينه اجاره (كاراز. رله و..). - هزینه هاي از دست دادن موجودي | - هزينه هاي خدمات ارتباطي - هزينه نيروي انساني ‎SHS)‏ بخار شدن و..) - هزینه مربوط به سوخت. انرژي و مواد خدمات حمل و نقل خارجي - ساير هزينه هاي جريان مواد (بيعة. تعميرات, ‎(ng Sle‏ Source: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve Competitive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International

صفحه 8:
هزینه های لجستیک در کشاورزی (ادامه) تحقیق نشانگر آن است که سهم هزینه هاي لجستیک از کل هزینه ها در شرکت هاي كشاورزي در مقایسه با سایر شرکت ها بیشتر است. این سهم 9642 در مقایسه با 1020 الي 0 است. همچنین هزینه هاي لجستیک در شرکت هاي كشاورزي برابر ۶05/27 ارزش کالاها و خدمات فروخته شده است. *_ در مقابل در تحقيقاتي که در گذشته در چند کشور توسعه يافته روي سایر شرکت ها انجام شده اين سهم برابر 968/5 تا 961/12 محاسبه شده است. ‎(Blaik, 2001; Christopher, 2000; Skowronek and Sarjusz-Wolski, 1999)‏ Source: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve ive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International

صفحه 9:
هزینه های لجستیک در کشاورزی (ادامه) 2 costs costs in 6 ] enterprises | Non-agriculraral enterprises ‘ost of physical low of mnterals sas 40.50 invenfory cost 123 27 ‘oss of information processes 13 1520 = : اهميت زياد هزینه هاي لجستیکی در شرکت هاي کشاورزي. * سهم بالاي جریان فيزيكي در هزینه هاي لجستیک کشاورزي. Source: Wajszczuk K.; Logistics Costs Analysis as an Assisting Tool to Achieve Competitive Advantage for Agricultural Enterprises; the XIth International

صفحه 10:
روش 5 ۲۵5 براي محاسبه هزینه‌های لجستيك ‎GDP‏ به بسیان‌ساده معاملک|رزشمحصولاتو خدماتن پایی‌تولید شده بولیم صرفدر محدوده درونيیكکشور در یك‌دوره مانيم شخصلم عمولا یك‌ساله) لست ‎GDP‏ - مصرفخصوصي؛ مصرفدولتي+ سرمایهگناري؛ صادرلتخا اس صارذانته خالص:- سافرات- وارذات. ‏0۴ شاملمحصولاتو خدماتمیانین مش ود. و فقط محصولاتو خدمات نهاییا دیبر مي‌گبرد. 0 ‎Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 11:
روش ‎CASS‏ برای محاسبه های لجستيك(ادامه) ۳۹ * بنابراین تخمين‌هاي معمول در خصوص هزينه‌هاي لجستيك این مشکلات را دارند: 9 این غلط است که بگوتیم هزينه‌هاي لجستيك 96 از 6108 را توليد م يكند. * این غلط است که بگوئیم هزينه‌هاي لجستيك معادل ‎X%‏ از ‎GDP‏ ‏را مصرف مي كند. . اما مي‌توان گفت که هزينه‌هاي لجستيك معادل ۵ از ‎cus! GDP‏ ‎ys ga) clad aalbalgss Ce gl‏ عدد لست وعة ايك عق اين دو عدد به هم وابسته‌اند. Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 12:
روش 2/55 برای محاسبه هزینه‌های لحستيك(ادامه) * براساس تعريف 050:1/18). فعاليت‌هاي مدیریت لجستيك معمولاً شامل این موارد مي‌شود: مدیریت حمل‌ونقل دروني و بيروني مدیریت ناوگان انبارداري جابجايي مواد برآورده کردن سفارش طراحی شبکه لجستيك مدیریت موجودي برنامه‌ريزي عرضه اتقاضا ۴ مدیریت شرکت‌هاي خدماتي 3۳1 Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 13:
متدولوزي 0855 براي محاسبه هزینه‌های لجستيك روش ‎fold‏ سه جزء اصلي هزینه اعم از لجستيك تجاري مي‌شود. این سه جزء عبارتنداز: هزينه‌هاي نگهداري هزينه‌هاي حمل‌ونقل هزينه‌هاي اداره و مدیریت لجستيك (اين هزینه‌ها شامل مدیریت غیرمستقیم و نيروهاي پشتيباني مي‌گردد. پرسنل مراکز توزیع. کارکنان بخش تحلیل و برنامه‌ريزي و دپارتمان ترافيك را در بر مي‌گیرد. هزینه سخت‌فزار و نر‌افزار اختصاص یافته نیز جزء هزينه‌هاي مهم در بخش توزیع است) United Nations Economic and Social Commission for Asia and the Pacific, Commercial) (Development of Regional Ports as Logistics Centers, New York 2002 Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared b MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 14:
اجزای هزینه های لجستیک در سال 2002آمریکا Logistics Adrriristration 4% Ine enter y- Carryng Costs 33% Transportation Costs 63% Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 15:
هزينه‌هاي نگهداري موجودي * _ این هزینه‌ها را مي‌توان بدین شکل دسته‌بندي کرد: هزينه‌هاي سرميه‌اي هزينه‌هاي خدمات ‎city‏ هزينه‌هاي فضاي انبار هزينه‌هاي ریسك موجودي Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 16:
هزينه‌هاي نگهداري موجودي در سال 2002 آمریکا interest ‘Warenous ing 8% 26% Taxes, Chsolescance , Depreciation, Insurarce 68% Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 17:
هزينه‌هاي حمل‌ونقل * هزينه‌هاي کل حمل‌ونقل شامل هزينه‌هاي حمل‌ونقل اولیه و ثانویه مي‌گردد: ۴ حمل‌ونقل اولیه شامل جابجايي از کارخانجات یا مراکز توزیع به دیگر کارخانجات و مراکز توزیع و همچنین حمل داخلي محصولات نهايي خريداري شده به کارخانجات و مراکز توزیع براي خرده‌فروشان مي‌شود. حمل‌ونقل ثانویه. يمني تحویل محصولات نهايي به مشتریان. هزينه‌هاي حمل‌ونقل انویه شامل پرداخت‌ها به بخش‌هاي حمل‌ونقل, اجازه ترخیصء کامیون‌ها و تجهیزات ريلي و هزينه‌هاي عملياتي مي‌شود. Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 18:
متدولوژي ©1210 براي محاسبه هزينه هاي حمل و نقل "2 روش 0855 در بخش حملونقل. كاملاً روش 210700 را مورد استفاده قرار مي‌دهد و قابل توجه آن است که این هزینه‌هاء بزرگترین بخش در هزينه‌هاي لجستيك را به خود اختصاص مي‌دهد. 5 + کامیون هاي بین شهري د کامیون هاي محلي دراه آهن ها آنه > خطوط انتقال نفت 6 هوا 7 متصديان حمل و نقل + هزینه هاي مربوط به حامل بار ‎Eno Transportation Foundation, Transportation in America: Statistical)‏ ‎‘Analysis of Transportation in the United States, 19% Edition, 2002‏ Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 19:
هزينه‌هاي حمل‌ونقل در سال 2002 آمریکا Truck- Intercity Truck - Local Railroads Water Oil Pipeines Ar Forwarders Shipper Related Costs Logistics Administration 5 5 8 5 8 ۲ 52 8 8 د ده ‎as‏ ‏9 ‏9 ‏وه ‏2 Source: Logistics Costs and U.S. Gross Domestic Product, Prepared by: MacroSys Research and Technology,Washington, DC,August 25, 2005

صفحه 20:
حرکت به سوی تعالی لجستیک در ايران um of standardized ranking: وه 93 153 159 16.6 168 wa 184 18.7 19.9 221 BG Tier 3 China, Italy Slovenia Mexico Czechoslovakia Korea India Groowe Poland Russia Indonesia های لجستیک ملي هستیم. Sum of standardized ranking 39 30 24 17 24 42 Tier 2 Belgium Spain France Portugual Hungary ‘The Phillippines Sum of standardized Tied scores Finlanel ‘The Netherlands Germany Luxembourg Hong Kong Austria Sweden USA Canada Taiwan ireland Malaysia 5 UK 09 نتیجه: برای حرکت به سوی تعالي لجستیک در ایران ناگزیر به محاسبه و بهینه سازی هزینه

صفحه 21:
پیروز باشید

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
29,000 تومان