کسب و کار مدیریت و رهبری

هزینه ­یابی چرخه عمر سیستم ERP

hazineh_yabiye_charkheye_omre_system

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.




  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هزینه ­یابی چرخه عمر سیستم ERP”

هزینه ­یابی چرخه عمر سیستم ERP

اسلاید 1: هزینه­یابی چرخه عمر سیستم ERPرسول سالیامین وحیدیمجید رمضانی

اسلاید 2: مقدمهبسیاری از سازمان ها سیستم های ERP را پذیرفته اند، ولی اکثر آن ها از هزینه های کلی همراه با آن، آگاه نیستند و تنها هزینه­های مرتبط با استفاده از نرم­افزار را در نظر می­گیرند. این یک مقاله تحقیقی برای مشخص کردن دیگر هزینه­های سیستم های ERP در چرخه عمر آنها است. از طریق فازهای متفاوت چرخه عمر، تعریف و طبقه بندی انواع هزینه ها انجام شده است.

اسلاید 3: مروری بر سیستم های ERPیک سیستم ERP، یک بسته نرم افزاری است که از چندین ماژول مانند تولید، فروش، منابع انسانی و مالی تشکیل شده که با هدف یکپارچه کردن داده ها در یک سازمان و فرایند های سازمانی، ایجاد شده است. این بسته های نرم افزاری می توانند سفارشی سازی شده تا نیازهای مشخصی از سازمان را برآورده کند.در مقابل سیستم های اختصاصی توسعه یافته بر اساس نیازمندی های سازمان، سیستم های ERP در ذات خود عمومی هستند. آن ها، منطق خود را در برابر استراتژی، فرهنگ و ساختار یک سازمان، تحمیل کرده و به دفعات، باعث ایجاد تغییرات در زمینه ای می شوند که سازمان کار خود را انجام می دهد. (موسسه SAS ، 1998)

اسلاید 4: راس و ویتالی(1998)، شش انگیزه برای پذیرش سیستم ERP را تعریف می کند: نیاز به یک پلت فرم مشترک؛بهبود فرایند؛ قابل مشاهده شدن داده؛ اعمال کاهش هزینه؛ افزایش پاسخ گویی به مشتری؛ تصمیم گیری استراتژیک بهبود یافته.مروری بر سیستم های ERP

اسلاید 5: سیستم هایERP سرمایه گذاری بالایی را در سطوح سازمانی و منابع انسانی می طلبد. این سرمایه گذاری فقط در فاز ابتدایی انجام نمی شود ولی در سرتاسر چرخه عمر ادامه دارد. بنابراین، این مطالعه قصد تحلیل سرمایه گذاری لازم برای یکپارچه کردن یک سیستم ERP را در دوره ای که وجود دارد، همراه با یک تحلیل هزینه در هر فاز را دارد.مروری بر سیستم های ERP

اسلاید 6: چرخه عمر سیستم­های ERP

اسلاید 7: چرخه عمر سیستم­های ERP 1) فاز تصمیم به پذیرشدر طول این فاز مدیران نیاز به یک سیستم ERP جدید را بررسی کرده و بهترین رویکرد سیستم اطلاعاتی را که به بهترین نحو چالش های شغلی حیاتی را مشخص کرده و استراتژی سازمان را بهبود می­دهد، مشخص می کنند. این فاز تصمیم شامل تعریف نیازمندی ها، اهداف و مزایای سیستم و یک تحلیل از تاثیر پذیرش این سیستم در یک کسب و کار و سطح سازمانی است.

اسلاید 8: چرخه عمر سیستم­های ERP 2) فاز مالکیتاین فاز شامل انتخاب یک محصول ERP است که مناسب نیازمندی های سازمان است، و بنابراین نیاز برای سفارشی سازی را حداقل می کند. همچنین یک شرکت مشاوره برای کمک به فازهای بعدی چرخه عمر ERP مخصوصا فاز اجرا انتخاب می شود. عواملی مانند قیمت، آموزش و خدمات نگهداری بررسی می شوند و توافق قراردادی تعریف می شود. در این فاز، بازگشت سرمایه محصول انتخاب شده، مهم است.

اسلاید 9: چرخه عمر سیستم­های ERP 3) فاز اجرااین فاز شامل سفارشی سازی و پذیرش بسته نرم افزاری ERP مبتنی بر نیازهای سازمان است. معمولا این کار با کمک مشاوری که اجرای روش ها را فراهم می کند انجام می شود.

اسلاید 10: چرخه عمر سیستم­های ERP 4) فاز استفاده و نگهداریدر این فاز، هر کسی باید از جنبه های مرتبط به عملکرد، قابلیت استفاده و کافی بودن برای فرایندهای کسب و کار سازمان آگاه باشد. وقتی یک سیستم اجرا شد، باید نگهداری شود، زیرا خرابی ها باید درست شده، درخواست های بهینه کردن خاص باید برآورده شده و سیستم عمومی باید بهبود یابد.

اسلاید 11: چرخه عمر سیستم­های ERP 5) فاز تکاملاین فاز مطابق یکپارچه کردن قابلیت های بیشتر به سیستم ERP است، که مزایای جدید را فراهم می کند، مانند برنامه­ریزی و زمان­بندی پیشرفته، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت جریان کاری و توسعه مرزهای سیستم به سمت همکاری با دیگر شرکای سازمان.

اسلاید 12: در این فاز با پیدایش فن آوری های جدید یا کافی نبودن سیستم ERP یا رویکرد به سمت نیازهای کسب و کار، مدیران تصمیم می گیرند که نرم افزار ERP را با نرم افزار ERP دیگری که به طور مناسبتری جوابگوی نیازمندی های فعلی سازمان باشد جایگزین کنند یا اینکه با ارتقاء نرم افزار فعلی به فعالیت خود ادامه دهند.چرخه عمر سیستم­های ERP 6) فاز بازنشستگی

اسلاید 13: هزینه ها در چرخه عمر ERPفاز پذیرشهزینه های نامحسوسهزینه­های تصمیم­گیریاین فاز شاید، فازی باشد که حداقل هزینه را با خود داشته باشد، زیرا تنها نمایانگر تصمیماتی است که یک سیستم ERP را پذیرا باشد. هزینه این مرحله زمانی است که مدیران در تصمیم گیری سپری می کنند.

اسلاید 14: فاز مالکیتهزینه های محسوسمشاورهمشاوران با دانش و تجربه در انتخاب سیستم ERP که به بهترین شکل جواب­گوی نیازهای سازمان باشد باید انتخاب شوند، و ما را در فاز پیاده سازی کمک می کنند. همچنین، آنها مانند واسطه­ای بین سازمان و فروشنده ERP عمل می­کنند. همه تحلیل گران در این زمینه توافق دارند که هزینه های مرتبط با مشاوره ،بیشترین هزینه های یک سیستم ERP است.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 15: فاز مالکیتهزینه های محسوسسخت افزارمالکیت یک سیستم ERP ، شامل تغییرات در زیرساخت سخت افزاری می شود. این تغییرات می توانند شامل یک تغییر و یا قطعی کردن زیرساخت سخت افزاری سازمان برای نصب سیستم موردنظر است.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 16: فاز مالکیتهزینه های محسوسگواهی های نرم افزاریپس از انتخاب نرم افزار ERP ، نیاز است تا بر سر قرارداد توافق کنیم. هزینه این قراردادها می تواند با چندین روش حساب شود برخی از قراردادها، تعداد گواهی ها و تعداد کاربران را که شامل عواملی مانند مزایای سازمان و تعداد کارکنان است را در نظر می گیرند. هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 17: فاز مالکیتهزینه های نامحسوسهزینه های تصمیم گیریدر فاز مالکیت هزینه های تصمیم گیری باید دوباره بررسی شوند. تصمیم اصلی شامل انتخاب یک سیستم ERP که به بهترین شکل نیازهای سازمان را منعکس می کند.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 18: فاز مالکیتهزینه های نامحسوسهزینه های فرصتاین هزینه فرصتی را که برای انتخاب نکردن یک گزینه از دست رفته است، بررسی می کند.تحلیل چندین سیستم ERP که در بازار موجود است باید در این هزینه ها قرار گیرد. تحلیل گران پیشنهاد می کنند در این نقطه مطالعه­ای بر روی بازگشت سرمایه (ROI) انجام شود. هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 19: فاز اجراهزینه های محسوسمشاورهبیشتر سازمان ها برای پیاده سازی ERP از مشاورانی استفاده می کنند، چرا که دانش فنی برای به اتمام رساندن فرایند درون خود را ندارند. مشاوران دانش، تجربه، روش های پیاده سازی و برنامه های آموزشی را برای کاربران یکپارچه می کنند. آن ها همچنین به مهندسی مجدد سازمان و فرایندهای کسب و کار کمک می کنند.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 20: فاز اجراهزینه های محسوسآموزشهزینه های آموزش معمولا به دلیل این که کاربران باید مجموعه ای از فرایندهای جدید را علاوه بر استفاده از برنامه نرم افزاری جدید یاد بگیرند بالا است. ابزار مبتنی بر اینترنت یا ابزارهای ویدئو کنفرانس با توسعه حوزه آموزش هزینه های آموزش را حداقل می کنند. هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 21: فاز اجراهزینه های محسوسمنابع انسانیاین هزینه های همراه با تیم پروژه وزن بالایی دارند. نیروها متخصصین حرفه­ای هستند و هزینه ساعتی آن ها بالا بوده و باید اندازه گیری شود. برخی اوقات نیاز به جذب این نیروها از بیرون سازمان است.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 22: فاز اجراهزینه های نامحسوسهزینه­های سفارشی­سازیتلاش انجام شده در سفارشی سازی نرم افزار و تطبیق با نیازهای سازمان، معمولا اندازه گیری نمی شود مگر این که برحسب زمان باشد. داده ها باید با سیستم جدید منطبق شوند و داده های جدیدی نیز به سیستم اضافه می شود.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 23: فاز اجراهزینه های نامحسوسهزینه مهندسی مجدد فرایندهاموسسه تحقیقاتی فارستر در سال 1997 برآورد کرد که در یک نصب نمونه SAP بیش از 50% بودجه پیاده سازی، صرف مهندسی مجدد فرایند شده است. پیاده سازی یک سیستم ERP یعنی، در بسیاری از موارد یک تغییر اساسی در فرایندهای کسب و کار سازمانی، منجر ایجاد تغییر در جریان های سازمانی و ساختارهای سازمانی می شود.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 24: فاز استفاده و نگهداریهزینه های محسوسهزینه پیکربندی مجدد سیستممعمولا بعد از پیاده سازی سیستم ERP، برخی از ناکارایی ها در عملیات های ERP به نظر می رسد که نیازمند هماهنگی با پیکربندی ERP است. گزارش های عملکرد به طور مداوم نسبت به نیازهای پیکربندی مجدد حساس هستند.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 25: فاز استفاده و نگهداریهزینه های محسوسهزینه تطابق سیستمسازمان ها باگذشت زمان تغییر می کنند، بنابراین همیشه نیاز به تطابق با تغییرات وجود دارد. در ابتدا جریان های اطلاعاتی و فرایندهای کسب و کار، بر استفاده از سیستم ERP و عملکرد آن تاثیر می گذارد.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 26: فاز استفاده و نگهداریهزینه های محسوسهزینه خرابی سیستمهزینه های خرابی در اثر از کار افتادن سیستم ناشی ERP می شود. در سازمان ها ی بزرگ هزینه های مستقیم خیلی بالا هستند، زیرا سفارشات را نمی توان برآورده کرد، سهام ها به روزآورده نمی شوند و در موارد مشخص این خرابی ها منجر به قطع کلی فرایندهای کسب و کار می شود.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 27: فاز استفاده و نگهداریهزینه های نامحسوسهزینه غیرمستقیم خرابی سیستمخرابی های سیستم منجر به هزینه های غیرمستقیم زیادی می شود، مانند دسترسی به اطلاعات حیاتی، از دست دادن مشتری های وفادار، یا توانایی باقی ماندن در کسب و کار.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 28: فاز استفاده و نگهداریهزینه های نامحسوسهزینه از دست دادن رقابت پذیرییک انتقاد رایج بر سیستم های ERP ، استانداردسازی مدل های کسب و کار از طریق تحمیل مدل های ERP است. اکثر سازمان ها این مدل های کسب و کار را قبول می کنند تا پیاده سازی نرم افزاری را راحت تر انجام داده و و در نتیجه ممکن است مزیت های رقابتی را در سازمان ها از دست بدهند. هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 29: فاز تکاملهزینه های محسوسهزینه برنامه های جدیددر این فاز هزینه های اصلی، مرتبط با خرید و اجرای برنامه های جدید است، مانند برنامه ریزی پیشرفته و زمان بندی، مدیریت و ارتباط با مشتری، جریان کاری، تجارت الکترونیک، غیره.هزینه ها در چرخه عمر ERP

اسلاید 30: فاز بازنشستگیدر این فاز هزینه های فرصت، تصمیم گیری و کلیه هزینه های ملموس مرتبط با فازهای قبل تکرار می شود.هزینه ها در چرخه عمر ERP

29,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت بروز هر گونه مشکل به شماره 09353405883 در ایتا پیام دهید یا با ای دی poshtibani_ppt_ir در تلگرام ارتباط بگیرید.

افزودن به سبد خرید