کسب و کار مدیریت و رهبری

هزینه های کیفیت (COQ)

dore_amozeshiye_hazinehaye_keyfiyat_coq

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هزینه های کیفیت (COQ)”

هزینه های کیفیت (COQ)

اسلاید 1: دوره آموزشی هزینه های کیفیت COQشرکت بهبود صنعت مهرگان بسمه تعالی

اسلاید 2: هزینه کیفیت هزینه کیفیت ( COQ) عبارت است از سیستم برآورد و تحلیل مجموعه هزینه های حصول اطمینان از کیفیت محصولات و خدمات

اسلاید 3: هزینه کیفیتاین سیستم ، کارکنان را از هزینه های ناشی از کیفیت پایین آگاه ساخته و آنها را در یافتن موثر ترین روش انجام کار از نظر هزینه با هدف برآورده ساختن نیازمندی های مشتری یاری می رساند .

اسلاید 4: هزینه کیفیتسطح کیفیت پایین برای شرکت ، هزینه در برداشته و رقابت پذیری شرکت را کاهش می دهد . از سوی دیگر کیفیت خوب باعث صرفه جویی در هزینه های سازمان شده و توان رقابتی شرکت را افزایش می دهد.

اسلاید 5:

اسلاید 6: هزینه کیفیت

اسلاید 7: هزینه کیفیتCOQ یک سیستم سنجش عملکرد کسب و کار است که اثرات اطمینان یا عدم اطمینان مشتریان نسبت به دریافت بهترین کیفیت کالا و خدمات را از طریق شاخص های پولی ، کمی کرده و اندازه گیری می نماید .

اسلاید 8: هزینه کیفیتاز دیدگاه یک سیستم کیفیت جامع ، محاسبه ، تحلیل وکاهش هزینه های کیفیت ، بخشی از یک چرخه چهار مرحله ای محسوب می شود که طرح ریزی کیفیت ، حل مساله و کنترل کیفیت فرایند ، سایر مراحل آن به شمار می روند .

اسلاید 9: هزینه کیفیت

اسلاید 10: هزینه کیفیتدر این چرخه ، طرح ریزی کیفیت ، برنامه های کیفی سازمان را تعیین کرده و زمانبندی می نماید . سپس سیستم COQ به شناسایی و تجزیه و تحلیل هزینه های کیفیت مرتبط به طرح کیفیت می پردازد .

اسلاید 11: مدل PAF( پیشگیری ، ارزیابی ، شکست ) در سیستم COQ ، هزینه های کیفیت در سه حوزه هزینه های پیشگیری ، ارزیابی و شکست تقسیم می شوند . به این تقسیم بندی به اختصار مدل PAF اطلاق می شود . Prevention Appraisal Failure

اسلاید 12: مدل PAF( پیشگیری ، ارزیابی ، شکست ) در این مدل معمولا COQ بر اساس هزینه های مرتبط با چهار گروه از فعالیت ها به شرح ذیل طبقه بندی می گردد

اسلاید 13: 1- هزینه های پیشگیری این هزینه ها، در بردارنده کلیه هزینه های مرتبط به شناسایی ، پیشگیری یا کاهش ریسک بروز عدم انطباق یا عیب می باشد . هزینه های مرتبط به طرح ریزی ، آماده سازی ، آموزش نگهداری پیشگیرانه و ارزیابی ، مثال هایی از این گروه می باشند .

اسلاید 14: 2- هزینه های ارزیابیاین هزینه ها شامل هزینه های حصول الزامات کیفی اعم از تصدیق و کنترل کیفیت درکلیه مراحل ( طراحی ، تولید ، حمل و توزیع و خدمات پس از فروش )می باشند . ممیزی کالیبراسیون ، آزمون و اندازه گیری از جمله هزینه های ارزیابی هستند .

اسلاید 15: 3- هزینه های شکست درون سازمانیاین گروه ، هزینه هایی را شامل می شود که در درون سازمان به علت غیر منطق بودن و معیوب بودن قطعات و تولیدات در هر یک از مراحل طراحی ، تولید و ارسال ایجاد می شوند . به طور مثال هزینه ضایعات ، دوباره کاری ها ، تست های مجدد ، بازرسی مجدد ، بهسازی و اصلاح ، زمان توقف ، اضافه کاری ، اقدام اصلاحی و طراحی مجدد در این گروه هزینه ها قرار می گیرند

اسلاید 16: 4- هزینه های شکست برون سازمانی این هزینه ها ، مواردی هستند که بعد از تحویل کالا یا خدمات به مشتری به علت عدم انطباق یا معیوب بودن ناشی می گردند . نقص یا خطای تجهیزات ، زمان تلف شده ، هزینه های دوره گارانتی ، هزینه های اداری مرتبط با عیب و کاهش حسن نیت و اعتماد مشتری در زمره این هزینه های می باشد .

اسلاید 17: هزینه های عدم انطباقخطا/ شکست برون سازمانیخطا/ شکست درون سازمانیشکایات مشتریان خسارت در دوران گارانتی محصولات برگشتی اعطاء امتیاز کاهش فروشجبران خسارت محصول تمدید گارانتی فراخوان محصول تاخیر در تحقق درآمدها دوباره کاری ضایعات از رده خارج کردنتوقفات قصور پیمانکاران فرعی تعویض ها تجزیه و تحلیل خطا / شکست بازرسی و آزمون مجدد کاهش اعتبار تغییرات مهندسی حوادث کاهش قیمت به واسطه افت کیفیت

اسلاید 18: ارزیابی پیشگیری- بازرسی اقلام ورودی- بازرسی حین فرایند- بازرسی و آزمون نهایی- تولید آزمایشی- مواد مصرفی در بازرسی و آزمون- تجزیه و تحلیل گزارش نتایج بازرسی- تست عملکرد حین کاربرد طرح ریزی و تهیه روش های اجرایی و دستورالعمل های کاری حصول اطمینان از عملکرد تامین کنندگان مطالعات مربوط به قابلیت فرایند آموزش کیفیت برنامه های بهبود کیفیت جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و گزارش داده های کیفیت هزینه های انطباق

اسلاید 19: هزینه هاهزینه های انطباق را می توان به عنوان هزینه انجام امور درست در اولین بار تعریف نمود. هزینه های شکست درون و برون سازمانی به عنوان هزینه های عدم انطباق (CONC) شناخته می شوند ، عبارتند از هزینه ایجاد شده در نتیجه انجام نادرست کار در اولین مرتبه .

اسلاید 20: هزینه هامتاسفانه در بیشتر شرکت ها بخش عمده ای از هزینه های کیفیت شامل بازرسی های مجدد اشتباهات یا خطاها ، دوباره کاری ها ، تعمیرات ، اتلافات هزینه های دوران گارانتی و استرداد پول مشتری می باشند ، که همگی در محدوده هزینه های عدم انطباق(CONC) قرار می گیرند .

اسلاید 21: سازمان به دنبال دستیابی به نقطه تعادل بین سطح کیفیت و هزینه کل کیفیت می باشند

اسلاید 22: فواید COQاستادان کیفیت ، فیگن با و هرینگتون معتقدند که 25 تا 40 درصد هزینه هر عملیات منجر به اتلافات می شود . بنابراین بهبود کیفیت با حذف اتلافات بلافاصله منجر به افزایش ظرفیت بدون سرمایه گذاری اضافی می گردد .

اسلاید 23: فواید COQبر این اساس ، سیستم هزینه کیفیت (COQ)در بردارنده فعالیت هایی نظیر موارد ذیل می باشد : - آنچه که قبلا به عنوان اطلاعات کیفی تصور می گردید را کمی می نماید . - نواحی دارای پتانسیل لازم برای بهبود را مشخص کرده و آنها را اولویت بندی می نماید . - فرایند بهبود را اندازه گیری می کند .

اسلاید 24: فواید COQ- روشی جهت محاسبه و تعیین میزان بازگشت سرمایه مهیا می نماید.- شاخص های متعدد عملکردی که در شرکت مورد استفاده قرار می گیرد را به شاخص های پول تبدیل می نماید . - مدیران را قادر می سازد با استفاده از ابزار قدرتمند شاخص های پولی ، با مدیران ارشد ارتباط برقرار کنند .

اسلاید 25: برپایی و استقرار سیستم COQ استقرار سیستم COQ از یک فرایند چند مرحله ای تشکیل شده است .

اسلاید 26: گام 1 :آماده سازی این مرحله شامل مجموعه فعالیت هایی است که باید به دقت طرح ریزی شوند و به طور نظام مند انجام گردند تا اساس و بنیاد قابل اطمینانی برای سیستم هزینه کیفیت در شرکت ایجاد گردد .

اسلاید 27: آماده سازیاین فعالیت عبارتند از :- تشکیل کمیته COQ- تعیین یک مسئول برای COQ- آموزش COQ- تعریف دامنه برنامه COQ- تعهد به تامین منابع لازم

اسلاید 28: شکل گیری و ایجاد کمیته COQ برای حصول اطمینان از موفقیت در ایجاد سیستم COQ ، مدیریت ارشد سازمان باید نقشی فعال داشته باشد و هدایت و رهبری سیستم را در دست بگیرد . از این رو کمیته COQ باید شامل مدیران اصلی از واحدهای مختلف عملیاتی جهت بررسی و هدایت فعالیت های COQ باشد .

اسلاید 29: تعیین مسئول COQ مسئول COQ از میان مدیران شرکت توسط مدیر عامل تعیین می گردد تا فعالیت های COQ را در شرکت هدایت نماید در مرحله استقرار سیستم COQ وظیفه این فرد هدایت و پشتیبانی مداوم از مجموعه فعالیت های استقرار سیستم می باشد .

اسلاید 30: تعیین مسئول COQتوجه به این نکته بسیار مهم است که مسئولیت کلیدی برای اجرای سیستم هزینه کیفیت تنها متکی بر عملکرد بخش تضمین کیفیت (QA) نیست .

اسلاید 31: تعیین مسئول COQکارکنان بخش مالی مانند حسابداران یا مدیر مالی سازمان باید به صورت تنگاتنگ در تلاش های اجرای COQ مشارکت داشته باشند .

اسلاید 32: تعیین مسئول COQدر اجرای سیستم COQ ، همکاری نزدیک و تنگاتنگ کارکنان امور مالی/ حسابداری و مدیران / سرپرستان خطوط تولید ضروری است .

اسلاید 33: تعیین مسئول COQدر این خصوص ، نقش اصلی کارکنان مالی / حسابداری شامل موارد ذیل می باشد : - تعیین هزینه ها مطابق با فعالیت های COQ- گرد آوری و پردازش داده های سیستم COQ از کلیه واحدهای سازمان ، - تهیه گزارش های COQ در سطح شرکت ، واحد ، حوزه های کاری و فرایندها .

اسلاید 34: تعیین مسئول COQهمچنین نقش اصلی مدیران / سرپرستان خط در بردارنده موارد ذیل می باشد : - همکاری با کارکنان بخش مالی / حسابداری به منظور مشخص کردن موارد هزینه کیفیت که نیاز به پایش دارد ، - جمع آوری داده های سیستم COQ - تجزیه و تحلیل هزینه های کیفیت و انجام اقدامات اصلاحی مناسب برای حل مشکلاتپیگیری خط مشی مستمر کاهش هزینه کیفیت .

اسلاید 35: آموزش COQ برای ایجاد اطمینان از درک کامل مفهوم و کاربردهای COQ ، مسئول و اعضای کمیته COQ باید برخی از آموزش ها را در این زمینه طی کنند ، به علاوه اینکه مدیران و سرپرستان کلیه واحدهای کلیدی که به نحوی با پروژه COQ مرتبط هستند می بایست در کلاس های آموزشی مربوطه شرکت نمایند .

اسلاید 36: آموزش COQ برای ایجاد اطمینان از درک مفهوم و کاربردهای COQ ، مسئول و اعضای کمیته COQ باید برخی از آموزش ها را در این زمینه طی کنند ، به علاوه اینکه مدیران و سرپرستان کلیه واحدهای کلیدی که به نحوی با پروژه COQ مرتبط هستند می بایست در کلاس های آموزشی مربوطه شرکت نمایند .

اسلاید 37: تعریف دامنه برنامه COQدامنه سیستم شرکت باید به طور شفاف و روشن تعریف شده باشد . در واقع باید مشخص شود که COQ در سراسر شرکت و کلیه فعالیت های آن ها جاری می شود یا تنها بر برخی فرایندهای بحرانی و کلیدی متمرکز خواهد شد .

اسلاید 38: تمریناطلاعات اعضاء کمیته COQ سازمان خود را در کاربرگ زیر تکمیل نمایید .

اسلاید 39: گام 2 : تعیین هزینه موارد عدم انطباق دومین گام ایجاد سیستم COQ تعیین موارد عمده هزینه کیفیت است . شناسایی موارد عدم انطباق در این مرحله شامل فعالیت های ذیل می باشد : - تهیه چک لیست هزینه عدم انطباق - ارزیابی موارد هزینه عدم انطباق شناسایی شده ، - تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباق ( CONC )- تطبیق حساب های مالی با هزینه های عدم انطباق

اسلاید 40: تهیه چک لیست هزینه عدم انطباقتعیین هزینه های عدم انطباق در مرحله نخست نیازمند تهیه فهرستی از موارد عمده هزینه عدم انطباق می باشد . کمیته COQ می تواند از تکنیک های طوفان فکری در تهیه یک چک لیست از موارد هزینه عدم انطباق بالقوه درشرکت استفاده نماید .

اسلاید 41:

اسلاید 42:

اسلاید 43: ارزیابی هزینه های عدم انطباق شناسایی شدهپس از شناسایی مجموعه ای از هزینه های عدم انطباق مورد نظر ، مساله ضروری ، تعیین معیارهایی برای ارزیابی هر یک از موارد هزینه عدم انطباق می باشد .

اسلاید 44: ارزیابی هزینه های عدم انطباق شناسایی شده- موارد هزینه عدم انطباق شناسایی شده قابل محاسبه بوده و یا حداقل بر اساس داده های موجود قابل برآورد باشند . - افراد مسئول در شناسایی موارد هزینه عدم انطباق ، قادر به ارائه نشانه ها و شاخص هایی مبنی بر امکان حذف آنها باشند .

اسلاید 45: ارزیابی هزینه های عدم انطباق شناسایی شدهدستیابی به برخی موفقیت های زود هنگام ، مدیریت و کارکنان را نسبت به اثر بخشی سیستم COQ متقاعد ساخته و آنها را در جهت حمایت مستمر از آن ترغیب می نماید .

اسلاید 46: تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباقداده های سیستم COQ از منابع اطلاعاتی مختلفی در سازمان قابل گرد آوری می باشند .

اسلاید 47: تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباقبرخی منابع جمع آوری داده های سیستم COQ عبارتند از : الف ) حساب های ثبت شده مثال : در یک حساب یا زیر حساب ممکن است داده هایی در مورد هزینه تعویض محصولاتی که توسط مشتریان به علت نقص عودت شده است ، وجود داشته باشد .

اسلاید 48: تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباقب) سوابق حسابداری پایه مثال : برخی از کارکنان واحد تولید به صورت تمام وقت به تعمیرمحصولات معیوب تخصیص داده می شوند . با نگهداری نام این افراد و سوابق لیست حقوق واحد ها ، این امکان میسر می شود که سهم آنها را در هزینه کیفیت محاسبه گردد .

اسلاید 49: ج ) تخمین ها مثال :قضاوت نسبت زمان تلف شده کارکنان به علت عدم تعادل خط تولید یا تحویل دیر قطعات ، یک تخمین مناسب از برخی موارد هزینه های کیفیت می باشد .تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباق

اسلاید 50: تعیین منابع داده های هزینه های عدم انطباقد) سوابق مقطعی مثال : برخی کارکنان ممکن است زمان خود را صرف دوباره کاری و رفع عیوب نمایند . دراین حال کارکنان می توانند سوابق خود را برای یک دوره معین نگهداری کنند . نتایج حاصله کمک مناسبی در برآورده های آتی هزینه های کیفیت خواهد بود.

اسلاید 51: تطابق حساب های مالی با هزینه های عدم انطباق سیستم COQ باید محل و مرجع داده های هزینه کیفیت در شرکت را مشخص نموده و چگونگی گردآوری آنها را تعیین نماید . دفتر روزنامه و دفتر کل که در بردارنده جزئیات حساب ها می باشند ، نقطه شروع مناسبی برای بررسی داده های هزینه کیفیت می باشد .

اسلاید 52: تطابق حساب های مالی با هزینه های عدم انطباقبه طور معمول در اولین تلاش ها برای به دست آوردن داده های هزینه کیفیت ، مشخص می شود که بخش عمده ای از هزینه های کیفیت با حساب های نگهداری شده در امور مالی سازمان تطابق ندارد . از این رو در تطبیق حساب های مالی با موارد هزینه های کیفیت باید دقت لازم اعمال گردد

اسلاید 53: تطابق حساب های مالی با هزینه های عدم انطباق در چنین شرایطی محاسبه دقیق حساب های مالی از درجه دوم اهمیت برخوردار بوده و نکته مهم تطابق موارد هزینه کیفیت با سر فصل های درج شده در صورتحساب های مالی است .

اسلاید 54: مثالی از تطابق حساب های مالی با موارد هزینه عدم انطباق

اسلاید 55: کاربرگ های راهنما در تعیین هزینه های عدم انطباق در یک جمع بندی از این مرحله ، کاربرگ های ذیل به شما کمک خواهند کرد تا موارد هزینه عدم انطباق را تعیین نمایید . در تکمیل این جدول ضروری است تا از مشارکت مدیران واحدها و فرایندهای مرتبط اطمینان حاصل نمایید .

اسلاید 56: الف ) کاربرگ تعیین موارد هزینه عدم انطباق در کاربرگ زیر موارد هزینه عدم انطباق مهم در سازمان خود را به روشنی مشخص نمایید .

اسلاید 57: ب ) کاربرگ ارزیابی موارد هزینه عدم انطباق شناسایی شده کاربرگ زیر برای ارزیابی موارد مهم شناسایی شده هزینه عدم انطباق تکمیل می گردد.

اسلاید 58: کاربرگ ارزیابی موارد هزینه عدم انطباق شناسایی شده

اسلاید 59: گام 3 : جمع آوری داده های سیستم COQپس از شناسایی و تعیین مواردی از هزینه کیفیت جهت کاهش گام بعدی جمع آوری داده های هزینه کیفیت می باشد این گام شامل فعالیت های ذیل می باشد : - تعیین هزینه موارد هزینه کیفیت - ارائه گزارش وضعیت

اسلاید 60: تعیین موارد هزینه کیفیت هنگام اندازه گیری هزینه های کیفیت ، نیازی به بدست آوردن ریز هزینه ها نیست . هدف رسیدن به سیستمی است که تصویر مناسب وکاملی از هزینه ای کیفیت را منعکس سازد .

اسلاید 61: روشهای محاسبه هزینه های کیفیت عبارتند از : الف ) صورتحساب کلی در این روش داده های مالی موجود از حساب های شرکت استخراج و گردآوری می شوند .

اسلاید 62: ب ) قیمت گذاری واحد این روش هنگام بروز و تکرار نقص یا مشکل ، موثر است . برای قیمت گذاری بر روی نقص ، هزینه های یک عیب محاسبه شده و سپس در تعداد دفعاتی که نقص رخ می دهد ، ضرب می شود.

اسلاید 63: ج ) کل نفراتاین روش زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که نفراتی دقیقا به منظور بررسی و کار بر روی عیوب استخدام شده باشند .

اسلاید 64: د ) ضرر و زیان های وارده به منابع / نیروی کار مخارج مزبور می توانند در ارتباط با میزان زمان صرف شده توسط یک کارمند جهت اجرای یک فعالیت خاص رفع عیب و یا میزان پرداخت مالی برای رفع یک عیب خاص که برای یک بار هزینه می شود ، باشند .

اسلاید 65: ضرر و زیان های وارده به منابع / نیروی کار

اسلاید 66:

اسلاید 67:

اسلاید 68:

اسلاید 69: خطوط راهنمای ذیل می توانند در جمع آوری و گزارش داده های هزینه کیفیت مورد استفاده قرار گیرند :تا حد امکان از سیستم های مدیریت هزینه موجود استفاده نمایید . هزینه کیفیت را در حساب های معمول مدیریت قرار دهید در مورد شاخص های عملکردی ، متناسب با شرایط کسب و کار و جمع آوری داده های هزینه های کیفیت برای آنها تصمیم بگیرید .

اسلاید 70: خطوط راهنمای ذیل می توانند در جمع آوری و گزارش داده های هزینه کیفیت مورد استفاده قرار گیرند : نیازی نیست که برآورد اولیه از هزینه ها خیلی دقیق باشد . توانایی افراد در مراحل اولیه در شناسایی هزینه های کیفیت به تدریج افزایش می یابد ، لذا در ابتدای کار انتظار افزایش هزینه های کیفیت را داشته باشید . هزینه ها را با محلی که در آن روی می دهند ، مرتبط نمایید

اسلاید 71: خطوط راهنمای ذیل می توانند در جمع آوری و گزارش داده های هزینه کیفیت مورد استفاده قرار گیرند :کل هزینه های کیفیت را به صورت دوره ای تحت پایش قرار دهید . در بخش های مورد نظر برای بهبود ، هزینه های کیفیت باید با دقت بالاتری جمع آوری شده و به دفعات بیشتری تحت پایش قرار گیرند .

اسلاید 72:

اسلاید 73: گام 4 : تجزیه و تحلیل داده های هزینه کیفیت در تجزیه و تحلیل داده های سیستم COQ موارد ذیل باید انجام گیرند : اولویت بندی موارد هزینه کیفیت جهت بهبود هدف گذاری برای بهبود

اسلاید 74: اولویت بندی موارد هزینه کیفیت جهت بهبودسه روش معمول جهت اولویت بندی موارد برای بهبود عبارتند از : 1- تجزیه و تحلیل روند هزینه های کیفیت 2- تجزیه و تحلیل انحراف3- تجزیه و تحلیل پارتو

اسلاید 75: تجزیه و تحلیل روند هزینه های کیفیت اولویت بندی موارد هزینه های کیفیت در این روش زمانی مفید خواهد بود که داده های گذشته و حال موجود باشد . در این صورت امکان مقایسه بین داده های هزینه های عدم انطباق در گذشته و حال وجود خواهد داشت .

اسلاید 76:

اسلاید 77:

اسلاید 78: تجزیه و تحلیل انحراف این روش در شرایطی که مقاصد یا اهداف برای عملکرد سیستم مشخص شده باشند ، از کارایی بالایی برخوردار است .

اسلاید 79:

اسلاید 80: تجزیه و تحلیل پارتوتجزیه و تحلیل پارتو با مرتب کردن هزینه های کیفیت بر اساس بزرگی سهم آنها در هزینه های کیفیت آغاز می گردد .

اسلاید 81: هدف گذاری پس از اولویت بندی موارد هزینه کیفیت عدم انطباقی که بیشترین نقش را در هزینه های کیفیت شرکت دارد . اقدامات ذیل می بایست انجام گیرد :هدف گذاری برای بهبود و کاهش هزینه های کیفیت به عنوان مثال کاهش هزینه کل کیفیت نسبت به حجم معاملات فروش تا 10 درصد برای سال جاری .

اسلاید 82: هدف گذاریتعیین اهداف عملیاتی به نحوی که به شرکت در راه رسیدن به اهداف جامع خود کمک نماید . از جمله این اهداف عملیاتی به طور مثال می توان به کاهش دوباره کاری ها تا 25 درصد برای سال جاری یا کاهش شکایات در دوره گارانتی تا 20 درصد در سال جاری اشاره نمود . اتخاذ اقدام اصلاحی مناسب و پایش پیشرفت به سمت اهداف .

اسلاید 83: هدف گذاریاهداف باید کمی بوده و ترجیحا بر مبنای واحد پول سنجیده شوند . به علاوه در هدف گذاری های فوق دامنه سیستم COQ باید همواره مد نظر باشد .

اسلاید 84:

اسلاید 85: گام 5 : بهبود کیفیت و کاهش هزینه هاپس از تجزیه و تحلیل داده های هزینه کیفیت و درک کامل آنها ، کمیته COQ می بایست بر کاهش هزینه های کیفیت اولویت دار متمرکز گردد . به این منظور مجموعه فعالیت های ذیل باید صورت گیرند : - تخصیص افرادی در جایگاه متولیان فرایند ، یا تعیین تیم های کیفیت برای نظارت بر موارد اولویت بندی شده هزینه های کیفیت ،

اسلاید 86: بهبود کیفیت و کاهش هزینه هابحث و تبادل نظر در مورد کارکرد هزینه های عدم انطباق اعمال بهبود محاسبه هزینه موارد عدم انطباق

اسلاید 87: تخصیص متولیان نظارت بر موارد اولویت بندی شده هزینه های کیفیت کمیته COQ باید تیم های کاری یا افرادی را به عنوان متولیان فرایند جهت نظارت بر موارد اولویت بندی شده هزینه های کیفیت تعیین نماید .

اسلاید 88: هنگام تشکیل گروه های کاری موارد ذیل می بایست مد نظر باشند : اعضای گروه کاری باید در فرایندی که مورد هزینه کیفیت در آن مشخص شده ، فعالیت داشته باشند ،اعضای تیم همچنین می توانند تامین کننده یا مشتری فرایندی که مورد هزینه کیفیت در آن مشخص شده ، باشند .

اسلاید 89: بحث و تبادل نظر در مورد کارکرد هزینه های عدم انطباق عملکرد سازمان در خصوص هزینه های عدم انطباق (CONC) و برنامه ریزی انجام شده درجهت کاهش هزینه های مذکور می بایست توسط کمیته COQ به طور کامل مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد .

اسلاید 90: بحث و تبادل نظر در مورد کارکرد هزینه های عدم انطباقشیوه های مختلفی نظیر تشکیل جلسات ، ارائه گزارشات ، خبرنامه ها ، پست الکترونیکی و تابلوی اعلانات می توانند به منظور تبادل آراء و نظرات توسط کمیته COQ بکار گرفته شوند .

اسلاید 91: اعمال بهبود ها در راه دستیابی به بهبودهای مورد نظر در هزینه های کیفیت تیم کیفیت نیازمند بهره گیری از روش های نظام مند نظیر چرخه بهبود PDCA می باشد . در این چارچوب ابزارهای مختلف کنترل کیفیت مانند نمودار پارتو ، نمودار علت و معلول و برگه های کنترل در مراحل مختلف چرخه PDCA مورد استفاده قرار می گیرند .

اسلاید 92:

اسلاید 93:

اسلاید 94: ادامه جدول صفحه قبل

اسلاید 95: ادامه جدول صفحه قبل

اسلاید 96: محاسبه هزینه موارد انطباقبکارگیری فعالیت های انطباق در سیستم COQ در جهت کاهش هزینه های عدم انطباق بدین معنی است که موارد هزینه انطباق نیز باید به حساب هزینه ها منظور گردد .

اسلاید 97: داده های چرخه کاهش هزینه کیفیت برای مستند کردن علل و اقدامات اصلاحی پیشنهاد شده در جهت بهبود چرخه کاهش هزینه کیفیت ، از کاربرگ زیر استفاده کنید.

اسلاید 98:

اسلاید 99: محاسبه موارد هزینه کیفیت انطباقداده های موارد هزینه انطباق که جهت کاهش هزینه کیفیت معرفی شده اند را در کاربرگ ذیل وارد نمایید . این امر جهت محاسبه هزینه کیفیت این موارد به شما کمک خواهد کرد .

اسلاید 100:

اسلاید 101: تبادل نظر در مورد نتایجدر این بخش ، کاربرگ ذیل حاوی هزینه کیفیت را به روز نمایید . در نظر داشته باشید که داده های مربوط به قسمت هزینه های عدم انطباق می تواند از کارت های هزینه کیفیت پیشین برای موارد عدم انطباق گرفته شود . سپس این نتایج را در کمیته COQ مطرح نموده و در مورد آنها تبادل نظرنمایید .

اسلاید 102:

اسلاید 103: گام 6 : بهبود مستمر در عملکرد سیستم COQدر اجرای بهبودهای مستمر موارد زیر باید مدنظرباشند :برقراری سیستم پیشگیرانهطرح ریزی یک برنامه زمان بندی برای فعالیت های بهبود به روز رسانی کارت های COQ

اسلاید 104: ایجاد سیستم پیشگیرانهپیشگیری از خطا بهترین راه جلوگیری از بروز هزینه های بالای کیفیت می باشد . هر کدام از عملیات سازمان می توانند سبب ایجاد هزینه کیفیت شوند، از این رو یک تجزیه و تحلیل دقیق می بایست در بخش های دارای مشکل انجام گیرد.

اسلاید 105: طرح ریزی یک برنامه زمانبندی برای اقدامات بهبودزمانبندی فعالیتهای بهبود بستگی زیادی به شرایط حاکم بر سازمان دارد . با این حال هزینه های کیفیتی که برای رقابت پذیری شرکت بحرانی هستند ، باید با تناوب بیشتری در معرض فعالیت های بهبود قرار گیرند .

اسلاید 106: به روز آوری کارت امتیازی هزینه کیفیت کارت های هزینه کیفیت باید به روز نگه داشته شده و منعکس کننده عملکرد سیستم COQ باشد .

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید