علوم پایه علوم تجربی

هضم و متابولیسم در زنبور عسل

hazm-va-metabolism-dar-zanboor-asal

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
دستگاه گوارش زنبور عسل شامل يك لوله خميده كه از دهان شروع و به مخرج منتهي مي شود. مواد غذائي در اثر قطعات دهان به ذرات ريز تبديل شده و از همان لحظه ورود تحت تاثير آنزيمهاي بزاق قرار مي گيرد و تا حدودي به اجزاي تشكيل دهنده‏اش تجزيه مي گردد مثلا آنزيم آميلا بزاق باعث تجزیه نشاسته به گلوکز و آنزيم اينورتاز باعث تجزیه ساكاروز به گلوكز و فروكتوز مي شود و مراحل هضم و جذب نهائي آنها در روده مياني صورت مي گيرد.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
522 بازدید, 2 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هضم و متابولیسم در زنبور عسل”

هضم و متابولیسم در زنبور عسل

اسلاید 1: هضم و متابولیسم در زنبور عسل

اسلاید 2: دستگاه گوارشدستگاه گوارش زنبور عسل شامل يك لوله خميده كه از دهان شروع و به مخرج منتهي مي شود.مري: از گردن و سينه گذشته و به عسل دان ختم مي شود.عسل دان: محل ذخيره شهد گل – عسل و مواد غذايي پيش معده: لوله كوتاه و باريكی است که پس از عسل دان قرار دارد.معده گوارشي(روده جلويي و راست روده)مخرج

اسلاید 3: وظيفه پمپ مكنده: كشيدن مواد غذايي توسط خرطوم به داخل دهان و عبور آن به مري و عسل دان است.پيش معده: دستگاه تنظيم كننده اي است كه عبور مواد غذايي به داخل معده گوارشي را كنترل مي كند.وظيفه معده گوارشي: هضم و جذب مواد غذاييوظيفه ديواره سلولي در معده گوارشي: حفاظت از معده- ترشح آنزيم هاي مختلف براي هضم غذاوظایف بخش‏های مختلف دستگاه گوارش:

اسلاید 4: راست روده: محل هدايت مواد زايد بدن به خارج است.ذخيره مواد زايد در فصل زمستان- جذب آب و املاح اضافي از مدفوع و انتقال آن به داخل خون .لوله هاي مالپيگي: گرفتن مواد زايد متابوليكي از خون و رفتن آن به روده است.

اسلاید 5: هضم مواد غذائيمواد غذائي در اثر قطعات دهان به ذرات ريز تبديل شده و از همان لحظه ورود تحت تاثير آنزيمهاي بزاق قرار مي گيرد و تا حدودي به اجزاي تشكيل دهنده‏اش تجزيه مي گردد مثلا آنزيم آميلا بزاق باعث تجزیه نشاسته به گلوکز و آنزيم اينورتاز باعث تجزیه ساكاروز به گلوكز و فروكتوز مي شود و مراحل هضم و جذب نهائي آنها در روده مياني صورت مي گيرد.

اسلاید 6: غذا بعد از اينكه وارد چينه دان يا كيسه عسل شد اگر شهد يا مواد قندي باشد توسط آنزيمهاي موجود در بزاق مراحل مقدماتي هضم را طي كرده كه یا تبديل به عسل می شوند و یا جهت تغذيه زنبور مورد استفاده قرار گيردمواد غذائي جامد وسخت در حين عبور از عسل‏دان توسط دندانهاي كتيني موجود در ناحيه پيش معده به قطعات و ذرات ريزتري خرد شده و بعد وارد روده مياني مي گردد مواد غذائي در قسمت پيش معده در داخل غشاءهاي كيتيني – پروتئيني نفوذپذير محصور مي شوند كه اين غشاء را غشاء دور غذا يا غشاء پريتروفيك ( peritrophic membrane ) مي نامند اين غشاء به احتمال قوي در جهت محافظت از اپي تليوم روده مياني در مقابل خراشهاي ناشي از تكه هاي غذا و لغزنده و راحت كردن حركت غذا عمل مي كند و همچنين مي تواند به عنوان يك صافي حركات مولكولها و ميكروبها را در بين محوطه روده و سلولهاي اپي تليال آن كنترل نمايد .

5,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید