کسب و کار مدیریت و رهبری

هفت عادت مردمان موثر

haft_adate_mardomane_moaser

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “هفت عادت مردمان موثر”

هفت عادت مردمان موثر

اسلاید 1: بنا م خدا هفت عا د ت مرد ما ن موثر

اسلاید 2: عا د ت ا و لعا مل با شید ا صول نگرش شخصی

اسلاید 3: عا دت رفتا ر ما کنش تصمیم ها ی ما ست نه زا ییده شرا یط ما . پس می توا نیم بگذا ریم ا حسا س ها تا بع ا رزشها با شند . مد ل عا مل بودن واکنش آزادی انتخاب محرک ا راده مستقل خود آ گاهی وجدان تخیل

اسلاید 4: حلقه نگرا نی / حلقه نفوذیکی از بهترین راهها برای خودآ گاهی از میزان عامل بودن خود این است که ببینیم وقت وانرژی خود را صرف چه چیزی می کنیم . با ایجاد “حلقه نگرانی “می توانیم آن چیزهایی را که نسبت به آنها نگرانی خاصی نداریم جدا کنیم. اموری را که می توا نیم درباره شان کاری بکنیم در حلقه کوچکتر “ حلقه نفوذ “ قرار می دهیم .

اسلاید 5: حلقه نفوذ حلقه نفوذ حلقه نگرانیحلقه نگرانیتوجه واکنشی توجه منفی حلقه نفوذ را کا هش می دهد توجه عامل انرژی مثبت حلقه نفوذ را وسعت می بخشد

اسلاید 6: دو ویژگی حلقه نگرا نیعواقب : با اینکه در انتخاب اعمال خود آزادیم، در انتخاب عواقب آن اعمال آزاد نیستیم . عواقب تابع قوانین طبیعی اند ودر “ حلقه نگرانی “ قرار دارند . اشتباهات : نگرش عامل به اشتباه ، تصدیق بی درنگ آن و آموختن از آن بوده و موجب می شود که شکست به موفقیت تبدیل شود .

اسلاید 7: عا دت دومذهنا ا ز پا یا ن آغا ز کنید اصول رهبری شخصی

اسلاید 8: “ ذهنا ا ز پا یا ن آ غا ز کنید “ مبتنی براین اصل است که همه چیز دوباره آفریده می شود . همه چیز آفرینشی ذهنی یا نخستین، و آفرینشی جسمانی یا دوم دارد . رهبری ومدیریت : دو آ فرینش عادت دو مبتنی بر اصول رهبری خویشتن است. به این معنا که رهبری نخستین آفرینش است. رهبری،مدیریت نیست، مدیریت دومین آفرینش است.مدیریت مساله ای است که آخر امر مورد توجه قرار می گیرد. مثلا چگونه می توانم امور معینی را به بهترین شکل انجام دهم؟حال آنکه رهبری پیش از سایر امور مورد توجه قرار می گیرد. مسایلی مانند:چه اموری را می خواهم به انجام برسانم؟

اسلاید 9: شعا ر رسا لت شخصیموثر ترین راه برای اینکه “ ذهنا از پا یا ن آ غاز کنیم “ ایجاد حکم یا شعار رسالت شخصی است . این حکم بر آنچه می خواهید باشید “ منش “ و آنچه می خواهید به انجام برسانید “ خدمات و توفیقها “ و ارزش هایی که “ بودن و کنش “ بر اسا س آن هستند، متمرکز می شود . در کا نونبرای نوشتن شعار رسالت شخصی باید از کانون حلقه نفوذ مان آغاز کنیم . هر آنچه در کانون زند گیمان هست منشاء امنیت و هدا یت و حکمت و قدرت ما خوا هد بود .

اسلاید 10: کا نونهدا یتمنشاء تعیین مسیر زند گی امنیتاحساس ارزشمندی و هویت و لنگر گاه عاطفی و احترام به خودحکمتدیدگاهتان نسبت به زندگیقدرتتوانایی دست به عمل زدن، نیروی حیاتی انتخاب کردن و تصمیم گیریها

اسلاید 11: عا دت سوم نخست ، ا مور نخست را قرار دهید اصول مدیریت شخصی

اسلاید 12: عا دت 3 به دومین خلقت یا آ فرینش جسم مرتبط می شود و تجلی و تبلور طبیعی عادتهای 1 و2 محسوب می گردد . زیستن در پرتو عادت 3 مستلزم انطباق هر روز و هر لحظه زند گی با اصول و قواعد است . چها ر نسل ا ز مدیریت زما ن اولین نسل مدیریت زمان با نوشته ها و صورت موجودی قابل توصیف است. تقویم ها و دفترچه های قرار ملا قات معرف دومین نسل مدیریت زمان است . نسل سوم مدیریت زمان نقطه نظر های مهمی از قبیل اولویت بندی ، توصیف ارزشها، هدف گذاری اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را مرکز توجه قرار می دهد . نسل چهارم به جای مورد توجه قرار دادن اشیاء و زمان ، به حفظ و گسترش روابط و تحقق نتایج می اندیشد .

اسلاید 13: مربع 2هر کار و حرکتی بوسیله دو معیار فوریت وضرورت سنجیده می شود. فوریت مستلزمتوجه فوری است . ما در قبال موارد فوری واکنش نشان می دهیم . در حالی که موارد ضروری فاقد فوریت، نیازمند ابتکار عمل و خوی وسرشت عامل بودن است .ماتریس مدیریت زمانغیر اضطراریاضطراریضروریغیر ضروریفعالیتهای مربع 2 ایجاد روابط شناخت فرصتهای تازه برنامه ریزی و تفریح سازنده و ..... فعالیتهای مربع 4 کارهای پیش پا افتادهبرخی از نامه ها و مکالمات تلفنی اتلاف وقت، سرگرمی و ......فعالیتهای مربع 1 بحران ها مشکلات حاد طرح های مهلت دارفعالیتهای مربع 3 گسیختگی ها ( نامه، گزارش، تلفن )امور فشار آ ورو فوریرعایت کارهای همه پسند

اسلاید 14: افرادی که تمام وقت خود را صرف مربع 1 می کنند، با بحران زند گی می کنند . ا فرا دی که تمام وقت خود را به مربع 3 و 4 اختصا ص میدهند، اساسا زندگی بی مسئولیتی را سپری می کنند . مرد مان موثر هرگز به محدوده دو مربع 3 و4 گا م نمی نهند، زیرا ا ین کارها خواه فوری و یا غیر فوری هیچ گاه مهم و ضروری نیستند . این افراد بخش 1 را هم کوچک شمرده و بیشتر وقت خود را در مربع 2 می گذرانند . ا بزا رمربع 2سازماندهی مربع 2 مستلزم رعایت شش معیار است :ارتباط : به این مفهوم است که بین بینش، رسالت، نقشها واهداف، برنامه ها، اولویتها، تمایلات و نظم و ترتیب فرد، اتحاد، هما هنگی و انسجام وجود دارد .

اسلاید 15: توازن : ابزار در اختیار، باید بتواند فرد را در ایجاد توازن در زندگی یاری کند تا بتواند نقشهای گوناگون خود را در زند گی بشناسد .کانون مربع 2: فرد به اهرمی نیاز دارد که در او انگیزه بیافریند و کمک کند تا وقت لازم را در مربع 2 سپری کند .بعد مردم : ابزار باید نقش مردم را نیز به حساب آورد. فرد مبتنی براصول ضمن بهره برداری بیشتر از زمان ، تاثیر گذاری برمردم را نیز مرکز توجه قرار می دهد . ا نعطا ف پذیری : ابزار برنامه ریزی باید همواره فرمانبردار فرد باشد نه آمر و فرمان دهنده . این اهرم باید با ا وضاع و شرا یط ، نیاز ها و خصوصیات فرد هماهنگ باشد .قابلیت حمل : ابزار برنامه ریزی باید قابل حمل باشد . از آنجایی که مربع 2 کانون مدیریت موثر نفس است ، باید وسیله ای باشد که فرد را به این بخش منتقل کند .

اسلاید 16: مدیریت نفس متکی به مربع 2ابزاربرنامه ریزی مربع 2 مستلزم رعایت موارد زیر است :1- شناسایی نقشها : تعیین نقشهای زندگی بعنوان همسر ، فرزند ، مدیر کل و ....2- انتخاب اهداف : اندیشیدن به دو یا سه کار ضروری که باید مثلا در طی هفته آینده به اجراء گذاشته شود .3- برنامه زمان بندی : زمان بندی اوقات هفته آینده و اختصاص زمان به کارها . مدیریت نفس نسل چهارم به دلایل زیر پیشرفته تر از نسل سوم است1- مبتنی بر اصول است2- تابع وجدان است 3- رسالت منحصر به فردی را که شامل ارزشها و اهداف درازمدت است توصیف و جهت و مقصود هر روز زندگی را تعیین می کند .4- با شناخت وظایف، هدف گذاری و برنامه ریزی ، چار چوب بزرگتری را جهت غلبه بر محدودیت های برنامه ریزی فراهم می کند .

اسلاید 17: عادت چهارم برنده/ برنده بیندیشید اصول رهبری جمعی

اسلاید 18: شش برداشت در ارتبا طات انسانیشش برداشت حاصل از مناسبات انسانی عبارتند از:1- برنده / برنده 2- برنده / بازنده3- بازنده / برنده4- بازنده / بازنده 5- برنده6- برنده / برنده یا صرف نظر

اسلاید 19: برنده / برنده این برداشت بطور مداوم در تمام جنبه های ارتباطی در صدد جذب منافع دو جانبه است. یعنی تمام توافقها و راه حلها برای هردو طرف سودمندورضایت بخش است.برنده / بازنده دردنیای مدیریت برنده / بازنده روشی مستبدانه بوده و پیروان آن از قدرت، مقام، اعتبارو شخصیت خود برای رسیدن به مقصودشان بهره می جویند. این ذهنیت کنشی است که هر گونه همکاری و تعاون را نابود می سازد .بازنده / برنده افرادی که این گونه می اندیشند در برابر ناملایمات به سرعت تسلی یافته وخشنود می شوند. این افراد در برابر نقطه نظرات دیگران سر تسلیم فرود می آورند . بازنده / بازندههر گاه دو فرد برنده / بازنده ، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، کارشان به ارتباط بازنده / بازنده می انجامد. این افراد به شدت به دیگران متکی بوده و ازهدایت گری و راهبری درون بی بهره اند .

اسلاید 20: برندهاین ذهنیت الزاما خواهان باخت فرد دیگر نیست ، بلکه تنها مترصد دستیابی به هدف خویش است. این فرد همه چیز را بر حسب تامین خواسته های خود می سنجد وتامینخواسته های دیگران را به خودشان واگذار می کند . برنده / برنده یا صرف نظر اگر دو نفر راه حل سود مندی برای هر دو طرف نیا بند، به این نتیجه می رسند کههمکاری آنها به سود هیچ یک نخواهد بود. در واقع فرد مایل به برنده شدن هست اما خواستار موفقیت دیگری نیز می باشد . ابعاد پنجگانه برنده / برنده این تفکرعادت رهبری جمعی است و دستیابی به آن مستلزم بهره گیری از چهار موهبت منحصر به فرد انسان ( خود آگاهی، قوه تخیل، وجدان و اراده مستقل ) در روابط با دیگران است .

اسلاید 21: برنده / برندهتوافق ها 3برنده / برندهروابط 2برنده / برنده منش 1نظامهای حمایت کننده ( 4) و فرآیندها ( 5 ) ابعاد پنجگانه برنده / برنده

اسلاید 22: عادت پنجم نخست بخواهید که بفهمید آنگاه جویای تفاهم باشید اصول ارتباطات ناشی از همدلی

اسلاید 23: گوش کردن ناشی از همدلی رعایت اصل “نخست بخواهید که بفهمید” مستلزم تغییر ژرف و عمیق در برداشت و نگرش فرد است. گوش کردن سرشار از همدلی یعنی قبل از هر چیز جویای تفاهم باشیم . آنگاه جویای تفاهم باشید نیمه دوم عادت 5 برای دستیابی به راه حل برنده / برنده ضرورت دارد . بلوغ تعادل بین جسارت و ملاحظه است. درک دیگران مستلزم توجه و ملاحظه استعادت 5 در مرکز حلقه نفوذ قرار دارد . با درک واقعی یکدیگر، راهی برای حل و فصل خلاقه مسایل گشوده شده ، راه حل سومی بدست می آید و تفاوتها نه تنها مانعی بر سر راه ارتباطات نیست ، بلکه ما نند سکوی پرشی افراد را به کار جمعی و تعاون هدا یت می کند .

اسلاید 24: عادت ششم نیروی جمعی ایجاد کنید اصول همکاری خلاق

اسلاید 25: نیروی جمعی چیست ؟در ساده ترین توصیف ممکن ، می توان گفت که برآیند نیروی جمعی از تک تک نیروها بیشتر است. هر گاه روح مشارکت و تعاون بر ارتباطات اجتماعی دمیدهشود، راه حلها و انتخاب های تازه ای گشوده می شود . حالت تدافعی (برنده / بازنده یا بازنده / برنده )احترام (مصالحه)نیروی جمعی ( برنده / برنده)سطوح ارتباطات بالا پا یین اعتمادبا لا همکا ری پا یین

اسلاید 26: تجزیه و تحلیل میدان نیرو در موقعیتهایی که دو نفر به یکدیگر متکی اند، روحیه تیمی مانند اهرمی نیرومند با نیروهای منفی که بر خلاف رشد و تحول کار می کنند به مقابله بر می خیزد. نیروهای بازدارنده نیروهای را ننده اگر نیروهای جمعی را در کار دخالت دهید، با توسل به عادت 4، مهارت 5 و ارتباطات متقابل عادت 6، به طور مستقیم نیروهای بازدارنده را خنثی کرده، محدودیت ها را در هم شکسته و نیروهای بازدارنده را به نیروی راننده تبدیل می کنید. بنا بر این هر گاه تنها دو راه حل پسش رو دارید، در جشتجوی راه حل دیگری که به تعاون و هماهنگی متمرکز باشد، بشتا بید .

اسلاید 27: عادت هفتم ا ره را تیز کنید اصول بازسازی چهار بعد اساسی زندگی

اسلاید 28: عادت 7 درباره تامل کردن و تیز کردن اره است. مجالی شگفت تا بتوانید طبیعت بنیادی خود را کشف کنید. این عادت در بر گیرنده عادات دیگر بوده و بدون بهره مندی از آن، تحقق عادات دیگر ممکن نیست. ابعاد چهارگانه بازسازیعادت 7، زندگی و هستی افراد را از جهات مختلف جسمانی، روحی، معنوی و اجتماعی – عاطفی دگرگون می سازد . جسمانی ورزش، تغذیه کنترل فشارها معنوی تعیین ارزشها تعهد، مطالعه و نیایش ذهنی مطالعه، نوشتنبرنامه ریزی عاطفی- اجتماعی خدمت، همدلی، روحیه تیمی، امنیت باطنی

اسلاید 29: بعد جسمانی : جسم را باید از سه جنبه استقامت ، انعطاف پذیری و قدرت پرورش داد . بهترین دستاورد تمرینات ورزشی، تقویت عضلاتعامل بودن مربوط به عادت 1 است .بعد معنوی : بازسازی و مرمت ساختار معنویف انسان را رهبر و هدایتگر زندگی واقعی خویش می کند. این بعد به عادت 2 “ذهنا از پایان آغاز کنید “ تعلق دارد . بعد ذهنی : با مطالعه کتابهای مفید و همزمان مورد توجه قرار دادن عادت 5 “ جویای فهم ودرک مطالب باشید “ اره ذهنی را تیز می کنیدبعد اجتماعی – عاطفی : این بعد در عادتهای 4، 5 و 6 حل می شود، یعنی همان عادتهایی که به اصول رهبری جمعی و ارتباطات توام با همکاری خلاق متمرکز است .

اسلاید 30: توازن در خود سازیابعاد چهارگانه بازسازی باید به گونه ای متوازن بازسازی شود. این ابعاد در چار چوب سازمانها، شرکتها و تشکیلات صدق می کند. در سازمانها منظور ا زبعد جسمانی ساختار تشکیلاتی است، بعد ذهنی و روحی با رشد، قدردانی و بهره مندی از ا ستعدادها و بعد اجتماعی- عاطفی با نحوه ارتباطات با مردم و شیوه برخورد با آنها سنجیده می شود. بعد معنوی با یافتن معنا و منظور زندگی مرتبط است و از طریق به اجرا در آوردن اهداف، ایثار و یکپارچگی سازمانی حاصل می شود.

اسلاید 31: نقش کار جمعی در بازسازیهفت عادت مردمان موثر، حد اعلای نیروی جمعی و مشارکت رادر میان ذهن، تن و امور پدید می آورد. هرچه در عادت 1 “ عامل ترباشید “ اصول رهبری فردی ( عادت 2 ) و اداره امور زندگی ( عادت 3 ) را موثرتر به کار می برید. هر چه زند گیتان را موثرتر اداره کنید ( عادت 3 ) فعالیتهای باز سازی بیشتری به فعلیت در خواهد آمد ( عادت 7 ) و هر چه بیشتر جویای تفاهم باشید ( عادت 5 ) راه حلهای برنده / برنده بیشتری را می توانید در یک کار جمعی جستجو کنید ( عادتهای 4، 6 ) . مهارت هر چه بیشتر در هر عادتی که به استقلال شما بیانجامد ( عادتهای 1، 2، 3 ) تاثیر بیشتری را در موقعیتهای متکی به عادتهای 4، 5 و 6 در پی خواهد داشت و احیای ( عادت 7 ) فرآیند احیای تمام عادتها است .

15,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید