صفحه 1:
صفحه 2:
صفحه 3:
صفحه 4:
صفحه 5:
صفحه 6:
صفحه 7:
۱۱۱
فتوژورنالیسم
۰ :فرانسوی به) عکاسی خبری با فتوژورنالیسم a
۴۳۳۱ از اه از از :
—
=o)
3
حب
9
صفحه 8:
صفحه 9:
بح 7[
صفحه 10:
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
نقاشی شرق كرا يا اوریتالیسم ( ۵1:50۱ا080) به آن دسته از نقاشی هایی کفته می شود که در قررر های
هیجده و نوزده میلادی توسط گروه هایی که از غرب با اهداف متفاوت به کشورهای اسلامی و شرقی می
آمده اند تولید وخلق شده اند .
این عنوان را به شماری از نقاشان آکادمیک اروپایی سده نوزدهم داده اند. اینانر موضوعات شرقی مأبانه را .با
برداشتی رمانتیک تصویر می کردند و به طرزی غریب و افسانه ای نشان می دادن
| ارزش های ویژه نقاشی ها که اسنادی از زندگی آن دوران را به نمایش می گذارد از یک سو به جنبه های
هنری و ازسوی دیگر به جنبه های محتوایی آن بر می گرده .جنبه های هنری این آثار که ريشه در زیبایی
هنرهای املامی به ویژه در معماری تقوش هندسی ۰ طراحی لباس به ویژه لباس های با حجاب و با رنگ
lo متنوع زنان که در زیر افتاب تابان و تلالو درخشان این سرزمین عا جاذبه خاصی برای مستشرقان داشت
+ برمی کردد
تصور آذان از جوامع مسلمان دیدن جوامعی بدوی بود و دیدن این همه زیبایی و تنوع در زندگی دور از انتظار
بود و آنان را به شکفتی تحسین برانگیزی وادار می كرد كه اين عكس العمل را در آثار شان به خوبى مى توان
یافت. سیک هنری این آثار ازسویی به علت درخشان بودن رنگ ها . فضا سازی و سرخوش بودن آنسان ها
به سبك امپرسیونیسم و از نظر ترسیم دقيق جزییات موضوع به سبک رثالیسم و از نظر االه جنبه های خیال
انگیزی به سبک رومانتیسم اروپایی نزدیک است
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
ات ار ۱9۳
ان ازیکی است که تندیس
vee eI ار كاركران بارانداز ها و معادن
ساخته است
صفحه 18:
صفحه 19:
۳
با اهمیت دادن به طراحی,خلوص خط و برجسته نمایی آندک به نوعی با خالقان آثار انتزاعی قرن بیستم *
Pears
| Fy
در آثار انگر رنگ شفاف حالت رمانتیک به آثار می بخشد
روخ انتزاعى در آثار او قابل مشاهذة است
صفحه 20:
Se.
PROS زمانه we.
0 ا را ای را
صفحه 21:
نوره دوميه
۱ s rok a een See errs UL Co ee)
کاریکانور هایش با دولت درگیر شد
۱ ری زا ایا را
۱ 7 اا ا
مس دص
صفحه 22:
500
Ee 21
neat ae
رس
ie
فریدریش
بح ۲۳
را را ۱۳
بارز فريدريش است
أو اين كار را با ضرب قلم هاى نرم مى كرد
أو از جمله هنرمندانى است كه در آثارش
تاثيرات شرقى ديده ميشود
۱۳
صفحه 23:
ادوارد مانه
#۲ . .., ae
a | ا ا ا ا ا ا RCS
لا 70
ee ae الله
م
ادراك و تخيل عمل كرد
اين تلاش منجر به درک ثبت تحریک بینایی به واسطه نور شد *
hy ال سمه نوزدهم مبلادیاو یکی از اولین هنرمندان ۰
پ 0
1
0
او از هنرمندان مستقل قرن نوزدهم نيست ٠
راءاهن ابسكاة شل 0101
ورى هاى اميرسيونيسم در خصوص رنكٌ و نور را مطرح كرد ٠
صفحه 24:
صفحه 25:
صفحه 26:
ارینتالیسم دیده می شود *
لیتوگرافی استفاده می کرد * ۱
صفحه 27:
1
bes rae استوارى موجود است
که حتی امروز هم می توان از او طراحی فرا گرفت
آنچه او بر نقاشی افزود *
ا 000
صفحه 28:
صفحه 29:
شيوه كار آكوست رودن با مصالحى همجون كل او را در مكتب اميرسونيست ها قرار مى دهد ٠
دروازه های دوزخ و یادمان بالزاک از آثار اوست
0
ا ا 0
ا ۱
ا ريه
صفحه 30:
Pree
امپرسیونیست- در آثار او ساختا منطقی تر و عقلانی تر به چشم می خورد ۰
او را در زمره هنرمندان پست امپرسیونیست عقل گرا طبقه بندی می کنند
me ۱
صفحه 31:
mse
Spon prom Prey one Pye yn |
PIR مر وا
صفحه 32:
صفحه 33:
رت و را بدرنارسزون بيش از اميرسيونيسم- ارتباط نزديكى با هنرمندان
تسره سازی در هد
5 رس
Ze
A Woman Reading}
صفحه 34:
صفحه 35:
Na,
x
Morning in a Pine Forest
صفحه 36:
صفحه 37:
1 ۳0
ون گوک
۹۰۰ 9
ا |
صفحه 38:
صفحه 39:
صفحه 40:
آنجا كه آثارش را زشت , ناهنجار و غير هنرى به شمار مى آوردند
سرمنشا جهان نیز اثر اوست *
استفاده از کاردک با او باب شد ۰
صفحه 41:
صفحه 42:
صفحه 43:
صفحه 44:
صفحه 45:
5 |
0 ا ا ytrrc ry
گاپریس های تاثیراتی از رامبراند دارد
* أو در آثارش با هجوى كابوس مانند . ستمكرى زور
گوبان را به باد انتقاد گرفت
ey ww etree ا ا
گویا در مجموعه کاپریس رسوم کهنه اجتماعی و ر
RRM زار
۱ 5
|
۳
مر
صفحه 46:
صفحه 47:
صفحه 48:
a ۳ 1۱
1 ا ا sea vera
fo) el Perrine | Par areca CULE eae EC Cs Rep ae eee Coliseo se wer ED
صفحه 49:
ce eta راز
شناسان از تمدن های ی