علوم انسانی و علوم اجتماعیالهیات، دین و معنویت

واجب فراموش شده، مهارت های امر به معروف و نهی از منکر

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
واجب فراموش شده مهارت های امر به معروف و نهی از منکر

صفحه 4:
معرون سس پپندیده اک همه اسان ها می توانند خوبی و بدى را از هم تشخيص دهند ولى كاهى اوقات به مشكل ب مى خورند برای همین باید به کامل ترین و سالم تررين فطرت هامرجعه كنيم كه همان انبيا و اولياى الهى اند.

صفحه 5:
نکته قابل توجه اینکه ‎yay al‏ مت وجب ست و در سايه ان حلي عکم در قال اج اس

صفحه 6:
هه ‎{asics‏ ‏ف و نهی از منک نمی کنیم؟ جررا امى ب ,وف و نهی از

صفحه 7:
جواب : Sopicleainen ‏چون به واجب بودن آن و حرام بودن تمرک آن توجه نداریم‎ ۲ ‏چون نتايج ویرانگر تک آن را نمی دانیم‎ ۳ ‎t‏ چون می ترسیم ‏.عو ابداندان مي 21 ‏“عر جلا عام ‏۷ چون فک مى كنيم نوعی ریا کاری استه ‏۸ چون بلد نیستیم ‎ ‎٩‏ ون راه گرد یام ادزم

صفحه 8:
آن را نمی دا ۲ و اه ی آن نخواهد وف بدیهی است تا کسی ارزش و اهمیت موضوعی را نداند ه كن به مسراغ آن نخواهد رفت 1 3 3 ۱ یبا پیکره اجتماع را یه | صلى اه علیه و آله و سلم در مثالی اع 1 ۱ ۲ ۱ اند لشتى به اين بهانه ۱ فرمایند : ار یکی از اضراد سوار بر کشتی: کشتی تشبیه کررده اند و مى طرماي: cats ‏شتی‎ ث هلاکت همه می شود. 1 خ کند باعث: کشتی حتی دارد بخواهد آن را سوراخ کند با که در آن کشت

صفحه 9:
۲ چون به واجب بودن آن و حرام بودن ترك آن توجه نداریم فروع دین عبارتند از نمازه روز خمس, ‎OSS‏ حج؛ جهاد: تولی؛ تبسری؛ ام به معروفه نهی از منکس كد جنه وابات دين اسلام اند عا باقر عليه السلا] ‎ge‏ فرمیند :هر به روف و نهی از مک دو فروضره مهم و بزرگ الهی هستند که به وسیله ی آن ها واجبات الهی اقامه می شونده راه هاامن می 6225 کسب و کار مردع حلال, حقوق افراد تامین» سرزمین ها آباد و از دشمنان انتقام گرفته می شودو استواری تمام کار ها به عملی اك

صفحه 10:
© مادک بای ای بعضى از ترك امس به معرروف و نهی از منکمعبارتند از: فراگیس شدن عذاب که از هشدار های پیمبس اکرم صلی له علیه و آله و سلم است. تسلط اشرار وعدم استجابت دعا كه از هشدار حضرت على عليه السلاع اس بخض و لعن خداوند متعال كه بيامب اكرم و اميرالمومنين عليهما السلام آن را هشدار داده اند. انتصان روزى كد امام صادق عليه اسلام آن را هشدار داده اند.

صفحه 11:
> چون می رسیم ترس از نات شیطان در مسیر انجام ایض الهی ست و عمامل آن عبارقند از : ترس از لطمه اجتماعی» ترس از بى تاثيس بودنء عدم ثبات عقيده: عدم اعتماد به نفس وترس از مشاجره.

صفحه 12:
0 چون ایمانمان ضعین است. ضعف در ایمان مهم ترین علت بی اعتنایی به این فریضجه ی واجب است؛ چون قدرت و شجاعت و اعصاد یه ضن را از اسان ی گید و او را تحت تقد قدر هی موهوند قل رمي تهت

صفحه 13:
تس شرع هد شاد به نو صو رد مي گرد خجالت معمولا از خود کم بینی» احساس حقارته عدم اتماد ب فرمایند : | بای خود نمايى انجام نده بيامب اكرم صلى الله عليه و آله و سلم مى ضرمايند : هيج كارى را ببراى خود نمابى و از مس خجالت ان را ره مكن. «تعن ‎Wipes‏

صفحه 14:
۷ چون فکر می کنیم نوعی ریا کاری است یکی از وسوسه های شیطان بررای ممانعت از افعال خی مومنان ایجاد شانبه ی ریا است.. امام خمينى رحمه الله عليه مى فرمايند: هدف از امس به معروف و نهی از منک قصد قربت نيست بلكه مقصود اقامه واجب و ترك فعل حرام است.

صفحه 15:
۸ چون بلد نیستیم اهمیت و ضررورت اتخاذ شیوه های مناسب رای ام به معروف و نهی از منک امری است بسيار مهم در بعضى مواد امر به معروف و نهى از منكر بايد همراء پا خشونت باشد ودر بعضى موارد بايد همراء ابا مهرباتى

صفحه 16:
+ جود آن رايد كردن ديكران مى اثنازيم. امس به معروف و نهى از منك شرعا واجب كفايى است يعنى اك كسى ام به معروف و نهى از منك كرد ولى تاثيس كنار نبود بايد شخص ديكرى هم اين كار را انجام دهد.

صفحه 17:
ضرورت هایموفقیت در ام به ممروف و نهی ازسکر قبل از ام به معروف و نهی از مک اد مانل شررعی را ید بگیريم ۲ اد تونیی رزیابی وضعیت و موضوعات را داشته ۳ باید راههای امن و كم حنط تق را ياد بكيرريم. 5 باید روش های تاثیم گذار را یاد بگیریم.

صفحه 18:
وتو موز خودسازی و شروع از خود تشخيص اينكه كدام معروف و منكر مهم تر است شناخت روشى متتاسب با طرد مورد نظ تشخيص شرايط محيطى يرهين از زياده روى صبى و حوصله تا رسيدن به نتيجه مطلود

صفحه 19:
وار بودن در امر به معروت وی ار تک ربمم ات ی اک ی ها و خرس هارا با ف و همان طور که هست نشان دهیم نه بزرگتر و نه کوچکتر و از همه مهم تر اينکه باید طوری باشد " طرف مقابل به خطر نیافتد.

صفحه 20:
معیار های اولوبت بندی معروف ها و منکر ها معروف ها و متکر هایی که حاکم اسلامی به آنها تاکید دارند بسیار مهم اند معروف ها و متکر های ریش ای که باعت اردکاب به سایر گاهان مي شوند مهم ترند: 3. گناهان فردی از اهمیت کمتری ۶ ۰ که تا بر ‎Sia‏ 4 انحرافا عقیدتی نیز بسیار مهم اند. 5. كناهان كبيرة شنا به صتوره دوم درند؟

صفحه 21:
از چمله موارد مهم در مر به معروف و نهی از من ارام و مهربنی ورعایت شان و منولت و جنسيت طرف مقايل است.

صفحه 22:
ام به معروف و تهی از منک از روش های دیگری چون ۱ روش پنهان ۲ روش آشکار ۳ روش مستقیم مثل گنت وگو 4 روش غير مستقيم مثل احنم كردزه ترك وجدابى؛ تشويقى و. .روش طذر آمیز ‎٩‏ روش احساسی ۷ روش تمجیدی روش نوشتاری ‎٩‏ روش اجتماعی ۰ روش استدلالی ‏۷ روش سلیی ‎eet‏ ‏نیز قابل اجرا است

صفحه 23:
‎ld‏ در مورد داستان ‎Bs ‏نهى از‎ ‏محروف ود‎ ‏يه‎ ‏أمى ب‎

صفحه 24:
كبوت, باز معروفى بود و فك وذکرش همین بود که از صبح تا شب روی پشت با به کبوتر بازی بپردازد. حتی کسانی که جرات صحبت با او را داشتند نتوانستند مجابش کنند که کارش اشتباه است و موجب نارضایتی همسایه‌ها است.

صفحه 25:
باتصمیم شورای !مرب ممپوف وهی از متکی قرار شد که یکی از اعضای شورا که هسایه ی رد کبو ‎De‏ بود او را بهخانه اش دعوت کند با او در مورد ضرید کبوتر صحبت كند ؛وقتى هر دوبهپشت با رفتدا از محلى كه قرار بود براى كبوتر ها ساخته شود بازديد كننده ناكها.

صفحه 26:
چشمش به خانه خودش افتا ۰ خودش افتاد و پدون خداحافظی از خانه رفت پیرون وفرداآر یرون وضرد آن روز بابس شدم كه به ‎eS Nb‏ روش ها رفت 3 فروش ها رفته و همه کبوته را ضروختهاست. «ستانتم»

صفحه 27:
جمع خوب و صمیمی داشتند که از دوران مدرسه باهم دوست بودند و جمع صمیمی داشتند اما هنكام صحبت با یکدیگر از کلمات والفاظ زشت استفاده می کر‌دند وحتی به سخنان ررکیکی که بین هم تبادل می کرردند افتخار هم می کر‌دند.اين جمع دوستانه یک تیم فوتسال هم بودند.

صفحه 28:
با تصمیم شورای ام به معمروف و نهی از منکس قررار شد مسابقات فوتسالی بر‌گنرار شود و تنها شرط مسابقات ب كزار شد و در كثار اين مسابقات جلساتي ب كزارمى شد كد در آنها در مورد موضوعاتي مثل

صفحه 29:
روزی آیت الله بهجت از مضزل خارج می شدند تا سوار ماشین شوند و چند نف هم ایشان را مشایعت می گرردند دم در جوانی بود که محاسن خود را پیش از حد کوتاه کرده بود. از سوار شدن ماشین به سمت جوان ب‌گشته و دستی به محاسن خود می کشند ‏ این طور تکلیف شررعی خود را انجام مى دهند

رایگان