صفحه 1:
صفحه 2:
PAB)
* مظفرالدینشاه در فروردین سال ۱۲۷٩ از تهران به مقصد
ارویا حرکت کرد. در اين سفر بود که با سینما آشنا شد. در
رات ماک امن انس ارت تک ان رز
یکشنبه هفدهم تیر ٩ ۱۲۷ به اتفاق میرزا ابراهیم خان
عکاسباشی به تماشای دستگاه سینموفتوگراف و لانترن
پاک ری رس ان مریم لس ارام اراد
OUST TS] BP Ieee OBES 1
(Geers Fre |puere oer
صفحه 3:
Sh
erty ا ل ا reer ee
PE CCeU em ل ا ا ل ROC wr peg
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۲۷۹ در سهر اوستاند در ساحل دریا در
بلژیک, جشن روز عید گل برگزار شد و میرزا ابراهیمخان
ل Ep TR Can Pe vert ne] er] ce
eT CCE RCH] PD tes Cer DLP Maree EL St Med Ret Seo
0010 bo ip) pyre rc ا petra rc)
[۱ Uguro luis ol e»lul
صفحه 4:
۳۹۳
© عبدالحسین سپنتا متولد ۶ ۱۲۸ تهران بود. وی در مدرسة
سئنلوئی و مدرسة زرتشتیان تهران و نیز در اصفهان و کالج
امريكايى تحصيل كرد و علاقف زيادى به تاريخ و ادبيات ايران
باستان داش ل
منتشر نمود. در سال ۷ ۱۳۰ اولین روزنامهاش را با نام
دورنماى ايران منتشر كرد. وى يس از سفر به ايران مجدداً
به هند رفت.
صفحه 5:
Sh
Senos SS!) eee ا ا ree a
ا Shor Bees ا ا ese nee oo
ل ا erie ا
اساسی این دو در تهیه فیلم, انتخاب بازیگران بود که
1 0 ا irene ا pg Cnr Pr
۱ جستجوی بسیار, سرانجام
همسر يكى از كارمندان استوديو
بنام روح انگیر جهت ایفای نقش
لا ”2
صفحه 6:
Sh
نقشهاى بعدى را هادى شيرازى و سهراب يورى ايف مى
کردند و نقشهای فرعی را خود سپنتا با تغییر صدا و لحن
صحبت ميكرد. يس از هفت ماه كار مداوم,. نخستين فيلم
ايرانى ناطق موجوديت يافت. از اين فيلم بعدها بنام جعفر و
گلنار یاد ميشد. نقش اساسی در تهی as abs gol سپنتا
PET Ue ا be 0
eee Te P OL er ReS PS S| CMe rer eRC ST Mee DSCSIy
بود.
صفحه 7:
را مر یازا تس یر لاه
Pea ا 0
ا ا ا 0 SOP
نمایش موقعیت بی تطيرى كسب كرد سپس از دی ماه به
ee nu loci arr gm crete SCOR MCE) ل الكت
Set ae ele rer eT eC SPOTS RE Ree a Ser Usp ICAFy
یافت. و نمایش سومی نیز در سینما سپه داشت. توفیق
ا 0
صفحه 8:
تایروزی انقلای در ایتدا این تصور مطرح نش که حامیت
اا ات 2
eanePay Pre ا 0
Pe ee Wray wre rent War ern plc
ا ا ا ا 00 تازه
0
ايران يديد آمد؛ اما بهرحال
برخوردها متفاوت بود.
صفحه 9:
et. pole eylig 2 pid 9 Sind a ylig Mail Signy L
0 ا eT SOS EEecT
بسیاری از آثار انقلابی یا حتی استعماری به نمایش درآمد.
بر تا آن ار رال رل ی ی تس رز
ا اا ل اا
0 0 ا ام ا 0
0 ا ا ا ل
ا 000
پر
صفحه 10:
Sh
Ris PROC ES eaten S ers etnC Steere Cs] Ihe
Peeper eee Ears Pesto pean yes Fe Jee See
به نازلترین حد خود از لحاظ کمی و کیفی رسید. تولید فیلم
۱7 بان Sy
معیارهای ممیزی و در نتیجه عدم امنیت در سرمایه گذاري,
|
در اين بينء تعدادى از توليدكنندكان فيلمهاى ايرانى تلاش
7 |
FC PP pe etl Far 0
|
صفحه 11:
Sh
بعد از سال ۱۳۶۰ مجموعة امور سياسي, فرهنگي, اقتصادی
و صنفی سینما تحت نظارت دولت قرار گرفت و تأثیر مثبت
آن با محدودیت ورود فیلمهای خارجي, حذف عوارض سنگین
ee vere ee CYTE BCE CIF 7 0ت
FC ie) fe oe eNrerdy 0 ا Pyro] eerie) ce Vance] Ar Rere
بسیاری موارد دیگر خود را نشان داد. اصلاحات انجام شده
مناثر ار ارادخ عام سیتماگران ایرانی بود آما این سیاست
ار Beye
|
صفحه 12:
et
بتدريج از سال 20 ع١ باايجاد رابطه مناسس بتر ميان
سياستكذاران و سينماكران, آثارى خلق شد كه توانست نظر
منتقدان و روشنفكران را نيز بخود جلب نمايد و با اقبال
عمومى نيز مواجه شد و در عين حال سينماى ايران را در
000001 01117 100 107
ده شصت فوران كارهاى درخشان نسل دوم سينماى جديد
ا ا إساء ركف هعناد با نصيم دول پارانه
cc! ار زا زار ار
sm gtr eet) 7 ا 7 Peak
ويدئوبى كشور بود.
صفحه 13:
Sh
Pye ا. اآاا ا " ee
کسب جایزه برای مدیریت سینمایی بخودی خود ارزشمند نبود.
در سال ۱۳۷۹ پیشنویس قانون سینما ارائه شد که در آن دادگاه
rover] Ip We grees Frag revere 0 BVO SIC pear eS]
pelle ی ار
ا ۱
peur] We Tg Se Orn moe Meroe ITY ee) Peer Ty
صفحه 14:
صفحه 15:
صفحه 16:
لا
9
۵
&
1
صفحه 17:
7
مهران میدانی
ایمان میرزاده