کسب و کارمدیریت و رهبریبرنامه‌ریزی

وضعیت نظام اداری (سازمانهای دولتی)

صفحه 1:

صفحه 2:
9 وضعیت 0 نظام ادارى 8 (سازمانهاى دولتى)

صفحه 3:

صفحه 4:
گروهی از واحدها و افراد که برای رسیدن به هدفی مشترک با ضوابط و ارتباطهای مشخ با هم همکاری می نمایند. فلسفه وجود سازمان بافت و ترکیب سازمان

صفحه 5:
استعاره ها در شناخت سازمان *سازیمان به مثابه ماشین «سازمان همچون زندان روح سازمان پدیده ای دگرگون شونده و متغیر *سازمان همسان مغز *سازمان همچون موجودی زنده

صفحه 6:
چند روز تحمل یا تاخیر انداختن درمان 1 ل إخود درماني

صفحه 7:
چند روز تحمل یا تاخیر انداختن درمان 1 ل إخود درماني

صفحه 8:
0 ¢( الگوی بهبود و رشد سازمان

صفحه 9:
شکلات وموا آسیب‌شناسی سازمان؛ درک عوامل موثر درایجاد مشکلات وموانع توسعه سازمان است. rom

صفحه 10:
شکلات وموا آسیب‌شناسی سازمان؛ درک عوامل موثر درایجاد مشکلات وموانع توسعه سازمان است.

صفحه 11:
آسیب شناسی در سازمان ابزارهای اسیب شناسی درسازمان؟ موضوعات مورد توجه در اسیب شناسی سازمان؟

صفحه 12:
تعداد و ترکیب کارکنان ۰ انگیزه مدیران و کارکنان * نحوه ارائه خدمات * میزان رضایت مشتریان ۰ فنآوری اداری و فرایند انجام کار * قوانین و مقررات

صفحه 13:
مروری اجمالی بر اهم تحولات در سازمانهای دولتی پس ازپیروزی انقلاب

صفحه 14:
۱۳۵۲ ۱۳۵۷ ۱۳۶۲ ۱۳۶۷ ۱۳۷۲ ۲۷۸ ۸۰

صفحه 15:

صفحه 16:
6# تعداد شركت هاى دولتى ۳

صفحه 17:
ساختار ترکیب نیروی انسانی سل ۱۳۵۴ ۲7 سل ۱۳۵۸ 7 سال ۱۳۸۰ لا اسل ۱۳۸۰ سل ۱۳۵۴ os ‏ع7‎ ‎ao FR‏ وم ‎ ‎ ‎ ‎Qe =‏ مب و ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎si ae ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 18:
سایر تغییرات در نظام ادار پس از انقلاب رشد تصدی گری تفکیک و ادغام وزارتخانه ها و سازمانها اصلاح موردی قوانین و مقررات

صفحه 19:
5 7 طرح نظر سنجی در نظام اداری ‎١‏ طرح نظر سنجى در نظام ادارى

صفحه 20:
‎fig‏ طرح نظر سنجی در مورد نظام اداری(مراجعان) ‏). مردم © صاحبنظران ومحققان 3 کارکنان ‎

صفحه 21:
وم طرح نظر سنجی در مورد نظام اداری(مراجعان) 06 نفر از مراجعان به دستگاههای اجرایی | حجم نمونه تهران - اصفهان سکرمانشاه محل انجام پژوهشی 0 بار میانگین مقدار دفعات مراجعین

صفحه 22:
میانگین کرمانشاه اصفهان ‏ تهران

صفحه 23:
HOW WOM haber ‏مرلعل لتجام كارو مرلجعه‎ he

صفحه 24:
طرح نظر سنجی در مورد نظام اداری(مراجعان) علل تاخیر در کار با توجه به نظر سنجی -)تراکم ارباب رجوع -0عدم حضور مسئول ذیربط -0عدم انگیزش کارکنان

صفحه 25:
مراجعان ۲7 تعداد مراجعان كاه سفارش. 19 شده اند 61.4

صفحه 26:
متوسل به سفارش شده اند و به نتيجه رسيده اند كساني که نیجه نگرفته اند ۳ تعدلد كساني که نیجه گرفته لند ها

صفحه 27:
ول طرح نظر سنجی در مورد نظام اداری(مراجعان) ۰ توصیه وسفارش با توجه به جنسیت * ارتقاه سطح تحصیل وسفارش

صفحه 28:
تعرفه بيشتر الا عدم يردلخت تعرفه 1 ۹

صفحه 29:
پرداخت وجه اضافی علاوه برتعرفه

صفحه 30:
میزان نارضایتی ارباب رجوع ازنحوه ارایه خدمات

صفحه 31:
* نارضایتی درمردان نسبت به زنان » نارضایتی در شهر هات‌ران ای هه 11

صفحه 32:

صفحه 33:
میزان موفقیت شکایت کنندکان dQSD% 93 كساني که شکایت کرده ۲0 ‎ail‏ و موفق, شده اند اكساني كه شكايت كرده 1لا لند و موفق. نشده لند

صفحه 34:
كساني كه ياسخ دلده لند 21 كساني که پاسخ ندلده لند 591

صفحه 35:
ان وصاحبنظران راجع به نظام ادارى اولويت تحقق تحول در ادارات: شایسته سالار 2 تحول در نیروی انسانی بسترسازی برای رشد و خلاقیت کارکنان شفاف نمودن ضوابط و مقررات

صفحه 36:
۰ آیا گرایش در راستای تحول اداری وجود داشته ؟ روند کند و بازده کوتاه مدت

صفحه 37:
انتصاب مدیران لایق بیت مشارکتی * استقرار مدیری بت سنت * اصلاح مدیریت سنتو Noe ‏اگاهی از نظرات مردم‎

صفحه 38:
اصلاح نظام مدیریت * اصلاح نیروی انسانی * توجه به وضعیت رفاهی کارکنان ‎٠‏ ترویج تخصص و حرفه گرایی * برقراری نظام ارزشیابی و نظارت صحیح ب عملکرد ‎GUS IS‏

صفحه 39:
خلاصه از نظرات کارکنان دستگاههای دولتی تعداد 06072 نفر بصورت نمونه گیری تصادفی ۰ سن966/06 پاسخ دهندگان بین 06 تا 606 سال بوده است لیسانس 96 مدرک تحصیلی پاسخ دهندگان = زیر ‎sis‏ ‏لیسانس % ۰ شغل پاسخ دهندگان کارشناس 660 خدماتی ‎es‏ ‏مدیریتی ‎one‏ ‏دفتری ‎ene‏ رضایت کامل | 9/99 رضایت نسبی | 4/99 عدم رضایت | 9/9 ۰ رضایت شغلی پاسخ دهندگان

صفحه 40:
‎٠‏ افزایش سطوح تحصیلی و رضایت شغلی ° ارتباط بین شغل ورضابت شنلی کمترین میزان رضایت شغلی مربوط به کارشناسان می باشد ‏رضایت شغلى بين كاركنان دفترى و مديران بيش از سايرين است ‏* بين جنس كاركنان وميزان رضايت شغلى رابطه وجود ندارد ‏۰ بیشترین نارضایتی کارکنان عدم تناسب شغلی با آنها ست

صفحه 41:
۰ چوهمدلی وهمکاری همه 25269 ‎SNe‏ عدم استفاده از نظران بین جنس پاسخگویان واستفاده از نظرات آنان رابطه وجود دارد از نظرات مردان بیشتر از زنان در تصمیم گیری استفاده می شود * رابطه بین سطح تحصیلات ومیزان استفاده از نظرات در تصمیم گیری 7 بین سطح تحصیلات وبرخورد باارباب رجوع رابطه وجود دارد 0 *_ پیشترین علل نارضایتی وعدم انگیزش نظام نامطلوب برداخت(©:966)

صفحه 42:
۰ هنگام مراجعه به دستگاهها احترام ©.سرعت در كار ). عدم رسيدكى وياسكويى مناسب ©.بوركراسى شديد ©.طولانى بودن فرايند كار * بيشترين نارضايتى * بيشترين بيشنهاد |( ضابطه مند شدن انتصاب وانتخاب مديران (شايسته سا ©. قانونمند و متناسب شدن دريافتى كاركنان

صفحه 43:
و سلسه مراتب سازماني در بحث تحول اداري ستاد تحول اداري كشور در شوراي عالي اداري ستاد هاي تحول اداريي استانها کمسیون تحول اداري کمیته هاي تحول اداري شوراي روساي کمیته ي تخصصي تحول اداري کمیته هاي اجرايي د ظ ط و هط ۵

صفحه 44:
اعضا کمیسیون تحول اداري اعضا کمیسیون تحول لداري نسبت به تشکیل کمیسیون تحول اداري با ترکیب زیر اقدام نمایید + الف - رئيس به عنوان رئيس كميسيون ۰ کلیه معاونان دستگاه ۰ يك نفر مشاور متخصص در مدیریت دولتي و امور اداري ترجیحا از ميان اعضاي هیات علمي دانشگاههاي استان (درصورت نیاز) + يك نفر مشاور متخصص در فناوري اطلاعات ( در صورت نیاز ) + يك نفر از کارکنان دستگاه آشنا به مدیریت دولتي و امور اداري به انتخاب رئيس + يك نفر از کارکنان دستگاه آشنا به فناوري اطلاعات به انتخاب رئیس + تبصره 0: در صورت ضرورت دعوت از افراد صاحب نظر و مشاوران متخصص در زمينه هاي خاص مرتبط با دستور جلسه بلامانع است

صفحه 45:

34,000 تومان