علوم انسانی و علوم اجتماعی اخلاق

ویژگی های مربی حلقه صالحین شایسته

morabie_shayeste

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ویژگی های مربی حلقه صالحین شایسته”

ویژگی های مربی حلقه صالحین شایسته

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیم ویژگیهای مربی شایسته

اسلاید 2: کمال مربی درآن است که: متواضع و فروتن باشد و از کبر و عجب پرهیز نماید و از انجام اموری که در عهده و توانایی او نیست خودداری کند.وازفراگرفتن چیزی که نمی داند استنکاف ننما ید وتصنع و صحنه سازی نسبت به چیزی که می داند بکار نبرد .

اسلاید 3: روش او در تربیت، عمل به علم باشد! یعنی به چیزی که د یگران را به آن امر می کند عامل باشد و همه حالات و  سکنات اوحاکی از کمال و وقار باشد.   

اسلاید 4: برای پیشگیری از سوء رفتار متربیان و جلوگیری از ارتکاب خلاف آنان با اشاره و کنایه عمل نماید و در صورت لزوم ،

اسلاید 5: در جهت تقویت اعتماد به نفس متربیان کوشا باشد زیرا اگر متربی دچار عدم اعتماد به نفس گردد دائماً خود را از امور محوله  ناتوان می یابد و این خطری است که اگر پیشگیری نشود متربیدچار مشکلات رفتاری می گردد.

اسلاید 6: جهت پیشبرد اهداف تربیتی و آموزشی در محیط های آموزشی از محرک هایی چون تحسین ، تقدیر ، تشویق و تحریض ،  ترغیب ، پاداش و نظایر آنها استفاده نماید.

اسلاید 7: خوبی ها را افشا کند و بدی ها و عیب ها را بپوشاند و زشتی را آشکار نکند زیرا این خود باعث می شود که بدیها وزشتیهای فاعل عمل شود.

اسلاید 8: تصور صحیحی از خود داشته باشد و خویش را چنان که هست بپذیرد و در غیر این صورت نمی توان شایستگی ها و لیاقت های  خود را تشخیص دهد و همواره مضطرب و منتظر و در حال احتیاط باقی می ماند و بجای ابتکار و خلاقیت پیوسته در صدد کشف  روش هایی است که عدم صلاحیت او را بپوشاند.

اسلاید 9: در کلاس به جهت رشد و شخصیت اجتماعی متربیان به اصول ارتباط کلام توجه کافی بنماید.نسبت به آنچه که می خواهد تعلیم دهد آگاه باشد و عنایت داشته باشد که نیمی از شرایط حسن اداره کلاس به این امر اختصاص دارد .

اسلاید 10: دارای ثبات عاطفی باشد که بهترین عامل جلب اعتماد متربیان نسبت به مربی می باشد . در هنگام رسیدگی به رفتارهای نابجا و یا در هنگام تغییر رفتار متربیان به زمینه اساسی و احتیاجات او توجه نماید.

اسلاید 11:

اسلاید 12: خود را کامل نداند و دائماً در صدد ایراد گرفتن از دیگران نباشد که روش فوق زمینه را جهت بروز رفتارهای نامناسب فراهم می  سازد .

اسلاید 13: خوش صحبت بوده و دارای قدرت بیان باشد. زیرا قدرت بیان و نفوذ کلام مربی در ایجاد رابطه با متربیان و تفهیم مطالب   به آنان بسیار مؤثر است.

اسلاید 14: به عنوان یک الگوی رفتاری باید در افکار و اعمالش ثبات داشته باشد و تصمیم گیری او متأثر از حالات هیجانی او نباشد.

اسلاید 15: متربی را به عنوان یک انسان قبول داشته باشد و او را درک کند از ارزشیابی شخصیتی او خصوصاً جنبه های منفی   شخصیت در حضور جمع اجتناب ورزد .

اسلاید 16: عنایت داشته باشد که متربیانبا اظهار نظر مربی در مورد خودشان خیلی اهمیت می دهند، لذا چنانچه آنان  احساس کنند که ارزشیابی مربی بدون غرض بوده و با رعایت کامل انصاف صورت گرفته است، برای آن ارزش قائل می شوند . و در  نواقص و نقاط ضعف خود تلاش می کنند. ولی اگر ارزشیابی منصفانه نباشد، موجب کینه و عناد و در نتیجه دوری گزیدن آنان  از مربی می شود که پی آمد های نامطلوب دیگری را  نیز در بر خواهد داشت .

اسلاید 17: بطور مستمر از کار خود ارزیابی به عمل آورد یعنی با توجه به هدف های آموزش و رفتاری که در شروع درس در نظر دارد.  بیندیشد که تا چه حد به هدف های خود نائل گردیده است و تا چه حد توانسته است  در متربیان نفوذ کند و مورد تأیید واقع شود .از لحاظ وضع ظاهری مرتب و آراسته باشد. به عبارت دیگر پوشش و آرایش او در عین سادگی متناسب با محل و فضا ی آموزشی خصوصا مسجد باشد و همواره پاکیزگی و نظافت را رعایت نماید.واقعا مربی باشد یعنی علاوه برتعلیم متربیان، به تزکیه و تهذیب اخلاق آنان اهتمام ورزد و بررسی نماید  که این برنامه ها چه اثری در کار شاگرد می گذارد.

اسلاید 18:        همچون یک باغبان تمام وجود واندیشه اش رادر خصوص شکوفایی متربیان که گردانندگان جامعه فردا می باشند بکار گیرد.   متربیان خود را بهترین دوستان وحتی فرزندان خود محسوب نماید وراه رسم کاروروش تصمیم گیری در یک امررابا آنان در میان بگذارد.  با خلوص نیت وقصد خدمت کار کند و توقٌع تقدیر،جز از خدای سبحان نداشته باشد.  به تحولات جوامع آگاه باشد. عملش، قولش راتکذیب نکند. از برنامه های تکراری وغیر ضروری پرهیز نماید ودارای ابتکار وخلاقیت باشد.

اسلاید 19: حتی الا مکان ازوضع خانوادگی ،طرزفکر، رفتار و استعداد آگاه باشد.   نجیب ،آزاده ، پاکدل، شکیبا،وظیفه شناس،شجاع،متین،مقاوم،موٌدب،شریف،معتدل وبلندنظر باشدوبرکنار از تلوٌن مزاج،حسد، کینه،دون همتی، بخل،تنبلی،تملق گویی،بیهوده گویی وتند خویی باشد.

اسلاید 20: با شیوه های پرورش و روشهای آموزش آشنا باشد.   فن تدوین وتربیت سطوح سنی مختلف را بداند.     توانایی استقرار عدالت را دارا باشد.     وظیفه شناس باشدودر ایجاد نظم وامنیت محیط حلقات خصوصا مسجد خود کوشا باشد.

اسلاید 21: *به شغلش مفتخر باشد وعملش رابا نیت قربت انجام دهدواز خدمت خودلذت ببرد.*از طبقه بندی متربیان در صورتی که به لحاظ استعداد مختلف باشند، پرهیز نماید.*به پرسشهای متربیان توجه داشته باشدوعادلانه پاسخ گویدبه حدی که هیچ کس از سوال کردن محروم نماند.

اسلاید 22: توسعه فعالیت های گروهی  توجه داشته باشد.به افراد ممتاز وسرآمد حلقه به عنوان ناصر گروه مسئولیت تقویت متربیانی که متوسط یا ضعیف هستند واگذارکند.

اسلاید 23: عوامل مهمی که رشدعلمی متربیانرا به تعویق می افکند بشناسد وازآنهااجتناب کند.     کلامی که به کار می گیردخود درس علم وعبرتی برای متربیانباشد.

اسلاید 24: محبت وعظمت در نگاه او باشد نه در آنچه بدان می نگرد! چرا که نهال دوستی ومحبت در دل انسان ریشه وسایه آن بر اشیاء می افتد.

اسلاید 25: برخی از لغزش های متربیانرا با نظر اغماض بنگرد واز آن در گذرد.شمع معرفت وچراغ شهود در دلها برافروزد تا در پرتو آن گوهر دانش بیفشاند.     سخن به اندازه گویدوازگفتار بیهوده بپرهیزد.

اسلاید 26: گمان بد نبردوتحقیق نکرده قضاوت نکندوپس از آنکه حقٌی مسلم شد در تصمیم گیری قاطع باشد.     نه کسی را تحقیر کندونه به حقارت تن دهد.     متربیانرا بیهوده سرزنش نکندوآنان را آزار ندهد.

اسلاید 27:      آنی از نعمت های خدا غافل نماندوپیوسته از اواستعانت جوید.     متربیاندر کنار اواحساس امنیت وآرامش کنند.     احساس مسئولیت را به متربیان بیاموزد.

اسلاید 28: ایمان وتقوارااز راه تفکٌر در خلقت وشناخت انسان آموزش دهد.   کلاس او به گونه ای باشد که شوق فراگیری علم وحکمت در متربیان ایجاد شود.   رفتاروگفتارش، متربیان را به یادخداواولیا الله بیندازد.

اسلاید 29: از قبول مسئولیت نگریزد.   در پی جست وجوی تقصیر در متربیان نباشد.   الگوی ایمان،معیار محبت وکانون مهرورزی باشد.

9,900 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید