صفحه 1:
صفحه 2:
#متیمه.
شاید بتوان ادعا کرد در قر آن کریم به اندازه ای که به
بحث نفاق و منافقان پرداخته شده است به هیچ بدیده ای
و باناهنجاری اجتماعی دیکری پرداخته نشده است .
"با توجه به ويزكيها »توطئه ها و نيرنكهاى ابن كروه به
ظاهر مسلمان از جنان اهميتى برخوردار است كه
خداوند سوره مستقلى را به نام آنان ( منافقون) نازل
کرده است .
صفحه 3:
نفاق در لغت به معنای «خروج» است و منافق به
فردی گفته مى شود كه از دين خارج شده باشد.
معنى ديكر نفاق «ينهان كردن و يوشاندن» است و
فرد منافق انجه را در دل دارد ينهان مى كند و به
از تركيب اين دو معنى در مى يابيم كه منافق
فردى است كه از دين خارج شده ولى اين عقيده
خود را در دل پنهان میکند و در ظاهر خود را مومن
نشان می دهد.
صفحه 4:
صفحه 5:
نفاق به معنای
تظاهر به اسلاع و ابمان ات اس
(بيامبراص) بصورت علنى املان جِنّل با آنها را ترا اظهار به
۲ رش)از اين رو رر تعاريف اسطلامي نفاق ز شره
اس تکه: نفاق تقاهر به ایمان است در عال ی که در Wh ایمان
نراشته باشر و یا اینله لفته انر: نفاق در برابر ایمان و به معنای ۳۴
اعتقار به فق است همچنی نگفته GW tl گفتن شهارتین و رعایت
شتون ظاهرى اسلام| است در هال يله رر باطن اعتقاری به اسلا
تراشته باشر و شفمرء منافق براي فريب رارن مؤمنان به زبان اظهار
اسلاء] و ايمان مى تماير ر عالى له در باطن به هيج يَلِ از اركان
ايمان و يا برفى jl اركان آن اعتقارى نراشته و به آنه كفر هى ورزر.
صفحه 6:
صفحه 7:
ل ۱
۳ بقره)
صفحه 8:
صفحه 9:
صفحه 10:
اهل مرینه و قبایل اطراف له در شمار روتعنران و
عشیره فویش مسوب می شرنر, نفاقشان به فاطر ترس و
براست از موقعیت اجتماعیشان بوره است.
صفحه 11:
صفحه 12:
صفحه 13:
ابیت یک رارئر بسته مى شور وقرآن از اين هالت آثان.
بع الله ۱ (توبه: (AH
صفحه 14:
نوعى فيان تكرره باشرء رچار رلهره و افطراب اء
ثن اثررلهره و اضطراب رارثر و هرثرای افشالتثره ای ر
أيسبو نكل صديمة علیهم "(منافتون: (F
صفحه 15:
صفحه 16:
صفحه 17:
صفحه 18:
صفحه 19:
صفحه 20:
ssh angi
يا توبه يه deol عن در همه net و فرآلیر بود
مسلمانان بي ميبريم كه اين همه تكير و توجه به مبعث نفاق بفاطر ذلريى اس تکه
سابل | و مستماتان پوره و cee) yg Ain ۳
برائثر و بيرار باشئر له 4ه مشدائبى از ثاحيه منافقان به اسلام و مسلمانان وارر آمره
اس ت كه نتى مشركين ٠ يهور و تشارى هم نتوانستئر به اسلام وارر نمایثر و مهمتر
(Clase) dd Gul ela هميشه رر ه بامعه اسلامى بوره و هستئر و با همان قيله
٩ کرو با رسمه های بسیار پیهیره ترا زرگزشته توفته و Ep COB
بنابراین با بهرهگيري از eae و عبرت ا زگزشتگان بایستی هموار هشیار بوره و
ale gle امتعال رافطاب به ,سول لرامى ce رت زبس ربج
کوش قرار رهیم | " مر( پیامبر)
HS Liat SES aes و را ء فرا آنان )6 Fe از
روگررانثر ۳,