vizhegihaye-monafeghin-dar-ghoraan

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “ویژگی‌های منافقین در قرآن”

ویژگی‌های منافقین در قرآن

اسلاید 1: بسم الله الرحمن الرحیمویژگی های منافقین در قرآن

اسلاید 2: مقدّمه شاید بتوان ادعا کرد در قرآن کریم به اندازه ای که به بحث نفاق و منافقان پرداخته شده است به هیچ پدیده ای و یاناهنجاری اجتماعی دیگری پرداخته نشده است . با توجه به ویژگیها ،توطئه ها و نیرنگهای این گروه به ظاهر مسلمان از چنان اهمیتی برخوردار است که خداوند سوره مستقلی را به نام آنان ( منافقون) نازل کرده است .

اسلاید 3: نفاق در لغت به معنای «خروج» است و منافق به فردی گفته می شود که از دین خارج شده باشد.معنی دیگر نفاق «پنهان کردن و پوشاندن» است و فرد منافق آنچه را در دل دارد پنهان می کند و به چیزی تظاهر می کند که نیست.از ترکیب این دو معنی در می یابیم که منافق فردی است که از دین خارج شده ولی این عقیده خود را در دل پنهان میکند و در ظاهر خود را مومن نشان می دهد.

اسلاید 4: قرآن کریم : ... هم العدو فاحذروهم قاتلهم الله انی یوفکون : (ای پیامبر) دشمنان واقعی منافقان هستند که از آنها برحذرباش ، خدا آنان را بکشد چگونه از حقیقت روگردانند.(منافقون : 4)

اسلاید 5: نفاق به معناي تظاهر به اسلام و ايمان و پنهان داشتن كفر است (پیامبر(ص) بصورت علنی امکان جنگ با آنها را نداشت چون اظهار به اسلام می کردند) از اين رو در تعاريف اصطلاحي نفاق نيز گفته شده است كه: نفاق تظاهر به ايمان است در حالي كه در باطن ايمان نداشته باشد و يا اينكه گفته اند: نفاق در برابر ايمان و به معناي عدم اعتقاد به حق است همچنين گفته اند: نفاق گفتن شهادتين و رعايت شئون ظاهري اسلام است در حالي كه در باطن اعتقادي به اسلام نداشته باشد و شخص منافق براي فريب دادن مؤمنان به زبان اظهار اسلام و ايمان می نمايد در حالي كه در باطن به هيچ يك از اركان ايمان و يا برخي از اركان آن اعتقادي نداشته و به آنها كفر می ورزد.

1,200 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید