صفحه 1:
بسم الله
الرحمن الرحیم
صفحه 2:
بررسی روش تدریس
ياد Sylow
استاد مربوطه :
تهيه كنندكان :
صفحه 3:
روش ...
* هدف اصلى اين روش ایجاد مهارت دریافت
درست اطلاعات و ذخیره سازی آن ها در حافظه,
به منظور بازیافت و به کارگیری آن ها در فعالیت
sla مختلف علمی است.
صفحه 4:
مراحل اجرای روش یادسپاری
(0١ توجه به مطلب : اين مرحله, مستازم آن است که دانش
آموزان از موضوع یادگیری آگاه باشند, بادقت روی مفاهیم,
قواعد, اصول و قوانین آن متمرکز شوند. هرچه اطلاعات
سازمان یافته تر ومنظم تر و مشاهده و مقایسه مصادیق
یادگیری دقیق تر باشد, یادسپاری و ذخیره سازی آن در حافظه
آسان تر خواهد بود.
صفحه 5:
شیوه هایی که توجه و یاد سپاری را در ذهن
" ی ی و سازماندهی مطالب آموزشی و متمایز کردن آنها
تكد دن در زر «تاهيم اصلی و کلیدی اطلاعات مورد مصالعم
٩ يرس چناگانه از مفاهيم و تکات اصلی و بیان مجدد آن ها با زبان حور
4-تعمق و تفکر مطالب فهرست شده و تعیین روابط آنها
صفحه 6:
مراحل اجرای روش یادسیاری
۶ نظام اتصال : هنگامی که یک موضوع مشخص
مورد توجه قرار گرفت و به طور منظم
سازماندهی شد, sly یادسپاری بهتر و بادوام تر
آن مى توان از نظام اتصال, با وسایل یادیار
استفاده كرد.
صفحه 7:
دو کارکرد مهم نظام اتصال :
۴ بات دادن معهوم يا مطلب آشنا با ۱۳
دوم. تداعی معانی و معنادار کردن مطلب جدید
صفحه 8:
روش های به کار رفته در نظام اتصال:
1 الخال كلمه:
* اين روش براى ياد سيارى و تسلط بر وازه هاى نامانوس به كار كرفته مى شود. در اين
روش, وظیفه اصلی معلم. تولید واژه های اتصال و در برخی موارد ايجاد مواد بصرى يا
به داش آموران در تولید آنها است. Wis برای یادگیری کلمه عونا۱۵ (مترل و عا )
کیان راتسا واه عوص در فارسی استفاده كرد و حتی برای بار .۱ 101027
ails paroles oe ای را نشان داد که جوضی در حباط آن وجود ols
صفحه 9:
روش های به کار رفته در نظام اتصال:
* روشی برای تداعی مطالب است که برای تبدیل یک مفهوم
نامحسوس به یک مفهوم محسوس و معنی دار به کار می رود و
012 1ك اك که انتراعی است با کلمه ای داز ۱۳
يا معنایی شبیه آن است, جایگزین یا به آن متصل می شود.
صفحه 10:
روش های به کار رفته در نظام اتصال:
3- کلمه کلید:
تفکر تابع را تداعی می کند. این روش معمولاً برای
متون طولانی و پیچیده به کار مى رود.
صفحه 11:
مراحل اجرای روش یادسیاری
3-بسط تصاویر حسی:
*یکی از مراحل بسیار مهم در یادسپاری کلمات و مفاهیم
اس ریرااکر بی مطلب آموزشی از جند كانال كي
دریافت شود عمل یادسپاری تسهیل و تقویت خواهد
شد.
صفحه 12:
مراحل اجرای روش یادسپاری
4-تمرین یادآوری مطالب:
* در فرآیند یادسپاری, اگر بخواهیم اطلاعات موجود در حافظه پایدار باشد
باید از راهبردهای تمرین استفاده کنیم. تمرین باید متنوع, معنادار, هدفمند
و به قدر کافی تقویت کننده باشد. تمرین با تکرار محض نیز متفاوت
است., تمرين بايد با روش ها و شکل های مختلف و بدیع انجام شود تا ذهن
بتواند در شکل های مختلف فعالیت کند و اسیر عادت نشود. تمرین بايد تا
آنجا ادامه یابد که یادسپاری و یادآوری معنادار (یادگیری) کاملا اتفاق افتد.
صفحه 13:
محاسن روش پادسپاری
- روش مناسبی برای تقویت و فعال نگه داشتن حافظه است.
ای رات اربباط و تفکر است.
- روش مناسبی برای به ذهن سپردن اصول, قواعد, قوانین و حقایق علمی رشته های
مختلف است.
- به صورت فردی و گروهی قابل اجراست.
artes eas منطو سفظ و تکهداری ماه ها
ن و ادبیات است.
* - روش خوبی برای تعلیم و تر,
تاريخ, فرهنگ, ز
۰ - خوداتکایی, استقلال در یادگیری, احساس تسلط و کنترل بر آینده را تقویت می کند.
صفحه 14:
محدودیت های روش یادسپاری
- ممکن است تفکر و تحلیل و نقادی دانش آموزان را تقویت نکند.
- روش مناسبی برای تقویت خلاق, حل مسئله و پژوهش نیست.
- همکاری متقابل دانش آموزان را چندان تقویت نمی کند.
۰ - افرادی مبتکر و فعال برای زندگی اقتصادی و اجتماعی تربیت