پاورپوینت دانشگاهی «الگوبرداری | Benchmarking»
اسلاید 1: الگو برداری BENCHMARKINGگردآورنده:]نام و نام خانوادگی[
اسلاید 2:
اسلاید 3: مقدمهدر جهان امروز در شرایط رقابتی بازارکیفیت محصول وبهره وری به عنوان دو عامل اساسی و مهم در حفظ و بقای موسسات حرف اول را زده و آنهایی که از بهره وری و کیفیت بالاتری برخوردار هستند در بازار حضور داشته و ماندگار خواهند ماند. از این رو اطلاع مداوم از وضعیت بازار کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین سیستمها و روشهای انجام کار آنها برای هر موسسه و شرکت رقیب ضروری می باشد.ضمن اینکه از مزیتها و ویژگیهای برتر رقبا الگوبرداری می کنند خود را به وضعیت بهتری نسبت به آنها برسانند و تنها راه این است که چشم هایشان را در برابر رقبا و بهترین تجربیات جهانی در تمام زمینه های مورد نیاز باز نگه دارند.
اسلاید 4: تعریف الگوبرداریالگوبرداری (BENCHMARKING) یک روش سیستماتیک است که سازمانها بوسیله آن می توانند فعالیتهای خود را بر اساس بهترین صنعت یا سازمان اندازه گیری و اصلاح کنند. درواقع الگوبرداری ابزاری برای بهبود مستمر است و می تواند توسط انواع سازمانهای تولیدی خدماتی به کار گرفته شود. این روش را به نام های الگوگیری و الگوبرداری نیز می شناسند.
اسلاید 5: مزایای الگوبرداریالگو برداری موجب تمرکز سازمان بر محیط خارجی و بهبود کارایی فرایند ها می شود. الگوبرداری به کارمندان اجازه می دهد که از عملکرد خویش شناخت کافی به دست آورند. یعنی بدانند که اکنون در چه مرحله ای هستند و از چگونگی موقعیت خود در مقایسه با دیگران مطلع گردند. بدین وسیله شرکت ازآنچه که می تواند به دست آورد آگاه شده و در نتیجه وضعیت شرکت برای ایجاد تغییر بهبود می یابد.
اسلاید 6: انواع الگوبرداری سه نوع الگوبرداری وجود دارد که یک سازمان می تواند آن ها را به کار گیرد. این سه نوع عبارتند از :الگوبرداری داخلیالگوبرداری رقابتیالگوبرداری فرآیندی
نقد و بررسی ها
هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.