صفحه 1:
صفحه 2:
- اثرات سروصدا و تراكم جمعيت نيزدر ايجاد نراع خشونت
نقش بسزایی داشته.
تراکم بیش ازحد جمعیت در خانواده و نبود امکانات مناسب تقریحی و
فرهنگی و سروصدا های بلندو گوش خراش میتواند خشم و عصبانیت را در
اقراد بالا برد و باعث بوجود امدن رفتار های ناهنجار در جامعه شود.
صفحه 3:
صفحه 4:
عوامل محیطی موثر بر انواع
oH.
ات الودگی هوا - اثرات سروصدا و تراکم جمعیت
.نیزدر ایجاد انواع خشونت نقش بسزایی داشته
تراکم بیش ازحد جمعیت در خلنولده و نبود امکلنات مناسب تفریحی و
فرهنگی و سیوصدا های پلندو گوش خراش میتولند خشم و عصبلنیت یا در
.افراد بالا ببرد و باعث بوجود امدن رفتار های ناهنجار در جامعه شود
صفحه 5:
نظريه بردازان بو لین عقيده لند که گرلیش به خشونت درٍ کودکان مادرزادی نیست بلکه
كودكان. خشونت و ازلر و اثبت. یا از طریق تفلید للگو ها بیای رسیدن به اهداف شخصی می
.موزند
: یاد گیری خشونت از طریق وللدین و ديكران
وللدین واشخاص دیگری که للگو های رفتاری کودک هستند نقش مهمی در لین زمینه دارند
کودکان ناسانگار در زندگی روزمه خود میبینند که وللدینشان از طریق خشونت به خواستم
های خود میرسند لا از لنها تقلید کرده و به سرعت می اموزند که خشونت روشی کارامد
برای دسنیلبی به خواسته ها و لهدافشان است - یا وللدین معمولا به کودکشان گوشزد میکنند
که خواهر یا بیادر کوجک تر خود را کنک نزنند ولی خودشان لین عمل یا لنجام میدهند و با
لينكار به کودکان ياد ميدهند كه ان اعمال خشونت بیای وسیدن به اهداف خویش استفاده کنند.
در نتیجه وقتی کودک لین اعمال با از وللدین خود دیده هميشه بدنبال لين است که کودک
ضعیف تری پیدا کند تا نسبت به و خشونت ورد و لین رفتار میتولند در تمام زندگی او وجود
داشته باشد و در سنین جولنی باعث تملیل لرتکاب به جرلثب مختلف شود
به عقيده نظريه پردانیان
شواهدزیدی در ارتباط خلق و خوى دويان خردسللى و خشم دن دويان زركسللى وجود
صفحه 6:
sow pla elias gull oo دلنشمندان علوم اجتماعی به لین نتبجه
رسیدند که دیدن صحنه هأی خوشنت امین افراد خلنواده با یکدیگر یا بادیگر
آفراد برای مثال ( پدر خلنواده که سر کوچک ترین مسلئل روز میه بر
.سر همه فریاد میکشد ) کودکان را در تمام سنین پرخاشگو میکند
صفحه 7:
ی
خشم وغضب . ایمان را فاسد میکند همانگونه که سرکه عسل را فاسد
2
صفحه 8: