علوم پایه ریاضی

پاورپوینت ریاضی تقارن مختصات (پایه پنجم)

riyazi5

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۷۹ اسلاید *  چرا هندسه می خوانیم؟ ژان دیو دونه (۱۹۸۰) میگوید: «امروزه هندسه با بیرون آمدن از حصار تنگ و سنّتی خود، قدرت های پنهان و تنوع و قابلیت سازگاری و انعطاف پذیری خارق العاده خود را آشکار کرده است، و کم کم به صورت یکی از پر استفاده ترین و جهانی ترین ابزارها در تمام قسمت‌های ریاضی درمی آید» درباره خواص هندسه به طور کلی می توان گفت:     -    هندسه علم شناخت دنیایی است که در آن زندگی می کنیم.     -    هندسه روش نمایش مفاهیم و فرآیندهای شاخه های مختلف ریاضی و علوم است     -    هندسه نقطه ی تلاقی بین ریاضی به عنوان یک علم مجرد و ریاضی به عنوان یک علم تجربی-شهودی است     -    هندسه مدل‌سازِ پدیده های طبیعی است.     -    هندسه تمثیلی برای یاد دادن و یاد گرفتنِ استدلال استنتاجی است.     -    هندسه وسیله ای موثر و مفید در ارائه کاربردهای بدیع و خلاق است.
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
979 بازدید, 0 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت ریاضی تقارن مختصات (پایه پنجم)”

پاورپوینت ریاضی تقارن مختصات (پایه پنجم)

اسلاید 1: تقارن و مختصات

اسلاید 2: *  چرا هندسه می خوانیم؟ ژان دیو دونه (1980) میگوید: «امروزه هندسه با بیرون آمدن از حصار تنگ و سنّتی خود، قدرت های پنهان و تنوع و قابلیت سازگاری و انعطاف پذیری خارق العاده خود را آشکار کرده است، و کم کم به صورت یکی از پر استفاده ترین و جهانی ترین ابزارها در تمام قسمت‌های ریاضی درمی آید» درباره خواص هندسه به طور کلی می توان گفت:     -    هندسه علم شناخت دنیایی است که در آن زندگی می کنیم.     -    هندسه روش نمایش مفاهیم و فرآیندهای شاخه های مختلف ریاضی و علوم است     -    هندسه نقطه ی تلاقی بین ریاضی به عنوان یک علم مجرد و ریاضی به عنوان یک علم تجربی-شهودی است     -    هندسه مدل‌سازِ پدیده های طبیعی است.     -    هندسه تمثیلی برای یاد دادن و یاد گرفتنِ استدلال استنتاجی است.     -    هندسه وسیله ای موثر و مفید در ارائه کاربردهای بدیع و خلاق است.

اسلاید 3: تقارن چیست؟

اسلاید 4:

اسلاید 5: تقارن های هندسی آشنا ترین تقارن ها هستند. در این این گونه تقارن ها شئ مورد نظر یک فرم هندسی (یک مجموعه نقطه) است و تبدیل نیز یک تبدیل هندسی (تبدیل نقاط در یک فضای مختصات) است. مثلا یک خط مستقیم دارای تقارن جابه جایی است که تبدیل تقارن در آن جابه جایی به اندازه ی محدود است. در چنین حالتی می گوییم شئ مورد نظر یعنی خط مستقیم نسبت به تبدیل یعنی جابه جایی همگن است، یا در واقع فرقی نمی کند خط را کجا قرار داده باشیم.

اسلاید 6: انواع تغییرات تقارنی1-تقارن بازتابی :مثلا اگر بتوان شکل را طوری تصور کرد که انگار قسمتی از ان به طور ایینه ای نسبت به قسمت دیگر تکرار شده است.2-تقارن چرخشی: اگر شکل نسبت به یک نقطه ی خاص چرخش کند.3-تقارن انتقالی: اگر شکل جابجا شود ولی تغییری نکند.4-تقارن تجانسی : اگر تنها ابعاد شکل تغییر کند و در کلیت تغییری بوجود نیایید.

اسلاید 7: تقارن بازتابی (آیینه ای) :بیشترین میزان تقارنی که ما در طبیعت میبینم از همین نوع بازتابی است . این نوع تقارن می تواند ، عمودی ، مورب یا چیزی بین این دو حالت باشد .

19,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید