کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسیمدیریت و رهبریمهندسی صنایع و مواد

پاورپوینت سیستم‌های پردازش تعاملات (سمینار درس سیستم های اطلاعاتی مدیریت)

پاورپوینت سیستم‌های پردازش تعاملات(سمینار درس سیستم های اطلاعاتی مدیریت) در 24 اسلاید و با فرمت قابل ویرایش برای ارائه در سمینارهای کلاسی تهیه شده است. در پاورپوینت حاضر به شکل کامل به موارد زیر پرداخته می شود: – مقدمه – ویژگی های اصلی سیستم های پردازی تعاملات – ساختار کلی TPS – انواع

lomer1989

صفحه 1:
«سیستم‌های پردازش تعاملات» نام درس: سیستم‌های اطلاعات مدیریت تکار یه ه: استاد مربوطه: ۱۳۹۶ jul

صفحه 2:
مقدمه سیستم پردازش تعاملات (۲۳5) سومین لایه از مدل عمومی سیستم اطلاعات مدیریت (۷/15) به شمار می‌آید که عهده‌دار پردازش‌های روتین سازمان است و بر داده‌های مربوط به امور سازمان تأکید می‌نماید. این سیستم‌ها از طریق فراهم‌سازی داده‌های خام. ۷15 را حمایت می‌کنند؛ به عبارت دیگر ‎TPS‏ ‏بخش اصلی کار ۷15 را تشکیل می‌دهد.

صفحه 3:
5 دادهه‌ای‌مورد نیز سیستم لطلهاتی‌را ثبت ذخیره و هم‌چنین(کثر رشاو اک مورد ی 5 لبرلن»ملانیرا 2 ولد مد و کوار جنه‌های 5 که آنا از سایر سیستم‌ها متملیز می‌چند جنبه‌ی عمومی‌آنلستبدین بی‌کسه لین‌سیستم معمولا در تمام سزمارها و موس اتق اب جرا بوده و ده کر کرفته می ود 4 عم ال ماممی مارم ,اند کی غوتدارای 3 نام سیستم حقوقو دستمزد هستند که ساختر و فرلد عملياتة قري مشابهىدارد.

صفحه 4:
ویژگی‌های اصلی سیستم‌های پردازش تعاملات - به طور کلی حجم عظیمی از داده پردازش می‌شود - مبدأً داده عمدتاً داخل سازمانی است و خروجی سیستم نیز معمولاً کاربردی داخلی دارد. در شرايط امروزء گروه‌های خارج از و..) نیز می‌توانند مستقیماً از گزارشات آن بهره‌مند شوند (تلفن‌بانک وس) - پردازش داده‌ها را بر اساس زمان‌بندی سیستم انجام مىدهد, مثلاً روزانهه هگ و - نیازمند بهره‌گیری از پایگاه‌داده‌های وسیع می‌باشد - به دليل حجم عمليات بالا مستلزم سرعت بلا می‌باشد - به جمعآورى و ذخيردى دادههاى تاريخى سازمان مىيردازد - غالباً داده‌ها و اطلاعات این سیستم‌ها ساختاری هستند و از الگوی کار ازمان (مشتریان, اربابرجوع مشخصی پیروی می‌کنند

صفحه 5:
ساختار کلی 11۳5 5 از یسکساختر سه مرحلهلیمطابقشکل۱ تشکیلافته لستلینمراحل عبایدلند از: ورود اطلاعات-۱ از نمودن اطلاعات-۲ پردازش گیارشات ۲۳ 2 يروز تعوفق پردازش کرو وود سم متا کرد ‎wet‏ و ‎ae 3‏ ‎eral aed‏ | un | | aeons hp ets ‏مدیان ما[‎ ‏مدیران ارتکد‎ شکل (۱) ساختار کلی ۲۳5 (رنگریز. ‎0۱۳٩۱‏

صفحه 6:
- منابع اطلاعات - کدگذاری - ورود اطلاعات به صورت دسته‌ای و يا برخط - بررسی فیلد عملیات

صفحه 7:
- دستیابی به رکورد - به روز نمودن رکورد 1 - چاپ شکل (۲) مرحله‌ی به روز نمودن یک رکورد در ‎TPS‏

صفحه 8:
کزارشات تفصیلی عملیات - گزارشات وضعیت منابع - گزارشات مدیریت مایع مدیان شکل (۳) مرحله‌ی پردازش گزارشات در 1۳5 (رنگریزه ‎OTA)‏

صفحه 9:
انواع 5م77 5 عمومی در لین حال حجم اطلاعات بالاست. لما محاسبات ساده هستند. در این سیستم‌ها انتخاب سیستم مدیریت پایگاه داده حساس است. هم‌چنین روش برای برنامه‌ریزی و برنامه‌نویسی ساده است. مثال‌هلیی از لین نوع 135 عبارت است از: 1۳5 عمومی حساب‌های دریافتنیء 5 عمومی حساب‌های پرداختنی. 135 عمومی حسابداری عمومی. 15 عمومی منابع انسانی (رنگریزه ‎.۱۳٩۱‏

صفحه 10:
انواع ‎TPS‏ ‏5 فنی در لین حللت پیچیدگی پردازش اطلاعات مطرح است و حجم لطلاعات متوسط و زیاد است. سیستم‌های پیچیده به تخصص, زبان‌های برنامه‌نویسی؛ سیستم مدیریت پایگاه داده و مهارت ‎jlo jhe sacks‏ از ۳5 های نی می‌توان به 1۳5 قدی سفارشات مشتریان؛ 77۳5 فنی پرنامه‌ریزی مواد. 135 فنی موجودی کالا ... اشاره کرد. در ادامه چند نمونه از 35 آها را شرح خواهیم داد.

صفحه 11:
5 عدومی‌عساجاودبافتنی پردازش حساب‌های دریافتنی در مورد فعالیت‌هایی مانند فروش» خدمات و تولید سازمان بسیار حیاتی است. اصطلاح حساب‌های دریافتنی به مجموعه درآمدهایی اطلاق می‌شود که نتیجهی فعالیتی است که به اتمام رسیده» اما هنوز پرداختی برای ن صورت نگرفته است. در اغلب اوقات فروش در شرکت‌ها بر اساس سفارش خرید صورت می‌گیرد که فروش اعتباری را ایجاد می‌کند. به جای این که نقداً وجه دریافت گردد. به عنوان مثال زمانی که شرکتی سفارش مواد اولیمی مورد نیاز را به تولیدکننده‌ای می‌دهد. معمولا چک یا وجه نقد را به تولید کننده نمی‌پردازده بلکه سفارش کالا را ارسال می‌کند و وجه کالا را زمانی که کالا را دریافت کرد و از آن رضایت داشت. پرداخت می‌کند. در اصطلاح ‎lle‏ تراز حساب‌های دریافتنی افزایش می‌یابد.

صفحه 12:
اع عمليات در سیستم حساب‌های دربافتنی ‎se‏ ‏انوا - عملیات فروش - عملیات پرداخت - عملیات اصلاحی - عملیات استعلامی

صفحه 13:
فایل حساب‌های دریافتنی ۱-فایل اصلی حساب‌های دریافتنی ۱-۱-نام مشتری ۷-۱-کد پستی ۱-۲-شماره حساب ۸-۱شماره تلفن ۱-۳-آدرس ‎٩-۱‏ نوع حساب ان ۱۰-۱-سقف اعتبار ۱-۵-استان ۱۱-۱-مانده حساب فعلی ‎pee‏ ۱۲-۱ -خرید در دوره‌ی اخیر ۲-فایل عملیاتی حساب‌های دریافتنی ۱ قشماره حساب ۲ کد حساب ۲-۳-نوع عملیات ۲-۴-مبلغ عملیات

صفحه 14:
5 عمومی‌مسابدایی‌عمومی سیستم حسابداری عمومی تمامی سیستم‌های دیگر را به هم پیوند می‌زند تا تأثیرات تمامی آن‌ها را بر روی فعالیت‌های اقتصادی نشان دهد. انواع عملیات در سیستم حسابداری عمومی ۱-عملیات مربوط به اخذ داده‌ها از سایر سیستم‌ها و عمل نمودن آن در حساب‌های مربوط به خود؛ همچون انتقال دفتر روزنامهی حساب‌های دریافتنی, انتقال دفتر روزنامه‌ی حساب‌های پرداختنی. ۲-عملیات مربوط به بستن حساب‌ها در پایان سال ۳-عملیات مربوط به ورود عملیات ۴-عملیات مربوط به تهیه‌ی زا

صفحه 15:
5 عمومی تلبع لنسلنی سیستم منابع انسانی تمامی وظایف و مسئولیت‌های مدیریت منابع انسانی رابه هم پیهند می‌زند تا تأثیرات تمامی آن‌ها را روی فعالیت‌های سازمانی نشان دهد. مقولمی اطلاع و اطلاع‌رسانی در بخش مدیریت منابع انسانی سازمان‌ها را نمی‌توان مورد اغماض قرار داد. وظایفی که در این راستا قرار دارند عبارت‌اند از: تجزیه و تحلیل شغل, برنامه‌ریزی منلبع انسانی. جذب و به کارگیری منلبع انسانی. جبران خدمات منابع انسانی؛ توانمندسازی منابع انسانی و امنیت منابع انسانی.

صفحه 16:
گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم منابع انسانی گزارشات زیر را می‌توان از سیستم منابع انسانی اخذ نمود: - گزارش وضعیت تجزیه و تحلیل شغل - گزارش وضعیت عرضه و تقاضای منابع انسانی - گزارش فرایند جذب و به کارگیری منابع انسانی -گزارش وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان - گزارش نیازهای آموزشی کارکنان - گزارش وضعیت امنیت منابع انسانی

صفحه 17:
فایل منابع انسانی ۱-مشخصات هویتی شامل نام نام خانوادگی تاریخ تولد. شماره‌ی شناسنامه. نام يدر و... ١-مشخصات‏ وضعيت خانوادكى: ‎Joli oli‏ تعداد اولاده شغل همسر و ۳-مشخصات وضعیت تحصیلات. شامل آخرین مدرک تحصیلی. رشته. معدل و.. ۴-سایر اطلاعات شامل وضعیت مسکن. نظام وظیفه. میزان حقوق فعلی» سوابق قبلی و...

صفحه 18:
5 ف نیس فایشاتمشتریان اگر نتوانیم سفارشات رابه درستی پردازش وبه موقع اجرا نماییم» طبیعتاً مشتریان زیادی را از دست خواهیم داد. اين سیستم با سایر سیستم‌ها ارتباط ارگانیکی دارد. اهداف سیستم سفارشات مشتریان ۱ حریافت سریع و درست سقارشات و ذخیره‌سازی آن‌ها ۲-کنترل موارد مؤثر بر فروش ۲-فراهم نمودن امکانات لازم جهت تجزیه و تحلیل برای شرکت

صفحه 19:
طبق شکل ۶ در این سیستم سه توع عملیات صورت می‌گیرد ۱-ورود سفارش: جزئیات سفارش مشتری را دریافت و به سیستم وارد می‌کند ۲ لام فروش: اطالاعاتى رالمستخراج معت تاار موق خارشات قلی آکاهی کال > ۳-اصلاح سفارش: اصلاحات لازم جهت سفارشاتی که به سیستم وارد شده است را اعمال می‌نماید. از جمله حذف سفارش یا تغییر آن. ‎“il‏ انلام سار | ۱ ‎os‏ ‏| شکل (۶) انواع عملیات در سیستم سفارشات ‎ray‏

صفحه 20:
گزارش خلاصه پردازش عملیات در سیستم سفارشات مشتریان گزارشات زیر را می‌توان از سیستم سفارشات مشتریان اخذ نمود: -مدارک ۲-گزارشات سفارش اه سناشات باز - صورت حساب - اقلامی که سفارش داده شدهاند - مستندات خریدهای اعتباری - اقلامی که سفارش داده شده‌لند. اما موجودی کالا در گرارشات سفارشات قبلی ‎el‏ تيوده است - مدلرک مربوط به حمل ‎WMS‏ - گزارش فعالیت مشتری - اقلام برگشتی - گزارش فعالیت فروشنده - لیست کالاهای ارسالی - گزارش مربوط به تخفیفات - فرم تفییر سفارش - گزارش اصلاحات - كرارض اعتبارات - كزارش ماليات بر فروش

صفحه 21:
فایل سفارشات مشتریان - شماره سفارش ی - تاريخ سفارش - درصد تخفیف - نوع سفارش - درصد ماليات -شماردى مشترى > کیت سل GO Ga Os ‏آدرس محل حمل‎ - - فروشنده

صفحه 22:
نتیجه گیری سیستم 1۳5 با فعالیت‌های مختلف سازمان از جمله حسابداری حقوق و دستمزد. سفارشات مشتریان, موجودی کالاء حساب‌های پرداختنی و دریافتنی و.. سر و کار دارد. سیستم پردازش تعاملات به میزان زیادی سرعت و حجم پردازش داده‌ها را افزایش می‌دهد. در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کند. میزان خطاها را هم از نظر مکانیزه بودن کاهش می‌دهد و هم از لین جهت که امکان تصحیح و باطل کردن بسیاری موارد را در اختيار كاربر قرار مىدهد. امكان برقرارى ارتباط مؤثر با مشتریان را فراهم م ی کند. طيف وسيعى از افراد مي‌توانند از آن استفاده کنند. امکان کنترل و بایکانی سوابق زیادی را فراصم مي‌کند. از طرف دیگر پیشرفت‌های تکنولوژی و بازار رقابتی نیز 5 آهای امروز را با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌کنند. از جمله در طراحی 95آهای اجديد بابذ به 9

صفحه 23:
- ضرورت ارائه‌ی خدمات جدید و جذب و حفظ مشتریان - ضرورت عکس‌العمل سریع نشان دادن به فرصت‌های تجاری و رقابتی جدید - كنترل كردن ريسك - کاهش دادن هزینه‌ها با مرور تحولات این سیستم و شناخت نقاط قوت و ضعف آن و با توجه به اهداف سازمان» تحولات محیطی» فضای رقابتی حاکم و نیازهای مشتریان؛ می‌تون با استفاده‌ی بهینه از لین سیستم و یا اتقای ن. اثربخشی سازمانی را بهبود بخشید و مزیت رقابتی را افزایش داد.

صفحه 24:
پایان

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
18,000 تومان