پزشکی و سلامت تغذیه

پاورپوینت مزاج شناسی

meaj-food

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
تعداد اسلایدهای پاورپوینت: ۴۱ اسلاید ساده و شیک-طراحی شده با سه تم-موضوع:مزاج شناسی-راه های تشخیص انواع مزاج-چگونه طبع و مجاز خود را بشناسیم-انواع مزاج و ویژگی های آن-علائم اخلاط چهار گانه-
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
2513 بازدید, 34 خرید

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پاورپوینت مزاج شناسی”

پاورپوینت مزاج شناسی

اسلاید 1: مبحث مزاج شناسیبنام خدای یکتا راههای تشخیص انواع مزاجچندین راه برای تشخیص مزاج وجود دارد که با دانستن آنها می توانید خودتان مزاجتان را تشخیص دهید.لمس کردن:اگر با لمس ساعد فرد احساس گرما و حرارت کردید او دارای مزاج گرم و اگر هنگام لمس بدن فرد احساس سرما کردید او دارای مزاج سرد است.اگر با لمس بدن فرد احساس گرما نمودید وبا دست زدن به بدن فرد احساس بافت بدنی نرم که با فشار سرانگشتان بافت به راحتی فرو می رود این فرد علاوه بر گرمی مزاج دارای رطوبت نیز هست. بنابراین او ویژگی های مزاج گرم و مرطوب را دارد.

اسلاید 2: مزاج بلغمیشناسایی انواع مزاج از روی لمس بدنراههای تشخیص انواع مزاجاگر با لمس کردن بدن فرد احساس گرما نمودید ولی خشکی و زبری خفیفی را زیر سرانگشتان دست تان احساس کردید او علاوه بر گرمی، دارای خشکی مزاج است.اگر با لمس بدن فرد احساس سردی کردید اما این سردی با نرمی پوست و بافت گوشت آلود بدن نیز همراه بود او دارای یکی از علائم مزاج سرد و مرطوب و یا مزاج سرد و تر است.اگر شما بدن فرد را لمس کردید و احساس سرما نمودید و در عین حال با لمس بافت بدن با سختی و سفتی رو به رو شدید و احساس کردید بافت بدن او خشک است می توانید او را دارای ویژگی های مزاج سرد و خشک بدانید.

اسلاید 3: مزاج دمویانواع مزاج را چگونه بشناسیم؟تشخیص انواع مزاج پوسترنگ پوست یکی از علائمی است که متخصصان طب سنتی برای تشخیص نوع مزاج بسیار به آن توجه می کنند. رنگ پوست می تواند نشانه خوبی برای بررسی نوع مزاج و طبع باشد.سفیدی پوست بدن:نشانه کم خونی و مایل به سردی است.پوست سفیدشناسایی انواع مزاج از روی رنگ پوستروش هایی برای تشخیص انواع مزاج

اسلاید 4: رنگ زرد کمی مایل به قرمزی:نشانه وجود خون غیرطبیعی در بدن می باشد .قرمزی پوست بدن:نشانه گرمی و پرخونی است.تیرگی پوست:نشانه خون غیرتمیز و مستعد غلبه سودا است.پوست بدن زرد رنگ یا مایل به زردی:نشانه گرمی مزاج و خشکی مزاج است و این افراد مستعد غلبه صفرا در بدن هستند.

اسلاید 5: زردی بادنجانی:نشانه خشکی و سردی (سودا)رنگ گچی:نشانه سردی و تری (بلغم)ویژگی های مزاج های مختلف با مزاج شناسی موپرمویی بدندلیل بر گرمی مزاج و کم مویی بدن، دلیل بر سردی مزاج است. اگر رشد موها با سرعت همراه باشند ، نشانه گرمی مزاج و اگر سرعت رشد مو کم باشد، نشانه سردی مزاج است.اگر رشد مو خیلی سریع باشد ، دلیل بر گرمی و خشکی مزاج است.

اسلاید 6: کلفتی مودلیل بر گرمی و خشکی مزاج است و نازکی مو می تواند نشانه سردی و تری مزاج است اما بهتر است برای بررسی این مشکل پیش پزشک روید ، شاید کم پشتی و نازکی مو نتیجه یک بیماری باشد.یکی دیگر از علائم مزاج سرد و مرطوب در مردان و زنان داشتن موی صاف و لخت نیز است. موی مجعد، دلیل بر گرمی و خشکی و موی صاف و لخت، نشانه سردی و تری مزاج است.رنگ مویکی دیگر از نشانه های تشخیص مزاج رنگ موی مردان و زنان است. افرادی که دارای رنگ موی سیاه هستند در گروه افراد با طبع گرم و خشک و افرادی که دارای رنگ موی سفید هستند و زودتر از بقیه تارهای سفید در سر آنها دیده می شود دارای مزاج سرد و تر هستند.

اسلاید 7: شکل و فرم عظلات و اعضای بدن:افراد گرم مزاج دارای بلاتنه ای فراخ و پهن و اندام های بدن بزرگ هستند . این افراد عروق برجسته و نبض قوی دارند. اگر فردی عضلات کلفت و بزرگ و تاندون های ظریف تر داشته باشد او دارای مزاج گرم است.انواع مزاج و نشانه های مزاج گرم نبض قویعضلات کلفت و بزرگعضله خیلی به مفصلقفسه سینه پهن بزرگاندامها بزرگعروق برجسته و بزرگ قابل مشاهدهبالاتنه بزرگانواع نشانه های مزاج گرممزاج سرد و خشک و انواع نشانه های آننشانه های مزاج سردافرادی که دارای مزاج سرد و خشک اند برخلاف افرادی که مزاج گرم دارند ، دارای اندام های کوچک و بالاتنه کوچک هستند . از دیگر علائم سردی مزاج داشتن نبض ضعیف و عضلات ظریف است .

اسلاید 8: افرادی دارای چهره لاغر و پوست به استخوان چسبیده ، دارای مزاج خشک هستند همچنین افرادی که مفاصل قابل مشاهده و غضروف حنجره و بینی برجسته دارند در گروه افراد دارای مزاج خشک هستند.انواع مزاج و مزاج شناسی با خواب و بیداریاگر ساعت خواب شما بیشتر از حد مجاز یعنی 8 ساعت است جزو افراد دارای مزاج سرد و تر یا سرد و مرطوب هستید اما اگر خواب شما کمتر از 8 ساعت باشد دارای مزاج گرم و خشک هستید. خواب زیاد، علت بر سردی و تری مزاج و خواب کم و بیداری زیاد، دلیل بر خشکی و گرمی مزاج است. خواب و بیداری معتدل، دلیل بر اعتدال مزاج است.شناخت انواع مزاج از طریق افعال طبیعیه صادره از بدناگر تمام افعال بدن مانند سرعت رشد، رویش دندان، بلوغ، افعال مربوط به کبد، قلب و مغز و... سریعتر از حد طبیعی خود صورت گیرد ، دارای مزاج گرم و اگر کندتر از حد طبیعی باشد ، دارای مزاج سرد هستید.

اسلاید 9: انواع مزاج و مزاج شناسی با اجابت مزاجاگر رنگ مدفوع یا ادرار تیره تر و بدبو تر از معمول باشد دلیل بر گرمی مزاج و غلبه صفرا دارد اما بی رنگ بودن یا کم بودن فضولات شامل ادرار، مدفوع، عرق، مو، ناخن، خون و... دلالت بر سردی مزاج دارد.برای تشخیص نوع مزاج درمانگران طب سنتی از رنگ مدفوع و کیفیت آن استفاده می کنند .موارد ذیل دلالت بر گرمی مزاج دارد و عکس این حالات نشان از سردی مزاج است: سنگدلی بی قراری پررویی و حرافی ثبات در حافظه فراموشی، بی قراری، عدم تعادل و دودلی حسن ظن امیدواری جوانمردی و با غیرتی استعداد فهم مطالب پرتحرکی و نشاط زیرک بودن

اسلاید 10: چگونه طبع و مزاج خود را بشناسیم؟اگر فردی آرام، ترسو، خونسرد، بی‌حال و چرتی هستید، طبع سردی دارید و اگر فردی ناآرام، خشمگین، نترس، حرارتی و آتشین مزاج هستید، طبعی گرم دارید.اگر دارای رنگ موی روشن، دهان ترش‌مزه، مزاج بلغمی و رنگ چهره مایل به سفیدی هستید، سردمزاج و اگر دارای رنگ موی سیاه بوده و پرتحرک هستید، دارای مزاج گرم هستید.اگر از هوای سرد زمستان خوشتان می‌آید و دوست دارید آب بسیار سرد و یخ بخورید، گرم مزاج و اگر از فصل تابستان و گرما خوشتان می‌آید و دوست دارید آب را معمولی و خنک بخورید، آدم سردمزاجی هستید.اگر خوراکی هایی با طبع گرم مثل عسل بخورید و سر و صورتتان جوش بزند، طبع شما گرم ولی اگر پس از خوردن خوراکی های گرم، سر و صورتتان جوش نمی‌زند و حال بهتری پیدا می‌کنید، سردمزاج هستید.

4,500 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید