آموزش

پاورپوینت احیای حقوق مادی ومعنوی معلم

در 37 فایل از منابع مختلف استفاده شده ودر باره احیای حقوق مادی ومعنوی معلمان نوشته شده است از جمله : محمد شایگان سوال اساسي را مطرح مي كند به راستي مشكل اساسي ما چيست ؟ -و خود در پاسخ مي گويد :چرا به رغم اين همه تلاش و صرف منابع گويا با ابتلا به نفرين ابدي خدايان ،همچنان گرفتار سرنوشت سيزيف –پيوسته مشغول طي كردن يك سيكل معيوب و عقيم هستيم ؟)

fayigh50

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
به آموزش بدبین یستم احیای حقوق مادی ومعنوی معلم به آموزش بدبین نیستم اثر : محمد فایق مجیدی دهگلان

صفحه 4:

صفحه 5:
به آموزش بدبین نستم مولف : مدمد فایق مجیدی دهگلان ویبراستار: بدالله محمدی جاب وصحافى : بعشت نوبت چاپ اول بهار ۱۳۸۸ شمارگان وقطع :۲۰۰ رقعی قیمت ۲۰۰۰ تومان

صفحه 6:
مقدمه چاپ اول برضر چه همى لزرى مى دان كه همان ارزى زین روی دل عاشق از عرش گزون باشد

صفحه 7:
به آموزش بدبین یستم احیای حقوق مادی ومعنوی معلمان سال ۱۳۸۲اکنابی را از دوستی به امانت گرفتم و با دقت آن را مطالعه نمودم کناب چنان جالب بود که مرا بران داشت خیلی از نحانش را در سالنامه ام بادداشت نمایم

صفحه 8:
به آموزش بدبین نیستم او نزدیک به نيم قرن پیش مشکلات آموزشی و تربیتی نظام آموزشی را به دقت بیان کرده بود و به طنز راهكار هایی برای رقع ‎of‏ بیان کرده بود

صفحه 9:
به آموزش بدبین یستم اکنون نکاتی از این کناب را در زیر می خوانید : ( ما معلمان جوان و بی تجربه را با دست خالى با جیب خالی و با مغز خالی روانه روستا ها می كنيم .هيخ فکر کرده ایم که ایشان وقت بیکاریشان را چگونه حرف خواهند کرد ..

صفحه 10:
به آموزش بدبین نیستم آیا ممکن نیست قمار باز حرفه ای از آب در بیاید جه وسیله اى داريم كه جلو او را بكيريم ‎sees‏ ‏جه اسلحه اى جز يند و موعظه اى جند در كف جوان ها كذاشته ايم و آن ها را از مدرسه و پشت میز در آورده ایم و يرت كرده ايم به اجتماع و روستا هاى بى راه و وسيله ؟ با كدام وسيله ها مى توانيم ابنها را هدايت كنيم ‎(Corre‏

صفحه 11:
به آموزش بدبین یستم او در جایی دیگر از کتاب نوشته بود :(معلم درسش را هم مثل یک دستگاه خود کار و ماشین وار می كويد . ساب كنى مى بينى كه ببشتر از هزار بار نادرشاه را درس گفته و هزارمین درسش با نخستین آن کویکنرین فرقی ندارد ۰ زمان .مصان و حال وضع دانش آموز در ندریس او آثری ندارد .

صفحه 12:
به آموزش بدبین نیستم هزار بار نادر را برده به هندوستان و ‎saith‏ یبفای بیچاره را از دم تیغ بی دریغ او گذرانده ومکنخرانه( گاتج لگبش داده و برگردانده به ایران )

صفحه 13:
به آموزش بدبین یستم در تعریگ معلمی می نویسد : (معلمی حفظ فرمول وار برنامه درسی و تحویل آن به شاگرد است)

صفحه 14:
به آموزش بدبین نیستم وتربیت را گراهم آوردن آسایش مادی معلم می داند

صفحه 15:
به آموزش بدبین یستم معتقد است بعخی از معلمان مطالعه را نشانه کسر شان می دانند و در پایان كتاب به طنز در ياسخ اين سوال (جه بايد کرد ؟ آمی نویسد : -نظر يك يالاندوز :يك جوالدوز به دست مى كيريم وبه هر كدام یکی فرو مى كنيم تا بذود بجنبند -نظر يك متخصص امور تربيتى ميهنى يك سمينار تربيتى عمومى را ه مى اندازيم و من مى آيم از قرار ساعتى ينجاه تومان نصيحتشان مى كنم

صفحه 16:
به آموزش بدبین نیستم واکنون گزیده ای ازمقاله محمد شایگان را که با عنوان : ((آموزش وپرورش وتوسعه پایدار ))در سال ۱۳۸۶ مطالعه نمودم جفت تکمیل سخن ومگایسه با نوشته قبل در زیر کسمت های ازآن را عی آورم

صفحه 17:
به آموزش بدبین یستم محمد شایگان می نویسد : (در واقع بنیاد حیات جمعی انسان را تعلیم و تربیت تشکیل می دهد ما آن گونه زندگی می كنيم كه تر بيت مى شويم )

صفحه 18:
به آموزش بدبین نیستم - (بسیاری از محقگان و اندیشمندان جامعه ريشه اغلب مشکلات .نا بسامانی ها .نا رسایی شا و بحران های اجتماعی را در سیسنیم و فرآیند آموزشی جستجو ومعرفی می کنند )

صفحه 19:
به آموزش بدبین یستم محمد شایگان سوال اساسی را مطرح می کند به راستی مشکل اساسی ما چیست ؟ -و خود در پاسخ می كويد :جرا به رغم ابن همه تلاش و حرف منابع كوبا با ابتلا به نقرين ابدى خدايان .همجنان گرفتار سرنوشت سیزیف -پیوسته مشغول طی كردن یک سیکل معیوب و عقیم هستیم ؟)

صفحه 20:
به آموزش بدبین نیستم -محمد شايكان به طنز مى نويسد -( به تعبیر ژاینی ها در توسعه

صفحه 21:
به آموزش بدبین یستم (گرچه این حلقه مفقود همیشه اندیشمندان و پژوهشگران را در باب علل انحطاط و عقب ماندكى از منظر های گوناگون نظریات و تقاسیر متعدد ومتنوعی را مطرح نموده اند و هر کدام به نوعی مهم بوده اند اما نگارنده مقاله در تبیین راز درماندگی و فرو ماندگی ایران معاصر تکیه و تاکید احلی خود را بر روی سرنوشت خود ساخته و خود خواسته - جامعه ایران - آنضم از منظر و محدوده ساز آموزشی ‏ بنفد )

صفحه 22:
به آموزش بدبین نیستم او به دنبال حلقه مققود شده است و آن را از دید گاه آموزشی بر رسی می نماید و به انجا می رسد که -توسعه پایدار و شمه جانبه الزاماباید از بستر نیروی انسانی بگنرد

صفحه 23:
به آموزش بدبین یستم .باتوجه به ساختار عریض وطویل .ععیوب و بیمار آموزش وپرورش در واقع می توان گفت چالش بنیادی تر احیای حقوق و منزلت حرفه ای و معنوی معلمان می باشد

صفحه 24:
به آموزش بدبین نیستم حقوق حرفه اي معلم به جایگاه او در ساختار متمروکز و متصلب نظام آموزشی . در مدرسه .در شورای مدرسه .در كلاس و در فعالیت کلاسی خود اعم از انتخاب اهداف .محتوا.میزان وشیوه تدریس ,روش ارزش یابی و ۰-برمی گردد)

صفحه 25:
به آموزش بدبین یستم محمد شايكان در يابان مقاله می نويسد : در واقع نبايد از معلم پرسید چرا منناسب با تحولات جهانى ذود را به روز نكرده است بلكه بايد از او پرسید چرا وچگونه زنده مانده است؟

صفحه 26:
به آموزش بدبین نیستم محمد شایگان در ادامه می نویسد: تصادفی نیست در هنگام زنگ تگریح معلمان به جای تمایل به تبادل آخرین اخبار و دستاورد های علمی تخنصصى در حوزه تدریس خود ترجیج می دهند با نقل آخرین جوک ها و مسابقه در خنداندن یکدیگر لحظانی کوناه خود و آل|مشان را فراموش و برای ادامه کار وزندگی به خویش روحیه و نیرو دهند

صفحه 27:
به آموزش بدبین یستم دو نوشته قوق از دو نویسنده و به فاحله زمانی نیم قرن نوشته شده است نوشته اول از حمد بهرنگی و ديكرى از محمد شایگان است هنوز هم که هنوز است مشکلات آموزش ویرورش پا برجاست گویا برنامه ریزان کلان هزینه های آموزشی را به عنوان سرمایه گذاری بنیادی باور ندارند

صفحه 28:
به آموزش بدبین نبستم حمد بهرنگکی که خود معلم بوده و دستى برآتش داشته است نخستین شرط پیشرکفت کار تعلیم وتربیت را فراهم آوردن آسایش مادی معلم می داند و در ادامه به طنز یناه مس بود

صفحه 29:
به آموزش بدبین یستم و امامدمد شایگان رقع مشکلات آموزش وپرورش را را تنضا در اسایش مادی معلم نمی بیند بلکه احیای حقوق مادی ومعنوی و منزلت ‎dpa‏ ای معلم را توام می خواهد

صفحه 30:
به آموزش بدبین نبستم و این ممحکن نمی كردد مكر ابن كه برنامه ریزان و قانون گذاران به احیای حقوق معلم فمت بگمارند وو بدانند نتیجه هزینه نکردن برای آموزش تجربه نمودن جفالت ٠ ‏است‎

صفحه 31:
همه بدانند نتیجه هزینه نکردن برای آموزش تجربه نمودن جفالت است"

صفحه 32:
به آموزش بدبین یستم و اين تجربه همان است كه دكتر مير كمالى مى كويد : ) برمشغله و ير حجم بودن كار داد كسترى نتيجه بى توجهى مديريت و به طور كلى سازمان مدرسه در تربيت درست اقراداست)

صفحه 33:
به آموزش بدبین نبستم نگارنده در در جایی به طنز در تعريف معلم نوشته بود : معلم شخص شریفی که برای بقای خویش به تواضع خو کرده است

صفحه 34:
به آموزش بدبین یستم و اکنون پس از ۱۵ سال کار در آموزش ویرورش وقتی بزرگواری معلمان را می بینم -مخصو صا حداقت صفا و حمیمیت معلمان آموزش ابتدایی را می خواهم تعریگم را از معلم تغییر دهم و بگویم : معلم شخص شریگی است که بواى بقاى خويش به سکوت روی آورده است

صفحه 35:
به آموزش بدبین نبستم زیرا به نظر حاحب آثری : (سکوت جا ‎yh y‏ کلام است و حامل بلند ترین گریاد ها ست قدیمی ترین زبان جهان است .زبانى كه از ياد نمی رود . برای شنیدن زبان سکوت حتی گوش هم [ازم نیست .چشمی کافی است . گاه چشمی ودلی )

صفحه 36:
به آموزش بدبین یستم منابع -کند وکاوی در مسانل آموزش وپرورش .بفرنگی .حمد -مقاله آموزش وپرورش وتوسعه پایدار ,شایگان .عحمد -مدیریت ورشبری .میرکمالی

صفحه 37:
به آموزش بدبین نبستم واين پایان نیست این آغاز است آغاز رسیدن به حقوق مادی ومعنوی معلمان

19,000 تومان