آموزشسایر

پاور پوینت برنامه درسی امروز میراث بی دلیل روزگار گذشته است

در بیست اسلاید از نگاه تافلر موضوع زیر تببین شده است برنامه درسي امروز ميراث بي دليل روزگار گذشته است به آموزش بدبین نیستم اثر : محمد فایق مجیدی دهگلان 5-خلاصه كلام آنها بايد ياد بگيرند كه چگونه ياد بگيرند هر كس كه فكر ميكندبرنامه هاي درسي زمان ما درست و عاقلانه است ،ملزم است براي يك نوجوان باهوش توضيح دهدكه چرا علم جبر يا زبان انگليسي و يا هر موضوع ديگري براي وي لازم است0پاسخهايي كه بزرگسالان مي دهند تقريباهميشه طفره آميز است 0 دليلش ساده است :برنامه درسي امروز ميراث بي دليل روزگار گذشته است0

fayigh50

صفحه 1:

صفحه 2:

صفحه 3:
به انتخاب محمد فایق مجیدی مولف کتاب :به آموزش بدبین نیستم SSS =a) اصه درسی اهروز — ‎iS‏ ۷ 2 2 بی دلیل روزگار ‎ands S‏ 2 است [الوین تاضلر] ‎Ubjgel a:‏ طبن تنه ” .= ‎Gases Gils anaes‏

صفحه 4:
به آموزش بدبین یستم برنامه درسی امروز میراث بی دلیل روزگار = و وه وه { ‎eo‏ ‏به آموزش بدبین نیستم اثر : محمد کایق مجیدی دهگلان

صفحه 5:
به آموزش بدبین نیستم به آموزش بدبین نستم مولف : محمد فايق مجيدى دهگلان وير استار: يدالله محمدى نوبت چاپ اول بهار ۱۳۸۸ شماركان وقطع ‎٠٠٠١:‏ /رقعى

صفحه 6:
برضر چه همی لزری می دان که همان ارزی زین روی دل عاشق از عرش ‎yg sd‏ باشد مولانا

صفحه 7:
به آموزش بدبین یستم آنچه در زیر می آبد بادداشت شايى است از كتاب هاى الوين تاقلر

صفحه 8:
١-در‏ دنياى امروز بی سواد کسی نیست که نمی تواند بخواند بلکه کسی که یاد نگرفته که چگونه ياد بكيرد آموزش و پرورش جدید باید به فرد بیاموزد که اطلاعات را چگونه طبقه بندی مجدد نماید و ححت آنفا را بسنجدوچگونه هر گاه لازم شد مقولات خويش را تغییر دهد.چگونه از امر عینی به امر مجرد واز مجرد به عینی رجعت نماید چگونه مسانل را از جهت تازه اى بنگردوچگونه به خود بیاموزاند (ضربرت گرجوی روان شناس

صفحه 9:
به آموزش بدبین یستم ۲-با پرشتاب شدن تغییرات می توان نتیجه گرفت که دانش ها روز به روز کهنه تر و منسوخ تر می شود

صفحه 10:
به آموزش بدبین نبستم ۳- آنچه امروز حقیقت است فردا غلط از آب در می آید ولی دور باد از ما که بخوافیم علیه آموختن حقایق با داده ها و اطلاعات سخنی بگویبم

صفحه 11:
به آموزش بدبین یستم ۶-اما جامعه ای که فرد در آن پیوسته شغل و محل سکونت و پیوندهای اجتماعی و سایر روابط خود را تغییر می دهد اولویت زیادی برای کارایی آموختن قانل شویم

صفحه 12:
5-.به همین جفت مدارس امروز نه تنضا باید اطلاعات را به مححلین باد بدهند مححلین و دانشجویان باید بیاموزند که چگونه افکار کهنه رابه دور اگکنند و چگونه و چه وقت افکار جدیدرا جایگزین آنها کنند

صفحه 13:
به آموزش بدبین نیستم 0-خلاحه کلام آنفا باید یاد بگیرند که چگونه ‎ly‏ بگیرند هر كس كه فكر ميكند برنامه های درسی زمان ما درست و عاقلانه است .علزم است برای بک نوجوان باهوش توخیح دفدکه چرا علم جبر یا زبان انگلیسی و با هر موضوع دیگری برای وی لازم است؛پاسخهایی که بزرگسالان می دهند تقریباهمیشه طفره آمیز است ۰ دلیلش ساده است :برنامه درسی امروز میرات بی دلیل روزگار گذشنه ‎"Col‏

صفحه 14:
به آموزش بدبین نبستم دلیلش ساده است :برنامه درسی امروز میراث بی دلیل روزگار

صفحه 15:
به آموزش بدبین یستم به عنوان مثال چرا کار آموزش باید حول درسهای ثابتی مثل زبان انگلیسی .اقتصاد .,یاخیات و زیست شناسی سازماندهی میشود ومثلا چرادر حول و حوش دوره های زندگی انسان مثل تولد.ازدواج .کود کی ببلوغ. کار 9 بازنشستكى و يا مرك سازماندهى نمى شود

صفحه 16:
به آموزش بدبین یستم و یابه گرد مسانل اجتماعی معاصر ؟یا تکنولوژیهای مهم و قابل توجه گذشته و آینده ؟ و یادر حول و دوش حدها مساله وشقوق قابل تصور دیگر؟

صفحه 17:
به آموزش بدبین نبستم 1-ساختارهای اداری کنونی که برای آموزش پرورش ایجاد شده و مبتنی بر دیوانسالاری حنعتی است نمی نواند در برابر پیچیدکیذها و آهنگ تفییر که ذاتی این سیستم است تاب بیاورد

صفحه 18:
به آموزش بدبین یستم ۷-آموزش و پرورش قرا حنعتی بايد مردم را برای کار کردن در سازمانهای موقنی بعنی مورد سالاریهای فردا آماده كند

صفحه 19:
به آموزش بدبین نبستم 0-آمروز بچه هایی که وارد مدرسه می شوند به سرعت حس می کنند که بخشی از یک ساختار تشکیلاتی استاندارد و اساسا [ایتغیی.یعنی كلاس درسى که معلم آن را برعهده دارد شده اند

صفحه 20:
به آموزش بدبین یستم ٩-مححلین‏ وقتی سال به سال به کلاس بالاتر می روند در همین چار چوب تشحیلانی تابت کرفتارند آنان ازدیگر اشکال سازمانی و با با مسائل ومشکلات منتقل شدن از یک شکل سازمانی به شکل دیگر هیچ تجربه ای به دست نمی آورند اینان برای نگشهای متنوع و چند گانه آموزش نمی بینند

صفحه 21:
به آموزش بدبین نیستم ۰-اگر مدارس آینده بخواهند که کار انطباق یافتن را بعدها در زندگی تسفیل کنند باید امور بسیارمتنوع توی را تجربه کنند مثل کل سفایی با چند معلم و یک شاگرد ,کلاسهای با چند معلم و یک كريد محصل .دانشجویانی که موقتا در کار گروفهای کار و تیمهای برای انجام یک طرح متشکل می شوند

صفحه 22:
به آموزش بدبین یستم واین پایان نیست آغاز است

39,000 تومان