صفحه 1:
9
9
بايه ى ششم دبستان
فارسی خوانداری
Pa
Ld SP?
:
:
1 ”
s
re
صفحه 2:
سم چهکی اد نت فوشت دکفت: رها رده تكيد. لن جند داه ا
كد يارها دوادو شدای یک پا نی ديام باك ركبر:
Ho Pop
wfytenlsa hell Src pf SP yyw E
five hos Sed NT Hal rofl Ors
صفحه 3:
eb سبری شد. زد یل از اا یکره کفت: we چا رل ان
يمال داش ماكر و" رن هت مه سا یآ 2b نها ل ده
لقطمى PANT مادم bests. beg a». yf 2p) سل یشود:
پر زره ان cob تب اي هرگ دای رد ما
ما داشنا كلاس ,كنات P ظيغ اى دابر ددش دارند. ضایر فون بابلل
نا رل تیب دس بر بل :اما شناضت فود شنافت خلق و
خلقت, سرام فان همی ان مان میم
صفحه 4:
كاذ ره »,رش از وبي یکره ان فراست و 3 whe
yet (som ap ۱
مادضی هی پریههاو اش راد اخلاق تبلو و رشار ده دا؛ چون ماما Erg
Jl فود لين eh Li Als bite SP b fe ۳۹
8 ل “سن at
eo yl بل رشتدى ببوند طود خلق و طفت, ری و حنث و
صفحه 5:
es Zz
رم ار مر hoy دع « براست وافت: وتان oil lp
زان sph اما مرن 8 لين اس ثكم عل جيز ا بيد بر قورت علو مشاهده
aL, ee ۱ 2
ap Lge Bi Jo 32 P phe Seal ep of P of
Po ۲ ۳ ۱
Spm ytislalio Ol ميرك در uf ابا دیده یشور bp «خور b«
قي م ريش le gle anf dent هن ون اس تک رک ناب
دک خر اش زد شناهت خالق, دست :پم مین سب : bop
bale fos! ie
صفحه 6:
کر زگرد وب يد ترا کهای خر
اه ند تا یگلاس مد رف دای رت
دنال م ها زو شود پر Jb رضت «آن كام ادبر جر
تيزل شید
بان مجان برخاست وكنتء خيل عال اناميا جالب لد+ ان شا
Bu «ديادوى بماد داثهب انث هاى تاهای «ست saab کر بل ۸ قر
ge
خرشان Lb بان call
صفحه 7:
حي لذ ی لد یر یه .کین
SL ترك Sb probe? OBL FF gl Pets flag
vot Pe Hur fEt قيقت دان يخ ره رای شاضت و تاشا یریش
pL Bs ply BMD LB gb Se itera ll
lS Sousa pip nf تلا كرد از نظرخودشان . pty را بشاسند سا
را ىكشف د شتات بمنر فيا ها Pod yor Bat PT لقت و
خاق پدانم. Eb Boo .کوش برطم , بسيار وام دددبارهى ديدهها. loess?
plone اف پرسیدن فا
= اکبری شلاره
صفحه 8:
صفحه 9:
@
[ با توجه به متن درس, نظر گروه «ایمان»» جه بود؟ .این جهار كلم به
ترتیب آمده اند و سه تای اولی» در نهایت موجب رسیدن به چهارمی یعنی ایمان به خداوند می
نظر شما دربارهی آن چپار واژهفونست؟ با شناخت درست از خوده در نهایت به
شناخت از خالق دست بيدا مى كنيم. 8
نظر كروه اخلاق را با كروه تفكر مقايسه. و يك شباهت أنه را بان كنيد
هر دو كروه معتقدند که همه ی ما در یک نقطه اشتراك داريم و آن» محبت و نیکوکاری است.
7 شما نظر کدام گروه را میپسندید؟ دلبل آن را برای کلاس بازگو کنید.
نظر گر وه عمل. حون معتقد ددند هر حه د, اخلاق و , فتاد شخص نمادان نشود ار ز شمند نست.
آیاشما با نتيجه گیری کروه علم موافق هستید؟ چراا
صفحه 10:
واژه آموزی
أهم خانواددسبه كلملتى.حى كويند که از |[
به دوگروه yj Slabs j نكاه كنيل: | رب رمي
JZ. ۳ 1 اصلی آنن کلمه در کلمه های هم
49 علم - عالم؛ معلوم؛ معلم, تعليم؛ علوم غانواده اس بشت سرهم بيلزد و ار تنكو
:4 شهد - Colas aged dye tals | معنايى نيز كلمات بهم نزدیک باشند.
همان ونه كه مىبينيكء تمام وازدهاى رديف اول در سه حرف (ع؛ ل م) و همدى كلمات
ردیف دوم در سه حرف (ش» ۵ د) مشترک هستل. به إين دسته از کلههء که از یک ريشه
و خانوده هستند هم خاوده میگویيم. شناخت اين ویژگی به تشخیص شکل کلمات در
ما به ما کمک میکند
صفحه 11:
به قصهی «رفتار نیکان»» که برای شما پخش یا خوانده میشوده با cis گوش دهید و
بر اساس نمودار زیره گفتوگو کنید؛ سپس به پرسشها پاسخ دهید.
داستان نیکان _
پیامبر اکرم (ص) - مرد صحرانشین - نوجوان
بیرون و داخل سجد
۴ قون يش - وقت فان
صفحه 12:
پر
kh es. al
ی ال ۶۹ ساده زيستى وتواضع ببامير اكرم (ص) gaye
"أ ازا مره بن پر جون تصور مى كرد مردى با اين ابهت و بزركى حتماً بايد
1 انسان خشن و بى رحمى باشد که به او اهمیتی نمی دهد.
0 مرا دی را ارو مارج اش .بر هم وجب است كه احترام
03 پدر و مادر خود را نكه دارند و با
() ری که در داتان وله یت سعيى ١ آتانبامهريانى وفروتنى رفتار
کنند.
صفحه 13:
ی ماد زیرگ ام این
بان ربا و للف و صناى بو
عرز نشد منت بان yer
opal? 198 2 ثرو
ورت ان فى رود اذ سب ام هس
.ی هد سای
صفحه 14:
ا ما رگج دار
و
yy phi gr
ثراو يضاق شاد رضان ثر
اف بسن
مان از
ob iy
صفحه 15:
an نمچ ofl at ag hal مادر
[] ین ارت رون نع رودا سام كه هن ١ بن هقی نوی hud
SHI) هستبه كهنه اى خوانده شود که در شنونده
all tif مسر 1 انتظار شنيدن مصراع بعدى را ايجاد كند. جون هست در
واقع فعل مصراع دوم می باشد.
صفحه 16:
جه زيباست بارسى