آموزشسایر

پاور پوینت درس سوم فارسی خوانداری ششم دبستان با عنوان هوشیاری

14 صفحه
533 بازدید
11 مهر 1400

صفحه 1:

صفحه 2:
‎Mi 5 7 ۰ 3 8‏ ۷ د ذمان م بلاطا وگ شا رش عل داشت ويوست ب ص ار ‏اسب وثافت وكند كران خرانات ‎lily‏ ال پادشاه, ‎a Seth wh‏ ‎ ‏ال پرشگن دا أسمان فردد م آدرد. شاه لين باز را سيار دوست داشت واو ‎4 ‎ype oa ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 3:
تیک ‎Lib fyi‏ رصع قار ”2 ‎yrloy‏ ابش داشت ‎sills‏ از مت ‎bps ctl Jo. er‏ انث ذ از مراهان حرا اشادد ‎.. 7 AA fdr) adh ‏انا کک ان درگ‎ artes sl UZ OIF ‏رش‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 4:
د ان حال. مت بر اد چیره شد ترلب دا بر هرطرف م‌تاخت و دشت و مرا وعودع ان اانا ن لوس سيد بودي دك ايلا آل تق ثذل ود تلك جاو م ركش داشت, بيرو نآودد؛ لوه لزنت ذأ نكب ‎whey APP Lb‏ ‎ree Gis‏ اق جکرد و طواس تک بنوشد. پاپ ژد کب جاع تام نطت. پادفاه از ‎ot le yt‏ ند ركشت دجام دا ذي كوم كنت تا ‎Jia‏ طلا واخواض تكد هد لب رساند. ‎ob pe Toft Jou‏ . شاه ات تقل لين شد از دا برس يکوید و ‎of Sim‏ قار ا لاس ‎MOET‏ ‎Loy eh I,‏ جام دا پالیزه شست و خواس تک پر ‎ ‎ ‏شاه آب دهد. ‎ ‎ ‎

صفحه 5:
‎hsp SI Si Alo Sr pl‏ بل ‎Li Jeop>‏ ره قر در جام ع شود ‎gh ple.‏ ‎Telia‏ چام رگن ورد 3 ‎ ‎ ‎ ‎Bi do‏ بالا 5 مان ۳ ازآن, ‎vx p p‏ أمدد ‏۰ اع ‎eo A‏ لهال بر لب أن جم رده و رات آثاب « وی از رده است د آب دهان از امم 9 4 ‎fx 0 me ws‏ زه اودش ‎2M‏ لوط من شود و ره ره از وه ویر ‎ ‎ ‎

صفحه 6:
2 ‏ام ره‎ J ‏دا ديه بوذ ب عرض دصائيد و جاى اب‎ S13 ad eth od sl le bb سرد از كل خمراه داشت بر اه داد. شاه چام آب با لب ادها اذ جنم باريد. کاب دادما یرد جرجيز موج كريد لثما شمه است. شا هآ سرد كشير و فى باذ یش یآب چام داب ای رکفت « سوک رک از اضوس یر ‎buh guest ye‏ كرد دعن لذن ‎patie etal‏ ‎SB‏ شمان ‎wer’‏ نرارد. ‏بازنویسی از کتاب «انوار سهیلی»» اثرواعظ کاشفی ‎ ‎ ‎

صفحه 7:
واژگان و عبارت های مهم در پی او - به دنبال او چیره - پیروز اسب می تاخت < اسب سواری میکرد فرود می آورد - پایین می آورد باد به گرد او نمی رسید- مبالغه ركاب دار- كسى كه ركاب اسب را نكه می داشت تا پادشاه سوار اسب شود. | حرارت آفتاب در وی اثر کرده - گرمای آفتاب آن را فاسد کرده است. | |به عرض رسانيد - كفت

صفحه 8:
[ با توجه به متن درس, پادشاه چه ویژگی‌هایی داشت؟ مفرور» عجول 7 به نظر شم چه شرایعطی برای تصمیم‌گیری لازم است؟ ‎eine‏ صبر و بودبارى» اطلاعات و آكاهى ‎ ‏چون برواز مى كرد از سرچشمه ی بالای کوه اطلاعات بیشتری داشت. ‎|e ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

صفحه 9:
در سال‌های گذشته آموختيم که کلمه‌ها در زبان فارسی, گاهی یک بخش (هجا) دارند. # مانند گل» دل, رفت» چید گاهی کلمه‌هایی دارم که چند بخش (هجا دارند. رفتن - دلدار -گل کار (۲ بخش) اه رفتنی - دل‌داری - کل کاری (۳ بخش) خواندن كلمنها ‎lille»‏ واه و ‎Hippie iy gs WSJ hs Tyan ella‏ تشخیص شکل درست خواندن, دشوار است. به نمون‌ی زیر توجه کنید: :6 شاه بازی داشت. ورزش, مسابقه بازی يك بازء پرنده‌ای شکاری

صفحه 10:
CPE ge aa o ۳ ‏با نکن بر اف آب است‎ cee ‏کم‎ ات ارج هم زلال خيزد لبا لین که سخن گفتن مانند آب خوردن مطلوب و با طراوت است؛ اما کم سخن گفتن بهتر است. با لین که ب» زلال و كوارا است؛ زياد خوردن از خوردن پر ملال خيزد و 1 آن موجب ناراحتی و درد می شود. ‎BURG. oo‏ کم و سنجیده سخن بگوتا سخنان تو در جهان gin east ارزشمند باشند و همكان از آن سخن بکویند.

صفحه 11:
لاف از كن جو ذر وان زد سخن سهوهه ماناا غشسبی ارزش است که زیاه ی 0 ‎S92? = I‏ 4 ان 32 | دیده می شود. به سخن ارزشمند می توان نازید. كلك ‎yoo‏ دماع يرود از خسن صدكياه. ببست لیک دسته.گل خوشبو و زیبا بهتر ازییک خرمن ‎OLS‏ بی ارزش بهتر است. ل نظامی

صفحه 12:
[] منظور أربيت «كم ثوى و تراه وى چون در نا ز لاک نو جهان شود بر) جبست؟ لكر كم وبا فكر صحبت كنى و سخنان سنجيده بكويى» ديكران قدر سخن تو را خواهند دانست و حرف هابت در دنيا ارزشمند خواهد بود.

صفحه 13:
با نوجه به نشانه كذارىهاء بيت زير را بخواني به نظر شما خوانان كداويك صحبح أست؟ ب| دليل بيآن كنيد «لاف ار سخن, جو در توان زد آن خشت بود که پرتوان زد «لاف از سخن جودر توا زد أن خلت بود كه بره قوان زد منظور شاعر در اينجاء سخنى است كه مانند جواهر باشد. بنابرلين بليد بعد از سخن كسره باشد نه ويركول. سخن مثل جواهر مايه ى مباهات است.

صفحه 14:
جه زيباست بارسى

39,000 تومان