پزشکی و سلامت پرستاری و پیراپزشکی

پروژه اخلاق پرستاری

project-akhlaagh-dar-parastaari

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [0 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پروژه اخلاق پرستاری”

پروژه اخلاق پرستاری

اسلاید 1: پروژه ی اخلاق پرستاری

اسلاید 2: انتخاب مدل تصمیم گیری :مدل تامسون 2000_این مدل تصمیم گیری بر مبنای ترکیب DECIDE برنامه ریزی شد .:Define the problem:Dمشکل را تعریف کنید:Ethical review:Eان را از نظر اخلاقی مرور کنید :Consider the option:Cراه حل های موجود را در نظر بگیرید :Investigate out comes:Iنتایج را بررسی کنید :Decide on action:Dبرای عمل تصمیم بگیرید :Evaluate the results:Eنتایج را ارزشیابی کنید

اسلاید 3: تعریف مشکل بیمار آقایی 51 ساله با سابقه تشنج از 14 سالگی به مدت 2 روز در بخش تروما2 بیمارستان کاشانی بستری بوده است.بیمار تا سن 38 سالگی تشنج های خفیف داشته و از 38 سالگی به بعد تعداد دفعات و شدت تشنج هایش روند صعودی داشته است.و 2روز پیش پس از مراجعه به بیمارستان داخل بخش تشنج شدیدی کرده و در بخش بستری شده است.پرستار وی که سه سال سابقه کار داشته و 2جا مشغول به کار بوده،پس از گذراندن شیفت طولانی و نخوابیدن درشب گذشته به دلیل خستگی و بی حوصلگی خط وریدی را چک نکرده و اقدام به تزریق مستقیم فنی توئین به داخل رگ کرده است که به دلیل مسدود بودن مسیر و تزریق مستقیم دارو به داخل رگ در دست بیمار فلبیت ایجاد شده و بافت دست بیمار نکروز شده است.

اسلاید 4: انواع اخلاق پرستاری مورالیتی(morality) :وقتی پرستار مباحث موضوعات اخلاقی را قبول میکند و آن را وارد کار خود می کند می گوییم پردیس پرستار دارای اخلاق مورالیتی است.اتیکال (ethical) :وقتی پرستار هم مباحث نظری اخلاق و هم تئوری آن را قبول می‌کند و وارد کار خود می کند می گوییم پرستار دارای اخلاق اتیکال است.لگال(legal) :واژه لگال به زبان انگلیسی یعنی قانون که اخلاق لگال یعنی پرستار اخلاق قانونی را وارد کار خود کرده است.

اسلاید 5: در این چالش پرستار دارای اخلاق اتیکال بوده چون هم از لحاظ نظری و هم از لحاظ تئوری معتقد به چک کردن مسیر وریدی بوده است اما به دلیل خستگی زیاد و مفرط ناشی از شیفت های اضافی، مسیر وریدی را چک نکرده و باعث شده که اخلاق عملی یا همان اخلاق مورالیتی را نقض بکند و با چک کردن مسیر وریدی به نوعی قانون را زیر پا بگذارد اینطور می شود که اخلاق الگال هم پایمال می‌شود.داروی فنی توئین: در این چالش پرستار دارای اخلاق اتیکال بوده چون هم از لحاظ نظری و هم از لحاظ تئوری معتقد به رقیق کردن فنی‌توئین بوده اما باز هم به دلیل خستگی زیاد ناشی از دو شیفت کار و بی مبالاتی دارو را رقیق نکرده است.وی اخلاق عملی یا مورالیتی را زیر پا گذاشته زیرا عمل کردن دارو را انجام نداده و همچنین وی اخلاق قانونی را هم زیر پا گذاشته و نقض کرده زیرا قانون ایجاب می‌کرده که دارو به درستی و به نحوه صحیح به بیمار داده و رقیق شود.

اسلاید 6: این چالش اخلاقی در چه چارچوب اخلاقی توجیه شده است؟ این چالش اخلاقی طبق پژوهش های هنجاری از نوع غایت گرا و وظیفه گرایانه قابل توجیه است.

اسلاید 7: پژوهش های هنجاریدراین پژوهش ها به دنبال معیاری برای تعیین درستی و نادرستی افعال اختیاری انسان هستیم.هدف اصلی پژوهش های هنجاری راهنمایی کردن افراد در تصمیم گیری ها در موقعیت های خاص است.دراین مورد پیش آمده،پرستار مربوطه باید قبل از انجام کارخود به این مسئله فکرمیکرد که چگونه میتواند به بهترین نحو و به درستی وظیفه خود را انجام دهد و بهترین تصمیم را میگرفت.

4,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید