کامپیوتر و IT و اینترنتعلوم مهندسی

پروژه درس تجارت الکترونیک - بررسی سایت دی جی کالا

صفحه 1:
محم ام ال رن ال رم

صفحه 2:
موضوع: پروژه درس تجارت الکترونیک - بررسی سایت دی جی کالا دانشجویان: استاد:... نیمسال اول سال تحصیلی ۹۶-۹۷

صفحه 3:
فهرست مطالب عنوان شماره اسلاید مقدمه ۱ دی جی ‎y W‏ تاریخچه 9 ایده شکل گیری 2 نمای سایت ۲ اشتغال زایی ‎A‏ ‏محیط کاری ۳ خدمات و ویژگی ها 3 خدمات سايت 1 راههای دسترسی و اطلاعات تماس ۷۳ ‎cal‏ ۳ نتیجه گیری 18

صفحه 4:
مقدمه: ۳ 0 راه حلى امروزىتر براى خريد توسعه اينترنت روشهاى,خرهدبصا راجه كلى داكركون كرده اسلت. منافع 'متوتجود در خريد اينترنتى هر روز تعداد بيشترى از مردم راجه منطبق بر شرليط زندكى مدرن می‌بینند. ویژگی‌ها و طبیعت خرید اینترنتی با روحیات و نیازهای رو به رشد ما هماهنگ‌تر شده است. همه سخت در حال تجربه آن و ایجاد تغییر در الگوهای متداول خرید ترغیب می‌کند. امروز دیگر افراد این روش خرید را تلاش برای پیشرفت‌های شخصی و جمعی خود هستیم.امروزهبهای اقا فرلغت ما با وجود مشغلههاى روزلنه بسیار گرانبهاتر شده است. همه ما برای این اوقات برنامه ریزی فشرده‌تری داریم. دیگر ضرف,زمان‌هایی نسبتا طولانی در فعالیت‌های نه‌چندان با اهمیت مانند خرید و سفرهای شهری برای بسیاری از انأآن‌ها اولویت خودار از دست داده است 0 ۱ زه i,

صفحه 5:
58 | م6 ‎oly‏ حلی امروزی تر برای خرید 9 م هوشمندی انسان‌ها آنها را مجاب می‌کند که با تغییر در الگوهای قدیمی و ناکارآمد زندگی, هوشمندانه‌تر و امروزی‌تر زندگی کنند. صرف اوقات فراغت برای تفریح. آموزش, ورزش. لذت بردن از علایق شخصی و رفع خستگی‌های روزانه اولویت بیشتری نسبت به فعالیت‌های وقت‌گیر و در عين حال کم اهمیت‌تر مانند خرید کردن دارند. امروز دیگر برای بیشتر نیازهای روزمره راه حل‌های جدیدتری وجود دارد. از جمله برای انتخاب و خرید کال دیگر کمتر کسی برای خرید کالا بدون تحقیق و بررسی دقیق اقدام می‌کند.مشتریان پیشاپیش و قبل از خرید از حق انتخاب گسترده خود و اطلاعات موجود نهلیت استفاده را مي‌برند. مشتری در دنیای امروز حق انتخاب بیشتری را طلب می‌کند و ملیل است دقیق‌تر و با قطعیت پیشتری انتخاب کند. زندگی امروزی بی‌گمان خرید به روش‌های نوتر, هوشمندانه‌تر و البته لذت بخش‌تری را می‌طلبد. از همین روست که هر روزبه تعداد Va 0 استفاده کنندگان سرویس‌های اینترنتی و مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی افزوده می‌شود. سیخ o oO!

صفحه 6:
دیجی‌کالا: بررسی. انتخاب و خرید آنلاین . ‎digikala‏ بررسی انتخاب وخریید آتلاین دیجی‌کالا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در اییلن است. گروه‌های مختلف کالا مانند کالای دیجیتال, لوازم خانگی, لوازم شخصی, فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بی‌نظیر در دیجی کالا عرضه می‌شوند. دیجی‌کالا با در اختیار داشتن سهم عمده‌ای از بازار عرضه اینترنتی کالا در ایران با تنوعی بسیار ‎YU‏ از برندهای مختلفه در همراهی مشتریان در فرآیندخرید و حفظ جایگاه ی‌طرفنه در ميان آنهاء نهايت تلاش خود را مىكند. کاربران و مشتریان دیجی‌کالا می‌توانند با حق انتخابی بسیار بالا وبا دريافت اطلاعلتی کامل برای انتخاب درست کالای مورد نظر خود. وب سایت دیجی‌کالا را بررسی کنند و با حداکثر اطمینان کالای خود را انتخاب و خرید کنند. همواره بهترین انتخاب و بهترین خدمات. شایسته مشتری دیجی‌کالاست. oo — FA 7 3 م

صفحه 7:
/ —s 9 Fa 0 digikala بررسیانتخاب وخرید آنلاین 5 Oo دیجی کالا: بررسی. انتخاب و خرید آنلاین دیجی‌کالالز اولین دریافت کنندگان نماد اعتماد الکترونیک از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت. معدن و تجارت و به عنوان برگزیده بسیاری از مراجع و نهادهای ذیربط؛ دارای کلیه مجوزهای رسمی مورد نیاز بای فعالیت در این حوزه است همچنین درحال حاضر دیجی‌کالا با توجه به استقبال چشمگیر کاربران و مشتریان خود. پرمخاطب‌ترین و پربازدیدترین وب ° سایت تجاری کشور است.به استناد آمارهای منتشر شده در مراجع آمارى ‎AleX ale‏ . م

صفحه 8:
Oo 6 همواره یکی از اولویت‌های دیجی‌کالاء توليد و ارائة محتواى فتى مورد نياز كاربران با بالاترين استانداردهاء براى تسهيل در فرايند ييش از خريد آنهاست. براى ديجىكالا بسيار مهم است که میلیون‌ها کاربر ن. كالاى مورد نياز خود را به درستى وبا دقت بالا و بيشترين سهولت انتخاب كنند. ديجىكالا از هركونه تلاشى براى بالاتر يردن كيفيت خريد مشتريان رين ارزش را برای ‎٠‏ حين و هس أز خريد. ‎ ‏خود دريغ نمىكند و همواره تلاش مىكند ا در طول فرآیند خرید یعنی پ ‎0 ‏کاربران و مشتریان خود خلق کند. ‎oO! ‎

صفحه 9:
دیجی‌کالا در سال ۱۳۹۰ با راه اندازی "رسانه تصویری دیجی‌کالا" یا ۲۷ 010181 برای اولین بار در بر تولید و ارائه محتوای ویدئویی آموزشی و نخصصی در زمینه معرفی و نقد و بررسی جدیدترین کالاهای دیجیتال و فن‌آوری هاى اين حوزه را آغاز کرد. هدف از توليد ین ویدئوها ايجاد امكلنى براى كاربران جهت بررسى دقيققر تمامى ابعاد و مشخصات محصول و شکل گیری تصویری دا از كالاها و تكتولوزى هاى اين حوزه يود. در حال حاضر این بخش یکی از محبوب‌ترین خدمات دیجی‌کالا است. از این رو تولید محتوای تخصصی با کیفیت و استانداردهایی فراتر از گذشته یکی از راهبردهای اصلی دیچی کالا محسوب می‌شود. رسانه تصویری دیجی‌کالا در جهت تولید محتوای ویدنویی علمی و کاربردی با بکارگیری افرد متخصص این حوزه نهایت تلاش خود را می کند. اين ويدئوها به صورت كاملا مستقل و در استوديوى اختصاصى ديجىكالا توليد مى شوند و اين سرويس به رايكان ارائه مى شود. 0

صفحه 10:
0 0 ديجىكالا با ارائه طيف كستردهاى از معتبرترين برندها در كروههاى مختلف و با همکاری نزدیک با واردکنندگان و توزیع کنندگان اصلی اين کالاها در ایران. تلاش می‌کند تا نیازهای متفاوت مشتريان با كاربرىهاى متفاوت آنان را برآورده سازد. ارائه قيمتهاى كاملا رقابتى و مناسب. همراه با کیفیت مطلوب خدمات پس از فروش از اولویت‌های دیجی‌کالا محسوب می‌شود. دیجی‌کالا با درک اهمیت این موضوع برای مشتریان خود و با بکارگیری نهایت و ابزارهای در دسترس در تعاملات خود با تامین کنندگان؛ می‌کوشد امکان ارائه پایین‌ترین قيمت‌ها و بهترین خدمات را فراهم آورد. طرح‌های مشوق خرید همواره مورد توجه مشتریان بوده و دیجی‌کالا نیز به منظور قدردانی از مشتریان وفادار خود همواره تخفيفهاى قابل توجهى را در قالب طرحهاى مختلف مشوق خريد براى آنان در نظر مى كيرد. م ° 0

صفحه 11:
i 7 ۵ 0 کیفیت و سهولت استفاده از وب سایت دیجی کالا و خدمات ارائه ده در تن همواره یکی از مهم‌ترین و با اولویت‌ترین موضوعات در دیجی‌کالا بوده است و همه کارکنان فنی و تخصصی آن نهایت تلاش خود رابه عمل می‌آورند تا با ارلثه باکیفیت‌ترین و به‌روزترین سرویس‌های مبتنی بر وب و تسهیل تمامی فرآیندهای بررسی, انتخاب و خرید کالا در وب سایت دیجی‌کالاه خدماتی شایسته و تجربه‌ای خوشایند را برای مخاطبان oO! خود به ارمغان بیاورند. ْ م

صفحه 12:
i ° 6 مركز امور مشتريان ديجىكالا به منظور ارايه بهتر خدمات به مشتريان و ارتباط مستقيم جهت خدمات يس از فروش در شهر تهران افتتاح شده است و مشتريان مىتوانند در صورت تمليل براى استفاده از خدمات پس از فروش مانند ارجاع برای تعمیره تعویض کالا و یا بز پس دهی سقارش به این مرکز مراجعه کنند. ۱ 0 لازم .به ذكر است كه ديجىكالا در هیچ نقطه ای از کشوربه غیر از واحد مركزى مستقر در تهران نمايندكى فروش و خدمات بس از فروش نداره م و کلیه خدمات در سراسر کشور تنها در این مرکز اه می‌شود. م

صفحه 13:
تار بخچه مدیرهای این سایت از سال ۸۳ تصمیم به راهاندازى لن كرفته و در سال ۵ توسط حمید محمدی و سعید محمدی بنیانگذاری شد. پرستل اولیه آن ۵ نفر بومند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزلیش پیط کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۳٩به‏ ۷۰۰ نفر رسید. لین شرکت در سال ‎٩۱‏ پیشتهاد شراکت صندوق سرمایه‌گذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی کالا با فروش روزانه بیش از ‎١‏ ميليارد تومان: سهمی بیش از ۸8درصد از بازار خرده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد. 0 مدیران شرکت معتقدند ارزش شرکت در سال ۱۳۹۴ به بیش آ ‎YS /‏ رسیده است. ‏۰ میلیون ‎Se ‎6 ‎۱ ‎oo ‎oO ‏مشخصات مدیران و سرمایه گذاران سایت ‎digikala ‎VTA setae! F ‎oles ‏محدودة جفراقيليى ایا ‏م ‏ببح ‏حميد محمدی زه ‏۰ میلیوه دلارآمریکا (به نعل از ‎CIN word starup report‏ ‎١‏ تقر ‎

صفحه 14:
ایده شکل گیری دیجی کالا در مورد ایده و دلیل راهاندازی شرکت دیجی کالاء برادران محمدی گردانندگان لین وبسایت فروش اینترنتی محصولات دیجیتال لین داستان را بازگو می‌کنند که لین ۲ برادر یعنی حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری می‌کردند. بعد از جست و جو در اینترنت درباره دوربین‌هاه دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردند. اما بعد از چند روز پی بردند. لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی, که خیلی قابل اعتماد هم نبود. جرقه اولیه تأسیس شرکت دیجی کالا بود. م 3

صفحه 15:

صفحه 16:
م / اشتغا‌زایی فروشگاهایترتی دیجی کااتوانسته است در طی ده سال نزدیک به هزار شغل مستقیم ایجاد کند. آمار زر نمیان گر این موضوع است: سالتعداد پرستل ۵ ۱۳۶ Ye vray ves ۱۳۹۳ Vere ۴ تا دی ماه ۰۱۳۹۴ دیجی کالا با اشتغال زلیی برای ۱۲۰۰ نفره عملاً ۱۵ درصد از تعهدات بودجه‌ای دلت در حوزه اشتغال را عملی کرد. علی ربیعی وزیر تعاون, کار و رفاه اجتماعی در مورد رقمی که دولت بلید برای ایجاد یک شغل هزینه کند. می‌گوید: «برای ایجاد یک شفل در پالایشگاه حدود ۱۲ ميليارد تومان هزینه نیز است. در پتروشیمی نيز رای ایجاد ۷۰۰ شغل به ۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان نياز است و هزينه ایجاد شفل در بناه‌های میانی نیز ۵۰۰ میلیون تومان لست.» 6 م6 oO م

صفحه 17:
م اشتغال‌زایی حالا اگر ۱۲۰۰ شغلی را که با راهاندازی دیجی کالابه وجود آمده با در نظر گرفتن اينکه دیجی کالا یک بنگاه میلنی است» ضرب در رقم مبنای آقای وزیر ۵۰۰ میلیون تومان کنیم. می‌شود ۶۰۰ میلیارد تومان. لین در حللی است که کل بودجه دولت برای یک سال اشتفال‌زلیی ۴ هزلر میلیارد تومان است. به عبارتی دیجی ‎WS‏ به‌تنهلیی بدون محاسبه اشتغال‌زلیی دیگر استارت‌آپ‌های موفق در ایران و بدون دریافت پهلی از دیلت با اشتغال‌زلیی برای ۱۲۰۰ نفر ۱۵ درصد از تعهدات دولت را در حوزه ایجاد اشتفال عملی کرده است. صرف نظر از اينکه این تعداد نیروهای مستقیم دیجی کالا هستند و نیروهای بسیار دیگری هم به صورت غیرمستقیم از این فروشگاه ارتزلق می‌کنند که آن‌ها هم بعد از دیجی کالا به گردونه بازار کار پیوسته‌اند. 0 بسن a

صفحه 18:
م / محيط كارى 6 طبقه اول دفتر مرکزی که بخش خدمات و امور مشتریان نام دارد مدرن و پرنور طراحی شده است. در این بخش مراجعه کنندگان افرادی هستند که از ضمانت ۷ روزه دیجی کالا استفاده می‌کنند. در این بخش ۱۴ نفر هشت و نیم صبح تا ينج بعدازظهر مشغول به کار هستند و در روز حدود ۱۵ تا ۲۰ نفر مراجعه می‌کنند. در این بخش روی هر کدام از میزها یک رایانه قرار دارد تا در صورت نیاز بحوه دسترسی به خدمات آنلاین را به مشتری آموزش دهند. طبقه پنجم ساختمان مرکزی بخش تأمین کالا است و در مرکز تماس ولرتباط با مشتری که در انتهای همان طبقه واقع شده ‏ © حدود ۳۰ نفر به مشتریان و کاربران دیجی کالا پاسخ می‌دهند. این بخش به دفتر دوم منتقل شد. م oO!

صفحه 19:
خدمات و ویژگی‌ها از جمله اقلام به‌فروش رسیده در فروشگاه آنلاین دیجی کالا می‌توان به گوشی‌های موبلیل, تبلت. لپ‌تاپ و انولع رایلنه. دوربین دیجیتال, ماشین‌های اداری, کنسول‌های بازی, ساعت لوازم خانگی و نیز ادوات موسیقی و زیور آلات و اسباب بازی و پوشاک و کتاب اشاره کرد. از ویژگی‌های دیجی کالا می‌توان به نقد و بررسی‌های مفصل و کامل ن در مورد انواع محصولات دیجیتال اشاره کرد. دیجی کالا خدمات پس از فروشی برای کالاهلیی که می‌فروشد ندارد اما (برای تعدادی از کالاها) خریداران هفت‌روز فرصت دارند تا اگر کالای خریداری شده ایرادی داشت ن را تعویض کنند. برخی از محصولات دارلی گارانتی از نمایندگی‌های مختلف oo — FA 3

صفحه 20:
Oo م و/ 7 ویژگی های سایت : منوهای سایت شامل : ¥ کالاهای دیجیتال SE oY digikala ۳ کول کیرات با قرط وص ‎ »‏ وروی ۷ متروكيك ‎٠‏ اتود > انیت ۳ ورزش و سرگرمی مادردو کوک ” ابزار و لوازم خودرو در هر يك از اين منوها زيرمنوهاى مربوطه نيز مى باشد كه به كمك اين ابزارها به راحتى مى توان جنس مورد نظر را بيدا و خريدارى كرد.

صفحه 21:
مم خدمات سايت: به عنوان خدمات سايت مى توان به لينك سايت برندهاى تجارى معتبر و همجنين اخبار مهم روز اشاره نمود. xvision ۵0 © مع Diink ASUS’ Panasonic SAMSUNG 6۵۱6

صفحه 22:
راههای دسترسی و اطلاعات تماس: جهت مراجعه به سایت یا می شود از طریق موتورهای جستجوگر اقدام نمود و يا از آدرس مستقیم سایت به آدرس وارد | 0 ۷۷۷۷۷۰۵ وارد سایت شد. ۱1۹۰۹۵ | ۰۲۱-۶۱۹۳۰ ‏روزهفته: 76 ساعته ياسخكوى شما هستيم.‎ ٠

صفحه 23:
۳ ۱ بر اساس گزارش مجله اکونومیست در سال ۲۰۱۴ لین وب‌گاه با سرمایه ۱۵۰ میلیون دلار در رتبه اول شرکت‌های اینترنتی ایران قرار گرفت البته در اولیل سال ۹۵ این ادعای مجله اکونومیست غیر واقعی دانسته شد بر اساس لین گزارش مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در نامه‌ای جه سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: لین شرکت نسبت به واگنلری ۷,۸۳ درصد سهام شرکت نوین‌اندیشان سرآوا پارس به سرمایه‌گذاران خارجی به ارزش ۶ میلیون و ۳۷۷ هزار و ‎٩۱۷‏ یورو اقدام کرده است بر طبق لین خبر شرکت سرآوا پارس که مالک عمده سهام دیجی کالا می‌باشد قیمت ۷,۸۳ درصدی سهام کلی آن حدودً ۷,۲ میلیون دلار فروخته شده است. بنابرلین میزان لرزش کلی آن حدود ‎٩۰‏ میلیون دلار ارزش گذاری می‌شود که ادعای ۲ سال پیش مجله اکونومیست که فقط دیجی کالا را ۱۵۰ میلیون دلار برآورد کرده بود را رد می‌کند طبق گزارش واشنگتن پست د روزانه ۳۳۰۰۰ درخواست خرید دارد و در ۱۶ شهر مهم ایران برای پخش محصولاتش شعبه دار سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی) اين وبگاه این شرکت ۴۵۰ کارمند در سال ۱۳۹۳ دارد و تحویل محصولات به مشتریان را کارمندان شرکت به عهده می‌گیرندبرخی منابع. ۶ دیجی کالا با از نظر سهم گسترده‌ای که در بازاز تجارت الکترونیک ‎Ghul‏ دارد با شرکت آمازون مقایسه می‌کنند و به آن لقب «آمازون ایرانی» داده‌اند. عر وک 0 0 سیخ o oO!

صفحه 24:
8 بركزيده به عنوان برترين كسب و كار در حوزه تجارت الكترونيكى در جهارمين جشنواره ملى ارتباطات و فناورى اطلاعات در سال ‎OO‏ ‏6 ‏هه ‏بركزيده در جمع ‎٠١‏ قهرمان كارآفرينى دنيا در کنگره جهانیکارآفرنی در سال ۲۰۱۴ در مسکو 0 ۱۳۹۳ برگزیده برترین سایت خرده فروش آنلاین در ششمین جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۲ برگزیده دومین اجلاس جهانی نشان منتخب در سال ۱۳۹۲ oO! برگزیده بهترین وب سایت فروشگاه اینترنتی ‎eg‏ جشنواره وب ‎ole!‏ در سال ‎vay‏ برگزیده بهترین طراحی کاربردی در پنجمین جشنواره وب ایران در سال ۱۳۹۱ برگزیده بهترین وب سایت فروشگاه اینترنتی در سومین دوره جوایز فناوری ایران در سال ۱۳۹۱ 9 بركزيده همايش ملی توسعه دانیی محور در سال ۱۳۸۸ 6 کسب نشان مرکز کیفیت‌های برتر در سال ۱۳۸۸ و

صفحه 25:

صفحه 26:
م —s 3 Hf 0 نتيجه كيرى: 6 به عنوان نتیجه می توان گفت تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی از سایت های معتبر مثل دی جی کالا مزایای بسیاری دارد از قبیل ‎oO‏ ۱-شما می توانید در هر زمانی خرید انجام را انجام دهید و خرید به ساعات کاری محدود نمی شود. ۲ - نیازی نیست برای خرید یه مکان های دوردست یا شهر ها و کشورهای دیگر بروید. همچنین از معایب جانبی ديكر موارد زير قابل ذكر است: ۱-باید هزینه ای را برای ارسال محصول پرداخت کنید. ۲-ممکن است محصول خریداری شده به صورت آسیب دیده و ناقص به شما تحويل شود به طوری که باز پس فرستادن محصول برای شما هزینه بر می باشد. ۳-باید زمانی را برای دریافت محصول در منزل بمانید که این زمان گاهی اوفات نامشخص است. ؟- نمى توانيد قبل از خريد. كالا را به طور ملموس ومطمئن جك كنيد. و ۵-ممکن است گاهی اوقات فروشگاه ها دقیقا آن محصولی را که سفارش داده ايد برای شما ارسال نکنند و یا حتی محصولی قلابی را به جای محصوا ‎P ya‏ 6 به شما ارسال کنند. م 3 oO!

صفحه 27:
در هر حال با تمام مزايا و معايبى که تجارت الکترونیک دارد امروزه بسيار فراكير شده است و ما بايد با بررسى بيشتر و بررسى تمام موارد موجود به خريد از فروشكاه هاى مورد اطمينان بيردازيم.

صفحه 28:
انان ۱ شر از ور ‎syle‏ اسأد رم

جهت مطالعه ادامه متن، فایل را دریافت نمایید.
15,000 تومان