کسب و کار استارتاپ و کارآفرینی

پنج ستون کسب و کارهای نوپا

5_sotoon_karhaye_nopa

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت

امتیاز

درحال ارسال
امتیاز کاربر [1 رای]

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پنج ستون کسب و کارهای نوپا”

پنج ستون کسب و کارهای نوپا

اسلاید 1: 5 ستون کسب و کارهاي نوپا (5 علت عمده در شکست کسب و کارهاي نوپا)1

اسلاید 2: معرفي2

اسلاید 3: مروري بر 5 ستون کسب و کارهاي نوپا3

اسلاید 4: 5 ستون اصلي براي کسب و کارهاي نوپامديريت کلانمديريت ماليمديريت بازاريابي وفروشمديريت منابع انسانيمدیریت قراردادها و امور حقوقی4

اسلاید 5: ستون اول: مديريت کلان5

اسلاید 6: مديريت كلان بنگاهبنگاهي كه نمي داند به كجا بايد برسد به هيچ جايي نخواهد رسيد6

اسلاید 7: مهمترين مسائل حوزه مديريت کلان كه مديران هر سازماني بايد بدانندمديريت ارشد بنگاه جدايي مالكيت و مديريت ساختار روابط و اختيارات و مسووليت هاي بين مديرانمدل ذهني مشترك مديران در خصوص آيندههدف گذاري و برنامه ريزيهدف گذاري كلانبرنامه ريزي كلان برنامه ريزي عملياتي7

اسلاید 8: مهمترين مسائل حوزه مديريت کلان (ادامه)سازماندهي براي اجراايجاد زير ساخت هاتعيين ساختار سازمانيتقسيم وظايفتيم سازيتفويض اختيارهدايت و رهبريتجسم ارزش ها و هويت سازمانيشکل دهي چشم اندازشکل دهي ارتباطات موثر درون سازماني (ارتباطات عمودي و افقي)ايجاد هماهنگي بين واحدها و افراد8

اسلاید 9: مهمترين مسائل حوزه مديريت کلان (ادامه)کنترل و نظارتتعيين شاخص هاي ارزيابيتعيين روش ارزيابيکنترل برنامهکنترل عملکرد افرادکنترل عملکرد بنگاه9

اسلاید 10: پنج مرحله رشد (چرخه عمر سازمان ها)مرحله 1رشد از طريق خلاقيتبحران رهبريمرحله 2رشد از طريق هدايت و سرپرستيبحران استقلالمرحله 3رشد از طريق واگذاري اختياراتبحران کنترل10

اسلاید 11: پنج مرحله رشدمرحله 4رشد از طريق هماهنگيبحران تشريفات اداري زيادمرحله 5رشد از طريق همکاري11

اسلاید 12: پنج مرحله رشد (چرخه عمر سازمان ها)12

اسلاید 13: ويژگي هاي کسب و كارهاي کوچک درهرمرحله ازرشد13

اسلاید 14: 14پنج مولفه اصلي هدف گذاري و برنامه ريزي كلان براي يك بنگاه اقتصادي

اسلاید 15: ويژگي هاي هدف (SMART)بايد مشخص باشد (Specific)بايد قابل سنجش باشد(Measurable)بايد قابل تحقق باشد (Achievable)بايد واقع بينانه باشد (Realistic)بايد زمان دار باشد (Timely)بايد مکتوب باشدلطفا يک هدف را بيان کنيد15

اسلاید 16: ستون دوم: مديريت مالي16

اسلاید 17: اهميت مديريت ماليرابرت کيوساکي مي گويد: "علت عمده اي که باعث مي شود اغلب مردم در تنگناهاي مالي به سر ببرند اين است که آن ها سال هاي زيادي از عمر خود را در مدارس مي گذرانند اما در خصوص پول، چيزي ياد نمي گيرند. نتيجه اين است که مردم فقط ياد مي گيرند براي پول کار کنند، اما هيچ گاه ياد نمي گيرند چه کنند تا پول برايشان کار کند."17

اسلاید 18: اهميت مديريت ماليسيستم مالي و حسابداري يك بنگاه به مثابه نبض آن بنگاه است. همانقدر كه اندازه گيري و بررسي علائم حياتي بدن يك انسان در تشخيص سلامت و يا بيماري او حياتي است اندازه گيري و بررسي شاخص هاي مالي سازمان هم در تشخيص سلامت و يا بيماري او كليدي و ضروري است. 18

اسلاید 19: پنج هوش/مهارت مالی مورد نیاز هر مدیر یا سرمایه گذارهوش مالی 1: بیشتر پول درآوردنهوش مالی 2: محافظت بهتر از پولهوش مالی 3: بودجه بندی بهتر پولهوش مالی 4: تقویت بیشتر پول هوش مالی 5: بهبود و ارتقاء اطلاعات مالی خود براي پياده سازي هوش هاي مالي ديگر19

اسلاید 20: نمونه هايي از ضعف مديريت مالي شرکتي بدون توجه به زمان و ميزان بازپرداخت اقدام به اخذ تسهيلات مالي از بانک ها و مراکز مالي و اعتباري مي نمايد.شرکتي براي عبور از بحران مالي اقدام به خريد يک وام با نرخ ٪26 و به قيمت %5 ارزش وام مي نمايد.شرکتي سال‌هاست که مسير ضرردهي را طي مي نمايد ليکن همچنان در حال تزريق پول از صاحبان سرمايه به درون شرکت است.20

اسلاید 21: نمونه هايي از ضعف مديريت مالي شرکتي با تکيه بر درآمد احتمالي آينده خود اقدام به انجام هزينه هايي معادل درآمد ياد شده مي نمايند.شرکتي در مرحله بندي پروژة خود در مرحله اول درخواست 3 م داشته است و او در اين مدت بيش از 10 م هزينه انجام داده است و البته بسيار متوجه اين اختلاف بين ورودي و خروجي خود مي گرددشرکتي براي پرداخت بدهي هاي قبلي خود به بانک اقدام به دريافت تسهيلات جديد مي‌نمايد.21

اسلاید 22: نمونه هايي از ضعف مديريت مالي شرکتي توليدات خود را به فروش رسانده است اما خريداران او پرداخت مدت دار نموده اند. هم اکنون اين شرکت دچار مشکل وصول مطالبات خود است و از بابت تامين مالي جايگزين درصد سود قابل ملاحظه اي پرداخت مي كند.شرکتي علي رغم اين که کار تلفني زيادي ندارد، ماهانه مبلغ 900.000 تومان براي قبض تلفن مي پردازدشرکتي به خاطر آنکه وبگاه خود را بروز نگاه دارد در سال گذشته در حدود 20م هزينه کرده است. يعني ماهيانه بيش از 1.600.000 تومان معادل حقوق دو طراح وبگاه22

اسلاید 23: نمونه هايي از ضعف مديريت مالي شرکتي مقداري چک از خريداران خود دريافت نموده است. اکنون تعدادي از چک ها در موعد خود پاس نشده اند و شرکت دچار مشکل مالي شده است.شرکتي عليرغم فروش مناسبي كه داشته است اما به دليل محاسبه نادرست قيمت تمام شده و در نظر نگرفتن هزينه هاي پنهان توليد، تراز کلي شرکت در آخر سال منفي يا بسيار کم مثبت است. شرکتي برآورد مالي براي يک پروژه تعيين نموده است و در فاز بندي مناسب نيز پول ها را دريافت نموده است. درانتهاي پروژه يا طرح با کسري بودجه مواجه شده است زيرا مبالغي به طور ناخواسته و غير قابل پيش بيني به طرح تحميل شده است.23

اسلاید 24: نمونه هايي از ضعف مديريت مالي شرکتي به زعم خود پروژه‌هاي موفقي را در حال پيشبرد دارد. نيروي انساني هر پروژه نيز مشغول کار مي باشند. در آخر کار شرکت با بدهي بالايي مواجه مي‌ شود. علت آن است که تراز هزينه ها و درآمد ها در بين مسير سنجيده و کنترل نشده است. ( يا کم کاري نيروي انساني، يا اشتباه محاسبات و يا اشتباه در انتخاب ايده کاري و...) شرکتي تجارت‌هاي بسيار موفقي داشته است و هم اکنون ميانگين موجودي حساب‌هاي بانکي‌اش در حدود 500 م مي‌باشد. با توجه به اين که اين شرکت از بانک تسهيلاتي نيز دريافت نمي‌کند خواب اين مبلغ سرمايه در بانک اشتباه است.24

اسلاید 25: نمونه هايي از ضعف مديريت مالي شرکتي هزينه هاي کرايه گزافي را بابت آژانس و پيک موتوري در روز مي پردازد در حالي كه مجموع آنها به مراتب بيشتر از حقوق و سربارهاي استخدام يك كارپرداز است.شرکاي شرکت به علت عدم وضوح حساب هاي مالي با هم اختلاف پيدا کرده اند.مدير عامل در سال جديد براي برنامه ريزي به علت عدم وجود آمارهاي معتبر و كافي از حوزه‌هاي کاري مختلف در تصميم گيري دچار مشکل است و دائما تصميم گيري را به تاخير مي اندازد.مديريت يک شرکت در انتخاب يک پروژه پر درآمد و پر خطرپذيری و يک پروژه‌ي با درآمد متوسط ولي کم خطرپذيری شک دارد.25

اسلاید 26: مهمترين مسائل حوزه مديريت مالي كه مديران هر سازماني بايد بدانندبودجه بنديتعيين سر فصل هاي هزينهتعيين اولويت هاتخصيص منابع در زمان26

اسلاید 27: مهمترين مسائل حوزه مديريت مالي (ادامه)تأمين ماليشناسايي منابع تأمين ماليآشنايي با نحوه و فرايند هر يک از منابع تأمين ماليتحليل هزينه-فايده و تحليل هاي مالي براي هر يک از روش هاانتخاب روش هاي مناسبزمينه سازي براي استفاده از منابع تأمين ماليدر نظر گرفتن بازه اقدام تا نتيجه هر يک از روش هاي تأمين مالي27

اسلاید 28: مهمترين مسائل حوزه مديريت مالي (ادامه)سرمايه گذاريماهيت سرمايهانتخاب حوزه سرمايه گذاريمديريت خطرپذيریتوجيه پذيري سرمايه گذاري28

اسلاید 29: مهمترين مسائل حوزه مديريت مالي (ادامه)كنترل مالي تعيين مراكز هزينه و ثبت و ضبط به روز هزينه ها و درآمدهاتعيين شاخص هاچارچوب و استاندارد هزينه ها (بودجه)پايش و ارزيابي و اقدام اصلاحي29

اسلاید 30: مهمترين مسائل حوزه مديريت مالي (ادامه)مديريت جريان نقدينگيمديريت تعهداتمديريت مطالباتحاشيه هاي امنمديريت خطرپذيری نقدينگياستفاده به موقع از منابع تأمين ماليکاهش تقاضاي نقدينگي30

اسلاید 31: ستون سوم: مديريت بازاريابي و فروش31

اسلاید 32: 32اهميت بازاريابي و فروش

اسلاید 33: نمونه هايي از ضعف مديريت بازاريابي و فروششرکتي بعد از 2 سال سرمايه گذاري در توليد به تازگي متوجه شده است که بازاري براي محصول توليد شده ي او وجود ندارد. شرکتي داراي يک واحد فروش با 10 کارمند است. ليکن فروش کل اين شرکت در سال گذشته معادل 500 ميليون تومان است که تنها %10 آن سود بوده است. شخصي با شرکت الف تماس مي گيرد و پاسخ گوي تلفن (مثلا منشي) حتي در مورد داشتن محصول مورد نظر مشتري اطلاعي ندارد. 33

اسلاید 34: نمونه هايي از ضعف مديريت بازاريابي و فروششرکتي در حال توزيع محصولي در بازار مي باشد. اين شرکت اطلاع ندارد که شرکت ديگري هم اکنون اين محصول را با %30 قيمت پايين تر در بازار توزيع مي کند.شرکتي محصول با کيفيت بالا را توليد نموده است. اين محصول مشتريان خاص و بسيار متخصص و البته فني دارد. اين شرکت براي فروش محصول خود از تعداد زيادي بازارياب پورسانتي موقتي بهره مي گيرد.34

اسلاید 35: نمونه هايي از ضعف مديريت بازاريابي و فروششرکتي براي مصرف عمومي توليد داشته است. اين شرکت در گام اول اقدام به توزيع محصول خود از طريق فراخوان نمايندگي در شهرستان ها مي پردازد. اين در حالي است که شبکه هاي توزيع مربوط به آن محصول هم اکنون موجود است. شخصي با شرکت الف تماس گرفته و خواستار توضيحي در مورد يک محصول مي شود. اين شخص آنقدر در پشت تلفن پاس کاري مي شود که از تماس مجدد با اين شرکت منصرف مي شود.شخصي با مدير فروش شرکتي قرار ملاقات دارد. در جلسه مشتري از مدير فروش سوالات فني مي پرسد و مدير فروش در صدد بر مي آيد که به هر نحو ممکن مشتري را قانع نمايد. غافل از اينکه مشتري خود يک شخص حرفه اي و فني در اين زمينه است.35

اسلاید 36: مهمترين مسائل حوزه مديريت بازاريابي و فروش كه مديران هر سازماني بايد بدانندتحليل بازارشناخت صنعت (بازار) و چشم انداز آینده صنعت (بازار)شناخت مشتریانبخش بندي بازار و انتخاب بازارهای هدفشناخت فضاي رقابت و رقبامحدودیت های قانونی و فرصت هاي قانوني حضور در بازارآزمایش (تست) بازار36

اسلاید 37: مهمترين مسائل حوزه مديريت بازاريابي و فروش كه مديران هر سازماني بايد بدانندطراحي و پياده سازي سيستم بازاريابي و فروشطراحي محصولقيمت گذاري محصولطراحي سيستم توزيع محصولطراحي سيستم ارتباطات يكپارچه بازاريابي (ترويج)طراحي و استقرار سيستم اطلاعات بازاريابي و فروش37

اسلاید 38: مهمترين مسائل حوزه مديريت بازاريابي و فروش كه مديران هر سازماني بايد بدانندمديريت ارتباط با مشتريانهزينه بدست آوردن مشتري جديد 3 تا 30 برابر هزينه حفظ مشتري فعلي است.هزينه بازگرداندن مشتري از دست داده 50 تا 100 برابر هزينه حفظ مشتري فعلي است.يک مشتري ناراضي حداقل روي 8 تا 10 نفر اثر منفي دارد.5 درصد افزايش نرخ حفظ مشتريان باعث افزايش 85 درصد سود شرکت مي شود.70 درصد مشتريان شاکي در صورتيکه با آنها درست برخورد شود مشکل آنها حل شده، باز هم وفادار مي مانند.38

اسلاید 39: ستون چهارم: مديريت منابع انساني39

اسلاید 40: اهميت مديريت منابع انسانينیروی انسانی مناسب با ارزش ترین دارایی هر سازمانموفقیت و شکست هر سازمان در گرو افکار و افعال نیروی انسانی آن شرکت استافراد درست در جایگاه درست به خدمت گرفته شوند و به درستی با یکدیگر کار کنند 40

اسلاید 41: نمونه هايي از ضعف مديريت منابع انسانيدر بين افراد شرکت الف مشهور است که عمر مفيد افراد در اين شرکت بيش از 1 سال نيست. همه به اين شرکت به چشم سکوي پرتاب نگاه مي کنند.آقاي ب وقتي وارد شرکت الف شد بسيار پر انگيزه بود. اما اکنون بعد از 1 سال احساس مي کند که نبايد بيش از حقوقي که دريافت مي کني کار کني.آقاي ج علي رغم اينکه حقوق مناسبي دريافت مي کند از کار خود ناراضي است. او فکر مي کند مدير شرکت بين کارمندان با عدالت رفتار نمي کند.41

اسلاید 42: نمونه هايي از ضعف مديريت منابع انسانيخانم س در شرکت ص علي رغم اينکه شرح وظايف مشخصي دارد، رسما در زمان اداري به کارهاي شخصي خود مي پردازد و عملا کارهاي محوله را انجام نمي دهد يا با تأخير انجام مي دهد.پس از مشاجره لفظي بين آقاي ب و مديريت شرکت، آقاي ب همکاري خود با شرکت را قطع نمود. علي رغم تلاش مدير عامل 3 ماه زمان برد تا يک نفر جانشين براي آقاي ب انتخاب شد. در اين مدت کل پروژه اي که آقاي ب در آن فعال بود معلق شد.42

اسلاید 43: نمونه هايي از ضعف مديريت منابع انسانيخانم ج پس از اعتراض مديران و کارکنان ديگر از شرکت اخراج شد. او هنگام خروج دفاتر مالي شرکت را با خود خارج ساخت. همچنين بر اساس شکايتي که 6 ماه بعد به دست مدير عامل شرکت رسيد، خانم ج ادعاي خسارت و ... نموده بود. مدير عامل شرکت 3 ماه ذهني و وقتي درگير اين شکايت بود.آقاي س مديريت را تهديد کرد که اگر حقوق وي را افزايش ندهد، از ماه آينده ادامه کار نخواهد داد. مدير به دليل آن که مي دانست هيچ کس نمي تواند کار آقاي س را انجام دهد در برابر او تسليم شد.مديريت به دليل سن زيادتر کارپرداز و نيز خويشاوندي مسئول دفتر در برابر خرابکاري هاي آنان سکوت اختيار کرده است.43

اسلاید 44: مهمترين مسائل حوزه مديريت منابع انساني كه مديران هر سازماني بايد بدانندتجزيه و تحليل و طراحي شغلبرنامه ريزي نيروي انسانيكارمند يابي، انتخاب، جذب و به كارگماريآموزش و پرورش منابع انسانيارزشيابي عملكرد و سيستم پاداش44

اسلاید 45: ستون پنجم: مديريت امور حقوقي و قراردادها45

اسلاید 46: نمونه هايي از ضعف مديريت قراردادها و امور حقوقيشركتي به دليل عدم آشنايي با قوانين بيمه و تامين اجتماعي و عدم تنظيم و ثبت قراردادهاي پرسنلي مناسب و بر اساس شكايت همكاران ناراضي سابق خود جريمه مي شودمديران ارشد شركت از بار حقوقي و جزائي مدارك و مستندات مالي كه امضاء و تعهد مي كنند نظير چك ها و سفته ها و قراردادها آگاهي كافي ندارندشركت و مديران آن قراردادها و توافق نامه هاي را به راحتي امضاء مي كنند. معمولا اين ها همان افرادي هستند كه حتي يك صورت جلسه يا فرم ساده را نيز بدون مطالعه و فهم كامل امضاء مي كنند 46

اسلاید 47: امور قراردادی و حقوقیانواع قراردادهایی که یک شرکت نوپا با آن مواجه استقراردادهای پرسنلیقراردادهای خرید و فروش و خدمات پس از فروشقراردادهای انجام خدمات مهندسی و اجراییقراردادهای مرتبط با تسهیلات و اعتبارات و ... با نهادها و موسسات مالي و اعتباريتوافق نامه های همکاری و مشارکت نمونه های مختلف از قراردادها جمع آوری کنید و آنها را با هم مقایسه کنید. هر زمان یک نکته ای به ذهنتان رسید بلافاصله به نمونه قراردادتان اضافه کنید. روز اول هیچ قراردادی تکمیل نیست.پیش نویس قرارداد را حتی الامکان شما تهیه کنید و به طرف مقابل بدهید.تغییرات قوانین کسب و کار (بیمه، مالیات، ...) و قوانین مرتبط با حوزه کاری خود را دائما رصد کنید. 47

18,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید