پزشکی و سلامت تغذیه

پوشش های کلاژنی

در نمایش آنلاین پاورپوینت، ممکن است بعضی علائم، اعداد و حتی فونت‌ها به خوبی نمایش داده نشود. این مشکل در فایل اصلی پاورپوینت وجود ندارد.






  • جزئیات
  • امتیاز و نظرات
  • متن پاورپوینت
پاور پوینت شامل ۵۶ اسلاید در مورد چیستی کلاژن متابولیسم و بیوسنتز کلاژن منابع کلاژن مصارف کلاژن تاریخچه انگلیسی مختصر پوشش ها یا کلاژن کیسینگ و انواع آن روشهای تولید کیسینگ ها و کاربرد انواع هر کدام را در قالب پاور پوینت اریه شده. collagen پروتئینی است که در محیط خارج از سلول‌های مختلف گونه‌های مختلف موجودات، وجود دارد. پروتئین کلاژن به صورت رشته‌های کلاژن مشاهده می‌شود. رشته‌های کلاژن در همه انواع بافت پیوندی نیز وجود دارند ، ولی به میزان متفاوت یافت می‌شوند. سنتز کلاژن به‌وسیله فیبر وبلاست‌ها مشابه ساخت سایر پروتئین‌ها می‌باشد. سنتز کلاژن توسط سلول‌های استئوبلاست در استخوان، کندروبلاست در غضروف، ادونتوبلاست در دندان، سلول‌های ماهیچه صاف در دیواره رگ‌های خونی و سلول‌های اپی تلیال نیز انجام می‌گیرد. کلاژن استفاده‌های گوناگونی دارد؛ از غذا و پزشکی گرفته تا تولید صنعتی. این پروتئین طی هزاران سال در ساخت چسب به‌کار می‌رفته است. امروز هم از آن برای ساخت تارهای ابزار موسیقی استفاده می‌شود. در صنعت غذا با حرارت‌دادن آن ژلاتین تولید می‌کنند. همچنین به‌عنوان پوشش سوسیس از آن استفاده می‌کنند. در پزشکی به‌عنوان پرکننده‌ در جراحی‌های پلاستیک و همچنین پوشش سوختگی‌های شدید به‌کار می‌رود. پوشش های سوسیس و کالباس یا در اصطلاح Sausage Casing یا Sausage skin یا به صورت ساده Casing، بر اساس مواد اولیه مورد استفاده در تولید پوشش به پنج گروه اصلی زیر تقسیم می شوند: پوشش های حیوانی ( پوست اعضای داخلی بدن حیوانات مانند روده گاو) پوشش های بر پایه کلاژن ( از ژلاسیون غضروف و مغزن استخوان و … حاصل می شوند) پوشش های بر پایه سلولز ( از کتان بدست می آیند) پوشش های بر پایه الیاف ( از الیاف طبیعی سلولزی تولید می شوند) پوشش های مصنوعی (این گروه از پوشش ها بر پایه پلاستیک ها تولید می شوند انواع پوششهای طبیعی رایج مورد استفاده در فرآورده های حرارت دیده: – مری، شکمبه، روده کوچک، روده و مثانه گوساله – روده کوچک و روده کور گوسفند روده کوچک اسب – روده کوچک، روده راست و مثانه خوک (کشورهای غیر اسلامی) – پوششهای کلاژنی
منتشرکننده‌ی پاورپوینت
350 بازدید, 0 خرید

امتیاز

نقد و بررسی ها

هیچ نظری برای این پاورپوینت نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که نظری می نویسد “پوشش های کلاژنی”

پوشش های کلاژنی

15,000 تومان

خرید پاورپوینت توسط کلیه کارت‌های شتاب امکان‌پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود پاورپوینت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در صورت عدم رضایت سفارش برگشت و وجه به حساب شما برگشت داده خواهد شد.

در صورت نیاز با شماره 09353405883 در واتساپ، ایتا و روبیکا تماس بگیرید.

افزودن به سبد خرید